john-player-special

Ο χρωματισμός των μονοθεσίων της Formula 1 είναι αρκετά εντυπωσιακός, που τα κάνουν να ξεχωρίζουν. Πολλές πολλές φορές μας δείχνουν τη καταγωγή της εταιρίας και τα χρώματα που έχουν στιγματιστεί στο πέρασμα των χρόνων, ενώ άλλες φορές μεγάλοι χορηγοί των ομάδων έχουν βάψει σε πολύ όμορφα και φανταχτερά χρώματα μονοθέσια στο πέρασμα των χρόνων.


Το να δίνεις χρώματα σε  ένα μονοθέσιο μόνο εύκολο δεν είναι και στο παρελθόν έχουμε δει πολλές προσπάθειες με αρκετά περίεργους χρωματισμούς που άλλοτε ήταν επιτυχημένοι και άλλοτε αποτυχημένοι. Όπως λένε πολλοί ,τα χρώματα είναι η μουσική των ματιών μας και μας δημιουργούν διάφορα συναισθήματα . Αρκετές φορές οι φίλοι της F1 όταν έχουν στο μυαλό τους στιγμές που έχουν ξεχωρίσει στο σπορ , αυτές συνήθως είναι από μονοθεσία που ήταν καλαίσθητα σαν συνδυασμοί χρωμάτων.

Ας κάνουμε όμως μια μιρκή ιστορική αναδρομή και να τα δούμε λίγο από την αρχή. Ο Colin Chapman απαρνήθηκε το διάσημο πράσινο χρώμα (British Racing Green) του μονοθεσίου  της Lotus για να το χρωματίσει με τα γνωστά χρώματα, χρυσό και το μαύρο, της καπνοβιομηχανίας John Player & Sons. Η Lotus μετά από αυτή τη χορηγική συμφωνία, πρώτα είχε βαφεί με βασικό χρώμα το κόκκινο και δευτερεύον το άσπρο, από την σειρά τσιγάρων Gold Leaf (το χρώμα του πακέτου ήταν κόκκινο με άσπρο και έχοντας ως σύμβολο ένα χρυσό φύλλο) και στην συνέχεια πήρε το κλασσικό μαύρο και χρυσό. Αν θυμηθούμε την δεκαετία του 1980 και τον Ayton Senna μέσα σε μια μαύρη και χρυσή John Player Special Lotus, όπως επίσης και στην συνέχεια πίσω από το τιμόνι μίας Marlboro McLaren. Το ίδιο ισχύει και για την δεκαετία του 1990 όταν σου έρχεται στο μυαλό o Nigel Mansell με την βαμμένη στα χρώματα της Camel, Williams του.

Η F1 είναι ένα σπορ που περικλείει μέσα του μια μορφή τέχνης και παρουσιάζει τεχνολογική και οπτική ομορφιά. Εκτός όλων των μονοθεσιών και τον χρωματισμό αυτών μην ξεχνάμε και τους οδηγούς που από αγώνα σε αγώνα μας προσθέτουν διαφορετικά σε χρωματισμούς κράνη. Ας δούμε όμως κάποιους πολύ ενδιαφέρον χρωματισμούς που έχουν ξεχωρίσει μέσα στο πέρασμα του χρόνου:

10. Jaguar R4 – Monaco Grand Prix 2003

Jaguar R4 – Monaco Grand Prix 2003

Βαμμένη στο κλασσικό πράσινο χρώμα, Jaguar F1 αποτελεί την βρετανική έκδοση της Ferrari . Ήταν ένα πολύ όμορφο μονοθέσιο με βασικά χρώματα το πράσινο και το άσπρο έχοντας το σήμα της Jaguar στο κάλυμμα του κινητήρα. Στον αγώνα του Monaco το 2003 το σήμα αυτό έγινε ροζ θέλοντας να γιορτάσουν με τον οίκο διαμαντιών Steinmetz Pink την έκδοση ενός νέου διαμαντιού 59.60 καρατίων, με τα ματιά του αιλουροειδούς να ήταν επίσης διαμάντια.

9. Red Bull RB8 – Βρετανικό Grand Prix 2012

Red-Bull-RB8-Silverstone

Η Red Bull το 2012 χρωμάτισε με πολύ μικρές φωτογραφίες το μονοθέσιο της. Οι φωτογραφίες αυτές ήταν πολίτες όλης της γης, που είχαν κάνει δωρεά σε μια εκστρατεία το ‘’Wings for Life’’ (εκστρατεία σχετικά με τραυματισμούς της σπονδυλικής στήλης). Οι φωτογραφίες τοποθετηθήκαν πάνω στον υπάρχον κλασικό χρωματισμό του μονοθέσιου.

8. Ligier JS39 – Ιαπωνικό Grand Prix 1993

Ligier JS39 – Japanese 1993

Πρωτοποριακό για την εποχή και άκρως επιθετικό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το σχέδιο του Hugo Pratt, το οποίο δέχτηκε διάφορες κριτικές. Η Ligier είχε τότε βασικό χορηγό την καπνοβιομηχανία Gitanes, με την εταιρεία να έχει για λογότυπο μια τσιγγάνα να κρατά ένα κρουστό παραδοσιακό όργανο. Εντυπωσιακό είναι και το σχέδιο στο κάλυμμα του κινητήρα, που απεικονίζει την τσιγγάνα να απειλεί να χτυπήσει τον οδηγό της Ligier, Martin Brundle αν αυτός δεν είχε καλή απόδοση στον αγώνα.

