Δεν πιστεύω φέτος να έχουμε κανένα παράπονο σε ότι αφορά την Formula 1 και τα προσπεράσματα. Λίγο τα ελαστικά της Pirelli που φθείρονται γρήγορα, λίγο η πίσω κινούμενη πτέρυγα έδωσαν στην Formula 1, κάτι από την μαγεία του παρελθόντος σε ότι αφορά τα προσπεράσματα. Και στην Τουρκία είδαμε άπειρα προσπεράσματα, ίσως περισσότερα από όσα έγιναν πέρυσι όλη τη χρονιά.
Νικητής και στην Πόλη, ποιος άλλος, ο Sebastian Vettel, ο οποίος ξεκίνησε πρώτος, έστριψε πρώτος και χωρίς πολλά πολλά, είδε πρώτος την καρό σημαία, για 3η φορά φέτος. Πίσω του τερμάτισε ο Mark Webber, μετά από σκληρές μάχες που έδωσε με Button, Hamilton, Rosberg και Alonso, κάνοντας έτσι το 1-2 για τους Κόκκινους Ταύρους. Στην τρίτη θέση ο Fernando Alonso, με την Ferrari να δείχνει σαφώς βελτιωμένη στην τουρκική πίστα. Ακολούθησαν οι Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Jenson Button, Nick Heidfeld, Sebastian Buemi και Michali Petrov.
Ας δούμε όμως πως κύλησε ο αγώνας.
Όλα τα μονοθέσια στήθηκαν στο grid και με τον Kamui Kobayashi να παίρνει τελικά την τελευταία θέση στο grid παρότι χθες δεν έγραψε χρόνο λόγω προβλημάτων, αλλά οι αγωνοδίκες έκριναν ότι μπορούσε να αγωνιστεί.
Τα φώτα κόκκινα έσβησαν και ο Sebastian Vettel έφυγε μπροστά μόνος τους χωρίς να τον ενοχλήσει κανένας. Πίσω του όμως έγινε ο χαμός. Ο Mark Webber έκανε πάλι μια άσχημη εκκίνηση, με τον Nico Rosberg να παίρνει την δεύτερη θέση. Ο Lewis Hamilton προσπάθησε να περάσει και αυτός τον Webber αλλά έκανε λάθος στην γραμμή του και έτσι στην στροφή 3 έχασε τον έλεγχο της McLaren λόγω υποστροφής, αφού πάτησε στο ακάθαρτο κάνοντας τον έτσι να χάσει 3 θέσεις. Ο Button πέρασε τον Hamilton με τους δύο πιλότους της McLaren να δίνουν σεμινάρια αγωνιστικής παιδείας μέσα στους επόμενους γύρους με τον έναν να προσπερνά τον άλλον, συνολικά 3 φορές έως ότου ο Hamilton πήρε διαφορά από τον Button.
O Sergio Perez ήταν ο πρώτος που μπήκε στα pit, αφού κατέστρεψε την μπροστά πτέρυγα του στην πρώτη στροφή. Τον ακολούθησε λίγο αργότερα και ο Schumacher, αφού στον 2ο γύρο, ο Vitaly Petrov προσπάθησε να περάσει τον Michael Schumacher, βούτηξε στην εσωτερική μετά την πίσω ευθεία, αλλά έχασε τα φρένα με αποτέλεσμα να πέσει πάνω στην Mercedes GP του Γερμανού και να του σπάσει την αεροτομή.
Ο Nico Rosberg από τον 3ο γύρο είδε την διαφορά που είχε κάνει από τους Mark Webber και Fernando Alonso να μειώνεται και έτσι στον 3ο και στον 5ο γύρο έχασε τις δύο αυτές θέσεις πέφτοντας στην 4η.
Η μάχη των δύο McLaren συνεχιζόταν και εκεί μπήκε για λίγο σφήνα και ο Felipe Massa αφού στον 9ο γύρο πέρασε τον Hamilton αλλά μετά μπήκαν και οι δύο στα pit. Με τους μηχανικούς της McLaren να κάνουν 1 δευτερόλεπτο γρηγορότερο το pit stop του Βρετανού, ο Hamilton πήρε πίσω την θέση που είχε χάσει λίγο νωρίτερα.
