[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

test-drive-opel-adam-70

Η μόδα των fashion cars επανήλθε όταν το 1997 η Volkswagen κυκλοφόρησε τη σύγχρονη εκδοχή του Beetle. Δεν άργησε να ακολουθήσει η έτερη γερμανική εταιρία, η BMW, όπου μετά την εξαγορά του ονόματος της MINI έβγαλε τη δικιά της πρόταση πατώντας πάντα στις δάφνες του παρελθόντος. Το αποκορύφωμα, όμως ήρθε όταν το 2007 η Ιταλική Fiat πράττοντας ομοίως με τις προαναφερθείσες έκανε το δικό της “μπαμ” με το 500ράκι. Φυσικά με τη πάροδο των χρόνων ακολούθησαν και άλλες εταιρίες και με τις προσθήκες του Citroen DS3 και Audi A1 δημιουργήθηκε από το πουθενά μια νέα υποκατηγορία των αυτοκινήτων της mini, που πρακτικά ονομάστηκε premium mini.

O ανταγωνισμός όπως καταλαβαίνεις είναι ήδη πολύ δυνατός με τις πωλήσεις των συγκεκριμένων μοντέλων να είναι άκρως δελεαστικές και ιδιαίτερα κερδοφόρες για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ακόμα και μικρό μέρος της πίτας αν καταφέρει κάποιος να αποσπάσει, μόνο κερδισμένος θα βγει. Αυτό σκέφτηκε η Opel και μπορεί να μην διαθέτει τα βαρβάτα ιστορικά ονόματα των τριών πρώτων εταιριών αλλά με τον ερχομό του Adam σαν τελευταίο παίχτη της κατηγορίας έχει το αβαντάζ να αποφύγει όλα τα λάθη που έχουν κάνει κατά καιρούς οι άλλες εταιρίες αλλά και να προσφέρει ένα άκρως νεανικό και πλήρες αυτοκίνητο στην ώριμη πλέον αγορά των μικρών premium αυτοκινήτων.

Test Drive Opel Adam - 42

Το κοινό χαρακτηριστικό αυτών των αυτοκινήτων είναι η ατελείωτη παραμετροποίηση στις επιθυμίες του υποψήφιου αγοραστή, το εμπλουτισμένο με gadget εσωτερικό και η ευχάριστη διάθεση που προκαλεί κάθε στιγμή που οδηγείς ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Με το Adam η Opel προσφέρει παραπάνω απ’ όσα φαντάζεται ο μελλοντικός του αγοραστής. Διαθέτει όλα τα εφόδια για μια καλή πορεία απέναντι σε υπολογίσιμο και καταξιωμένο ανταγωνισμό.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Φρέσκος και νεανικός σχεδιασμός
  • Εξοπλισμός
  • Εκπληκτικό εσωτερικό
  • Εξατομίκευση
  • Ποιότητα κύλισης/κατασκευής
  • Σπορ οδική συμπεριφορά

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Κατανάλωση
  • Τιμή
  • Πληρώνει τέλη κυκλοφορίας
  • Χώροι πίσω επιβατών και αποσκευών
  • Παλιός κινητήρας

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test Drive Opel Adam - 02

Το όνομα του μπορεί αυτόματα να μας παραπέμπει στον πρωτόπλαστο και προπάτορα του ανθρώπινου γένους, όμως ο πραγματικός λόγος της ονομασίας του είναι η απονομή φόρου τιμή στον ιδρυτή της εταιρίας με σήμα τον κεραυνό, Adam Opel. Ο Adam ίδρυσε την πρώτη του εταιρία το 1862 που αρχικά κατασκεύαζε ραπτομηχανές, ώσπου να ακολουθήσει αυτή της κατασκευής μοτοσυκλετών το 1886 και τελικά αυτοκινήτων το 1899, 4 χρόνια μετά τον θάνατο του.

