[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_22

H Mini έχει τεράστια ιστορία στις πλάτες της και λίγο πολύ όλοι την γνωρίζουν. Το αγαπημένο μικροσκοπικό αυτοκίνητο πόλης κατασκευαζόταν -έστω και σε πολύ μικρή παραγωγή- μέχρι και το 1999, και νιώθουμε μια εσωτερική ικανοποίηση σαν Έλληνες, χωρίς να το υπερηφανευόμαστε, αφού το σχέδιο του βγήκε από τα χέρια του sir Άλεξ Ισιγόνη εν έτη 1959.

Από το 2000, όπου τα δικαιώματα της εταιρίας περιήλθαν από τη Rover στο BMW Group, αποτελεί -μαζί με περίπτωση του Fiat 500– την πιο επιτυχημένη εμπορικά αναβίωση ενός λογοτύπου, τουλάχιστον όσον αφορά τον αυτοκινητιστικό κλάδο. Στο όνομα αυτού η γερμανική εταιρία έχει βρει τη δικιά της εκδοχή της Porsche 911…και εξηγούμε. Διατηρώντας πολλά ρετρό στοιχεία έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα σύγχρονο μοντέλο εξελίσσοντας το με το πέρασμα του χρόνου, χωρίς όμως να χάνει την βασική του σχεδιαστική υπόσταση.

Από την μετάβαση της εταιρίας στην νέα εποχή και μέχρι το 2014 έχουν πωληθεί κάτι λιγότερα 3 εκατ. Mini, καθώς παράλληλα, η γκάμα της Mini διευρύνθηκε και εκτός του κλασικού 3-θυρου μοντέλου, αλλά ως σημείο αναφοράς παραμένει το θρυλικό Mini, παραπέμποντας σε αυτό. Δε θα επεκταθώ άλλο γιατί θα κουράσει, αλλά πατώντας στο παραπάνω θα διαβάσεις την εμπειρία μας για την 5-θυρη έκδοση της τρίτης γενιά του Mini Cooper, που είχαμε στην κατοχή μας τις προηγούμενες μέρες.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Ποιότητα κύλισης
  • Φρένα
  • Ροπή κινητήρα
  • Επιτάχυνση από στάση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης/κατασκευής
  • Χαρίζει χαμόγελα

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Σφικτή ανάρτηση
  • Τιμή
  • Βασικός εξοπλισμός
  • Χώροι

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_20

Η βρετανική εταιρία παρουσίασε την τρίτη γενιά του μοντέλου πριν περίπου ενάμιση χρόνο, αλλά θέλοντας να διευρύνει το πελατολόγιο της (και άρα τις πωλήσεις της) αλλά και εισακούοντας τα παράπονα των πελατών της, λιγότερο από ένα χρόνο πριν, παρουσίασε για πρώτη φορά στην ιστορία της, την πεντάθυρη έκδοση του κλασικού hatchback μοντέλου της. Με αυτή, θέλει να δείξει ότι το αυτοκίνητο εκτός από διασκεδαστικό χαρακτήρα μπορεί να γίνει και πρακτικό, καθώς η προσθήκη των δύο πίσω θυρών με την παράλληλη επιμήκυνση του μεταξονίου, θεωρητικά ωφελούν τους πίσω επιβάτες, με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων να μην είναι αποκλειστικά διακοσμητικού χαρακτήρα.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_24

Σχεδιαστικά, η Mini προσπάθησε να διατηρήσει τον χαρακτήρα του τρίθυρου μοντέλου, που όμως στα μάτια μου δεν θα έλεγα ότι τα κατάφερε άκρως αποτελεσματικά. Σαν σύνολο δε είναι το ίδιο “δύσκολο” να το αποδεχθείς, όπως η Clubman έκδοση της προηγούμενης γενιάς, αλλά βλέποντας από το πλάι η αρχική εντύπωση δημιουργεί ανάμικτα συναισθήματα. Έχει χάσει το αρμονικό στιλ της 3-θυρης έκδοσης, ενώ ταυτόχρονα δείχνει και λιγότερο σπορτίφ. Άσχημο δε το λες, αλλά τελικά το αισθητικό αποτέλεσμα είναι λιγότερο ελκυστικό και ποθητό.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_01