Τον χορό του δεύτερου pit stop τον άνοιξε ο Mark Webber, την ίδια ώρα όπου ο Felipe Massa άρχισε να πιέζει τον Nico Rosberg. Η μάχη που ακολούθησε ήταν εντυπωσιακή, με τον Βραζιλιάνο να περνά τον Γερμανό αρχικά πριν την πίσω ευθεία όπου επιτρέπεται η χρήση του DRS. Αυτό επέτρεψε τον Rosberg να περάσει τον Massa στο τελευταίο chicane της πίστας, ακουμπόντας μάλιστα 2 φορές μεταξύ τους, ευτυχώς χωρίς κάποιο μονοθέσιο να πάθει ζημιά. Λίγο αργότερα, η ίδια σκηνή επαναλήφθηκε με πρωταγωνιστές τους Jenson Button και τον Nico Rosberg, με τον Button τελικά να βγαίνει νικητής.
Η Ferrari του Fernando Alonso μετά τον δεύτερο ανεφοδιασμό έβγαλε φτερά και πλησίαζε τον Mark Webber, όπου στον 29ο γύρο πέρασε τον Αυστραλό ανεβαίνοντας έτσι στην 2η θέση. Λίγο πίσω, οι Button, Massa και Petrov έδιναν μάχη για την 6η θέση με τον Button τελικά να είναι νικητής της μάχης αυτής.
Και κάπου εκεί ήρθε η καταστροφή για τον Lewis Hamilton αφού στον 34ο γύρο μπήκε για αλλαγή ελαστικών αλλά οι μηχανικοί του άργησαν να βιδώσουν το μπροστά δεξί ελαστικό του. Η καθυστέρηση ήταν μεγαλύτερη αφού την ώρα που έπρεπε να βγει, ο lolipop man είδε τον Massa να έρχεται και δεν άφησε τον Hamilton να φύγει αφού θα τράκαραν μεταξύ τους. Σωστή κίνηση του lolipop man αλλά κόστισε σε χρόνο για τον Hamilton, ο οποίος δεν είδε να χάνει την θέση του μπροστά από τον Nico Rosberg.
Ο Rosberg ο οποίος είχε επιλέξει να αφήσει για το τελευταίο pit stop την μαλακή γόμα, πέρασε με άνεση τον Felipe Massa ο οποίος λίγο μετά μπήκε για την τελευταία αλλαγή ελαστικών μαζί με τους Hamilton και Vettel. O Maldonando πήρε ποινή διέλευσης για υπερβολική ταχύτητα στο pitlane ενώ και οι Webber και Alonso μπήκαν για την 4η και τελευταία αλλαγή ελαστικών.
Φτάνουμε έτσι προς το τέλος του αγώνα με τον Mark Webber να πλησιάζει τον Fernando Alonso και να τον περνά 6 γύρους πριν το τέλος. Στον επόμενο γύρο ο Nico Rosberg πέρασε τον Jenson Button και ανέβηκε στην 5η θέση ενώ οι Felipe Massa πάλεψε με τον Michael Schumacher για την 11η θέση, ακούμπησαν βγάζοντας τον Schumacher εκτός πίστας.
Έτσι φτάσαμε στον 58ο γύρο με τον Sebastian Vettel να παίρνει την 3η του φετινή νίκη. Ταχύτερος γύρος από τον Mark Webber στον 48ο γύρο με 1:29.703
Σε ότι αφορά το πρωτάθλημα των οδηγών στην πρώτη θέση με 93 βαθμούς βρίσκεται ο Sebastian Vettel. Με 59 ο Lewis Hamilton στην δεύτερη θέση, με 55 ο Mark Webber στην 3η θέση, στη 4η θέση με 46 βαθμούς βρίσκεται ο Jenson Button και στην 5η ο Fernando Alonso με 41 βαθμούς.
Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, η RedBull προηγείται με 148, η McLaren ακολουθεί με 105, η Ferrari είναι στην 3η θέση με 65, στην 4η η Renault με 42 και στην 5η η Mercedes GP με 26 βαθμούς.
Επόμενος αγώνας στην Βαρκελώνη στη πίστα Circuit de Catalunya το 3ήμερο 20-22 Μαΐου. Αναλυτικά τα αποτελέσματα, αλλά και η βαθμολογία τόσο στο πρωτάθλημα οδηγών όσο και των κατασκευαστών στη συνέχεια.
