GP BELGIO F1/2015


Ένα εύκολο απόγευμα είχε ο Lewis Hamilton στην πίστα του Spa-Francorchamps, καθώς ο Πρωταθλητής δεν δυσκολεύτηκε να πάρει την 6η φετινή του νίκη και στην 39η την καριέρα του. Πίσω του ο Nico Rosberg, ο οποίος δεν είχε την ταχύτητα να απειλήσει τον Βρετανό, αλλά ήταν αρκετά γρήγορος για να ολοκληρώσει το άνετο «1-2» για τη Mercedes.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Romain Grosjean, που ήταν εξαιρετικός σήμερα. Ο Γάλλος κυνηγούσε στο τέλος τον Sebastian Vettel, αλλά το κλατάρισμα του Γερμανού στον προ-τελευταίο γύρο έδωσε την τρίτη θέση στον οδηγό της Lotus. Ακολούθησαν οι Daniil Kvyat, Sergio Perez, Felipe Massa, Kimi Raikkonen, Max Verstappen, Valtteri Bottas και ο Marcus Ericsson, που πήρε τον τελευταία βαθμό της 10άδας.

Η ατυχία του Vettel σήμαινε κακό αποτέλεσμα για τη Ferrari σήμερα, ενώ η McLaren έμεινε πολύ μακριά από τους βαθμούς, όπως ήταν σχεδόν αναμενόμενο. Ας δούμε τι έγινε στους 43 και όχι 44 γύρους του Βελγικού Grand Prix.

P-20150821-00425_News

Ο καιρός ήταν για ακόμα μία ημέρα καλός, με τον ήλιο να είναι κυρίαρχο στοιχείο και τα θερμόμετρα να δείχνουν 24°C και 38°C, σε αέρα και άσφαλτο. Οι 10 πρώτοι οδηγοί στο grid ήταν: Hamilton, Rosberg, Bottas, Perez, Ricciardo, Massa, Maldonado, Vettel, Grosjean και Sainz. Ο Raikkonen ξεκινούσε από την 16η θέση, λόγω αλλαγής κιβωτίου και οι δύο McLaren ήταν στο τέλος του grid.

Πρόβλημα με τη δύναμη του power unit είχε ο Hulkenberg στον γύρο σχηματισμού, αλλά τελικά ο Γερμανός πήγε κανονικά στο grid. Το πρόβλημα δεν έφυγε, έτσι υπήρξε ξανά γύρος σχηματισμού, με τον οδηγό της Force India να μπαίνει στα pits, όπως και ο Sainz, που είχε παρόμοιο πρόβλημα.

GP BELGIO F1/2015

Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Hamilton έμεινε μπροστά, ο Perez βρέθηκε στη 2η θέση, με τους Ricciardo, Bottas, Rosberg, Vettel, Maldonado, Grosjean, Massa και Kvyat να ακολουθούν για τη δεκάδα, καθώς ο Rosberg είχε μια άσχημη εκκίνηση.

Στο τέλος του πρώτου γύρου, ο Rosberg πέρασε τον Bottas, ο οποίος έχασε στη συνέχεια την 5η θέση και από τον Vettel. Πρόβλημα στον κινητήρα για τον Maldonado, όσο ο Vettel ασκούσε πίεση στον Rosberg. Στην 13η θέση βρέθηκε ο Alonso, μπροστά από τον Button, τη στιγμή που ο Sainz έβγαινε στην πίστα.

P-20150823-00205_HiRes JPEG 24bit RGB News

Ταχύτερος οδηγός ήταν ο Hamilton που είχε ανοίξει τη διαφορά στα 2 δευτερόλεπτα στον 3ο γύρο από τον Perez. Θέσεις κέρδιζε ο Verstappen, προσπερνώντας τον Ericsson για την 10η θέση, ενώ το ίδιο ήθελε να κάνει και ο Raikkonen, που ήταν 12ος, μπροστά από τον Alonso, με τον Button να έχει δεχθεί το προσπέρασμα από τον Nasr.

Με 18 οδηγούς συνέχιζε ο αγώνας, αφού οι Maldonado και Hulkenberg ήταν στα pits με πρόβλημα στους κινητήρες τους. Ο Kimi πέρασε 11ος στον 5ο γύρο, με τον Button να λέει πως ίσως να έχει ζημιά στο μονοθέσιό του, στο πίσω αριστερά μέρος, ίσως από κάποια επαφή στην εκκίνηση.

P-20150823-00201_HiRes JPEG 24bit RGB News

Ο Kvyat προσπέρασε τον Massa για την 8η θέση και ο Grosjean πίεζε τον Bottas, κάτι που έδειχνε πως η Williams δεν είχε καλό ρυθμό στο πρώτο stint. Μάχη, όμως, είχαμε και για τη δεύτερη θέση, αφού ο Ricciardo άνοιγε το DRS για να περάσει τον Perez, ο οποίος ήταν 6,1 δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton στον 7ο γύρο.

Σ΄εκείνο το σημείο, ο Ricciardo μπήκε στα pits για να βάλει τη μέση γόμα, πέφτοντας στην 11η θέση. Ο Grosjean πέρασε τελικά τον Bottas για την 5η θέση, με τον Φινλανδό να μπαίνει στα pits αμέσως μετά, στον 9ο γύρο, μαζί με τον Perez, επιλέγοντας και οι δύο τη μαλακή γόμα. Ο Bottas μετακινήθηκε στην 10η θέση και ο Perez στην 8η.

