Views from the LA Auto Show

Από τότε που ανέλαβε την ηγεσία της Cadillac, ο Johan de Nysschen έχει αλλάξει πολλά στην Αμερικανική εταιρία. Έχει μεταφέρει τα γραφεία της, έχει αλλάξει διαφημιστική εταιρία, αλλάζει τα ονόματα των μοντέλων της και τώρα, θέλει να αλλάξει το δίκτυο αντιπροσώπων.

Δεν είναι η πρώτη φορά που μαθαίνουμε τη δυσαρέσκεια του de Nysschen όσον αφορά στις εκθέσεις της Cadillac. Αυτός ήταν άλλωστε που τις χαρακτήρισε “μέρος του προβλήματος”. Τι θέλει να κάνει λοιπόν; Αυτή τη στιγμή, το δίκτυο της Cadillac αποτελείται από 900 καταστήματα, 200 εκ των οποίων είναι αποκλειστικά δικά της με τα υπόλοιπα 700 να είναι μέρος εκθέσεων της GM. Σε αντίθεση όμως με το τι είχε πει τον Δεκέμβριο του 2014, δεν σκοπεύει να μειώσει τον αριθμό των εκθέσεων. Απλά ζητά από τους 700 αντιπροσώπους που έχουν διάφορες μάρκες στην έκθεση, να δημιουργήσουν μία νέα εμπειρία για τους υποψήφιους πελάτες της Cadillac. Ο de Nysschen αναφέρεται στο νέο μοντέλο ως “boutique εκθέσεις” που θα κάνουν χρήση νέων τεχνολογιών, εκπαιδευμένου προσωπικού και πολυτελών προτάσεων.

Το πλάνο μάλιστα περιλαμβάνει μία “εικονική έκθεση” –αλα-Audi– που θα επιτρέπει στους πελάτες να δημιουργούν το αμάξι των ονείρων τους σε ένα εικονικό περιβάλλον ή ακόμα και με ολογράμματα. Ακόμα δεν γνωρίζουμε τι και ποιους θα περιλαμβάνει το φιλόδοξο πλάνο εκμοντερνισμού της Cadillac αλλά η εταιρία δήλωσε πως οι αντιπρόσωποι θα ανταμειφθούν με διάφορα οικονομικά κίνητρα αν επιλέξουν να επενδύσουν στις εκθέσεις τους.

Στις σχετικές ειδήσεις, ο de Nysschen είπε επίσης πως όλα τα μοντέλα της Cadillac θα αποκτήσουν στο μέλλον plug-in υβριδικές εκδόσεις. Μέχρι το 2020 η Cadillac θα παρουσιάσει 8 νέα μοντέλα, στα οποία θα χρησιμοποιηθούν τεχνικές μείωσης του βάρους (αλουμίνιο, carbon και χάλυβα). Μάλιστα φήμες θέλουν να βγάζει και ένα ηλεκτρικό τετρακίνητο σύστημα για τις γρήγορες V εκδόσεις των μοντέλων της.

Δελτίο Τύπου

Cadillac Discusses U.S. Dealer Network Development 2015-01-22

WASHINGTON, D.C. – As part of Cadillac’s overall mission to expand and elevate within the premium automotive sector, the brand today outlined its strategy to upgrade its U.S. dealer network.

Speaking at both the Washington, D.C. Auto Show today, and this weekend’s annual National Auto Dealers Association convention in San Francisco, Cadillac President Johan de Nysschen will outline how the brand will target enhancements in the customer experience.

The company’s philosophy is to place customers at the center of the brand experience. New concepts for facilities, network development, high-technology showroom systems and increased financial strength are key aspects of the plan.

“A strong, financially healthy dealer organization is an essential element of Cadillac’s expansion plans,” de Nysschen said. “The stronger our dealers are, the better our service quality will be. Cadillac is on a journey back to the pinnacle of premium brands, and dealers will contribute every step of the way.”

Cadillac’s current U.S. network consists of more than 900 stores, giving the brand a substantial advantage in geographic coverage against its import luxury competitors.

“Our comprehensive market coverage supports customer convenience, especially in access to service,” said de Nysschen. “Our task is to take further advantage of our network.”

Cadillac’s U.S. network today features a core of approximately 200 flagship, stand-alone dealerships. Its concept going forward is that core of roughly 200 flagship stores will be complimented by 700 smaller, boutique locations. The boutique concept would feature exclusive Cadillac consumer touch points, highly trained sales and service staff and luxury amenities.

“Our recently announced $12 billion investment in product must be accompanied by corresponding upgrades to the customer experience,” de Nysschen said. “For all dealers, including multi-brand outlets, we should strive to create a premium showroom atmosphere and the sophisticated brand experience that luxury consumers expect.”

de Nysschen outlined a plan to bring emerging technology to the showroom experience. “Virtual Showroom” systems could enable shoppers to quickly configure and envision multiple models, color and interior choices using interactive digital displays, or potentially even holograms.

He said Cadillac will develop new systems to incentivize and support customer satisfaction performance and dealer compensation. New standards for compensation will be built with more precise alignment of local sales and market potential for each dealer, to better ensure efficient investment.

Growth in dealer profitability will be supported by financial incentives to reward dealer investments into facilities and high achievement in customer satisfaction.

The company has no plans to reduce the number of U.S. dealers.

Cadillac dealers often rank at or near the top of influential customer satisfaction surveys, including J.D. Power’s Customer Service Champions designation of the best brands across major industries.

Cadillac has been a leading luxury auto brand since 1902. Today, Cadillac is growing globally, driven by an expanding product portfolio featuring dramatic design and technology. More information on Cadillac appears at www.cadillac.com. Cadillac’s media website with information, images and video can be found at media.cadillac.com.