Αρχικά είχε προεγγριθεί το όνομα Junior, εν συνεχεία το Allegra, μέχρι οι ιθύνοντες να επιλέξουν το Adam. Αυτό γιατί το το Junior κρίθηκε ότι δεν ήταν και τόσο κατάλληλο ώστε να αναβαθμιστεί περαιτέρω η εικόνα της μάρκας αλλά και να περιγραφούν τα προσόντα του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε πέρσι το καλοκαίρι, με το φυσικό του ντεμπούτο να γίνεται στην έκθεση του Παρισιού το Σεπτέμβρη του 2012, ενώ στο ελληνικό χώρο μπήκε στις βιτρίνες των αντιπροσώπων τον περασμένο Απρίλιο. Το μικρό αυτοκίνητο της Opel άρχισε την εμπορική του καριέρα αρκετά δυναμικά καθώς πριν ακόμα πρωτοκυκλοφορήσει στους δρόμους των μεγάλων αστικών κέντρων της γηραιάς ηπείρου, είχε δεχτεί 20.000 παραγγελίες, αποδεικνύοντας ότι είχε πετύχει το σκοπό του για μια φρέσκια επιλογή στο νεανικό κοινό.

Test Drive Opel Adam - 22

H γερμανική εταιρία αμερικάνικων συμφερόντων είχε ανακοινώσει εκ των προτέρων ότι η παραγωγή του Adam θα γίνει αποκλειστικά στο εργοστάσιο της στη πόλη γερμανική πόλη Eisenach στο κρατίδιο της Θουριγγίας. Η Opel κατασκευάζει εκεί το Corsa και επένδυσε περισσότερα από 190 εκατ. ευρώ, ώστε αυτό να μπορεί να κατασκευάζει το Adam, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε πως θα επενδύσει επιπλέον 8 εκατ. ευρώ, αφού η ζήτηση του Adam είναι μεγάλη, καθώς θα εγκαταστήσει 6 νέα ρομπότ βαφής, αντικαθιστώντας τα παλιά, ενώ από τον Αύγουστο λειτουργεί και ένα νέο σύστημα ελέγχου. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το Adam βασίζεται πάνω σε μια κομμένη πλατφόρμα του υπάρχοντος Corsa, με την συγκεκριμένη πλατφόρμα (Small Platformή SCCS platform) να είναι αποτέλεσμα της σύμπραξης της Opel με την Fiat. Για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε στο Grande Punto που παρουσιάστηκε το 2005, με την εξέλιξη της να είχε ξεκινήσει από το 2002 στο Τορίνο, ενώ έχει χρησιμοποιηθεί και απ το PSA Grouόp.

Test Drive Opel Adam - 12 Test Drive Opel Adam - 20

To μήκος του αυτοκινήτου είναι 3698 χλστ, το πλάτος του 1720 χλστ και το ύψος του 1484 χλστ. Από την άλλη ακολουθώντας τη προσφιλή τακτική με τους δύο άξονες να είναι ακροβολισμένοι στις δυο άκρες του αμαξώματος, το μεταξόνιο του είναι 2311 χλστ. ενώ τα μετατρόχια του είναι 1472 χλστ και 1464 χλστ εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Οι παραπάνω “ψυχροί” αριθμοί κερδίζουν την άτυπη μάχη με το Fiat 500 κάτι που σημαίνει ότι το μεγαλύτερο μεταξόνιο αλλά και τα φαρδύτερα μετατρόχια έχουν θετικό αντίκτυπο στο πάτημα και στη συμπεριφορά του Adam στο δρόμο, όπως θα αναλυθεί παρακάτω. To βάρος του όμως με τον 1400άρη κινητήρα είναι 1.120 κιλά (1.086 κιλά με τον 1200άρη) κάτι που το κάνει περίπου 110 κιλά βαρύτερο σε σχέση με το ιταλικό αυτοκίνητο.

Test Drive Opel Adam - 48

Ο σχεδιασμός του είναι άκρως αγαπητός και θελκτικός από τη πρώτη ματιά, με την ιδιαίτερη επιτυχία, κατά προσωπική εκτίμηση, ότι δε μπορεί να χαρακτηριστεί αποκλειστικά γυναικείο, όπως κατά βάση είναι το 500. Είναι μοδάτο έχοντας έντονα τολμηρή αισθητική χωρίς να κρύβονται οι συμπαγής διαστάσεις του. Eίναι το πρώτο αυτοκίνητο της Opel που υιοθετεί τη νέα πρόσοψη, η οποία χαρακτηρίζεται από τη χαμηλωμένη και πλατύτερη, τραπεζοειδή και ευμεγέθη μάσκα, ενώ η μπάρα με το λογότυπο Opel συνδέεται με μικρά πτερύγια με το χρωμιωμένο περίγραμμα, σχήματος φτερού, των προβολέων. Λεπτομέρειες, όπως τα φλας και οι προβολείς ομίχλης, που έχουν τοποθετηθεί ως στρογγυλά στοιχεία σχετικά ψηλά στον προφυλακτήρα και δίπλα στη μάσκα, χαρίζουν στο Adam ένα φιλικό “ανθρώπινο” χαμόγελο. Μπορεί το μαύρο χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής να έκρυβε κατά πλειοψηφία τις μυώδεις λεπτομέρειες στο καπό και στο προφίλ του αυτοκινήτου, όμως αυτή η διχρωμία άσπρου/μαύρου με τις κόκκινες λεπτομέρειες το έκαναν άκρως επιθετικό, δείχνοντας έμπρακτα ότι μπορεί να έχει πολλαπλές προσωπικότητες. Ξεχωρίζει πάντως το κοντό καπό, η ομαλή κλίση της γραμμής της “αιωρούμενης”, όπως την αποκαλεί η Opel, οροφής και την απότομη κλίση του πίσω μέρους. Αιωρούμενη εξαιτίας των γυαλιστερών μαύρων στοιχείων που αποσυνδέουν οπτικά την οροφή από το αυτοκίνητο. Χρωμιωμένες λεπτομέρειες βρίσκονται μέσα στα φωτιστικά σώματα τόσο εμπρός όσο και πίσω καθώς και στη καμπύλη γραμμή της οροφής, ενώ οι 17άρες ζάντες αν και δένουν αρμονικά με το lifestyle σύνολο και γεμίζουν τους θόλους, κρίνονται ελαφρώς υπερβολικές για το αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Test Drive Opel Adam - 53

Η σχεδίαση του πλαϊνού τμήματος αποπνέει μια σπορ αίσθηση και ακρίβεια, η οποία τονίζεται από τη χαρακτηριστική λεπίδα της Opel στο κάτω μέρος της πόρτας και το νεύρο στη λαβή της πόρτας που προεκτείνεται μέχρι τα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ το μυώδες πίσω τμήμα του αυτοκινήτου αντικατοπτρίζεται στα ογκώδη φτερά και στα πλατιά πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία με τους εμπρός προβολείς.

Θεωρήθηκε τόσο επιτυχημένο σχεδιαστικά όπου κατέκτησε πρόσφατα το βραβείο σχεδίασης “product design 2013” στην κατηγορία “Automotive & Transport” από τον οργανισμό red dot. Το Adam είναι το τέταρτο μοντέλο της γκάμας της Opel που κερδίζει ένα ‘red dot design award’ από το 2009, αφού είχαν προηγηθεί τα Insignia, Astra Sports Tourer και το Astra GTC, κάτι που αποδεικνύει ότι η σχεδιαστική γλώσσα της Opel ‘η γλυπτική τέχνη συναντά τη Γερμανική ακρίβεια’ την οποία λανσάρισε το Insignia απολαμβάνει την υψηλή αποδοχή των ειδικών και πελατών της.

Άλλο ένα μελανό σημείο είναι τα “μόλις” τέσσερα αστέρια που απέσπασε στις δοκιμές σύγκρουσης από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό Euro NCAP, χωρίς να διαπρέπει σε καμία από τις επιμέρους βαθμολογίες.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

photo 4

Μηχανικά τώρα, με το λανσάρισμα του αυτοκινήτου η Opel έκανε ένα μικρό φάουλ και αντίθετα με την λογική της υπετροφοδοτούμενης εποχής του τοποθέτησε, αρχικά, ατμοσφαιρικά μοτέρ. Πιο συγκεκριμένα το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε τον 1.400αρη (1.398 κ.εκ.) κινητήρα κατασκευής GM με διπλούς εκκεντροφόρους, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και σχέση συμπίεσης 10.5:1 αποδίδει 100 άλογα και 130 Nm ροπή, ενώ υπάρχει και ένας επίσης ατμοσφαιρικός 1200άρης με 70 ίππους, με τους δύο κινητήρες να συνδυάζονται με πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και να διαθέτουν σύστημα tart/Stop. Οι εκπομπές CO2 όμως είναι 119 γρ/χλμ κάτι που το κάνει να πληρώνει τέλος κυκλοφορίας €107,1.