7. McLaren MP4/2C – Πορτογαλικό Grand Prix 1986

McLaren MP4/2C – Portuguese Grand Prix 1986

Η ιστορική ομάδα της McLaren είχε πάντα πολύ όμορφα μονοθεσία σε χρωματισμούς στην ιστορία της F1. Το απαλό αυτό κίτρινο, ήταν μια προσπάθεια της εταιρείας τσιγάρων να προωθήσει τα νέα Marlboro Lights στην τότε αγορά. Το χρωματικό αποτέλεσμα του συλλεκτικού μονοθεσίου δεν ήταν άσχημο αν και ποτέ δεν θα ξεπεράσει το κλασικό κόκκινο άσπρο.

6. Sauber C13 – Καναδικό  Grand Prix 1994

6. Sauber C13 – Canadian Grand Prix 1994

Το κατάμαυρο μονοθέσιο της  Sauber C13 ήταν απλό αλλά όμορφο. Με σωστά τοποθετημένους  πάνω του τους χορηγούς, κατάφερε να είναι ένα από τα πιο μινιμαλιστικά σχέδια μονοθεσίου. Στο Καναδικό εκείνο Grand Prix η ομάδα γιόρτασε μαζί με τον οδηγό της Andrea de Cesaris τους 200 αγώνες του στην F1 και για να τον τιμήσουν, έγραψαν το νούμερο  200 στα πλάγια μέρη του μονοθεσίου.

5. Ferrari F2001 – Ιταλικό Grand Prix 2001

Ferrari F2001 – Italian Grand Prix 2001

Το 2001 στην Monza η Ferrari επέλεξε τρέξει με απουσία χορηγών. Το μονοθέσιο είχε χρώμα κόκκινο και μαύρο στην μύτη και επιλέχτηκε αυτό για να αποτίσει φόρο τιμής στους νεκρούς της ενδεκάτης Σεπτεμβρίου, αφού το  Grand Prix είχε γίνει μια μόλις εβδομάδα μετά την τρομοκρατική επίθεση στους δίδυμου πύργους.

4. Red Bull RB2 – Monaco Grand Prix 2006

 Red Bull RB2 – Monaco Grand Prix 2006

Η δεύτερη από τις τρεις Red Bull που βρίσκεται στη λίστα αυτή, με την ομάδα να μας συνηθίζει να διαφημίζει ταινίες. Συγκεκριμένα θέλοντας να διαφημίσει την νέα ταινία ‘Superman Returns’ τοποθέτησε τον τίτλο στην πίσω αεροτομή με ευδιάκριτα γράμματα. Έπειτα έβαψε από τα μέσα του μονοθέσιου μέχρι το πίσω μέρος με κόκκινο χρώμα, δίνοντας σου την εντύπωση ότι ο οδηγός φοράει την κάπα του superman. Για την ιστορία ο “Superman” έδωσε ώθηση στα αναψυκτικά και η τρίτη θέση του  David Coulthard ήρθε με πολύ στιλ.

3. Lola T97/30 – Australian Grand Prix 1997

Lola T97/30 – Australian Grand Prix 1997

Ένα από τα πιο αργά μονοθέσια της ιστορίας του σπορ, πλην όμως πολύ όμορφο. Βαμμένο στα χρώματα της MasterCard, η T97/30 είχε άσπρο το πάνω μέρος της, κόκκινο το μεσαίο και το κάτω μέρος του μονοθέσιου κίτρινο.

2. Red Bull RB1 – Monaco Grand Prix 2005

 Red Bull RB1 – Monaco Grand Prix 2005

Ήταν η εποχή των πάρτι για τα αναψυκτικά και έτσι άλλη μια ταινία είχε θέση διαφήμισης πάνω στα μονοθεσία τους. Το λογότυπο του Star Wars είχε μπει στο πλαϊνό μέρος, ο τίτλος ‘’Welcome to the Dark Side’’ στην πίσω αεροτομή και στο μπροστινό μέρος μια εικόνα από την ταινία με τον Darth Vader παριστάνοντας τον lollipop man (!!).

1. BAR 006 – Κινέζικο Grand Prix practice 2004

BAR 006 China 2004 555

Η BAR μπήκε στο σπορ εξαγοράζοντας την Tyrrell, προσπαθώντας να κάνει την διάφορα με τους περίεργους χρωματισμούς που είχαν τα μονοθεσία τους! Το μισό ήταν βαμμένο στα χρώματα της καπνοβιομηχανίας Lucky Strike και το άλλο μισό στα χρώματα της 555. Τους δυο χρωματισμούς τους διαχώριζε ένα φερμουάρ που έκοβε στην μέση το μονοθέσιο!! Όμως στο συγκεκριμένο Gran prix η BAR δοκίμασε τους χρωματισμούς της 555 μιας και η Subaru 555 είχε κερδίσει το τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του WRC.