Test_Drive_Jeep_Renegade_1.4_Multiair_170_4x4_63 Test_Drive_Fiat_500X_1.4_Multiair_170_4x4_68

Η καμπίνα των δύο αυτοκίνητων είναι εντελώς διαφορετική, με τα μόνα κοινά σημεία να εντοπίζεται στα κουμπιά του τιμονιού και στο διακόπτη των φώτων, ενώ ακόμα και τα χειριστήρια του κλιματισμού που είναι πρακτικά ίδια, έχουν διαφορετικά “δακτυλίδια”.

Test_Drive_Fiat_500X_1.4_Multiair_170_4x4_54

Στο εσωτερικό του 500Χ, εντύπωση κάνει το πλαστικό ματ κάλυμμα του ταμπλό σε ανθρακί χρώμα και στις χρωματικές επενδύσεις, που είναι μέρος της Cross έκδοσης. Η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, αν και διαθέτει σκούρα χρώματα είναι σαφώς πιο νεανική από το Renegade, που οι κάθετες επιφάνειες και οι διάφορες λεπτομέρειες του αμερικάνικου μοντέλου είναι σε εντελώς διαφορετικού τύπου lifestyle και προτεραιότητας σε σχέση με το αδερφάκι του, όντας πιο σοβαρό.

Test_Drive_Jeep_Renegade_1.4_Multiair_170_4x4_78

Αυτό αποπνέει περισσότερο δυναμισμό, με την χειρολαβή μπροστά από τον συνοδηγό να προδιαθέτει πιο περιπετειώδης διαδρομές, με το ντιζάιν του 500Χ να είναι επηρεασμένο από το 500.

Test_Drive_Fiat_500X_1.4_Multiair_170_4x4_66

Η ποιότητα των πλαστικών και στα δύο αυτοκίνητα είναι στο ίδιο πολύ υψηλό επίπεδο (εκτός από αυτά στις πόρτες), χωρίς κάποιο από τα δύο να υπερτερεί κάπου, ενώ το καθένα διαθέτει προσεγμένες λεπτομέρειες και πολύ καλή συναρμογή. Είναι εμφανές ότι έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην αισθητική της κάθε καμπίνας, με το συνολικό αποτέλεσμα να είναι παραπάνω από ικανοποιητικό και σίγουρα από τα καλύτερά της κατηγορίας.

Αν μπορούσα να εντοπίσω κάτι αρνητικό, είναι το σκληρό πλαστικό στη βάση της κονσόλας και των δύο, εκεί που βρίσκονται οι διακόπτες του air condition, καθώς και στη συναρμογή του αεραγωγού στο Fiat.

Test_Drive_Jeep_Renegade_1.4_Multiair_170_4x4_53

O πίνακας οργάνων του Jeep είναι σαφώς πιο εντυπωσιακός, καθώς ενσωματώνει ανάμεσα στα αναλογικά όργανα μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 7 ιντσών, η οποία παρέχει πληροφορίες για το trip computer και άλλες για το σύστημα του αυτοκίνητου, χρησιμοποιώντας συνδυασμούς γραφημάτων και κειμένου.

Test_Drive_Fiat_500X_1.4_Multiair_170_4x4_61

Και το 500Χ διαθέτει οθόνη ανάμεσα από τα δύο αναλογικά όργανα, η οποία όμως είναι 3,5 ιντσών και δείχνει όλες τις λειτουργίες του trip computer, καθώς και G-meter, πίεση turbo, της κατανομής της ροπής και άλλες.

Test_Drive_Fiat_500X_1.4_Multiair_170_4x4_72 Test_Drive_Jeep_Renegade_1.4_Multiair_170_4x4_92

Στο κέντρο την κονσόλας, και τα δύο διαθέτουν και τα δύο μια οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας UConnect, με αυτή του Jeep διαμέτρου 5 ιντσών να είναι εξαιρετικά μικρή, καθότι η 6,5 ιντσών του Fiat, με το ανανεωμένο λογισμικό, είναι σαφώς καλύτερη και πιο ευκρινής.

Test_Drive_Fiat_500X_1.4_Multiair_170_4x4_58

Άλλη μια διαφορά ανάμεσα στα αυτοκίνητα, που δείχνει και τον χαρακτήρα του καθενός είναι ο περιστροφικός διακόπτης. Στο μεν Fiat ονομάζεται Mood Selector, βρίσκεται στο κεντρικό τούνελ και προσφέρει επιλογή τρόπου οδήγησης, που επιδρά στον κινητήρα, στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων/σύστημα μετάδοσης, επιτρέποντας τρεις διαφορετικές συμπεριφορές στο αυτοκίνητο, βασισμένες στην συμπεριφορά του οδηγού αλλά και της επιφάνειας του οδοστρώματος. Έτσι, υπάρχουν τα προγράμματα auto, sport και traction, το οποίο βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρά οδοστρώματα, ενώ επιταχύνει τη μετάδοση ροπής στον πίσω άξονα.

Test_Drive_Jeep_Renegade_1.4_Multiair_170_4x4_84

Από την άλλη, ο περιστροφικός διακόπτης του Jeep, που βρίσκεται μπροστά από τον λεβιέ ταχυτήτων, ονομάζεται Jeep Selec Terrain και μπορείς να επιλέξεις διάφορα προγράμματα λειτουργίας, το auto, snow, sand και mud, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα του κλειδώματος του διαφορικού.

Στο ιταλικό μοντέλο κάθεσαι ελαφρώς πιο χαμηλά και λιγότερο ψηλά απ’ότι περίμενες, με τις ρυθμίσεις των καθισμάτων να συντελούν στο να βρίσκεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης.

Test_Drive_Jeep_Renegade_1.4_Multiair_170_4x4_69 Test_Drive_Fiat_500X_1.4_Multiair_170_4x4_49

Από πλευράς χώρων, οι διαφορές είναι ελάχιστες, με ένα μικρό προβάδισμα να έχει το Jeep, κυρίως λόγω των πίσω επιβατών. Το άνοιγμα των πίσω θυρών του Fiat είναι σαφώς πιο μεγάλο από του Jeep, με το εσωτερικό πλάτος στο ύψος των ώμων του αμερικάνικου μοντέλου να είναι μεγαλύτερο, χάρη του εξωτερικού σχεδιασμού. Και στα δύο, όμως, θα φιλοξενηθούν άνετα 2 άτομα, με τον “αέρα” για τα κεφάλια να μην είναι πρόβλημα για αναστήματα μέχρι 1,85 εκατοστών, όπως επίσης και για τα γόνατα, με το κεντρικό τούνελ να εμποδίζει σε κάθε περίσταση.

Test_Drive_Fiat_500X_1.4_Multiair_170_4x4_25 Test_Drive_Jeep_Renegade_1.4_Multiair_170_4x4_60

O χώρος αποσκευών του Fiat φτάνει τα 350 λίτρα, με του Jeep να είναι 1 λίτρο μεγαλύτερο. Το νούμερο δεν εντυπωσιάζει, αλλά με το σχεδιασμό τους είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα, ενώ με την αναδίπλωση (60/40) των πίσω καθισμάτων γίνεται εύκολα και γρήγορα, με την επίπεδη επιφάνεια που δημιουργείται να βολεύει με μεταφορά μεγάλων αντικειμένων. Ο χώρος αποσκευών του Jeep γίνεται ακόμα μεγαλύτερος, καθώς υπάρχει μεταβαλλόμενο βάθος, εξαιτίας της ύπαρξης σετ επισκευής ελαστικού (απαράδεκτο), αντί για ρεζέρβα ανάγκης στο Fiat.