Η CATL είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα του κόσμου και ο Robin Zeng, ιδρυτής και CEO της, πιστεύει πως οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state) είναι πολλά χρόνια μακριά από το να κυκλοφορήσουν στην αγορά.
Σύμφωνα με τον Zeng, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης πρέπει να ξεπεράσουν κάποια προβλήματα, όπως το γεγονός πως για να αξιοποιήσουν στο έπακρο πρέπει να χρησιμοποιούν καθαρό μέταλλο λιθίου για το ηλεκτρόδιο της ανόδου. Αυτά τα ιόντα πρέπει στη συνέχεια να διαχέονται υπό υψηλή πίεση, γεγονός που παρουσιάζει πρόβλημα ασφάλειας.
Ο Zeng ανέφερε επίσης πως όταν μια μπαταρία στερεάς κατάστασης φορτίζεται και αποφορτίζεται, το λίθιο διαστέλλεται, μειώνοντας τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, κάτι που κάνει την μπαταρία να έχει διάρκεια ζωής “ίσως 10 κύκλους φόρτισης – αποφόρτισης, οπότε πως μπορείς να το κάνεις εμπορικά βιώσιμο;”
Το αφεντικό της CATL είπε ακόμη πως εάν μια μπαταρία στερεάς κατάστασης σπάσει κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος, το λίθιο θα μπορούσε να αναμιχθεί με την υγρασία στον αέρα και να απελευθερώσει τοξικό υδροξείδιο του λιθίου.
Ενώ η εταιρεία παραμένει επιφυλακτική για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, εξακολουθεί να αναπτύσσει νέες μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, έχει επενδύσει πολλά σε μπαταρίες ιόντων νατρίου και ημι-στερεάς κατάστασης. Σύμφωνα με τον Zeng αυτές οι μπαταρίες μπορούν να παρέχουν διπλάσια αυτονομία συγκριτικά με μια κανονική μπαταρία ιόντων λιθίου χωρίς τους κινδύνους που συνδέονται με τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης.