Συνεχίζεται η κόντρα της Pirelli, του αποκλειστικού προμηθευτή ελαστικών της Formula 1, με τις ομάδες. Έπειτα κι από τα συμβάντα στο Spa, με δυο κλαταρίσματα για τους Rosberg και Vettel, οι Ιταλοί έχουν δεχθεί σφοδρή κριτική για τα ελαστικά τους. Μετά από το φιάσκο στο Silverstone το 2013 και τις επακόλουθες αλλαγές στις γόμες, που αλλοίωσαν ένα ολόκληρο πρωτάθλημα, θα έλεγε κανείς πως η Pirelli είχε πάρει το μάθημά της. Ιδιαίτερα όταν το 2014 σκλήρυνε τις γόμες της, χωρίς να υπάρξουν άλλα προβλήματα με κλαταρίσματα.

Φαίνεται όμως πως κάτι πήγε λάθος στο Βέλγιο, με την Pirelli να επιμένει πως αυτό δεν οφείλεται στην ίδια, αλλά στην στρατηγική της Ferrari, που πίεσε -σύμφωνα με την ίδια- υπέρμετρα τη μέση γόμα. Έτσι, σε ανακοίνωσή της η Pirelli αποκάλυψε πως από το 2013 ήθελε κανονισμό που θα απέτρεπε τις ομάδες να χρησιμοποιούν τα ελαστικά για υπερβολικά πολλούς γύρους, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα όπως το χθεσινό.

Όσον αφορά αυτό που συνέβη σήμερα (σ.σ. χθες) στο βελγικό Grand Prix, η Pirelli υπογραμμίζει ότι: Τον Νοέμβριο του 2013, η Pirelli ζήτησε να υπάρξει κανονισμός που να διέπει το μέγιστο αριθμό γύρων που μπορούν να πραγματοποιηθούν με το ίδιο σετ ελαστικών, μεταξύ άλλων παραμέτρων ως προς τη σωστή χρήση του ελαστικού.

Το αίτημα αυτό δεν έγινε δεκτό. Η πρόταση που υποβάλαμε για τη μέγιστη απόσταση, ήταν έως 50 τοις εκατό του αγώνα για την πιο σκληρή επιλογή ελαστικών (στο GP) και έως 30 τοις εκατό για την πιο μαλακή επιλογή. Οι όροι αυτοί, αν είχαν εφαρμοστεί σήμερα στο Spa, θα περιόριζαν τον μέγιστο αριθμό γύρων για την μεσαία γόμα, στους 22.

GP BELGIO F1/2015

Σε ότι αφορά την ασφάλεια, η Pirelli εκθέτει κυρίως την FIA και έπειτα τις ομάδες, με αυτή της την ανακοίνωση. Κι αυτό επειδή, με βάση τις επιταγές της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας για την φθορά των ελαστικών και το θέαμα, η Pirelli θα έπρεπε να επιτύχει έναν εξαιρετικά δύσκολο συμβιβασμό, ίσως και αδύνατο.

Από την άλλη, έχοντας τόση εμπειρία πλέον, με τόσα προβλήματα κατά το παρελθόν, έναν χρόνο στις πλάτες της με τα νέα μονοθέσια, πιο σκληρές γόμες και δεδομένα από τις ελεύθερες δοκιμές και τις προσομοιώσεις αγώνα των πιλότων, ένα κλατάρισμα εξαιτίας της φθοράς είναι ανεπίτρεπτο. Ειδικά από τη στιγμή που το γυρολόγιο του Vettel, δεν έδειχνε η απόδοση της μέσης γόμας να έχει περάσει το όριο χρήσης της. Ένα όριο που οδηγεί σε τρομακτική πτώση της απόδοσης των ελαστικών και κοστίζει από 3 δευτερόλεπτα και πάνω.