Έχει κατασκευαστεί και αυτό πάνω στην UKL πλατφόρμα στην οποία βασίζονται η Σειρά 2 Active/Gran Tourer της BMW, ενώ θα τοποθετηθεί σε τουλάχιστον 12 μελλοντικά μοντέλα του BMW Group μέσα στα επόμενα 5 με 7 χρόνια. Δανείζεται μερικά σχεδιαστικά στοιχεία από το Rocketman Concept, και θα βρεις LED φώτα ημέρας εμπρός, και ίδιας τεχνολογίας φωτιστικά πίσω.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_07

Οι εμπρός πόρτες έχουν μικρύνει σε μέγεθος, ώστε να χωρέσουν στο μεταξόνιο μήκους 2.567 χλστ. (+72 χλστ. σε σχέση με την τρίπορτη έκδοση) οι επιπλέον δύο πίσω -αρκετά μικρές- πόρτες, ενώ στη πίσω κολόνα υπάρχει ένα μικρό φινιστρίνι. Η γενική εικόνα που σου μένει, είναι ότι το αυτοκίνητο κάθισε στο κρεβάτι του Προκρούστη, τέντωσε σε διαστάσεις και του τοποθετήθηκαν δύο επιπλέον πόρτες.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_16

Αυτό γιατί στο εμπρός και πίσω τμήμα δεν υπάρχει καμία άλλη σχεδιαστική διαφορά. Έτσι, το συνολικό του μήκος έχει αυξηθεί κατά 161 χλστ., φτάνοντας πλέον τα 3.982 χλστ. για την απλή έκδοση και 4.004 χλστ. για την Cooper S και SD, ενώ είναι κατά 11 χλστ. ψηλότερο σε σχέση με το 3-πορτο μοντέλο, φτάνοντας τα 1.425 χλστ., με το πλάτος να παραμένει απαράλλαχτο στα 1.727 χλστ. Παρά τις όποιες αλλαγές, το αυτοκίνητο έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,28 Cd, όντας αρκετά χαμηλό νούμερο.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_15

Το MINI Cooper στις δοκιμές σύγκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού ασφαλείας EuroNCAP που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο, απέσπασε 4 αστέρια, με την επί μέρους βαθμολογία να είναι η εξής: 79% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 73% στη προστασία παιδιών, 66% στη προστασία πεζών και 56% στα συστήματα ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_59

Μηχανικά, το αυτοκίνητο δοκιμής φορούσε το 3-κυλινδρο 1.500αρη TwinPower Turbo βενζίνης, που παρουσιάστηκε το 2012. Διαθέτει άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό σύστημα Valvetronic, αποδίδοντας 136 άλογα στις 4.500 με 220 Nm ροπής, διαθέσιμα από 1.250 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Υπάρχει και λειτουργία overboost που αυξάνει για μερικά δευτερόλεπτα την ροπή στα 230Nm.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_58

Ο κάθε κύλινδρος είναι χωρητικότητας 500 κ.εκ., με τον καθένα να έχει σχεδιαστεί ώστε να έχει όσο το δυνατόν καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση, ομαλή και αθόρυβη λειτουργία. Διαθέτει σύστημα που μειώνει τους κραδασμούς με την BMW να υπόσχεται “εξαιρετικά άνετη οδήγηση”. Χαρακτηριστικό είναι ότι έχει τοποθετηθεί, εκτός από τη νέα γενιά των Mini, και στην ανανεωμένη BMW Σειράς 1 και Σειράς 3, ακόμα και το i8, με διαφορετικές φυσικά ιπποδυνάμεις, καθώς στο υβριδικό sportscar αποδίδει 224 άλογα.

