Οδηγώντας στο Balocco

Κατά τη διάρκεια της σύντομης δοκιμής είχα την ευκαιρία να οδηγήσω όλους τους κινητήρες. Η off road έκδοση διαθέτει ειδικά σχεδιασμένους προφυλακτήρες με προστατευτικές ποδιές, και προστατεύει ζωτικά μέρη. Η γωνία προσέγγισης φτάνει τις 21,3°, η γωνία φυγής τις 30,1° και η γωνία ράμπας είναι 22,3°. Αυτό που είναι άμεσα αντιληπτό είναι ότι η πλατφόρμα του αυτοκινήτου εξασφαλίζει εξαιρετική στρεπτική ακαμψία, κάτι που προσφέρει βέλτιστο έλεγχο και ευχαρίστηση. Διαθέτει ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα MacPherson και στους δύο άξονες, χαρίζοντας στο 500X ασφαλή και δυναμική οδήγηση. Το Fiat 500X επίσης προσφέρει αυξημένη ακρίβεια χειρισμών και οδηγική ευχαρίστηση χάρη στο ηλεκτρικό τιμόνι του και στο σύστημα DST (Dynamic Steering Torque) που βελτιώνει την οδηγησιμότητα.

EG1C4509

Στους ιταλικούς επαρχιακούς δρόμους είναι εξαιρετικά προβλέψιμο και σφιχτό στις αντιδράσεις, χωρίς ωστόσο να κοπανάει. Οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι καθόλου αισθητές και τα περιθώρια πρόσφυση στη δικίνητη έκδοση με τα ελαστικά της Goodyear είναι ψηλά, ενώ αν έχεις το Sport πρόγραμμα οδήγησης “χαλαρώνει” λίγο την εμπλοκή στο ESP και σε αφήνει να παίξεις λίγο παραπάνω. Στον ανοιχτό δρόμο είναι αρκετά ξεκούραστο, ενώ προσφέρει πάρα πολύ καλά επίπεδα άνεσης και του τρίπτυχου NHV (noise, vibration and harshness – θόρυβος, κραδασμοί, τραχύτητα) χάρη στη μελετημένη κατασκευή του αμαξώματος και την εκτεταμένη χρήση ηχομονωτικών υλικών. Αν και το φιλτράρισμα των ήχων από το δρόμο θα το ήθελα λίγο καλύτερο, κάτι που θα του απέδιδε ένα πιο ταξιδιάρικο χαρακτήρα.

Στην εκτός δρόμου διαδρομή στο χώρο του κέντρου εξέλιξης στο Balocco οδήγησα την τετρακίνητη και απλή δικίνητη έκδοση, με το αυτοκίνητο να δείχνει υποδειγματική συμπεριφορά, ειδικά στην Cross έκδοση. Παρόλο που φοράει ασφάλτινων προδιαγραφών ελαστικά της Michelin, η τετρακίνηση φάνηκε να κάνει εξαιρετική δουλειά, κάτι που μπορείς να διαπιστώσεις παρατηρώντας το γράφημα της μεταφοράς της ροπής εμπρός/πίσω άξονα, στην οθόνη του πίνακα οργάνων.

B89Y2782

Το σύστημα πέδησης χρησιμοποιεί αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς δίσκους πίσω και είναι αρκετά δυνατά, με τα 500Χ με τον 1.4 Turbo MultiAir και 1.6 Multijet να εφοδιάζονται με αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 281 χιλιοστών εμπρός, ενώ με τον κινητήρα 2-λίτρων Multijet αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 305 χιλιοστών.

IMG_0236