Test_Drive_Mini_Cooper_S_58

Πριν μπω σε οποιαδήποτε ανάλυση, έχω να πω ότι μετά την εβδομαδιαία συμβίωση με το Mini Cooper S το συμπέρασμα είναι ένα…το χάρηκα πολύ και δεν ήθελα να το επιστρέψω στην εταιρία. Προσωπικά είμαι θιασώτης της πίσω κίνησης και ότι έχει να κάνει με πλαγιολίσθηση. Όμως, αυτοκίνητα σαν και αυτό, σου προσφέρουν εξίσου fun-to-drive στιγμές, με διαφορετική όμως προσέγγιση.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_73

Με του που κάτσεις στο κάθισμα, το οποίο είναι ίδιο με την απλή έκδοση, καταλαβαίνεις ότι είσαι στο ιδανικό ύψος (χαμηλά), με το σώμα σου να έχει πολύ καλή στάση. Για την εκκίνηση του κινητήρα πατάς το κόκκινο διακόπτη στη βάση της κονσόλας και ακούς (αν έχεις ανοιχτό παράθυρο) ένα πολύ όμορφο γουργουρητό από την εξάτμιση, που σε προκαλεί να πατήσεις γκάζι στο ρελαντί για να ακούσεις τα “σκασίματα” όταν πέφτουν οι στροφές. Κάνοντας τα πρώτα χλμ., όμως, θα διακρίνεις την έλλειψη αντίστοιχης χροιάς από τον κινητήρα, καθώς επίσης και την σχετική απομόνωση της καμπίνας από οποιαδήποτε ήχο, που να σου προκαλεί χαμόγελο. Αντιθέτως οι αεροδυναμικοί θόρυβοι και ο ήχος από τον δρόμο γίνονται αισθητοί πάνω από τα 130 χλμ/ώρα, χωρίς να είναι ενοχλητικοί.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_71

Ανάλογα με τη διάθεση σου μπορείς να επιλέξεις, μέσω του περιστροφικού διακόπτη στη βάση του λεβιέ των ταχυτήτων, μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης: το Mid, το Sport και το Green. Η default επιλογή είναι το Mid mode, στο οποίο ρυθμίζει τις παραμέτρους του αυτοκινήτου για ιδανική κίνηση στις καθημερινές συνθήκες. Στο Sport, η απόκριση του γκαζιού και η αίσθηση του τιμονιού έχουν παραμετροποιηθεί προς όφελος των επιδόσεων και της εμπειρίας kart, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εταιρία στην κεντρική οθόνη. Τέλος, το Green mode είναι ρυθμισμένο για πιο χαλαρές βόλτες, με κύριο γνώμονα την οικονομία καυσίμου, μέσω του έξυπνου ελέγχου της ενέργειας και της διαχείρισης του κλιματισμού, καθώς και με την ειδοποίηση για αλλαγές ταχυτήτων σε χαμηλότερες στροφές.

Επιπλέον, αν επιλέξεις το Sport ακούς χαρακτηριστικά το σφύριγμα της φτερωτής του turbo, καθώς και το “τσαφ-τσουφ” της σκάστρας. Επίσης, όταν ζεσταθεί η εξάτμιση σε κάθε κατέβασμα η εξάτμιση “ξεμπουκώνει” και σου γλυκαίνει τα τύμπανα στα αυτιά σου, κάνοντας σε να αναζητάς στενά δρομάκια για να γίνεται πιο έντονος ο ήχος.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_53

Η διάταξη της ανάρτησης παραμένει ως έχει, και υπάρχουν γόνατα McPherson εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Η ρύθμιση τους είναι ελάχιστα πιο σκληρή σε σχέση με το απλό Cooper, χωρίς ωστόσο να φοβάσαι την ακεραιότητα των σφραγισμάτων σου και την άνεση της σπονδυλικής σου στήλης. Στις καθημερινές μετακινήσεις το Green και Mid mode είναι ιδανικά με την απόσβεση των ανωμαλιών να δείχνει με σφιχτή αλλά να είναι αρκετά αποτελεσματική και χωρίς δράματα. Μόνο στο Sport mode είναι ενοχλητικό για καθημερινή χρήση, καθώς ακόμα και στο επίπεδο οδόστρωμα της Αττικής Οδού θα νιώθεις ότι αναπηδάς στο κάθισμα.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_55

