Maurizio Arrivabene

Τα αίτια για το κλατάρισμα του Sebastian Vettel, δυο γύρους πριν το τέλος του αγώνα στο Spa, δεν έχουν ακόμη αποσαφηνιστεί. Οι πρώτες εκτιμήσεις της Pirelli έκαναν λόγο για υπερβολική φθορά, με την Ferrari και τον Vettel να αποκλείουν κατηγορηματικά το ενδεχόμενο αυτό. Όμως, πηγές αναφέρουν πως βρέθηκαν αμυχές σε αρκετά ακόμη ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στις ελεύθερες δοκιμές, με τον αποκλειστικό προμηθευτή να εξετάζει το ενδεχόμενο περισσότερες από μια αιτίες να οδήγησαν στο κλατάρισμα του Γερμανού.

Από τη δική της πλευρά, η Ferrari δεν σκοπεύει να εμπλακεί σε κανενός είδους πόλεμο δηλώσεων, κάτι που επιθυμεί και η Pirelli, με τις δυο πλευρές να αναμένεται να συζητήσουν το θέμα λίαν συντόμως. Χαρακτηριστικά, ο Maurizio Arrivabene δήλωσε:

Δεν θέλω να ξεκινήσω με εκατέρωθεν δηλώσεις: “Ο Maurizio είπε αυτό σχετικά με την Pirelli, η Pirelli είπε εκείνο για την Ferrari” και τα λοιπά. Δεν θέλω να ξεκινήσω καμία τέτοια μάχη, σε καμία περίπτωση.

Ήταν η στρατηγική μας, το σχέδιο Α, το κύριο σχέδιο πριν από τον αγώνα. Κανονικά, όταν φτιάχνεις τη στρατηγική σου κατά τη συνάντηση στρατηγικής, είναι βασισμένη σε δεδομένα που έχεις. Και έχουμε έναν μηχανικό, όλες οι ομάδες έχουν έναν μηχανικό από την Pirelli.

Τι νομίζετε ότι κάνει αυτός ο μηχανικός; Πάντως, δεν είναι εκεί για να μασάει τσίχλα. Είναι εκεί για να ελέγχει τα ελαστικά, για να παρακολουθεί όλους τους γύρους που κάνεις και να δίνει τα δεδομένα στην ομάδα.

GP BELGIO F1/2015

Τις συζητήσεις με την Ferrari επιβεβαίωσε και ο Paul Hembery, ο οποίος δεν περιμένει παρόμοια περιστατικά στην Monza, αφού οι πιέσεις που δέχονται τα ελαστικά εκεί, παρά τις μεγάλες ταχύτητες, δεν φτάνουν σε καμία περίπτωση εκείνες στο Spa. Παρόλα αυτά, η FIA εμφανίζεται έτοιμη να δεχθεί τις όποιες εισηγήσεις της Pirelli, μαζί και τον μέγιστο αριθμό γύρων που είχε προτείνει το 2013. Συγκεκριμένα, εκπρόσωπος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, δήλωσε πως:

Συνεργαζόμαστε στενά με την Pirelli και την Ferrari, για να βεβαιωθούμε ότι θα μάθουμε ό,τι μπορούμε από την κατάσταση, και να δούμε τι πρέπει να αλλάξει. Εάν τυχόν προταθούν περαιτέρω κατευθυντήριες γραμμές, εμείς θα τις επιβάλουμε.

Πρακτικά τι σημαίνει αυτό; Πως η Pirelli μπορεί να προτείνει ανώτατο αριθμό γύρων ή χιλιομέτρων, για καθεμία από τις γόμες της, σε κάθε αγώνα. Η FIA θα επιβάλει την πρόταση αυτή για λόγους ασφαλείας και η στρατηγική μπορεί να φτάσει στο -χειρότερο- σημείο να μην παίζει κανένα ρόλο, με παράθυρα γύρων για αναγκαστικά pit-stops…

[Πηγές: GMM, Motorsport.com (1), (2), (3)]