GP Abu Dhabi 2015, FP1: Πρωτιά στο “τεστ” για τον Hamilton

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”FP1″]

Lewis Hamilton

Με το διάρκειας μιάμισης ώρας FP1, ξεκίνησαν οι διαδικασίες του τελευταίου Grand Prix της χρονιάς για το 2015. Ο καιρός ήταν αναμενόμενα καλός στο Abu Dhabi, με τις θερμοκρασίες σε οδόστρωμα και αέρα να βρίσκονται αντίστοιχα στους 35 και 28 βαθμούς Κελσίου. Με το πέσιμο της καρό σημαίας, στην πρώτη θέση βρέθηκε ο Lewis Hamilton για λογαριασμό της Mercedes, βλέποντας να τον ακολουθούν οι Rosberg, από πολύ κοντά, και Raikkonen.

Η συγκεκριμένη διαδικασία διεξάγεται διαφορετική ώρα από τις κατατακτήριες και τον αγώνα, υπό υψηλότερες θερμοκρασίες, πράγμα που σημαίνει πως τα δεδομένα που θα πάρουν οι ομάδες δεν θα βοηθήσουν πολύ για το υπόλοιπο του τριήμερου. Πριν, όμως, ξεκινήσουμε την περιγραφή της, να αναφέρουμε πως η FIA προειδοποίησε τους οδηγούς για τα όρια της πίστας. Πιο συγκεκριμένα, η σημείωση της ομοσπονδίας αναφέρει πως όποιος πιλότος ξεπεράσει το apex στις στροφές 6, 9 ή 12, θα αναφέρεται αυτομάτως στους αγωνοδίκες.

Η δράση ξεκίνησε στην Yas Marina με τους καθιερωμένους αναγνωριστικούς γύρους για τους περισσότερους πιλότους και τις ομάδες να δοκιμάζουν πολλά εξαρτήματα για τη νέα χρονιά. Αυτή θα ήταν και η βασική χρησιμότητα του FP1, με τις συσκευές συλλογής αεροδυναμικών δεδομένων να κάνουν την εμφάνισή τους στην Red Bull του Ricciardo. Ο Αυστραλός τελικά δεν θα χρησιμοποιήσει τον αναβαθμισμένο κινητήρα της Renault στο Abu Dhabi, αφού τα κέρδη δεν ήταν σημαντικά, ενώ και η διάταξη του παλαιότερου spec φαίνεται πως βολεύει καλύτερα την RB11. Αυτή η απόφαση ήρθε έπειτα από συνεννόηση των Red Bull και Renault.

Το πρώτο 15′ δεν υπήρξε ανταγωνιστικός χρόνος, με τις δοκιμές εξαρτημάτων να συνεχίζονται και τον Palmer, που πήρε τη θέση του Grosjean στην Lotus, να παραμένει στα pits, εξαιτίας διαρροής νερού. Λίγο αργότερα ο Rosberg βρέθηκε στην κορυφή – 1:44.626 και 1:44.102 – φορώντας φυσικά την μαλακή γόμα, που είναι η σκληρότερη των δυο επιλογών της Pirelli και η μόνη που χρησιμοποιήθηκε στην διαδικασία.

Λίγο πριν ηρεμήσει η δράση, κοντά στο μισάωρο, οι δυο Mercedes κινήθηκαν ακόμη ταχύτερα ανταλλάσσοντας την πρώτη θέση και τον Rosberg να παραμένει στην κορυφή με το 1:43.895. Οι διαφορές ήταν μεγάλες στο σημείο αυτό, με 14 οδηγούς να έχουν σημειώσει ανταγωνιστικό χρόνο και την πεντάδα να έχει ως εξής: Rosberg, Hamilton, Raikkonen, Hulkenberg και Perez.

