Τα πράγματα με το νέο Audi S4 είναι συγκεκριμένα: ένα μεσαίο σεντάν (ή station wagon, στην έκδοση S4 Avant) με σοβαρό, επιβλητικό, δυναμικό, όμορφο αμάξωμα και σπορ εσωτερικό, με πολύ δυνατό κινητήρα και οδική συμπεριφορά που σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή που θα καθίσεις πίσω από το τιμόνι του.

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Όταν κοιτάς για πρώτη φορά το νέο S4 εντυπωσιάζεσαι από την τέχνη της Audi να δημιουργεί εντυπώσεις λειτουργώντας αφαιρετικά. Χωρίς σχεδιαστικούς ακροβατισμούς (που θα αιτιολογούσε κανείς σε ένα αυτοκίνητο με τέτοια ιπποδύναμη) το σχήμα του σε προκαλεί από τη μία να το θαυμάσεις για τις τέλειες αναλογίες και τα στοιχεία δυναμισμού του, ενώ από την άλλη σε προσκαλεί να ανοίξεις αμέσως την πόρτα του οδηγού για να βάλεις μπροστά όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Ζάντες 18 ιντσών, σχεδόν κάθετες γραμμές στο καπό που ενώνονται με εκείνες του προφυλακτήρα, διακριτική αεροτομή στο πορτμπαγκάζ που κάνει όμως μια χαρά την δουλειά της αεροδυναμικά, μεγάλη μάσκα και βέβαια τα εκπληκτικά σε σχήμα και όψη φώτα LED που κέρδισαν τις εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή που κυκλοφόρησε το νέο Α4, ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζεις τις διπλές εξατμίσεις δεξιά και αριστερά από τον διαχύτη και τα φωτιστικά LED που καταλαμβάνουν μέρος των φτερών.

Το εσωτερικό του σε κερδίζει επίσης εύκολα, με τα σπορ, δερμάτινα καθίσματα να ρυθμίζονται ηλεκτρικά και να στηρίζουν το σώμα ικανοποιητικά και με το μαύρο χρώμα να σπάει από πινελιές βουρτσισμένου αλουμινίου, ή προαιρετικά ανθρακονημάτων και ξύλου και με τα λογότυπα S4 να σου υπενθυμίζουν πού βρίσκεσαι και βέβαια να σου φτιάχνουν την διάθεση.

Η τεχνολογία της Audi διαθέσιμη για τον καθένα: ο οδηγός επωφελείται από το Adaptive Cruise Control (ACC), που κρατά σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, από τα φώτα που ακολουθούν την πορεία του αυτοκινήτου, από το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, επικείμενης οπίσθιας σύγκρουσης και παρκάρει ευκολότερα με το προηγμένο σύστημα στάθμευσης, ενώ ο συνοδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες σίγουρα θα εκτιμήσουν τον τριζωνικό κλιματισμό και το σύστημα επικοινωνίας και πολυμέσων ΜΜΙ, με συστήματα πλοήγησης, bluetοoth, υποδοχή iPod και γκάμα ηχοσυστημάτων που στην κορυφή της έχει ένα της Bang & Olufsen.

Ας μην γελιόμαστε όμως: το νέο S4 δεν είναι τα παραπάνω. Τα χαρακτηριστικά που το κάνουν ξεχωριστό και επιθυμητό είναι καλά κρυμμένα κάτω από το αμάξωμα. Ένα από αυτά είναι η τετρακίνηση quattro με νέο διαφορικό, που κάνει την οδήγηση ευκολότερη και πιο απολαυστική ελαττώνοντας την υπερστροφή και την υποστροφή, συνεργαζόμενο με την ανάρτηση που είναι ρυθμισμένη για αποτελεσματικό φιλτράρισμα των ανωμαλιών και για γρήγορο στρίψιμο.

Αρωγός στις προσπάθειες του οδηγού στέκεται το σύστημα δυναμικής συμπεριφοράς του S4 με τις τρεις του επιλογές (comfort, auto ή dynamic), που επεμβαίνει σε γκάζι, κιβώτιο και τιμόνι ανάλογα με τα εκάστοτε γούστα σας, αλλά και το στάνταρ εξατάχυτο S-tronic, που προαιρετικά μπορεί να αντικατασταθεί από το επτατάχυτο S-tronic διπλού συμπλέκτη που πραγματοποιεί τις αλλαγές των σχέσεων στο… φτερό και μεταφέρει αποτελεσματικά στους τροχούς την δύναμη του κινητήρα.

Το μοτέρ του S4 είναι ανασχεδιασμένο και τρομερά δυνατό. Με χωρητικότητα 2.995 κυβικών εκατοστών συνολικά, οι έξι του κύλινδροι είναι τοποθετημένοι σε σχήμα V με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών και πιέζουν τον στρόφαλο με δύναμη 333 ίππων και ροπή 44,8 kgm στις 2.500-4.850 σ.α.λ.. Όχι, τα νούμερα αυτά δεν είναι υπερβολικά για τρίλιτρο κινητήρα, αφού αυτός εδώ είναι ένας TFSI με διπλό μηχανικό συμπιεστή και chargecoolers.

Με τέτοια διαπιστευτήρια, οι επιδόσεις του νέου S4 δεν εκπλήσσουν κανέναν: το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται μέσα σε 5,1 δευτερόλεπτα, ενώ η ρεπρίζ 80-120 χλμ./ώρα με τετάρτη απαιτεί μόλις 4,4 δεύτερα και η τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα γνωστά 250 χλμ./ώρα.

Το νέο S4 αναμενόταν με ανυπομονησία από όλους τους φίλους της Audi. Σε μια εβδομάδα, αυτό θα λάβει τέλος, αφού θα κάνει την πρώτη του επίσημη εμφάνιση στο κοινό στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Λίγο αργότερα στους δρόμους μας.