[Photo Copyright: Ferrari, RedBull Racing/Mark Thompson/Getty Images, RedBull Racing/Paul Gilham/Getty Images, RedBull Racing/Lennon/Getty Images, McLaren/HOCH ZWEI]
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Κατάταξη αγώνα[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Οδηγών[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Κατασκευαστών[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
FORMULA 1 DHL TURKISH GRAND PRIX 2011
Pos | No | Driver | Team | Laps | Time/Retired | Grid | Pts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 58 | Winner | 1 | 25 |
2 | 2 | Mark Webber | RBR-Renault | 58 | +8.8 secs | 2 | 18 |
3 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 58 | +10.0 secs | 5 | 15 |
4 | 3 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 58 | +40.2 secs | 4 | 12 |
5 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 58 | +47.5 secs | 3 | 10 |
6 | 4 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 58 | +59.4 secs | 6 | 8 |
7 | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 58 | +60.8 secs | 9 | 6 |
8 | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 58 | +68.1 secs | 7 | 4 |
9 | 18 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 58 | +69.3 secs | 16 | 2 |
10 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 58 | +78.0 secs | 24 | 1 |
11 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 58 | +79.8 secs | 10 | |
12 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 58 | +85.4 secs | 8 | |
13 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 57 | +1 Lap | 12 | |
14 | 17 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 57 | +1 Lap | 15 | |
15 | 11 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 57 | +1 Lap | 11 | |
16 | 19 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 57 | +1 Lap | 17 | |
17 | 12 | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 57 | +1 Lap | 14 | |
18 | 21 | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 57 | +1 Lap | 19 | |
19 | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 56 | +2 Laps | 18 | |
20 | 25 | Jerome d’Ambrosio | Virgin-Cosworth | 56 | +2 Laps | 23 | |
21 | 22 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 55 | +3 Laps | 22 | |
22 | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 53 | +5 Laps | 20 | |
Ret | 15 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 44 | +14 Laps | 13 | |
Ret | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 0 | Gearbox | 21 |
Note – D’Ambrosio qualified 20th but penalised five grid places for ignoring yellow flags in second practice. Kobayashi failed to set a Q1 time within the 107% requirement but allowed to race at stewards’ discretion.
[/tab] [tab]
Βαθμολογία Οδηγών
Pos | Driver | Nationality | Team | Points |
---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | German | RBR-Renault | 93 |
2 | Lewis Hamilton | British | McLaren-Mercedes | 59 |
3 | Mark Webber | Australian | RBR-Renault | 55 |
4 | Jenson Button | British | McLaren-Mercedes | 46 |
5 | Fernando Alonso | Spanish | Ferrari | 41 |
6 | Felipe Massa | Brazilian | Ferrari | 24 |
7 | Nick Heidfeld | German | Renault | 21 |
8 | Vitaly Petrov | Russian | Renault | 21 |
9 | Nico Rosberg | German | Mercedes | 20 |
10 | Kamui Kobayashi | Japanese | Sauber-Ferrari | 8 |
11 | Michael Schumacher | German | Mercedes | 6 |
12 | Sebastien Buemi | Swiss | STR-Ferrari | 6 |
13 | Adrian Sutil | German | Force India-Mercedes | 2 |
14 | Paul di Resta | British | Force India-Mercedes | 2 |
15 | Jaime Alguersuari | Spanish | STR-Ferrari | 0 |
16 | Rubens Barrichello | Brazilian | Williams-Cosworth | 0 |
17 | Jarno Trulli | Italian | Lotus-Renault | 0 |
18 | Sergio Perez | Mexican | Sauber-Ferrari | 0 |
19 | Jerome d’Ambrosio | Belgian | Virgin-Cosworth | 0 |
20 | Heikki Kovalainen | Finnish | Lotus-Renault | 0 |
21 | Timo Glock | German | Virgin-Cosworth | 0 |
22 | Pastor Maldonado | Venezuelan | Williams-Cosworth | 0 |
23 | Narain Karthikeyan | Indian | HRT-Cosworth | 0 |
24 | Vitantonio Liuzzi | Italian | HRT-Cosworth | 0 |
[/tab] [tab]
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Pos | Team | Points |
---|---|---|
1 | RBR-Renault | 148 |
2 | McLaren-Mercedes | 105 |
3 | Ferrari | 65 |
4 | Renault | 42 |
5 | Mercedes | 26 |
6 | Sauber-Ferrari | 8 |
7 | STR-Ferrari | 6 |
8 | Force India-Mercedes | 4 |
9 | Lotus-Renault | 0 |
10 | Williams-Cosworth | 0 |
11 | Virgin-Cosworth | 0 |
12 | HRT-Cosworth | 0 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]