Η GM κλείνει εργοστάσιο στη Γερμανία και είναι μόνο η αρχή, Ευρωπαικές αυτοκινητοβιομηχανίες σε κρίση

Σχετικά άρθρα

H General Motors είναι η πρώτη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που πήρε την απόφαση να κλείσει ένα εργοστάσιο της Opel στη Γερμανία, έτσι ώστε να καταφέρει να κάνει κερδοφόρα την Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει όλες τις Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, με την Fiat και την GM να έχουνε κλείσει μέσα στα τελευταία 4 χρόνια 2 εργοστάσια, στις Βρυξέλλες (GM) και στη Σικελία (Fiat).

Η ACEA έχει προβλέψει πτώση 7% των πωλήσεων αυτοκινήτων μέσα στο 2012, ενώ η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στη Δυτική Ευρώπη, θα ξεπεράσει τα 2 εκατ. αυτοκίνητα το 2012. Η PSA Peugeot-Citroen βρίσκεται ίσως στη χειρότερη οικονομική κατάσταση όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών της Γηραιάς Ηπείρου, βλέποντας τη μετοχή της να έχει πιάσει ιστορικό χαμηλό των τελευταίων 23 ετών, ενώ τους τρεις πρώτους μήνες του 2012 έχει παρουσιάσει έλλειμμα, με την αξία της να μειώνεται κατά 40% στα 2.7 δις ευρώ.

Στην αγορά της Ευρώπης, οι πωλήσεις της Renault έχουνε παρουσιάσει μείωση 27%, της Fiat 26% και του VW Group 11% και οι πωλήσεις αναμένεται να παρουσιάσουν μεγαλύτερη πτώση μέσα στο 2012. Η GM βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα ώστε να κρατήσει ανοικτό το εργοστάσιο της Opel στο Bochum της Γερμανίας μέχρι το 2016, χρονιά που θα σταματήσει να κατασκευάζεται εκεί το Zafira, με την επόμενη γενιά του, να κατασκευάζεται στο κεντρικό εργοστάσιο της Opel στο Ruesselsheim. Η Opel θα διατηρήσει το προσωπικό της, μη κάνοντας απολύσεις, αλλά διατηρώντας τους μισθούς στάσιμους για το 2012.

Ο υπουργός Βιομηχανίας της Γαλλίας, Arnaud Montebourg, δήλωσε ότι η Γαλλική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο οικονομικής στήριξης για τις Γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες, με τον COO της Renault, Carlos Tavares, να δηλώνει ανοικτός για κάθε είδους βοήθεια.

Η Γαλλία κατέχει το 15% της Renault με τον Sergio Marchionne, ως πρόεδρος της ACEA να προσπαθεί για ένα σχέδιο διακοπής λειτουργίας μερικών εργοστασίων για μερικές ημέρες, υπό την αιγίδα  της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο Marchionne δέχεται πόλεμο από το VW Group, το οποίο δεν έχει πλεόνασμα στην Ευρώπη, όπως έχουνε οι Γαλλικές, Ιταλικές και Αμερικάνικες εταιρίες.

Αναλυτές τις αγοράς αναφέρουν ότι πρέπει να κλείσουν από 3 έως 5 εργοστάσια στη Γερμανία ώστε να μπορέσει η Opel να ορθοποδήσει, η οποία από το 1999 έχει χάσει περισσότερα από 13 δις ευρώ, με την πρόσφατη συμφωνία με την PSA να έχει ως στόχο να μειωθεί το κόστος ανάπτυξης και παραγωγής στην Ευρώπη.

Και αν όλα αυτά συμβαίνουν στην Ευρώπη, στην Αμερική τα πράγματα είναι διαφορετικά, αφού η Fuji Heavy Industries, η μητρική εταιρία της Subaru φαίνεται ότι θέλει να κατασκευάσει ένα ολοκαίνουργιο εργοστάσιο στις Η.Π.Α, το οποίο θα αρχίσει τη λειτουργία του από τον Απρίλιο του 2015.

[Πηγή: AutonewsKyodo News | Photο: REUTERS/Ina Fassbender | Thanks for the tip, Γιάννη]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Mazda EZ-6

Τον προηγούμενο μήνα, στο περιθώριο της έκθεσης του Πεκίνου, η Mazda παρουσίασε το EZ-6, ένα σεντάν μοντέλο που αναπτύχθηκε από την κοινοπραξία Changan Mazda...

“Χάζεψε” ένα Audi Sport Quattro S1 Group B 830 ίππων

Το Audi Quattro S1 Group B μεσουρανούσε στην Group B κατηγορία την δεκαετία του 1980 και φορά τον 2,1-λίτρων 5-κύλινδρο turbo κινητήρα που στη...

Επίσημο: Onvo L60 με έως 1.000+ χλμ. αυτονομία

Σήμερα, ο κόσμος γιορτάζει τη διεθνή ημέρα οικογένειας και η Nio αποφάσισε να λανσάρει επίσημα την νέα υπομάρκα της, με όνομα Onvo, τα μοντέλα...