Τα νέα όμως είναι εξαιρετικά καθώς από το 2014 θα του τοποθετηθεί ο ολοκαίνουριος οικονομικός, αθόρυβος και πιο φιλικός προς το περιβάλλον νέος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρα 1.0 SIDI Turbo της Opel, που θα αποδίδει 115 ίππους και 166 Nm από τις 1.800 μέχρι τις 4.700 rpm, ο οποίος θα συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο νέας γενιάς.

Test Drive Opel Adam - 16

Γυρνώντας στον δικό μας όμως, το γερμανικό εργοστάσιο ανακοινώνει χρόνο επιτάχυνσης από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 11,5 δευτ. και τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 “κοντερίσια” χλμ/ωρα. Όπως καταλαβαίνεις δε βάζει φωτιά στην άσφαλτο, ούτε συγκινεί με τις ρεπρίζ του αλλά για ένα μέσο οδηγό είναι αρκούντως ικανοποιητικός. Από την άλλη η μέση μικτή κατανάλωση των 5,1 λίτρων/100 χλμ που ανακοινώνει η Opel είναι πρακτικά αδύνατο όχι απλά να την επιτύχεις, αλλά και να την πλησιάσεις. Έτσι, στα 500 και πλέον χλμ που έγραψα κατά την εβδομαδιαία συμβίωση μου δεν κατάφερα ποτέ και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες να ρίξω τη κατανάλωση κάτω από τα 6,4 λίτρα με τη μέση που έγραφε το trip computer όταν το επέστρεψα να ήταν το “τσιμπημένο” νούμερο των 7,1 λίτρα/100 χλμ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test Drive Opel Adam - 29

Οι διακρίσεις του Adam συνεχίζονται και στο εσωτερικό καθώς κέρδισε το πρώτο βραβείο για τη σχεδίαση εσωτερικού του στην κατηγορία οχημάτων παραγωγής στην Έκθεση “Automotive Interiors EXPO 2013” στη Στουτγάρδη.

Με το που εισέρχεσαι στη καμπίνα των επιβατών, αυτομάτως συνειδητοποιείς ότι συνεχίζεται η χαρούμενη, τολμηρή και εντυπωσιακή αισθητική του εξωτερικού μέρους. Το χρώμα και η παιχνιδιάρικη σχεδίαση δημιουργούν μια ευχάριστη ατμόσφαιρα που δε βαριέσαι καθόλου, όσες ώρες και αν είσαι κολλημένος στους χαοτικούς δρόμους των άναρχων μεγαλουπόλεων της Ελλάδας.

Τα ελαφρά εξογκώματα γύρω από τους αεραγωγούς χαρίζουν μια σπορ νότα δίνοντας την αίσθηση μυών κάτω από το δέρμα. Η εσωτερική διχρωμία τόσο σε σχέση με την οροφή όσο και αυτής του ταμπλό, δένει αρμονικά με τα καθίσματα και περιβάλλει το κάτω μέρος του πίνακα οργάνων έως τις επενδύσεις των θυρών, κάνοντας την καμπίνα να φαίνεται πιο πλατιά, ενώ παράλληλα νιώθεις μια αίσθηση ευρυχωρίας που στη πράξη ισχύει με τα γόνατα μου, παρά το ύψος μου, να μην ενοχλούνται ιδιαίτερα από την κεντρική κονσόλα. Τρία τμήματα του εσωτερικού διαθέτουν διακοσμητικά στοιχεία υψηλής ποιότητας, που κάνουν την καμπίνα του αυτοκινήτου ξεχωριστή: το επάνω μέρος του πίνακα οργάνων, οι επενδύσεις των θυρών και η κεντρική κονσόλα. Όλα είναι διακοσμημένα στο χρώμα του εξωτερικού ή καλύπτονται από χαρακτηριστικής υφής διακοσμητικά φύλλα που ταιριάζουν με την ταπετσαρία και την εσωτερική απόχρωση του αυτοκινήτου.

