To EuroNCAP αποδεικνύει ότι δεν πρέπει να βασίζεσαι στα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων

Σχετικά άρθρα

Σχεδόν όλα τα νέα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με αρκετά συστήματα που βοηθούν τον οδηγό να αποφύγει ένα ατύχημα ή να μετριάσει την σφοδρότητα της σύγκρουσης. Κατά πόσο, όμως, τα εμπιστεύεσαι; Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που εκπόνησε η ανεξάρτητη εταιρία Opinion Matters για λογαριασμό των EuroNCAP, Global NCAP και Thatcham Research, περισσότερο από το 70% των οδηγών πιστεύουν ότι είναι ήδη δυνατή η αγορά ενός αυτοκινήτου ικανό να οδηγεί αυτόνομα.

Η έρευνα διενεργήθηκε κατά τον Οκτώβριο του 2018 σε 1.567 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στην Κίνα, την Γαλλία, την Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Αγγλία και τις Η.Π.Α., με το ποσοστό να είναι τρομακτικά μεγάλο. Αυτοί, σε ποσοστό 33% δηλώνουν ότι θα παρανομούσαν στέλνοντας ένα μήνυμα ή κάνοντας μια κλήση με το κινητό τους τηλέφωνο, ενώ έχουν ενεργοποιημένο κάποιο σύστημα υποβοήθησης οδήγησης. Το ακόμα πιο περίεργο είναι ότι το 10% δήλωσε ότι θα μπορούσε να κοιμηθεί.

Συνεχίζοντας, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι περίπου το 50% των οδηγών πιστεύουν ότι δεν φέρουν ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος όταν γίνεται χρήση κάποιου συστήματος υποβοήθησης οδήγησης.

Τα βασικά συμπεράσματα από αυτές τις δοκιμές του EuroNCAP έδειξαν ότι κανένα αυτοκίνητο στην αγορά σήμερα δεν προσφέρει πλήρη αυτόνομη οδήγηση. Ακόμα, τα σημερινά αυτοκίνητα μπορούν να παρέχουν βοήθεια στον οδηγό, αλλά αυτό δεν πρέπει να συγχέεται με την αυτοματοποιημένη οδήγηση, και ο οδηγός παραμένει ο αποκλειστικός υπεύθυνος για την ασφαλή οδήγηση. Όταν χρησιμοποιείται σωστά η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό να διατηρήσει μια ασφαλή απόσταση, ταχύτητα και να παραμείνει μέσα στη λωρίδα.

Τα συστήματα αυτά δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται σε καταστάσεις όπου δεν έχουν σχεδιαστεί και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως εναλλακτική λύση για την ασφαλή και ελεγχόμενη οδήγηση. Και αυτό γιατί οι κατασκευαστές έχουν εφαρμόσει διαφορετικές προσεγγίσεις στην εφαρμογή των τεχνολογιών υποστήριξης του οδηγού, όσον αφορά το επίπεδο βοήθειας που παρέχεται στον οδηγό.

Για να γίνουν ορατές ποιες ακριβώς είναι οι δυνατότητες της τεχνολογίας σήμερα, ο Euro NCAP δοκίμασε τις επιδόσεις του λεγόμενου “Highway Assist” συστήματος σε 10 διαφορετικά αυτοκίνητα, το Audi A6, την BMW 5-Series, το DS 7 Crossback, το Ford Focus, το Hyundai Nexo, τη Mercedes-Benz C-Class, το Nissan Leaf, το Tesla Model S, τη νέα Toyota Corolla και το Volvo V60.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι απολύτως κανένα αυτοκίνητο στο test της “σφήνας”, δηλαδή όταν ένα αυτοκίνητο από διπλανή λωρίδα μπαίνει σε αυτή που κινείται το όχημα που δοκιμάζεται απροειδοποίητα, όλα τα αυτοκίνητα απέτυχαν. Κανένα σύστημα, καμίας εταιρίας δεν κατάφερε να αποσοβήσει την σύγκρουση χωρίς την αντίδραση του οδηγού. Επίσης τα αποτελέσματα έδειξαν πως το Autopilot της Tesla είναι εκείνο το σύστημα που προκαλεί την μεγαλύτερη εξάρτηση στον οδηγό, κάνοντάς τον να θέλει να το χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Πατέντα της Ferrari αποκαλύπτει εξακύλινδρο υβριδικό κινητήρα υδρογόνου

Η Ferrari έχει προχωρήσει στη κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για έναν υβριδικό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που τροφοδοτείται με υδρογόνο. Τα σχέδια παρουσιάζουν μια πληθώρα...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr