Η Mazda παρουσίασε πριν από μερικούς μήνες τη νέα γενιά του CX-5, με το crossover να διατίθεται στην αγορά της Ιαπωνίας -αρχικά- και σε επταθέσια έκδοση. Το νέο CX-5 έχει ξεκινήσει την παραγωγή του στο Ujina No. 2 εργοστάσιό της, κοντά στα κεντρικά της στην Χιροσίμα.
Η πρώτη γενιά του CX-5 παρουσιάστηκε το 2012 και μέχρι και τα τέλη του Οκτώβρη, η Mazda είχε καταφέρει να πουλήσει περισσότερα από 1,57 εκατ. αυτοκίνητα Το νέο crossover της Ιαπωνικής εταιρίας, τοποθετείται ανάμεσα στο CX-3 και το μεγαλύτερο, CX-9 με τον σχεδιασμό να αντλεί επιρροές από το τελευταίο. Στο εμπρός μέρος, την παράσταση κλέβουν τα χαρακτηριστικά, λεπτά φωτιστικά σώματα και η επιβλητική γρίλια ενώ πίσω, αναμενόμενα, τα φωτιστικά σώματα δίνουν χαρακτήρα ενώ κυριαρχούν οι καθαρές επιφάνειες. Αξίζει να σημειώσουμε ότι σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο, το νέο CX-5 “κάθεται” ελαφρώς χαμηλότερα και είναι κατά 10 χιλιοστά πιο πλατύ εμπρός δημιουργώντας μία πιο sporty αίσθηση ενώ χάρη στην μείωση των προβόλων το μήκος του είναι κατά 5 χιλιοστά μικρότερο. Το μεταξόνιο όμως έχει μείνει απαράλλαχτο στα 2,7 μέτρα.
Ανάλογα μεγάλες είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό όμως με τον σχεδιασμό να είναι ελαφρώς οδηγοκεντρικός. Η κεντρική κονσόλα έχει ανασχεδιαστεί και στον πίνακα οργάνων έχει τοποθετηθεί μία TFT οθόνη 4.6 ιντσών ωστόσο το τριάκτινο τιμόνι και η οθόνη 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό διατηρούν την θέση τους και εξελίσσονται σε σήμα κατατεθέν της Mazda.
Όσον αφορά στους κινητήρες, το νέο CX-5 προσφέρεται με την γνωστή γκάμα SkyActiv συνόλων, που περιλαμβάνει δύο βενζινοκινητήρες –έναν δίλιτρο και έναν 2.5 λίτρων– καθώς και τον SkyActiv-D πετρελαιοκινητήρα των 2,2 λίτρων. Αυτοί, θα συνδυάζονται είτε με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο, είτε με ένα 6-τάχυτο αυτόματο ενώ το νέο μοντέλο θα εξοπλίζεται και με το G-Vectoring Control σύστημα της εταιρίας που ρυθμίζει την παρεχόμενη ροπή ανάλογα με την γωνία του τιμονιού για να βελτιστοποιεί την κάθετη φόρτιση κάθε τροχού, αυξάνοντας την άνεση στην καμπίνα και μειώνοντας την ανάγκη για διορθωτικές κινήσεις από τον οδηγό. Στα υπόλοιπα μηχανικά, η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με την Mazda να έχει προβεί σε αλλαγές στη ρύθμιση με σκοπό τη μείωση των κλίσεων και την καλύτερη ποιότητα κύλισης.