Οι 7 μεγαλύτερες μάρκες αυτοκινήτων της Ευρώπης σε ελεύθερη πτώση τα τελευταία 20 χρόνια, εκτός από μία

Σχετικά άρθρα

Τα αυτοκίνητα αλλάζουν και εξελίσσονται και το ίδιο κάνουν και οι εταιρίες που τα κατασκευάζουν. Η άνοδος της Tesla και η είσοδος των κινέζικων εταιριών στην Ευρώπη έχουν ως αποτέλεσμα η ευρωπαϊκή αγορά, εξ ορισμού μια πολύ ανταγωνιστική αγορά με υψηλά πρότυπα ασφάλειας και εκπομπών ρύπων, να αλλάζει.

Η αγορά της Ευρώπης αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, πίσω από αυτή της Κίνας και των ΗΠΑ και είναι δεύτερη στην υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ποιες εταιρίες όμως κέρδισαν και ποιες έχασαν τα τελευταία 20 χρόνια;

2003 – 2023

Στην Ευρώπη επτά μάρκες ήταν κυρίαρχες: Η Fiat από την Ιταλία, οι Citroen, Peugeot και Renault από τη Γαλλία. η Volkswagen και η Opel/Vauxhall από τη Γερμανία και η Ford από τις ΗΠΑ.

Το 2003 αυτές οι επτά μάρκες (η Opel συμπεριλαμβανομένης της Vauxhall ) έλεγχαν σχεδόν το 58% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη (λαμβάνοντας υπόψη 29 αγορές). Η τοποθέτησή τους στις αντίστοιχες εγχώριες αγορές τους επέτρεψε να καταλάβουν μια σχετικά ισχυρή θέση σε σύγκριση με τις ιαπωνικές και τις κορεατικές μάρκες.

Για παράδειγμα, το μερίδιο αγοράς στις εγχώριες αγορές τους κυμαινόταν από 10% της Opel στη Γερμανία έως 27% της Renault στη Γαλλία. Ενώ αυτά τα νούμερα ήταν σημαντικά χαμηλότερα από αυτά της δεκαετίας του 1990, ήταν ικανοποιητικά επειδή την εποχή εκείνη οι κορεατικές και οι ιαπωνικές μάρκες προσπαθούσαν να κερδίσουν τους ευρωπαίους καταναλωτές.

Και μετά ήρθαν τα SUV

Το σκηνικό άρχισε να αλλάζει με την έκρηξη των πωλήσεων των SUV, που ξεκίνησε από την πρώτη γενιά του Nissan Qashqai. Εν τω μεταξύ, η Hyundai και η Kia άνοιξαν εργοστάσια στην Τσεχία και τη Σλοβακία, κατασκευάζοντας ανταγωνιστικά αυτοκίνητα που ανταποκρίθηκαν στο γούστο των ευρωπαίων πελατών.

Ως αποτέλεσμα, το 2013 οι Fiat, Citroen, Peugeot, Renault, Volkswagen, Opel και Ford είχαν σχεδόν το 49% του μεριδίου της αγοράς στην Ευρώπη, 9% μειωμένο συγκριτικά με μια δεκαετία πριν. Μεταξύ 2003 και 2013, το μερίδιο αγοράς που απώλεσαν έξι από αυτές τις μάρκες κυμάνθηκε μεταξύ 0,9% για τη Fiat και 4% για τη Renault. Η μόνη εξαίρεση ήταν η Volkswagen, η οποία αύξησε το μερίδιο αγοράς της από 9,8% το 2003 σε 12,6% το 2013.

Φέτος, τον Ιούνιο, η κατάσταση για αυτές τις μάρκες ήταν ακόμη χειρότερη. Οι Fiat, Citroen, Opel/Vauxhall, Ford και Peugeot έφτασαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 20 ετών. Η Renault κατέλαβε τη δεύτερη θέση μεταξύ των χαμηλότερων μεριδίων αγοράς, αφού κέρδισε 0,2% από το 2022, όταν είχε καταγράψει ιστορικό χαμηλό όλων των εποχών.

Από την άλλη, η Volkswagen κατάφερε να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της ή τουλάχιστον να το διατηρήσει. Με μερίδιο 10,6% το πρώτο εξάμηνο του 2023, έχασε 2% σε σύγκριση με το 2013, αλλά κέρδισε 0,8% σε σύγκριση με το 2003.

Οι κερδισμένοι

Εκτός από το μικρό κέρδος που κατέγραψε η Volkswagen, οι μεγάλοι νικητές τα τελευταία 20 χρόνια ήταν οι premium γερμανικές μάρκες, η Toyota, η Hyundai, η Kia και, πιο πρόσφατα, η Tesla. Όλες τους έχουν κάτι που δεν έχουν οι επτά μεγάλες ευρωπαϊκές μάρκες: μεγαλύτερη ευελιξία.

Αυτό τους επιτρέπει να προσφέρουν νέα αυτοκίνητα ταχύτερα ώστε αυτά να ταιριάζουν καλύτερα στις πιο πρόσφατες ανάγκες των καταναλωτών. Ταυτόχρονα, οι περισσότερες από αυτές τις εταιρίες ήταν λιγότερο εκτεθειμένες στην ευρωπαϊκή κρίση μεταξύ 2011 και 2014, και πολλοί έχουν χρησιμοποιήσει την ισχυρή παγκόσμια παρουσία τους για να εξοικονομήσουν χρήματα από τα κόστη τους.

[Photos credit: depositphotos.com]

ΠηγήMotor1.com

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα