Ξέρουμε ότι η FIA θέλει να εξαφανίσει την ευκαμψία της εμπρός πτέρυγας, ωστόσο αυτό δε φαίνεται να μπορεί να βάλει φρένο στην καινοτομία που βλέπουμε κάθε χρόνο στη Formula 1. Σύμφωνα με την Gazzetta dello Sport, οι τεχνικοί της Lotus εργάζονται πάνω σ’ ένα σύστημα που επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει το ύψος στο μονοθέσιό του, ώστε να είναι το καλύτερο δυνατό κάθε στιγμή, δηλαδή κατά το φρενάρισμα και την επιτάχυνση, όπου το ύψος του μονοθεσίου επηρεάζεται λόγω της αδράνειας.


Το σύστημα αυτό θα δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα θα χαμηλώνει το ύψος του μονοθεσίου στην επιτάχυνση, ώστε να αυξηθεί η αεροδυναμική απόδοση, ενώ λίγο πριν από το φρενάρισμα, θα μπορεί να “σηκώνει” το μονοθέσιό του, προκειμένου να μην “βρίσκει” στο έδαφος, αλλά και να έχει το κατάλληλο ύψος. Έτσι, θα υπάρχει μεγαλύτερη σταθερότητα κατά το φρενάρισμα, ενώ θα μειωθεί και η φθορά των ελαστικών, λόγω της προηγούμενης συνέπειας.

Στη Formula 1, το ύψος των αυτοκινήτων παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Στην αρχή του αγώνα, το μονοθέσιο είναι κατά 150 κιλά περίπου βαρύτερο απ’ ό,τι στο τέλος του, με συνέπεια όσο ελαφραίνει το μονοθέσιο από την κατανάλωση καυσίμου, τόσο να αυξάνεται το ύψος του και να επηρεάζεται η αεροδυναμική απόδοση. Με αυτό το σύστημα, η Lotus προσπαθεί να κερδίσει μερικά δέκατα στον γύρο, αν καταφέρει να πάρει την έγκριση της FIA.

Υπάρχει σοβαρός λόγος που το γράφω αυτό. Το 2010, είδαμε το F-Duct, το οποίο, όμως, απαγορεύθηκε από τη FIA. Αν αναρωτιέσαι τι κοινό έχει ένα σύστημα που μείωνε την αντίσταση της πίσω πτέρυγα, μ’ ένα σύστημα που ελέγχει το ύψος του μονοθεσίου, θα σου πω ότι έχουν μόνο ένα κοινό: και τα δύο ελέγχονται από τον οδηγό. Κάτι πολύ σημαντικό, αν σκεφτείς ότι η FIA δεν απαγόρευσε άμεσα το F-Duct, αλλά δεν επέτρεψε στον οδηγό να επηρεάζει την αεροδυναμική συμπεριφορά του μονοθεσίου του. Και στο σύστημα αυτό της Lotus, φαίνεται να συμβαίνει το ίδιο, διότι ο οδηγός θα ρυθμίζει όποτε θέλει το ύψος, μέσω ενός διακόπτη. Για να δούμε, τι θ’ αποφασίσει η FIA;

Ανανέωση: Τελικά, δεν ισχύουν οι ισχυρισμοί της Gazzetta dello Sport για συμμετοχή του οδηγού, διότι, σύμφωνα με το Autosport, το ύψος δε θα ρυθμίζεται από τον οδηγό. Αντίθετα, έχει σχέση με τη αλληλεπίδραση του φρεναρίσματος και της ανάρτησης, ενώ αναφέρει ότι η Lotus έκανε κρούση στη FIA για το σύστημα αυτό το 2010 και ότι πήρε την έγκριση τον Ιανουάριο του 2011, δηλαδή ένα χρόνο πριν. Επιπλέον, όπως ισχυρίζεται το βρετανικό περιοδικό, υπάρχει μία κορυφαία ομάδα που σχεδιάζει ένα παρόμοιο σύστημα για το 2012. Και η αντιγραφή ξεκινά…

[Πηγές: Gazzetta dello Sport, Autosport | Photo Copyright: MICHEL KRAKOWSKI/AFP/Getty Images]

  • Yiannis_volos

    Αφήστε αυτές τις ξενέρωτες “καινοτομίες” και βάλτε κάνα V12 με χειροκίνητο!!!!!!!!!!

  • stadi

    Αν παρεμβαινει ο οδηγος ,στο να ρυθμιζει το υψος του μονοθεσιου, ειναι παρανομο.Αυτο ειναι ξεκαθαρο νομιζω ,διοτι μετα την ιστορια με το f-duct,δεν μπορει ο οδηγος να παρεμβει και να επηρεασει την αεροδυναμικη του μονοθεσιου.Αν γινεται απο μονο του κατα την διαρκεια της επιβραδυνσης ή της επιταχυνσης χωρις κινητα μερη τοτε θα ειναι νομιμο και θα ειναι μεγαλη μαγκια αν παρουν δεκατα απο αυτο. θελει ψαξιμο το θεμα.

    • Έγινε ανανέωση, Σταύρο! Δε θα έχει επίδραση ο οδηγός! Το σύστημα είναι νόμιμο!

  • stadi

    Υδραυλικο συστημα που μαλλον λειτουργει με την πεδηση.Κατι παρανομο θα εχει δεν υπαρχει περιπτωση.Ψαχνουν παραθυρακια.Δεν τους εμεινε και τιποτα αλλο να βελτιωσουν.