Test Drive Opel Adam - 25

Οι επενδύσεις θυρών είναι ντυμένες με αφρώδες υλικό κάτω από τα μαλακά υφάσματα. Τα στρογγυλά όργανα με τα χρωμιωμένα δαχτυλίδια εντυπωσιάζουν με τους φωτιζόμενους δείκτες, αν και ο έντονος κόκκινος χρωματισμός μαζί με την πορτοκαλί οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, μπορεί να κουράσει το μάτι σε βραδινές διαδρομές. Το τριάκτινο διαθέτει πολύ καλή λαβή, όντας ευχάριστο στην αφή αλλά και στη λειτουργικότητα παρά την ύπαρξη πολλών διακοπτών. Προσωπικά, υπερβολή θεώρησα την κόκκινη λεπτομέρεια που ήταν ντυμένο το κάτω μέρος του τιμονιού καθώς, “βάρυνε” πολύ το εσωτερικό. Εντυπωσιακό πάντως είναι το πολύ μικρό κάλυμμα του αερόσακου. Κατά γενική ομολογία, αυτό που πέτυχε με το σχεδιασμό του εσωτερικού του Adam είναι η απουσία της παράλογης χρήσης άπειρων διακοπτών, όπως έχουμε εκτενώς παρατηρήσει τόσα στα Astra όσο και στο Mokka.

photo 2-2

Σε αυτό φυσικά συμβάλλει το εξαιρετικό σύστημα πολυμέσων “IntelliLink”, που θα ενθουσιάσει τους gadgetόβιους αγοραστές αφού παρέχει γρήγορη και εύκολη πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες μέσω πέντε μενού πλοήγησης. Προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth με το κινητό σου τηλέφωνο (iOS και Android), δίνοντας περισσότερο προσωπικό στυλ στο αυτοκίνητο, με την 7άρα έγχρωμη οθόνη αφής στο ταμπλό αναβαθμίζει την πολυτελή αίσθηση του εσωτερικού και μέσω αυτής μπορείς να κάνεις τα πάντα. Η επιλογή Audio επιτρέπει τον έλεγχο των διαθέσιμων πηγών ήχου, όπως είναι το ραδιόφωνο, τη θύρα USB, τη βοηθητική είσοδος aux και τη μουσική μέσω Bluetooth. Ακολούθως, μπορείς να δεις φωτογραφίες και να παρακολουθήσεις βίντεο από το USB, μόνο όμως όταν το όχημα είναι σταματημένο. Ακόμα το IntelliLink έχει σχεδιαστεί για να υποστηρίζει συγκεκριμένες εφαρμογές smartphone, με τις τρέχουσες υποστηριζόμενες εφαρμογές είναι μονο το Stitcher για ραδιόφωνο μέσω Διαδικτύου και η προαιρετική πλοήγηση BringGo. Όμως, υπάρχει η δυνατότητα να ενημερωθεί με νέες εφαρμογές που θα είναι επίσης διαθέσιμες μελλοντικά. Η πλοήγηση BringGo διαθέτει χάρτες 3 διαστάσεων και λειτουργία μετατροπής κειμένου σε ομιλία. Τέλος, είναι πληρως συμβατό με την υπηρεσία Siri των iOS συσκευών, όπου οι κάτοχοι iPhone/iPad μπορούν να πραγματοποιήσουν κλήσεις, να ακούσουν και να γράψουν μηνύματα, να υπαγορεύσουν emails, να ακούσουν νέες ειδοποιήσεις, να λάβουν οδηγίες πλοήγησης, να προσθέσουν υπενθυμίσεις και πολλά ακόμη.

Test Drive Opel Adam - 39

Η Opel δίνει τη δυνατότητα στον υποψήφιο αγοραστή της πραγματικής εξατομίκμευσης του εσωτερικού καθώς οι σχεδόν 82.000 στιλιστικοί συνδυασμοί του εσωτερικού, καθιστούν το Adam να είναι κομμένο και ραμμένο στις ορέξεις και επιθυμίες σου. Οι τρεις διαφορετικές εκδόσεις, Jam, Glam και Slam εκφράζουν τρεις εντελώς διαφορετικές διαθέσεις, όπου μπορείς να επιλέξεις μέσα σε 20 χρώματα ένθετων ταμπλό, μοτίβα και υφάσματα. Στην οροφή και ενισχύοντας το σπορ χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης του αυτοκινήτου υπήρχε η κλασική αγωνιστική ασπρόμαυρη σημαία, ενώ υπήρχε και κουμπάκι που ρύθμιζε τον κρυφό φωτισμό της καμπίνας.