Για να φτάσει τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση, το βάρους 1.145 κιλών αμάξωμα, χρειάζεται σύμφωνα με το εργοστάσιο σε 8,2 δευτερόλεπτα, αν και με το VBox καταφέραμε να δούμε 8,07 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 207 χλμ/ώρα.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_45

Με τον κινητήρα αυτό, η Mini ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,8 λίτρα/100 χλμ, με την πραγματική που έγραψε το αυτοκίνητο κατά τη δοκιμή μας να ήταν στα 7,7 λίτρα/100 χλμ. Το νούμερο αυτό σε σχέση με τα 40 λίτρα της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ, σου δίνουν μια μικρή σχετικά αυτονομία, καθώς κυμαίνεται από 480 έως 550 χλμ. Τέλος, οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται στα 109 – 114 γρ/χλμ (ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού και τις διαστάσεις των ζαντών), κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας από 98,1 ή 102,6 ευρώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_31

Περνώντας στη καμπίνα, μπορεί η κλασική σχεδιαστική γραμμή να μην έχει αλλάξει άρδην, καθώς διατηρεί τα ρετρό χαρακτηριστικά, όμως το στρογγυλό κεντρικά τοποθετημένο όργανο πλέον δεν απεικονίζει το ταχύμετρο, αλλά διαθέτει την οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Mini Connected έχοντας διαγώνιο 8,8 ίντσες. Περιμετρικά της οθόνης υπάρχει ένα φωτιζόμενο δαχτυλίδι, που αναβοσβήνει όταν χτυπά το τηλέφωνο του οδηγού, αλλάζει χρώμα ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης που επιλέξεις, αυξομειώνεται ανάλογα με την ταχύτητα που κινείσαι και διάφορές άλλες τέτοιες λειτουργίες.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_40 Test-Drive-Mini-Cooper-5d_49

Ο χειρισμός της γίνεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη και πέντε κουμπιών, παρόμοιας φιλοσοφίας με το iDrive της BMW, ο οποίος όμως βρίσκεται σε πολύ κακό εργονομικά σημείο, καθώς είναι τοποθετημένος χαμηλά και κάτω από το χειρόφρενο, ανάμεσα στα δύο καθίσματα.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_42

Η ποιότητα των υλικών, επιτέλους είναι εξαιρετική και αντάξια του ονόματος της μαμάς εταιρίας, καθώς σχεδόν όλο το ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακής υφής πλαστικό, ενώ εξίσου καλά είναι και στις πόρτες. Όσα σημεία διαθέτουν σκληρό πλαστικό, είναι όσα δεν έρχεσαι σε συχνή ή καθόλου επαφή μαζί τους, βελτιώνοντας έτσι αισθητά την καθημερινή συμβίωση με το αυτοκίνητο.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_55

Η εργονομία είναι μεν βελτιωμένη, αλλά εκτός από το προαναφερθέν, ενδέχεται να βρεις και άλλες μικροατέλειες, όπως για παράδειγμα ο περιστροφικός διακόπτης/στεφάνι στον λεβιέ των ταχυτήτων, μέσω του οποίου επιλέγεις το πρόγραμμα οδήγησης. Σε γενικές γραμμές, θα χρειαστείς κάποιο χρόνο για να απομνημονεύσεις κάθε λειτουργία, αλλά μόλις το κάνεις, θα απολαύσεις την εξαιρετική-ιδανική-άριστη θέση οδήγησης.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_32

Η οδηγοκεκτρική κονσόλα χαρακτηρίζεται από τους διακόπτες αεροπορικούς τύπου, με το κόκκινο start/stop κουμπί να δεσπόζει στο κέντρο και χαμηλά της, ενώ παρόμοιοι διακόπτες υπάρχουν και στη πλαφονιέρα. Μπροστά σου έχεις ένα μεγάλο ταχύμετρο, το οποίο στη βάση του διαθέτει την ευανάγνωστη οθόνη του trip computer, ενώ πλαισιώνεται αριστερά από ένα -μικρού σχετικά μεγέθους- στροφόμετρο, και δεξιά θα βρεις την ένδειξη της στάθμης του καυσίμου, που απεικονίζεται με φωτιζόμενες παύλες.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_34

Μπορεί το παρμπρίζ να έχει περιορισμένες διαστάσεις, αλλά αυτό το κλειστοφοβικό και πολεμικό χαρακτήρα είναι που θα λατρέψεις. Η ορατότητα προς τα εμπρός είναι ικανοποιητική, αν και προς το πλάι, οι χοντρές μεσαίες κολόνες θα σου κρύψουν κάποιες γωνίες.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_56