Παρόλα αυτά, είναι αρκετά πιο άνετο σε σχέση με το παρελθόν, καθώς οι ιθύνοντες της εταιρίας διαπίστωσαν ότι το αγοραστικό του κοινό δεν είναι απαραίτητα οι οδηγοί “με τη ταυτότητα στο στόμα” καθώς, καλώς ή κακώς, το Mini Cooper S αποτελεί και lifestyle προϊόν. Δεν θα έλεγα ότι έχει χάσει τον απόλυτο χαρακτήρα των προηγούμενων γενιών, αλλά σίγουρα έχει πιο εξευγενισμένα χαρακτηριστικά. Δεν έχει ξερές αντιδράσεις όπως παλιά, καθώς η γεωμετρία της ανάρτησης και το bound-rebound των αμορτισέρ σου δίνει ένα αποτελεσματικό έλεγχο του όγκου του αμαξώματος, ενώ παράλληλα προσφέρει σημαντικά βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και άνεσης.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_60

Όταν αποφασίσεις να επιτεθείς, θα νιώσεις ότι συμπεριφέρεται ως ένα σώμα, χωρίς να αναπηδά σε εγκάρσιες ανωμαλίες που ενίοτε συναντάς μέσα σε μια στροφή, ενώ δεν εμφανίζει κλίσεις. Με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα, θα διαπιστώσεις ότι η ουρά είναι αρκετά παιχνιδιάρα στα “τσιμπήματα” του φρένου, κάτι που δεν θα σε αγχώσει καθώς με το στιβαρό πλαίσιο και το ακριβέστατο τιμόνι μπορείς πολύ εύκολα να ελέγξεις τις κινήσεις του σώματος. Από την άλλη, δε ξέρω αν έφταιγαν τα ιδιαίτερα ταλαιπωρημένα ελαστικά του αυτοκινήτου δοκιμής, αλλά σε βουνίσια διαδρομή έπρεπε να ήμουν πολύ προσεκτικός στο πως θα πατήσω το πεντάλ του γκαζιού κατά την έξοδο της στροφής, διαφορετικά θα σπίνιαρε ανεξέλεγκτα ο εσωτερικός τροχός, με αποτέλεσμα να εμφάνιζε ενοχλητική υποστροφή.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_44

Πάντως, η νέα ηλεκτρομηχανική κρεμαργιέρα διαθέτει σύστημα αντιστάθμισης ροπής, που αποτρέπει το torque steering κατά την έξοδο των στροφών, ενώ διαθέτει και μεταβλητή υποβοήθηση. Το τιμόνι έχει πολύ καλή ακρίβεια και με μικρές γωνίες μπορείς να αλλάξεις διεύθυνση και να πραγματοποιήσεις ξαφνικούς ελιγμούς, ενώ στις χαμηλές ταχύτητες είναι αρκετά ελαφρύ.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_15

Ο κινητήρας είναι ο ίδιος που φοράει η BMW 428i, όντας περίπου 50 άλογα πιο detuned. Εμφανίζει αρκετά γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές (1.700 σ.α.λ.), κάτι που διαπιστώνεται και από τα μόλις 2,61 δευτ. που χρειάζεται για τα 30-70 χλμ/ώρα. Θα χρειαστεί όμως να περάσει τις 3.900 σ.α.λ. για να νιώσεις πραγματικό ξύπνημα, που θα το κρατήσει μέχρι 5.500 σ.α.λ. και θα δεις τα χλμ/ώρα να ανεβαίνουν σε χαρακτηριστική άνεση. Όταν οδηγείς στο sport mode και κινείσαι μέσα σε αυτό το ωφέλιμο φάσμα το γκάζι αποκρίνεται με πολύ καλή ακρίβεια, ξεχνώντας οποιοδήποτε lag. Το 6άρι αυτόματο κιβώτιο δεν είναι διπλού συμπλέκτη, προσφέρει ομαλές αλλαγές, χάρη στα αναβαθμισμένα υδραυλικά και το μετατροπέα ροπής που κλειδώνει. Προσφέρει μια αδιάκοπη αίσθηση επιτάχυνσης, και προσωπικά το μόνο ενοχλητικό που έχω να του προσάψω είναι το “ψεύτικο” κλώτσημα (προσημειώνοντας καρφωτές αλλαγές) κατά την από στάση επιτάχυνση.

Κλείνοντας, για την επιβράδυνση χρησιμοποιεί αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω, και χρειάζεται 37,22 μέτρα για την ακινητοποίηση του από τα 100 χλμ/ώρα.