Test Drive Opel Adam - 33

Χωροταξικά, τώρα οι εμπρός επιβάτες δε θα έχουν κανένα λόγο να γκρινιάξουν, ενώ δε θα έλεγα το ίδιο για τους πίσω καθώς όπως περιμένεις από τις compact διαστάσεις του ο χώρος για τους πίσω είναι αρκετά περιορισμένος τόσο για το κεφάλι όσο και για τα γόνατα. Σε παρόμοια πλαίσια κινείται και ο χώρος αποσκευών που τα 170 λίτρα του είναι αρκετά μόνο για καθημερινές ανάγκες, και μόνο αν η θηλυκή παρέα δεν πάρει μαζί της μια τεράστια βαλίτσα θα χωρέσει αποσκευές για δυο για μια 3ήμερη διαφυγή από την πόλη.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

Test Drive Opel Adam - 31

Τιμολογιακά και από θέμα εξοπλισμού η έκδοση Slam με τον 1400άρη κινητήρα που είχα στη διάθεση μου ξεκινάει από €14.800, ενώ με απόσυρση πέφτει στα €13.840. Στο βασικό εξοπλισμό διαθέτει μεταξύ άλλων αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς και οροφής, με δυνατότητα απενεργοποίησης αερόσακου συνοδηγού, ESP με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης με υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας και διακόπτη λειτουργίας “City Mode”, μονοζωνικός ηλεκτρονικός κλιματισμός, δερμάτινο τιμόνι, board computer, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλεκτρικούς εξωτερικούς καθρέπτες, ραδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, cruise control, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος, τηλεσκοπική και καθ’ ύψος ρύθμιση τιμονιού, ηχοσύστημα CD 3.0 BT, με USB, AUX IN & Bluetooth, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, πλήρως αναδιπλούμενο και διαιρούμενο πίσω κάθισμα (50:50), επένδυση χώρου αποσκευών, θήκες στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, φώτα ημέρας και πίσω φώτα LED, σπορ πλαίσιο, σκούρα φιμέ κρύσταλλα πίσω, ενώ το εξτρά Intellink κοστίζει μόλις €400. Αναλυτικές λεπτομέρειες μπορείς να βρεις σε αυτό το PDF.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test Drive Opel Adam - 70

Αν με όλα τα παραπάνω το Adam έχει κερδίσει τα εύσημα, με την οδήγηση του απλά ενισχύονται. Είναι ξεκάθαρο ότι οι μηχανικοί κατά την εξέλιξη του Adam είχαν σαν σημείο αναφοράς το 500ράκι και κατάφεραν να κάνουν το αυτοκινήτο τους ακόμα καλύτερο, χωρίς απαραίτητα να το αντιγράφουν. Το στιβαρό και ισορροπημένο πλαίσιο, οι ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις που του δίνουν πιο σίγουρο πάτημα και ο άνετος και ακριβής χειρισμός που προσφέρει το σύστημα διεύθυνσης, καθιστούν την οδήγηση του Adam παιχνιδάκι για μεγάλα παιδιά.

Το πλαίσιο του Corsa με ενισχυμένο υποπλαίσιο και μεγαλύτερη ακαμψία διαθέτει στήριξη γονάτων δύο διαδρομών με ξεχωριστή εισαγωγή των φορτίων των ελατηρίων και αμορτισέρ, δείχνει να τα καταφέρνει άψογα ακόμα και μετά από τόσα χρόνια στην αγορά. Η φιλοσοφία της ανάρτησης είναι η κλασική, όπου στον εμπρός άξονα αποτελείται από γόνατα MacPherson με υποπλαίσιο και με έναν ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Για την αντιστάθμιση του μικρότερου μεταξονίου κατά 20 εκατ. σε σύγκριση με το Corsa και τη βελτιστοποίηση της οδήγησης και του χειρισμού, έχουν πραγματοποιηθεί τροποποιήσεις στη γεωμετρία της μπροστινής ανάρτησης που έχει αντίκτυπο στη βελτίωση της κύλισης και της απόκρισης στις εντολές του τιμονιού. Ακόμα χαμήλωσε το κέντρο βάρους του οχήματος ενώ η σταθερότητα του πίσω άξονα αυξήθηκε μέσω της τροποποίησης της γωνίας συγκόλλησης της ράβδου στρέψης.

