Η Honda παρουσίασε το CR-V e:FCEV, είναι υδρογονοκίνητο plug-in υβρδικό

Σχετικά άρθρα

Η Honda είναι από τους πρωτοπόρους στις κυψέλες καυσίμου, παρουσιάζοντας ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο το 1998 και το πρώτο προϊόν της στην αγορά το 2002.

Δύο δεκαετίες μετά, η ιαπωνική εταιρία είναι από τις λίγες που επενδύει στο υδρογόνο, έχοντας ανακοινώσει από τα τέλη του 2022 ότι ετοιμάζει να βγάλει στην αγορά την υδρογονοκίνητη έκδοση του CR-V. Αυτό παρουσιάστηκε σήμερα και λογίζεται ως έμμεσος αντικατάσταση του Clarity, το οποίο καταργήθηκε το 2021.

Ωστόσο, το CR-V e:FCEV -όπως είναι το πλήρες όνομα του- είναι ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων, που συνδυάζει ένα σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου και μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία. Αυτό σημαίνει ότι αντί για βενζινοκινητήρα ως συμπληρωματική πηγή ενέργειας, το CR-V e:FCEV λειτουργεί με υδρογόνο, μόλις εξαντληθεί η μπαταρία.

Το ιαπωνικό μοντέλο κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα -τοποθετημένος στον μπροστά άξονα- απόδοσης 130 kW (177 ίππων) και 311 Nm ροπής. Η δεξαμενή του υδρογόνου είναι 4,3 κιλών και η μπαταρία έχει χωρητικότητα 17,7 kWh. Το σύνολο προσφέρει αυτονομία 435 χλμ., με την μπαταρία να παρέχει αυτονομία 47 χλμ., ελαχιστοποιώντας τον αντίκτυπο της κακής υποδομής υδρογόνου.

Το αυτοκίνητο θα πωλείται στις αγορές της Ιαπωνίας και της Βορείου Αμερικής, με την παραγωγή του να γίνεται στο εργοστάσιο της Honda στο Οχάιο των ΗΠΑ. Το τελευταίο, Performance Manufacturing Center, είναι γνωστό για την κατασκευή εξειδικευμένων οχημάτων μικρού όγκου, όπως το Acura NSX, με την παραγωγή του τελευταίου να ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2022.

Η Honda αναφέρει ότι η νέα τεχνολογία που φέρει το υδρογονοκίνητο CR-V έχει το ένα τρίτο του κόστους, φορτίζει ταχύτερα και έχει τη διπλάσια αντοχή σε σχέση με το σύστημα του Honda Clarity Fuel Cell του 2019.

Η Honda συνεχίζει την εξέλιξη της τεχνολογίας των κυψελών καυσίμου υδρογόνου και έως το 2030 αναμένει αυτές να κοστίζουν το μισό. Μάλιστα η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται ότι η τιμή ανά μονάδα θα μπορούσε να είναι συγκρίσιμη με έναν κινητήρα ντίζελ.

Τα επαγγελματικά οχήματα που κινούνται με κυψέλες καυσίμου είναι επίσης στον ορίζοντα. Στην Ιαπωνία, η Honda εργάζεται από κοινού με την Isuzu σε ένα φορτηγό βαρέως τύπου, με τις επιδείξεις του στον δρόμο να ξεκινούν εντός του πρώτου τριμήνου του 2024. Επίσης, δοκιμάζει ήδη ένα παρόμοιο φορτηγό σε συνεργασία με την Dongfeng στη Κίνα.

Η Honda σκοπεύει να εισάγει κυψέλες καυσίμου στον κατασκευαστικό κλάδο. Θα τα εφαρμόσει πρώτα σε εκσκαφείς και τροχοφόρους φορτωτές.

Η Honda θέλει επίσης να μεταφέρει τις κυψέλες καυσίμου στο διάστημα. Συνεργάζεται με την Ιαπωνική Υπηρεσία Αεροδιαστημικής Εξερεύνησης για την ανάπτυξη της τεχνολογίας. Το σχέδιο είναι να χρησιμοποιηθεί η ηλιακή ενέργεια για την ηλεκτρολύση του νερού και τη δημιουργία οξυγόνου και υδρογόνου.

Η κυψέλη καυσίμου θα μπορούσε να παράγει ηλεκτρική ενέργεια και νερό από οξυγόνο και υδρογόνο. Η εταιρεία αναφέρεται σε αυτό ως “κυκλικό σύστημα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας”.

Ο απώτερος στόχος της Honda είναι να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα για όλα τα προϊόντα και τις εταιρικές της δραστηριότητες έως το 2050.

Σε σύγκριση με τις ηλεκτρικές μπαταρίες , οι κυψέλες καυσίμου είναι αποδοτικές στη παραγωγή ενέργειας και έτσι προσφέρουν μια καλή λύση χωρίς εκπομπές,

δήλωσε ο Testsuya Hasebe, ο οποίος επιβλέπει την ανάπτυξη της επιχείρησης υδρογόνου στη Honda.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Με 460 άλογα το Tesla Model 3 Performance στην Ευρώπη

Στις αρχές της εβδομάδας η Tesla παρουσίασε το Model 3 Performance με την εταιρία να ανακοινώνει πως φέρει δύο νέους ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 510 άλογα...

Η τιμή του MG Cyberster στην Αγγλία

Στο πλαίσιο της περσινής έκθεσης αυτοκινήτου στη Σαγκάη της Κίνας, η MG αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του Cyberster, με την εταιρία -υπό κινεζική ιδιοκτησία-...