Porsche Exclusive, νέα bodykit και δυνατότερο πακέτο για την Carrera S

Σχετικά άρθρα

Η Porsche παρουσίασε σήμερα το νέο Exclusive πρόγραμμα της για τη νέα 911 όπου περιλαμβάνει νέα bodykit αλλά και ένα πακέτο που κάνει τον 3.8-λίτρων κινητήρα της Carrera S να αποδίδει 430 άλογα (από 400). Το πακέτο ονομάζεται Powerkit και με αυτό τα 0-100 χλμ/ώρα με το PDK στην επιλογή Sport Plus, κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4.0 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα με το ίδιο κιβώτιο ανέρχεται σε 306 χλμ και 308 με το χειροκίνητο 7-σχέσεων. Το θετικό είναι παρότι την αυξημένη δύναμη, η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 παρέμειναν αμετάβλητες.

Τα bodykit είναι για την κλειστή και cabrio έκδοση και διαθέτουν νέα μπροστά και πίσω spoiler και αεροτομές, όπου ανάμεσα τους υπάρχει και η θρυλική ducktail. Υπάρχουν διαθέσιμα σκουρόχρωμα παράθυρα και νέα διακοσμητικά στο εξωτερικό. Στο εσωτερικό υπάρχουν αρκετά νέα διακοσμητικά από βουρτισμένο αλουμίνιο και carbon.

[Πηγή: Porshce]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

More power for the 911 Carrera S and new personalisation products

New Porsche Exclusive Programme

Stuttgart. For its exceptionally performance-oriented customers, Porsche Exclusive now offers a new power enhancement kit developed for the 911 Carrera S. It focuses specifically on the dynamic properties of the sports car. It boosts the power of the 3.8-litre boxer engine from 400 hp (294 kW) to 430 hp (316 kW), producing even better driving performance. Thanks to this Powerkit, the 911 Carrera S Coupé only needs 4.0 seconds to sprint from zero to 100 km/h with PDK in Sport Plus mode. The kit also increases the top speed by four km/h: to 306 km/h with PDK and to 308 km/h with a seven-speed manual gearbox. However, the enhanced power has not affected fuel economy: fuel consumption values in the NEDC are unchanged despite a power increase of over seven per cent.

More power without higher fuel consumption is made possible by carefully tuned modifications and adaptations to the electronic engine management. The core elements of the Powerkit are special cylinder heads with different camshafts and an entirely new variable resonance intake system design with six air flaps and a resonance flap. An additional centre radiator keeps the higher specific power from overloading the thermal management system of the six-cylinder engine. Low exhaust back pressure is achieved by the sport exhaust system that is equipped with two sets of twin tailpipes with independent styling; this system is also included with the Powerkit. At the press of a button, the exhaust system is dethrottled, the two exhaust lines are merged and they generate a powerful engine sound. The Powerkit also includes the Sport Chrono package with dynamic engine mounts for even sportier driving properties. A visual trademark of the Powerkit is the car’s modified engine compartment styling with titanium coloured engine cover and carbon inlays.

Porsche Exclusive also offers aerodynamically tuned exterior components that offer customisation over various expansion levels. The basic component is the front apron that extends low and has powerful air intakes from the Sport Design package. This package also includes a fixed rear spoiler in legendary “ducktail” form. The top upgrade is the Aerokit Cup with an additional fixed rear wing over the rear spoiler and a special front spoiler lip with additional air intakes. Other new Porsche Exclusive products for the 911 Carrera include tinted privacy glass for the side and rear windows and the Exterior package with various components in body colour. Inside, Porsche Exclusive also offers numerous upgrades such as interior packages with decorative trim ranging from brushed aluminium to carbon.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Mazda EZ-6

Τον προηγούμενο μήνα, στο περιθώριο της έκθεσης του Πεκίνου, η Mazda παρουσίασε το EZ-6, ένα σεντάν μοντέλο που αναπτύχθηκε από την κοινοπραξία Changan Mazda...

“Χάζεψε” ένα Audi Sport Quattro S1 Group B 830 ίππων

Το Audi Quattro S1 Group B μεσουρανούσε στην Group B κατηγορία την δεκαετία του 1980 και φορά τον 2,1-λίτρων 5-κύλινδρο turbo κινητήρα που στη...