Test Drive Opel Adam - 50

Το Sport chassis δείχνει εξαρχής ότι το αυτοκίνητο μπορεί να σηκώσει αρκετά άλογα παραπάνω, αφού τα 100 άλογα του συγκεκριμένου κινητήρα μπορεί να μην φαίνονται λίγα αλλά θα ήθελες το κάτι παραπάνω. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ ψηλά κάτι που βοηθάνε και τα ελαστικά της Continetal διαστάσεων 215/45R17 και σε γεμίζουν αυτοπεποίηθηση στα γρήγορα στροφιλίκια. Ακόμα και όταν υπερβάλεις ο “φύλακας άγγελος” ESP παραμονεύει, αυξάνοντας την ασφάλεια καθώς το Adam έχει τη τάση να διώχνει το πίσω μέρος, αν παίξεις λίγο με το τιμόνι και τη μεταφορά βάρους.

Γνωρίζοντας εκ των προτέρων τις επιδόσεις του αυτοκινήτου δε περιμένεις να σε ενθουσιάσει με την επιτάχυνση και τη ρεπρίζ του, όμως η σφιχτή κλιμάκωση του ακριβέστατου 5τάχυτου κιβωτίου προσπαθεί να τονώσει το λίγο τον ενδιαφέρον και να ανεβάσει λίγο τους σφυγμούς. Όσο όμως περισσότερο το πιέζεις τόσο θα βλέπεις την κατανάλωση σε ψηλά νούμερα που εύκολα μπορούν να φτάσουν σε διψήφιο αριθμό, ενω το ρεζερβουάρ 38 λίτρων με δυσκολία θα καταφέρει να του χαρίσει αυτονομία 500 χλμ. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλύτερη από την αντίστοιχη πρόταση του ιταλικού στρατοπέδου, με τη περιφερειακή ορατότητα όμως να χολώνει καθώς οι χοντρές κολόνες, ειδικά οι πίσω, ενοχλούν στη κίνηση στα στενά δρομάκια των πόλεων, πόσο μάλλον στο παρκάρισμα. Το ηλεκτρικό συστήματος διεύθυνσης (EPS) έχει καλό feedback ενώ μέσω ενός κουμπιού ενεργοποιήσεις το πρόγραμμα CITY όπου αυξάνει την υποβοήθηση διεύθυνσης στις χαμηλότερες ταχύτητες, κάνοντας το τιμονι πανάλαφρο. H διάμετρος του κύκλου στροφής του είναι 9,8 μέτρα , καθιστώντας το αρκετά εύκολο στις μανούβρες.

Ο συνδυασμός της σχετικά σφικτής ρύθμισης της ανάρτησης, των μεγάλων διαστάσεων ζάντες με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά και οι κάκιστοι ελληνικοί δρόμοι δημιουργούν ένα κάπως δυσάρεστο αίσθημα σε όσους αποζητούν μια χαλαρή και άνετη μετακίνηση. Από την άλλη όμως, αποδεικνύει την άριστη ποιότητα κατασκευής και συναρμογής του εσωτερικού καθώς απουσιάζουν κάθε είδους τριγμοί και κουδουνίσματα, με την ηχομόνωση και τη ποιότητα κύλισης να είναι σε γερμανικά επίπεδα. Τέλος, για το πολύ δυνατό σύστημα πέδησης χρησιμοποιεί δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω, με το πεντάλ του φρένου να έχει ελαφρώς σπογγώδη αίσθηση στην αρχή αλλά μετά να είναι ακριβέστατο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τελικά” ]

Test Drive Opel Adam - 54

Με το Adam η Opel μπαίνει κατευθείαν στα βαθιά νερά της κατηγορίας και δείχνει ότι ξέρει πολύ καλό κολύμπι. Έχει όλα τα χαρακτηριστικά που θα θελήσει να διαθέτει το lifestyle αυτοκίνητο του ο μελλοντικός ιδιοκτήτης του, με το μεγαλύτερο ατού του την ατελείωτη εξατομίκευση που περιλαμβάνει 142.880 συνδυασμούς (61.232 για το εξωτερικό και 81.648 για το εσωτερικό) να σε προκαλεί να χάσεις πολλές ώρες (και αντίστοιχα λεφτά) από τη ζωή σου ώστε να το φέρεις στα μέτρα σου.

Πέραν τούτου, το νέο μικρό της Opel αποδεικνύεται και άκρως ευχάριστο και σπορ οδηγικά και θα πείσει κάθε είδους οδηγό. Το Adam εμπνέει πάθος και σιγά σιγά γίνεται ο δημοφιλής νέος πρεσβευτής της γερμανικής εταιρίας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]