H General Motors είναι η πρώτη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που πήρε την απόφαση να κλείσει ένα εργοστάσιο της Opel στη Γερμανία, έτσι ώστε να καταφέρει να κάνει κερδοφόρα την Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει όλες τις Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, με την Fiat και την GM να έχουνε κλείσει μέσα στα τελευταία 4 χρόνια 2 εργοστάσια, στις Βρυξέλλες (GM) και στη Σικελία (Fiat).

Η ACEA έχει προβλέψει πτώση 7% των πωλήσεων αυτοκινήτων μέσα στο 2012, ενώ η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στη Δυτική Ευρώπη, θα ξεπεράσει τα 2 εκατ. αυτοκίνητα το 2012. Η PSA Peugeot-Citroen βρίσκεται ίσως στη χειρότερη οικονομική κατάσταση όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών της Γηραιάς Ηπείρου, βλέποντας τη μετοχή της να έχει πιάσει ιστορικό χαμηλό των τελευταίων 23 ετών, ενώ τους τρεις πρώτους μήνες του 2012 έχει παρουσιάσει έλλειμμα, με την αξία της να μειώνεται κατά 40% στα 2.7 δις ευρώ.

Στην αγορά της Ευρώπης, οι πωλήσεις της Renault έχουνε παρουσιάσει μείωση 27%, της Fiat 26% και του VW Group 11% και οι πωλήσεις αναμένεται να παρουσιάσουν μεγαλύτερη πτώση μέσα στο 2012. Η GM βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα ώστε να κρατήσει ανοικτό το εργοστάσιο της Opel στο Bochum της Γερμανίας μέχρι το 2016, χρονιά που θα σταματήσει να κατασκευάζεται εκεί το Zafira, με την επόμενη γενιά του, να κατασκευάζεται στο κεντρικό εργοστάσιο της Opel στο Ruesselsheim. Η Opel θα διατηρήσει το προσωπικό της, μη κάνοντας απολύσεις, αλλά διατηρώντας τους μισθούς στάσιμους για το 2012.

Ο υπουργός Βιομηχανίας της Γαλλίας, Arnaud Montebourg, δήλωσε ότι η Γαλλική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο οικονομικής στήριξης για τις Γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες, με τον COO της Renault, Carlos Tavares, να δηλώνει ανοικτός για κάθε είδους βοήθεια.

Η Γαλλία κατέχει το 15% της Renault με τον Sergio Marchionne, ως πρόεδρος της ACEA να προσπαθεί για ένα σχέδιο διακοπής λειτουργίας μερικών εργοστασίων για μερικές ημέρες, υπό την αιγίδα  της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο Marchionne δέχεται πόλεμο από το VW Group, το οποίο δεν έχει πλεόνασμα στην Ευρώπη, όπως έχουνε οι Γαλλικές, Ιταλικές και Αμερικάνικες εταιρίες.

Αναλυτές τις αγοράς αναφέρουν ότι πρέπει να κλείσουν από 3 έως 5 εργοστάσια στη Γερμανία ώστε να μπορέσει η Opel να ορθοποδήσει, η οποία από το 1999 έχει χάσει περισσότερα από 13 δις ευρώ, με την πρόσφατη συμφωνία με την PSA να έχει ως στόχο να μειωθεί το κόστος ανάπτυξης και παραγωγής στην Ευρώπη.

Και αν όλα αυτά συμβαίνουν στην Ευρώπη, στην Αμερική τα πράγματα είναι διαφορετικά, αφού η Fuji Heavy Industries, η μητρική εταιρία της Subaru φαίνεται ότι θέλει να κατασκευάσει ένα ολοκαίνουργιο εργοστάσιο στις Η.Π.Α, το οποίο θα αρχίσει τη λειτουργία του από τον Απρίλιο του 2015.

[Πηγή: AutonewsKyodo News | Photο: REUTERS/Ina Fassbender | Thanks for the tip, Γιάννη]

  • bye bye Opel??
    hope not…!!!

  • hellboy

    επιτελους Αρχιζει να φενετε το βαθος της ευρωπαικης κρισης και στην γερμανια!!!!!!!!!!!!!

  • Xristos

    Που θα πουλαει πια η OPEL?Ειναι μια ευρωπαϊκη κυριως εταιρεια, οποτε οι οποιες μαλακιες της χωρας τους στην ευρωπη θα επιρρεαζουν και αυτους…Η Ελλαδα-Πορτογαλια-Ιρλανδια-Ισπανια-Ιταλια-Κυπρος-Σλοβενια και σιγα σιγα η Γαλλια θα βγαινουν/βγηκαν εκτος…Περαστικα τους!

  • LJ

    Ετσι πουτανα Μερκελ και οσοι κριβεστε απο πισω της. Μπουμερανγκ θα σας γυρισει η λιτοτητα και η καταπιεση.

    http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=462075