Τέλος, όσον αφορά τους χώρους, προφανώς η επιμήκυνση του μεταξονίου έχει βοηθήσει στην αύξηση του διαθέσιμου χώρου για τα γόνατα των πίσω επιβατών, καθιστώντας το πλέον πραγματικά -και αποκλειστικά- τετραθέσιο αυτοκίνητο, και όχι 2+2 που πρακτικά είναι η 3-θυρη έκδοση. Και πάλι, όμως, οι πίσω επιβάτες αν είναι αναστήματος άνω του 1,75 μ. δεν θα νιώσουν ιδιαίτερα άνετα, και χωρίς ίχνος σεξιστικής διάθεσης, θα έλεγα ότι είναι ιδανικές για το μέσο ύψος της Ελληνίδας γυναίκας. Οι πίσω πόρτες έχουν μέτριο άνοιγμα, αλλά δε θα δυσκολέψουν ιδιαίτερα την είσοδο πίσω.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_61

Κλείνοντας, ένα επιπλέον σοβαρό πλεονέκτημα του 5-θυρου Mini (έναντι του 3-θυρου) είναι ο χώρος αποσκευών, αφού αυτός έχει αυξηθεί κατά 67 λίτρα, φτάνοντας τα 278. Μέτριο γενικά νούμερο, αλλά μεγαλύτερο κατά 8 λίτρα από το 5-θυρο Audi A1. Πάντως, όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα με ποσοστό 60:40, τότε μπορείς να φορτώσεις μέχρι 941 λίτρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_38

Η παραγωγή της συγκεκριμένης έκδοσης έχει ξεκινήσει από τον προηγούμενο Οκτώβριο στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Οξφόρδη της Αγγλίας, με την εμπορική του πορεία στην Ελλάδα να έχει συμπληρώσει κάτι λιγότερο από 6 μήνες. Η τιμή της βασικής έκδοσης του 5-θυρο Mini Cooper ξεκινάει από €21.100, όπου πέφτει στα €19.696 μετά το όφελος της απόσυρσης. Ο βασικός εξοπλισμός προσφέρει τα πολύ απαραίτητα και θα χρειαστεί να προσθέσεις αρκετά στοιχεία από τη λίστα για να έχεις ένα αξιοπρεπές εσωτερικό, όμως υπάρχει το ενεργό καπό που προστατεύει τους πεζούς σε περίπτωση ατυχήματος.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_26

Η οδήγηση ενός Mini ανέκαθεν ήταν μια εμπειρία. Για την ακρίβεια το παλιό κλασικό Mini ήθελε αρκετούς συμβιβασμούς, κυρίως από θέμα άνεσης και χώρων, όμως, είχε αυτή την εθιστική αίσθηση του μεγάλου παιχνιδιού.

Σήμερα, η βρετανική εταιρία θέλει με το 5-θυρο νέο μοντέλο να εξαλείψει τις υποχωρήσεις που πρέπει να κάνεις, κρατώντας αρκετά από την οδηγική ευχαρίστηση του παλιού -αυθεντικού- μοντέλου. Στον τομέα της ανάρτησης υπάρχουν γόνατα McPherson εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω -μοναδικό στη κατηγορία του- και είναι ριζικά ανανεωμένη σε σχέση με το παρελθόν.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_25

Κάθε μέρος της έχει έχει βελτιστοποιηθεί, όσον αφορά την επιλογή του υλικού και της γεωμετρίας της. Το set-up της, το δέσιμο της στο σασί, η απόσβεση των αμορτισέρ, το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα, έχουν τροποποιηθεί με τρόπο ώστε να μπορεί το αυτοκίνητο να ανταπεξέλθει και σε μεγαλύτερα ποσά ιπποδύναμης (μη ξεχνάς το Cooper S JCW αποδίδει 231 άλογα), ενώ προφανώς λαμβάνει υπόψη τη μετάδοση κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, τον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα, το χαμηλό κέντρο βάρος, τους κοντούς προβόλους, και τα φαρδιά μετατρόχια.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_28

