Το Κογκρέσο των ΗΠΑ ξεκινησε έρευνα για την απόρριψη της εισόδου του Andretti στη F1

Σχετικά άρθρα

Λίγες ημέρες μετά την επιστολή που απέστειλαν μέλη του Κογκρέσου των ΗΠΑ στη Liberty Media, ζητώντας απαντήσεις για την απόρριψη της εισόδου της Andretti στην F1, ο Jim Jordan, πρόεδρος της Επιτροπής των Ηνωμένων Πολιτειών έχει ξεκινήσει έρευνα σχετικά με την απόφαση της F1 να αρνηθεί στον Andretti μια θέση στο grid το 2026.

Ο Jordan στην επιστολή που απέστειλε στον CEO της Liberty Media, Greg Maffei και στον CEO της F1 Stefano Domenicali, αναφέρει:

Η Επιτροπή Δικαιοσύνης είναι υπεύθυνη για την εξέταση της επάρκειας των ομοσπονδιακών νόμων περί ανταγωνισμού για την προστασία από τα μονοπώλια και άλλους άδικους περιορισμούς στο εμπόριο.

Τα αθλητικά πρωταθλήματα, όπως η Formula 1, λειτουργούν σε έναν αξιοσημείωτο τομέα αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας στον οποίο είναι απαραίτητος κάποιος βαθμός συμπαιγνίας για τη δημιουργία του προϊόντος.

Ωστόσο, όταν ένα αθλητικό πρωτάθλημα αποκλίνει από τους κανόνες και τις πρακτικές του με τρόπο που μειώνει τον ανταγωνισμό και καταστέλλει το ενδιαφέρον των καταναλωτών για το προϊόν, η συμπαιγνία μπορεί να ισοδυναμεί με αντιανταγωνιστική συμπεριφορά.

Ο Jordan κατέστησε σαφές ότι δεν δέχεται ορισμένες από τις εξηγήσεις που περιέγραψε η F1 για την άρνηση της προσφοράς του Andretti για το 2026, μια απόφαση που ανακοινώθηκε στα τέλη Ιανουαρίου.

Οι δικαιολογίες που προβάλλονται για την άρνηση της εισόδου της Andretti Cadillac φαίνεται να είναι προσχηματικές, αυθαίρετες και άσχετες με την καταλληλότητα της Andretti Cadillac να αγωνιστεί στη Formula 1. Για παράδειγμα, η Formula 1 ισχυρίστηκε ότι μια νέα ομάδα θα μπορούσε να προσθέσει αξία στη Formula 1 μόνο “αγωνιζόμενη για βάθρα και νίκες σε αγώνες”.

Ωστόσο, η FIA είχε ήδη αναλύσει και εγκρίνει τις τεχνικές δυνατότητες της Andretti Cadilac να αγωνίζεται μεταξύ των σημερινών ομάδων και οι περισσότερες τρέχουσες ομάδες στη Formula 1 δεν πληρούν τα πρότυπα της Formula 1 να αγωνίζονται τακτικά για “βάθρα και νίκες σε αγώνες”.

Η Formula 1 κατηγόρησε επίσης την Andretti Cadillac ότι προσπάθησε να χρησιμοποιήσει έναν υπάρχοντα κατασκευαστή κινητήρων επειδή θα μπορούσε να βλάψει το κύρος και την υπόσταση της Formula 1. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, η Formula 1 δήλωσε ότι εάν η Andretti Cadillac χρησιμοποιούσε έναν νέο κινητήρα που κατασκευαζόταν από την General Motors τον πρώτο χρόνο της ομάδας, ένας νέος κινητήρας θα δημιουργούσε μια πρόκληση για τη νέα ομάδα.

Η Formula 1 δεν μπορεί να έχει και τους δύο τρόπους. Η αλήθεια, όπως εξήγησε ο πρόεδρος της FIA Mohammed Ben Sulayem, είναι ότι η απόρριψη της Andretti Cadillac έγινε “για τα χρήματα”.

Η Επιτροπή Δικαιοσύνης του Κογκρέσου θεωρεί επίσης ότι τα επιχειρήματα που είχαν προβληθεί σχετικά με μια 11η ομάδα που βλάπτει τα συμφέροντα των σημερινών ομάδων υπαινίσσονταν ίσως αντιανταγωνιστική συμπεριφορά.

Οι αδύναμες ομάδες θέλουν να προστατεύονται από τον ανταγωνισμό εις βάρος των καταναλωτών και μια επιπλέον ομάδα θα διαγωνιζόταν για χρηματικά έπαθλα και χορηγίες.

Εάν η Formula 1 πρέπει να εμποδίσει τον ανταγωνισμό και να βλάψει τους καταναλωτές για να προστατεύσει τους ανταγωνιστές που αποτυγχάνουν, τότε ολόκληρο το μοντέλο της Formula 1 μπορεί να σπάσει και η οντότητα να μην μπορεί να κρυφτεί πίσω από την αναγκαιότητα ενός αθλητικού πρωταθλήματος να επιδιώκει αντιανταγωνιστική συμπεριφορά.

Η καθυστέρηση της εισόδου του Andretti Cadillac στη Formula 1 έστω και για ένα χρόνο θα βλάψει τους Αμερικανούς καταναλωτές για να ωφελήσουν τις ομάδες της Formula 1 που αποτυγχάνουν.

Σε μια προσπάθεια να βοηθήσει την έρευνα της Επιτροπής για το θέμα, ο Jordan ζήτησε έγγραφα και ενημέρωση σε επίπεδο προσωπικού από την F1 για το τι συνέβη. Ζήτησε όλα τα έγγραφα και τις ανακοινώσεις που αναφέρονται ή σχετίζονται με τη διαδικασία αξιολόγησης των νέων συμμετοχών ομάδων και του Andretti, καθώς και οτιδήποτε σχετίζεται με την απόφαση της F1 να απορρίψει τη συμμετοχή του Andretti στις 31 Ιανουαρίου.

Επιπλέον, έχει ζητήσει όλα τα έγγραφα και τις επικοινωνίες μεταξύ της F1 και των δέκα τρεχουσών ομάδων που σχετίζονται με νέες συμμετοχές ομάδων, καθώς και οποιεσδήποτε επικοινωνίες που σχετίζονται με την είσοδο νέας ομάδας ή με τα τέλη κατά της Concorde Συμφωνίας. Η Επιτροπή ζήτησε να ενημερωθεί το συντομότερο δυνατό και το αργότερο μέχρι τις 21 Μαΐου.

Μιλώντας στο Grand Prix του Μαϊάμι, ο Michael Andretti επέμεινε ότι η επιχείρηση παραμένει αισιόδοξη για τα σχέδιά της να μπει στη F1 το 2026 μετά από συνάντηση με τον πρόεδρο της FIA Mohammed Ben Sulayem.

ΠηγήNBC

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ποινή τριών θέσεων στον Oscar Piastri

Ο Oscar Piastri πήρε ποινή τριών θέσεων από τους αγωνοδίκες της επειδή κατά τη διάρκεια των κατατακτηρίων του Grand Prix της Emilia-Romagna εμπόδισε τον...