Το ABS (Anti-lock Braking System) είναι ένα σύστημα που βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια στα αυτοκίνητα παραγωγής. Η δουλειά του είναι απλή, αλλά πολύ χρήσιμη, αφού εσύ μπορείς να πατήσεις με όση δύναμη θέλεις το πεντάλ του φρένου, δίχως να νοιάζεσαι για το αν οι τροχοί θα μπλοκάρουν, ενώ έτσι διατηρείται η πρόσφυση στο εμπρός μέρος, πράγμα που σου επιτρέπει να κάνεις έναν -σωτήριο μερικές φορές- ελιγμό.

Έχεις σκεφτεί, όμως, τι γίνεται όταν οδηγείς σε συνθήκες με πολύ μικρό συντελεστή τριβής, όπως για παράδειγμα στα χιόνια; Αυτό θέλει να μας δείξει το video, αποδεικνύοντας ότι τελικά ίσως είναι καλύτερα μην εμπιστεύεσαι πλήρως το σύστημα ABS, αρκεί βέβαια να ξέρεις τι πρέπει να κάνεις και πώς να φρενάρεις.

  • Anestis Genk

    Τώρα τα ABS έχουν αισθητήρες που ανιχνεύουν την περιστροφή του τροχού απ’όσο γνωρίζω. Θα έπρεπε ίσως να έχουν και επιταγχυνσιόμετρο ώστε να βλέπουν πως πάει η επιβράδυνση και να διορθώνουν αντίστοιχα, αφήνοντας να μπλοκάρουν αν αυτό βοηθάει την επιβράδυνση.

    • rous

      Ο βασικος στοχος του ABS ειναι να εχεις τιμονι οσο φρεναρεις γι αυτο εξελιχθηκε.

  • sotirisb

    Το abs είναι εκεί για να σε βοηθά να στρίψεις, όχι για να φρενάρεις γρηγορότερα. Το πιο γρήγορο και δυνατό φρενάρισμα σε κάθε επιφανεια γίνεται όταν πατάς το φρένο μέχρι το τελευταίο χιλιοστό πριν εμπλακεί το abs. Με αυτό τον τρόπο δε χάνεις τα κλασματα του δευτερολέπτου όπου τα τακάκια απομακρύνονται από τον δίσκο για να σταματήσουν το μπλοκάρισμα του τροχού.

  • to ABS οπως λεει και στο βιντεο ειναι για να εχεις τον ελεγχο του τιμονιου καθολη τη διαρκεια του φρεναρισματος !!!! οχι για να σταματας πιο συντομα !!!
    ο τυπος εδω σαν επαγγελματιας απλα ξερει να φρεναρει και κερδιζει τον χρονο που οι δαγκανες λογο ΑBS δεν πιεζουν τον δισκο με αποτελεσμα να μην φρεναρει !!!
    το 99% των οδηγων….σε φρεναρισμα πανικου χωρις ABS…σαν ”ερασιτεχνες” απλα θα ειχαν το πενταλ του φρενου στο πατωμα….και θα γκαριζαν ””ΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ να σου γ@μησωωω δεν σταματαει το γ@μηδιιιιιιι”!!!

    • rous

      χαχαχαχαχαχαχα εκλαψα

    • και συνηθως μετα το γ@μηδιιιι..ακολουθει ο ηχος/κροτος…. ”ζντοοοοοοουπ” !!! :-P

  • Mika

    Απαλα, σαν εχεις ενα αυγο αναμεσα στο παπουτσι και το φρενο, οπως ελεγαν οι παλιοι!!!
    :p

    • Anestis Genk

      Για το γκάζι δεν το λέγαν αυτό; Εγώ τα (φανταστικά) αυγά στο γκάζι τα βάζω πάντως.

    • Mika

      Ακριβως, τωρα το θες και στο φρενο αυτο, σ αυτες τις περιπτωσεις!!
      :p

  • vaggscoobys

    Συμφωνώ απολύτως με το άρθρο.Εχω φρέσκιες εμπειριες. :D

    • σε ποιο βουνο ?? :-D

    • vaggscoobys

      Πήλιο Babino.

    • τελικα φρεναρες η οχι ???? :-D

    • vaggscoobys

      Για να φρενάρεις πρέπει πρώτα να το ξεθάψεις…Η αλήθεια είναι οτι αφού το ξεκόλλησα επαιζα επίτηδες σε ανοιχτό χωρο και το προκαλούσα εγώ.μόνο θορυβο έκανε το abs.

    • σε νιωθω !!! το ιδιο ειχα κανει πριν 4 χρονια στο καιμακ τσαλαν….αλλα απο την χαρα μου που το απολαμβανα..δεν ειχα κλεισει το παραθυρο..με αποτελεσμα η κολωνα του συνοδηγου…..τα πισω καθισματα και ο ουρανος……να γεμισουν λασπες !!!!! και ο φτηνιαρικος βιολογικος ηρθε επιτελους καπως ετσι !!!! :-P

    • vaggscoobys

      χαχαχαχαχα!οόλοι την ίδια βλακεία κουβαλάμε!και το άλλο κλασσικο που γεμίζει ο θόλος χιόνι και ακούγεται ωραία μετα!εσύ το πήγες ενα βήμα πιο κάτω με τα ανοιχτα παράθυρα,ήθελες να ακούς τα κατορθώματα σου καλύτερα! :D

    • xaaxxaxaaxxa δεν ηθελα να ακουω τιποτα!!!!ηθελα να δινω τις εντολες στην γυναικα πως να τραβηξει το βιντεο !!!!
      και τελικα ουτε το βιντεο πετυχαμε…..και το λασπωσαμε το golf….και καυγα ριξαμε !!!!!
      αλλα δεν βαριεσαι……ωραια αναμνηση και αυτο !!!! :-P

    • vaggscoobys

      Ακριβώς!!Αυτές οι βλακείες είναι που μένουν.Θέλει και λιγο τρέλα(ανωριμοτητα για εκείνες,αλλά δε βαριέσαι).. :P