Το αποτέλεσμα είναι η εξαιρετική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές και η εξαιρετική αίσθηση στιβαρότητας που σου χαρίζει, παρά το μικρό μέγεθος του και τα κιλά του. Οδηγώντας σε καθημερινή βάση και στις ρουτινιασμένες διαδρομές, θα σε κουράσει η σκληρή απόσβεση των ανωμαλιών, που στους ελληνικούς δρόμους μόνο λίγες δεν είναι. Παρόλα αυτά, είναι αρκετά πιο άνετο σε σχέση με το παρελθόν, καθώς οι ιθύνοντες της εταιρίας διαπίστωσαν ότι το αγοραστικό του κοινό δίνει μεγαλύτερο μέλημα στο αισθητικό κομμάτι του Mini Cooper, παρά στο οδηγικό.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_05

Στον ανοιχτό δρόμο είναι ακλόνητα σταθερό, ευθύβολο και δεν επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους. Σου χαρίζει αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς, ενώ ο ροπάτος κινητήρας θα σε διευκολύνει να πραγματοποιήσεις γρήγορα προσπέρασμα, χωρίς να να χρειαστεί να κατεβάσεις ταχύτητα. Όπως προείπα, κάθεσαι σε άριστη θέση, σχετικά χαμηλά με τα καθίσματα να αγκαλιάζουν πολύ καλά τα πλευρά σου.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_44

Ανάλογα με τη διάθεση σου μπορείς να επιλέξεις, μέσω του περιστροφικού διακόπτη στη βάση του λεβιέ των ταχυτήτων, μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης: το Mid, το Sport και το Green. Η default επιλογή είναι το Mid mode, στο οποίο ρυθμίζει τις παραμέτρους του αυτοκινήτου για ιδανική κίνηση στις καθημερινές συνθήκες. Στο Sport, η απόκριση του γκαζιού και η αίσθηση του τιμονιού έχουν παραμετροποιηθεί προς όφελος των επιδόσεων και της εμπειρίας kart, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εταιρία στην κεντρική οθόνη. Τέλος, το Green mode είναι ρυθμισμένο για πιο χαλαρές βόλτες, με κύριο γνώμονα την οικονομία καυσίμου, μέσω του έξυπνου ελέγχου της ενέργειας και της διαχείρισης του κλιματσιμού, καθώς και με την ειδοποίηση για αλλαγές ταχυτήτων σε χαμηλότερες στροφές.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_04

Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης διαθέτει σύστημα αντιστάθμισης ροπής, που αποτρέπει το torque steering κατά την έξοδο των στροφών, ενώ διαθέτει και μεταβλητή υποβοήθηση. Το τιμόνι έχει πολύ καλή ακρίβεια και με μικρές γωνίες μπορείς να αλλάξεις διεύθυνση και να πραγματοποιήσεις ξαφνικούς ελιγμούς. Το 5-θυρο Mini, εκτός από το ABS με EBD και το cornering brake control (CBC), διαθέτει ειδική ρύθμιση στο DSC που περιλαμβάνει το drive-off assistant, μια λειτουργία των επιτρέπει την ελεγχόμενη ολίσθηση στους κινητήριους τροχούς για να σε βοηθήσει να ξεκολλήσεις από καταστάσεις κίνησης σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση (άμμο ή χιόνι). Τέλος, όταν απενεργοποιήσεις το σύστημα ευστάθειας, υπάρχει μια ηλεκτρονική λειτουργία μπλοκέ διαφορικού, που επιλεκτικά ενεργοποιεί τα φρένα σε κλειστές στροφές αποτρέποντας το σπινιάρισμα του εσωτερικού τροχού.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_09

Οι επιδόσεις του είναι αρκετά καλές, με το αυτοκίνητο να είναι πολύ ευχάριστο, με άμεσες και κοφτερές αντιδράσεις στην οδήγηση. Νιώθεις την ανάλαφρη αίσθηση, έχοντας πολύ σταθερό πάτημα, ενώ το πίσω μέρος μπορεί να συμμετάσχει στη παιχνιδιάρικη διάθεση σου. Πάντως έχει προοδευτική αποσταθεροποίηση, όντας φιλικές και προοδευτικές αντιδράσεις.

