Τον Ιανουάριο η Formula One Management (FOM), ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων των αγώνων της F1, απέρριψε την αίτηση της ομάδας Andretti-GM να ενταχθεί στο grid της F1, παρά το γεγονός ότι η ρυθμιστική αρχή του πρωταθλήματος, η FIA, είχε εγκρίνει τις τεχνικές δυνατότητες της αμερικάνικης ομάδας τον περασμένο Οκτώβριο.

Σε δήλωση της, η FOM είχε αναφέρει ότι η διαδικασία αξιολόγησής έδειξε ότι η παρουσία μιας 11ης ομάδας δεν θα προσέφερε από μόνη της αξία στο πρωτάθλημα, και ότι ο πιο σημαντικός τρόπος με τον οποίο μια νεοεισερχόμενη ομάδα θα φέρει αξία είναι η ανταγωνιστικότητα της. Συμπερασματικά, η FOM εκτιμά ότι η Andretti-GM δεν θα είναι ανταγωνιστική, προσθέτοντας ότι η ύπαρξη μιας επιπλέον ομάδας στο grid θα ασκούσε περιττή οικονομική πίεση στους promoters των αγώνων.
Στις αρχές της εβδομάδας, ο πατριάρχης της Andretti Global, παγκόσμιος πρωταθλητής F1 το 1978, Mario Andretti, επισκέφτηκε το αμερικάνικο Καπιτώλιο και συναντήθηκε με τον Ρεπουμπλικάνο John James -ο οποίος είναι ένας από τους 12 δικομματικούς υπογράφοντες μιας επιστολής- για να συζητήσουν την δυνατότητα αντι-ανταγωνιστικής απόφασης από τη FOM.

Στην επιστολή, η οποία απευθύνεται στο αφεντικό της Liberty, Greg Maffei, τα μέλη του Κογκρέσου γράφουν για να εκφράσουν τις ανησυχίες μας για προφανείς αντιανταγωνιστικές ενέργειες που θα μπορούσαν να εμποδίσουν δύο αμερικανικές εταιρείες – την Andretti Global και την General Motors (GM)- να αγωνιστούν στη Formula 1.
Στη συνέχεια, η επιστολή αναφέρει ότι η απόρριψη της αίτησης από την FOM φαίνεται ότι καθοδηγείται από τις ευρωπαϊκές ομάδες της Formula 1, πολλές από τις οποίες συνδέονται με ξένους κατασκευαστές αυτοκινήτων που ανταγωνίζονται άμεσα αμερικανικές εταιρείες αυτοκινήτων, όπως η GM.
Καταλήγοντας, η επιστολή τονίζει ότι είναι άδικο και λάθος να γίνεται οποιαδήποτε ενέργεια για να εμποδιστούν οι αμερικανικές εταιρείες να ενταχθούν στη Formula 1, κάτι που θα μπορούσε επίσης να παραβιάζει τους αμερικανικούς αντιμονοπωλιακούς νόμους.

Έτσι, τα 12 μέλη του Κογκρέσου ζήτησαν απαντήσεις από τη Liberty στις ακόλουθες ερωτήσεις, έως τις 3 Μαΐου:
- Υπό ποια δικαιοδοσία, η FOM προχωρά στην απόρριψη της εισόδου της Andretti Global; Ποιο είναι το σκεπτικό της απόρριψης της FOM, ειδικά όσον αφορά την Andretti Global και τον συνεργάτη της, την GM, που είναι δυνητικά η πρώτη αγωνιστική ομάδα αμερικανικής ιδιοκτησίας και αμερικανικής κατασκευής;
- Ο νόμος Sherman Antitrust Act του 1890 απαγορεύει τους παράλογους περιορισμούς στον ανταγωνισμό στην αγορά για να παράγει το καλύτερο προϊόν για τον Αμερικανό καταναλωτή. Πώς η άρνηση της FOM στην Andretti Global και στην GM, δύο αμερικάνικες εταιρίες, ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του νόμου Sherman, αφού η απόφαση θα ωφελήσει τις κατεστημένες ευρωπαϊκές αγωνιστικές ομάδες και τις ξένες θυγατρικές τους στην κατασκευή αυτοκινήτων;
- Κατανοούμε ότι η GM σκοπεύει να επαναφέρει το σήμα της Cadillac στην ευρωπαϊκή αγορά, το οποίο θα υποστηρίξει χιλιάδες καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, ειδικά με το παγκόσμιο κοινό της Formula 1 και το αντίκτυπο της στις ομάδες και τους χορηγούς της. Πόσο ρόλο έπαιξε η είσοδος της GM και του Andretti στο αγωνιστικό περιβάλλον, παίρνοντας ένα μέρος του μεριδίου της αγοράς των αγώνων και η είσοδος της GM στην ευρωπαϊκή αγορά παίρνοντας μερίδιο αγοράς, η καθεμία από την απόφαση να αρνηθεί την είσοδο στην ομάδα Andretti Global, δεδομένης της δημόσιας κατακραυγής των υφιστάμενων ομάδων της Formula 1 εναντίον μιας νέας αμερικάνικης ομάδας;