Μετά το ιδιότυπο δεκάλεπτο διάλειμμα, ο Alonso βγήκε στην πίστα για να συνεχίσει τις δοκιμές και να πάρει τα πρώτα δεδομένα για τα ελαστικά, ανεβαίνοντας στην έβδομη θέση. Ο Ισπανός ανέφερε χαρακτηριστικά, πως η μισή MP4-30 στο Abu Dhabi αποτελείται από μέρη του μονοθεσίου του 2016.

Για το επόμενο μισάωρο δεν συνέβη τίποτα το αξιόλογο στην πίστα, με τους Hulkenberg και Ericsson να παραπονιούνται για τις θερμοκρασίες των ελαστικών τους, τον Rosberg για τα φρένα της Mercedes και τον Raikkonen να αναφέρει πτώση στην δύναμη του power unit της Ferrari, χωρίς όμως να μπαίνει στα pits, αφού το πρόβλημα στην MGU-K λύθηκε από μόνο του. Με 30 λεπτά να απομένουν, ο Hamilton πέρασε στην κορυφή, γυρνώντας την Yas Marina σε 1:43.754 και τους Rosberg, Raikkonen, Kvyat και Ricciardo να τον ακολουθούν.

Οι πρωταθλητές σίγουρα θέλουν να κρατήσουν τους τίτλους τους και για το 2016, με τον Nico να πραγματοποιεί αεροδυναμικές δοκιμές, με το χαρακτηριστικό flow-vis στις πτέρυγες, παρότι συνέχιζε να αντιμετωπίζει πρόβλημα με τα φρένα του. Λίγο αργότερα, ο Γερμανός έπρεπε να μπει στα pits, πιθανότατα εξαιτίας κλαταρίσματος, ενώ ο Lewis ανέφερε στην ενδοεπικοινωνία πως δεν ήταν ευχαριστημένος με την συμπεριφορά της W06.

Με 12 λεπτά να απομένουν στο χρονόμετρο, ο Palmer κατάφερε να κάνει την εμφάνισή του στην πίστα, γράφοντας μερικούς γύρους, αλλά και ένα σπινάρισμα στην έξοδο της στροφής 18. Λίγο πριν τη λήξη, ο Alonso ακούστηκε στο team-radio αναφέροντας – τι άλλο; – πτώση στην δύναμη του power unit της Honda.

Η κορυφή δεν απειλήθηκε για το υπόλοιπο της διαδικασίας, με την πρώτη δεκάδα να αποτελείται από τους Hamilton, Rosberg, Raikkonen, Kvyat, Vettel, Hulkenberg, Ricciardo, Perez, Maldonado και Massa. Η επόμενη διαδικασία, που θα προσφέρει περισσότερα χρήσιμα δεδομένα στις ομάδες, ξεκινά στις 15:00 ώρα Ελλάδος.

[/nextpage]

[nextpage title=”Χρόνοι”]

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά
1 Hamilton Mercedes 1:43.754
2 Rosberg Mercedes 1:43.895 0.141
3 Raikkonen Ferrari 1:44.500 0.746
4 Kvyat Red Bull 1:44.702 0.948
5 Vettel Ferrari 1:44.742 0.988
6 Hulkenberg Force India 1:44.751 0.997
7 Ricciardo Red Bull 1:44.893 1.139
8 Perez Force India 1:44.934 1.180
9 Maldonado Lotus 1:45.314 1.560
10 Massa Williams 1:45.433 1.679
11 Bottas Williams 1:45.603 1.849
12 Verstappen Toro Rosso 1:45.718 1.964
13 Button McLaren 1:45.773 2.019
14 Alonso McLaren 1:45.865 2.111
15 Nasr Sauber 1:46.115 2.361
16 Sainz Toro Rosso 1:46.220 2.466
17 Ericsson Sauber 1:46.407 2.653
18 Palmer Lotus 1:46.501 2.747
19 Stevens Marussia 1:48.836 5.082
20 Merhi Marussia 1:49.888 6.134

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...