Η Ford κλείνει εργοστάσιο της στο Βέλγιο

Σχετικά άρθρα

H Ford, επικαλείται την οικονομική κρίση που πλήττει την Ευρωπαϊκή αγορά, ανακοίνωσε σήμερα ότι προχωρά σε αναδιάρθρωση των Ευρωπαϊκών της εργασιών, κλείνοντας το εργοστάσιο της στο Genk του Βελγίου στα τέλη του 2014. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε διαβουλεύσεις με εκπροσώπους των εργαζομένων του εργοστασίου και όταν κλείσει, την παραγωγική του ικανότητα, θα την εξισορροπήσουν άλλα εργοστάσια της Ford στην Ευρώπη.

Στόχος της Ford είναι να μειώσει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα των εργοστασίων της, η οποία αυτή τη στιγμή αγγίζει το 20% σε σχέση με τη συνολική ζήτηση νέων αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη από το 2007. Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων έχει φτάσει στα επίπεδα 20 χρόνων πριν, ενώ για το 2013 τα πράγματα αναμένεται να γίνουν ακόμη χειρότερα.

Στο εργοστάσιο του Genk εργάζονται 4.300 άτομα και η Ford κατασκευάζει τα Mondeo, S-MAX και Galaxy, των οποίων οι επόμενες γενιές θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Ford στη Βαλένθια της Ισπανίας. Σε ότι αφορά τα C-Max και Grand C-Max, η παραγωγή τους θα μεταφερθεί από το εργοστάσιο της Βαλένθια, σε αυτό του Saarlouis της Γερμανίας.

Στις σχετικές ειδήσεις, η Ford φέρεται να σχεδιάζει να κατασκευάζει περισσότερα αυτοκίνητα μεσαίου μεγέθους στο εργοστάσιο Flat Rock του Μίσιγκαν και θα προσθέτει 1.400 νέες θέσεις εργασίας.

[Πηγή: Ford]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

Ford Plans to Restructure European Manufacturing Operations

• Ford starts consultation process in Belgium on plan to close its Genk Plant and to cease vehicle production by the end of 2014

• The plan, pending the outcome of the consultation process, could result in the transfer of the next-generation Ford Mondeo, S-MAX and Galaxy to Ford’s Valencia Plant in Spain

• Pending further study, production of the C-MAX and Grand C-MAX compact multi-purpose vehicles could move from Valencia to Saarlouis, Germany, in 2014 under the proposed plan.

• Company to provide more details of its overall transformation plan for Europe during a financial analyst and media conference call Thursday

COLOGNE, Germany, Oct. 24, 2012 – Ford Motor Company today announced a proposal to restructure its Europe manufacturing operations as part of its comprehensive plan to respond to structural market changes and deliver profitable growth in the region.

Ford announced its plans to end production at a major production plant in Genk, Belgium, by the end of 2014, pending the outcome of a consultation process with employee representatives. If the plan is confirmed, Ford would resource several vehicles to more fully utilize its European plants.

The plan would help to address manufacturing overcapacity stemming from a more than 20 percent drop in total industry vehicle demand in Western Europe since 2007. New vehicle sales in the region have reached a nearly 20-year low this year and are expected to remain flat or fall further next year.

“The proposed restructuring of our European manufacturing operations is a fundamental part of our plan to strengthen Ford’s business in Europe and to return to profitable growth,” said Stephen Odell, chairman and CEO, Ford of Europe.

“We understand the impact this potential action would have on our work force in Genk, their families, our suppliers and the local communities. We fully recognize and accept our social responsibilities in this difficult situation and, if the restructuring plan is confirmed, we will ensure that we put in place measures and support to lessen the impact for all employees affected,” Odell said.

The proposed plan includes the following:

• Ford has initiated an information and consultation process with representatives of employees regarding the company’s intention to close Ford’s underutilized Genk Plant and cease vehicle production by the end of 2014 with the reduction of approximately 4,300 positions

• If the proposed plan is confirmed, production of the next-generation Mondeo, S-MAX and Galaxy could move to Ford’s assembly plant in Valencia, Spain

• Pending further study, production of the C-MAX and Grand C-MAX compact multi-purpose vehicles could move from Valencia to Saarlouis, Germany, in 2014 under the proposed plan

Ford also announced today that it will provide more details of its overall transformation plan for Europe during an analyst and media call on Thursday, Oct. 25. Participants will be Ford President and CEO Alan Mulally, Ford Chief Financial Officer Bob Shanks and Stephen Odell.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Ford θα παράγει ένα νέο μοντέλο στην Ισπανία, για 300.000 αυτοκίνητα το χρόνο

Tο υπουργείο Βιομηχανίας της Ισπανίας ανακοίνωσε ότι η Ford σχεδιάζει την αύξηση της ετήσιας παραγωγής αυτοκινήτων στο εργοστάσιό της στη Βαλένθια από το 2027,...