Volkswagen Golf GTI Concept Live in Paris 2012

Δια στόματος του Martin Winterkorn, του προέδρου του VW Group, έγινε γνωστό ότι η Volkswagen ετοιμάζει 10-τάχυτο DSG, υψηλής απόδοσης diesel κινητήρα και plug-in εκδόσεις.

Μιλώντας στο φετινό Vienna Motor Symposium, ο Winterkorn επιβεβαίωσε πως ετοιμάζουν έναν υψηλής απόδοσης diesel κινητήρα ο οποίος θα αποδίδει 136 άλογα/λίτρο. Εργάζονται επίσης και πάνω σε ένα 10-τάχυτο DSG κιβώτιο το οποίο θα έχει ως στόχο στη βελτίωση της κατανάλωσης του καυσίμου.

Martin Winterkorn (4)

O ισχυρός άνδρας του VW Group, δεν είπε το παραμικρό σχετικά με το πότε θα πρέπει να περιμένουμε να κυκλοφορήσουν οι παραπάνω τεχνολογίες στο δρόμο. Δήλωσε ωστόσο πως στα σχέδια τους είναι να βελτιώσουν ακόμη περαιτέρω τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που έχουν στη γκάμα τους. Όπως εξήγησε, από το 2000, έχουν μειώσει τη κατανάλωση των TSI και TDI κινητήρων τους περισσότερο από 20%. Είναι πεπεισμένος πως το 2020 θα μπορέσουν να είναι σε θέση να βελτιώσουν τη κατανάλωση αυτών των κινητήρων ακόμη 15%, έτσι ώστε να πιάσουν τον στόχο των μέσων εκπομπών CO2 95 γρ/χλμ που έχει ορίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2020.

Ο Winterkorn αποκάλυψε επίσης πως οι κινητήρες φυσικού αερίου θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον της εταιρίας, αφού πλέον η τεχνολογία αυτή “έχει αναπτυχθεί πλήρως” και τα οχήματα CNG, είναι φιλικά προς το περιβάλλον, είναι οικονομικά και κατάλληλα για καθημερινή χρήση.

Τέλος ο Winterkorn δήλωσε πως όλα τα μελλοντικά μοντέλα τους θα διαθέτουν και ηλεκτρική έκδοση. Η Volkswagen έχει εστιάσει στη plug-in υβριδική τεχνολογία, και έτσι μετά τα Audi A3 e-tron και Porsche Panamera E-Hybrid που θα βγούνε σύντομα στην αγορά, θα ακολουθήσουν αντίστοιχες plug-in εκδόσεις των Golf, Passat, Audi A6 και Porsche Cayenne.

[Πηγή: Volkswagen]

Δελτίο Τύπου

VOLKSWAGEN PRESENTS FUTURE DRIVE SYSTEMS AT VIENNA SYMPOSIUM

  • Group Chairman announces 10-speed DSG and high-performance diesel engine
  • Plug-in hybrid most promising alternative drive system
  • Natural gas vehicles offer great potential for sustained mobility

Vienna/Wolfsburg, 26 April 2013: Today at the 34th International Vienna Motor Symposium Prof. Dr. Martin Winterkorn, Chairman of the Board of Management of Volkswagen AG, gave a forecast of future drive system technologies. Areas of work being focussed on by Volkswagen include the development of a high-performance diesel engine delivering 100kW per litre of displacement and a new 10-speed dual clutch gearbox that reduces fuel consumption. Among the alternative drive systems plug-in hybrids in particular offer great potential.

Winterkorn stressed that over the medium and long-term different drive system technologies would exist side by side. These would range from highly efficient internal combustion engines and natural gas systems all the way to hybrids and electric vehicles. On this basis the Volkswagen Group was working towards its declared objective of lowering the European new car fleet’s CO2 emission level to 95g of CO2/km by 2020.

Winterkorn emphasised that existing internal combustion engines still offer a lot of potential: ‘Since the year 2000, we’ve reduced the fuel consumption of our TDI and TSI engines by more than 30 per cent. I’m convinced that by 2020 we can achieve further increases in efficiency of around 15 per cent.’ Factors making this possible, he said, would include enhancement of the combustion process, intelligent lightweight design, innovative operating strategies and optimisation of friction levels and thermal management.

Volkswagen also sees great potential for natural gas drive systems: ‘The gas engine is environmentally friendly, economical and suitable for everyday use. The technology is fully developed and the vehicles are already on the market.’ The best example is the new eco-up! – at 79g of CO2/km the world’s most economical natural gas car. The Volkswagen Group will be systematically rolling out natural gas technology with the Golf TGI BlueMotion and the Audi A3 g-tron. Winterkorn: ‘We need to make the public even more aware of the benefits of natural gas engines. Everyone needs to play their part in this: carmakers, politicians and the fuel industry.’

The variety of drive system technologies is growing: the group-wide Volkswagen modular component system and its flexible architecture enable every kind of drive system to be integrated quickly into the new models. ‘Over the coming years we will electrify all vehicle classes in this way and help electrically powered motoring to make the breakthrough,’ added Winterkorn.

In the medium term the first choice in terms of alternative drive systems is plug-in hybrid technology. This enables a purely electric range of up to 50 kilometres, a high level of suitability for everyday use by virtue of recharging from a socket at home and also complete flexibility for long journeys thanks to an efficient internal combustion engine. The Volkswagen Group’s first plug-in hybrids, the Porsche Panamera and Audi A3 e-tron, will shortly be going into full production. They will be followed by the Golf and many other models, such as the Passat, Audi A6 and Porsche Cayenne.

Volkswagen also presented at the symposium new technologies that are finding their way into the modular diesel component system’s future engine generation. These high-performance diesel engines achieve peak power output of 100kW per litre of displacement and have a variable valve-train assembly, a high-pressure injection system at up to 3,000 bar and combined charging with the innovative e-booster.