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_10

Κλείνοντας, ο κινητήρας έχει αρκετή δύναμη από χαμηλά και απλώνει τη δύναμή του καλά. Κατά την επιτάχυνση εν κινήσει, θα βρεις το εξαιρετικά μακριάς κλιμάκωσης κιβώτιο έξι σχέσεων, που πνίγει κάπως την δύναμη του κινητήρα. Η αίσθηση του λεβιέ των ταχυτήτων έχει ιδανικό, γλυκό και ακριβές κούμπωμα, ενώ και τα φρένα του είναι πολύ δυνατά, καθώς χρειάστηκε μόλις 36,1 μέτρα για την ακινητοποιήση του από τα 100 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τελικά” ]

Test-Drive-Mini-Cooper-5d_13

Το νέο 5-θυρο Mini είναι εξίσου sport, σχετικά άνετο αλλά η πρακτικότητα που υπόσχονται οι δύο επιπλέον πόρτες και το μεγαλύτερο μεταξόνιο δεν είναι εμφανή. Παραμένει ένα ευχάριστο σύνολο, παρά τη βελτίωσή του σε άνεση και κύλιση, με τον νέο 1.500άρη κινητήρα να έχει δώσει τη δυναμική που αξίζει στο πλαίσιο, αλλά και γενικά στο μοντέλο, ενώ με την τοποθέτηση του 2.0-λιτρου στο Cooper S, θα στραφεί αρκετά περισσότερος κόσμος προς τον μικρότερο.

Και μπορεί κάποιοι να παραβλέψουν τους σχετικά περιορισμένους χώρους, καθώς στα μάτια μου δεν προσφέρει τους μεγαλύτερους χώρους που υπόσχεται η 5-θυρη διάταξη με μεγαλύτερο μεταξόνιο, αν και κακά τα ψέμματα αυτοί είναι υπαρκτοί σε σχέση με την 3-θυρη, όμως είναι δύσκολο να μην σκεφτείς την ψηλή τιμή του. Προφανώς και δεν θα αποτελέσει αποτρεπτικό παράγοντα γιατί το κοινό που απευθύνεται γνωρίζει πολύ καλά τι αγοράζει, έχοντας άλλες προτεραιότητες, με το Mini να αποτελεί ουσιαστικά τον πρώτο premium supermini μοντέλο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

Mini Cooper 5d Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 8,07 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 5,09 δευτ. (3η ταχύτητα)
60-100 χλμ/ώρα 7,71 δευτ. (4η ταχύτητα)
80-130 χλμ/ώρα 12,11 δευτ. (5η ταχύτητα)
Τελική ταχύτητα 211 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 36,13 μέτρα σε 2,83 δευτ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mini Cooper 5d -1.500 κ.εκ TwinPower Turbo
Κυβισμός 1.499 cm³
Ισχύς 100 kW (136 PS) @ 4.400 rpm
Ροπή 220 Nm @ 1.250 rpm
Επιτάχυνση (0-100 km/h) 8,2 [8,1] s
Μέγιστη ταχύτητα 207 [207] km/h
Επιτάχυνση 80-120 km/h (4η/5η ταχύτητα) – / 9,6 s
Κατανάλωση καυσίμου (αστική) 5,9 [6,0] l/100km
Κατανάλωση καυσίμου (εκτός πόλης) 4,0 [4,1] l/100km
Κατανάλωση καυσίμου (συνδυασμένη) 4,7 [4,8] l/100 km
Εκπομπές CO2 109 [111] g/km
Βάρος κενό(EU) 1.145 [1.175] / 1.220 [1.250] kg
Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος 1.670 [1.700] kg
Επιτρεπόμενο φορτίο οροφής 75 kg
Όγκος χώρου αποσκευών 941 lt
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 40 lt
Διαστάσεις ΜxΠxΥ 3.982 / 1.727 / 1.425 (*1.428) mm
*Με αεροτομή οροφής

[/nextpage]