brawn-gpcustom

Στις σημερινές δοκιμές του 1ou Gp της χρονιάς νικητής αναδείχθηκε ο Nico Rosberg με Williams ενώ ακολούθησε ο Rubens Barrichello με Brawn GP και Jarno Trulli με Toyota. Ας αναλύσουμε όμως το θέμα με τους διαχύτες για το οποίο έχει γίνει τόσος ντόρος τη τελευταία εβδομάδα.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς της F1, ο διαχύτης των μονοθεσιών μειώθηκε σε μέγεθος με αποτέλεσμα να παράγεται μειωμένη κάθετη δύναμη. Οι περισσότερες ομάδας υιοθέτησαν την λύση χωρίζοντας τον διαχύτη με κάθετα διαχωριστικά. Οι ομάδες όμως Brawn GP, Williams και Toyota αποφάσισαν να ακολουθήσουν μία άλλη σχεδιαστική άποψη αφού έκαναν τον διαχύτη “διπλό”. Φανταστείτε το σαν ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο χωρισμένο σε 4 τμήματα με τα πλαϊνά τμήματα να είναι ίδια και το κεντρικό να είναι χωρισμένο σε 2 επίπεδα. Αυτό τους δίνει ένα μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με την απλή σχεδίαση που υιοθέτησαν οι υπόλοιπες ομάδες.

Στην ουσία χωρίζει τον διαχύτη σε τρία επίπεδα. Το πάνω πάτωμα παρέχει αέρα στα πλαϊνά του “νόμιμου” διαχύτη, ενώ με έναν παρόμοιο τρόπο τροφοδοτείται με αέρα και το κάτω μέρος του “παράνομου” διαχύτη. Από την στιγμή που τα τμήματα αυτά δεν ξεπερνούν τα 17,5 cm σε ύψος, είναι νόμιμα. Και αφού από κάτω το βλέπουμε σαν ένα ενιαίο τμήμα (συνεχόμενο), οι ομάδες είναι μέσα στον κανονισμό.

Οι υπόλοιπες ομάδες, εκτός της McLaren (Ferrari, Red Bull Racing, Renault και BMW) έμειναν έκπληκτες με τον χρόνο που κάνουν τα αντίστοιχα μονοθέσια και έκαναν ένσταση στην FIA περί καταλληλότητας και νομιμότητας του διαχύτη. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι ο διαχύτης δεν είναι παράνομος σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς και έτσι τα μονοθέσια των Toyota, Williams και Brawn GP μπορούν να μετέχουν κανονικά στο GP της Αυστραλίας. Βέβαια οι υπόλοιπες ομάδες δεν θα το αφήσουν έτσι το θέμα αφού σίγουρα θα ασκήσουν έφεση στο Διεθνές Εφετείο της FIA με την απόφαση να βγαίνει μετά το GP της Μαλαισίας (3ο GP).

Τώρα ας δούμε λίγο τον σχεδιασμό της Brawn GP που έχει προκαλέσει τόσο ντόρο. Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς πρέπει να υπάρχει μέρος του μονοθέσιου με διαστάσεις 20cm και 70cm. Αυτό αντιστοιχεί στο πάνω μέρος του μεσαίου τμήματος του μονοθέσιου. Δεν μπορεί κανείς να το πει “διαχύτη” αφού δεν είναι από κάτω, αλλά αν κάποιος μπορεί να του μεταφέρει εκεί αέρα, τότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν διαχύτης. Η ιδέα είναι έξυπνη, πολύ έξυπνη οφείλω να ομολογήσω. Τον αρχικό σχεδιασμό τον είχανε κάνει στην Super Aguri αλλά μετά την διάλυση της η ιδέα μεταδόθηκε και στις υπόλοιπες ομάδες. Αυτό είναι το κρυφό μυστικό της Brawn Gp που κάνει το μονοθέσιο πύραυλο! Σύμφωνα με φήμες που διαρρέουν στο f1.com, το μονοθέσιο της Brawn GP έχει ανακτήσει το 89% της αεροδυναμικής πίεσης σε σχέση με τον προκάτοχό του (Honda 2008). Απίστευτα μεγάλο νούμερο αφού οι νέοι κανονισμοί εφαρμόστηκαν για να μειωθεί ή κάθετη αναπαραγόμενη δύναμη κατά 1/3. Αξίζει να δείτε τις διαφορές αυτές στις φωτογραφίες που ακολουθούν.

Για να δούμε πως θα εξελιχθεί το θέμα τις προσεχείς ημέρες και πως θα αντιδράσουν οι υπόλοιπες ομάδες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η McLaren -η μόνη ομάδα που δεν έκανε ένσταση- εθεάθη στις χειμερινές δοκιμές στην Jerez να δοκιμάζει και αυτή τον “διπλό διαχύτη”. Λέτε αύριο στις κατατακτήριες δοκιμές να δούμε και την βρετανική ομάδα με νέα βέλη στη φαρέτρα της; Αναμένεται να γίνει σφαγή…

[Photos via: f1technical]