11878940_1049526171732219_4035408586223813379_o

Στον 10ο γύρο, μπήκαν μαζί οι Grosjean, Kvyat, Massa, Verstappen και Ericsson, με τον Grosjean να βγαίνει πίσω από τον Bottas και να τον περνά στο τέλος της ευθείας Kemmel. Ανενόχλητος συνέχιζε ο Hamilton, που είχε ανοίξει η διαφορά από τον 2ο Rosberg στα 7,5 δευτερόλεπτα.

Μια πολύ όμορφη μάχη για την 11η θέση είχαμε μεταξύ των Verstappen και Nasr: οι δύο οδηγοί βρέθηκαν δίπλα-δίπλα στην Blanchimont και τελικώς ο οδηγός της Toro Rosso πέρασε μπροστά. Pit stop και για τον Raikkonen στο τέλος του 11ου γύρου, μαζί με τους Nasr και Button. Και οι τρεις επέλεξαν τα μαλακά ελαστικά.

Motor Racing - Formula One World Championship - Belgian Grand Prix - Race Day - Spa Francorchamps, Belgium

Προσπέρασμα για την 4η θέση, από τον Perez στον Ricciardo, στην Kemmel με το DRS ανοιχτό, λίγο πριν μπει ο Rosberg στα pits για να βάλει τη μέση γόμα, βγαίνοντας μπροστά από τους Perez και Ricciardo. Στον 13ο γύρο, ήταν η σειρά του Hamilton, βάζοντας και αυτός τη μέση γόμα.

Ο Vettel, που δεν είχε μπει για αλλαγή, πέρασε στην πρωτοπορία, αλλά ο Hamilton ήταν κοντά του. Ο οδηγός της Ferrari μπήκε αμέσως μετά για αλλαγή, βάζοντας τη μέση γόμα, επιστρέφοντας στην 6η θέση, μπροστά από τον Bottas, ο οποίος πήρε ποινή διέλευσης από τα pits, αφού είχε βάλει λάθος ελαστικά στην FW37, μιας και πίσω δεξιά υπήρχε η μέση γόμα, εν αντιθέσει με τα τρία άλλα ελαστικά που ήταν μαλακά!

11927449_10153014904197411_6117949775371350569_o

Στον 15ο γύρο, ο Rosberg είχε πλησιάσει τον Hamilton στα 3,4 δευτερόλεπτα, όντας ταχύτερος με τη μέση γόμα της Pirelli. Ο Πρωταθλητής ανέβασε ρυθμό και στη συνέχεια είχε παρόμοια ταχύτητα με τον team-mate του. Προσπέρασμα για την 13η θέση, από τον Nasr στον Alonso, όπως έκανε και ο Grosjean στον Ricciardo, παίρνοντας την 4η θέση.

Καλό «τρενάκι» στις θέσεις 7, 8 και 9, το οποίο αποτελούσαν οι Kvyat, Massa και Raikkonen. Εξαιρετικό ρυθμό είχε ο Grosjean, που πλησίαζε τον Perez και τελικά κατάφερε να τον προσπεράσει με άνεση στο τέλος της Kemmel, με τον Perez να μπαίνει στα pits αμέσως μετά.

_X0W2

Πρόβλημα για τον Ricciardo στον 21ο γύρο, σταματώντας με μηχανικό πρόβλημα στην αρχή της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού. Το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας υπήρξε για μερικά λεπτά, και οι Grosjean, Massa, Raikkonen, Verstappen, Bottas, Alonso και Button μπήκαν όλοι στα pits για αλλαγή ελαστικών.

Το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε και ο Raikkonen ασκούσε πίεση στον Massa για την 7η θέση. Τα σύννεφα είχαν φτάσει πάνω από την πίστα, μα η βροχή δεν ήταν πολύ πιθανή την ώρα του αγώνα, ωστόσο το οδόστρωμα έχασε μερικούς °C, αλλά όχι κάτι σημαντικό.

WW2Q7046

Στον 24ο γύρο, η 10άδα ήταν: Hamilton, (3,2)Rosberg, (20,6)Vettel, (4,4)Grosjean, (6,5)Kvyat, (4,1)Perez, (2,4)Massa, (2,3)Raikkonen, (1,2)Verstappen και (10,2)Bottas. Όσο για τις δύο McLaren, ήταν στις θέσεις 13 και 14, έχοντας διαφορά 22,6 δευτερολέπτων, με τον Alonso να είναι μπροστά.

Ο Hamilton συνέχιζε να ανεβάζει κι άλλο τη διαφορά από τον team-mate του, στα 4 δευτερόλεπτα, και καμία πραγματική μάχη δεν υπήρχε στον 26ο γύρο, παρόλο που κάποιες διαφορές ήταν κάτω από τα δύο δευτερόλεπτα.

GP BELGIO F1/2015

Pit stop για τον Kvyat στον 28ο γύρο, για να βγάλει τη μέση γόμα και να βάλει τα μαλακά ελαστικά. Ο Ρώσος έπεσε στην 10η θέση -από την 5η που ήταν πριν-, ενώ στα pits μπήκε και ο Nasr, που ήταν μακριά από την 10άδα, στην 12η θέση. Αλλαγή και για τον Ericsson, από την 11η θέση, όσο ο Kvyat πίεσε και προσπέρασε εύκολα τον Bottas στην Kemmel, χωρίς να υπάρξει καν μάχη (εξαιτίας του DRS).

1:53.0 και ταχύτερο πέρασμα από τον Kvyat στον 29ο γύρο, τη στιγμή που ο Alonso προσπέρασε τον Nasr για την 12η θέση. Δεύτερο pit stop για τον Hamilton, που ζήτησε λίγη περισσότερη κλήση στην εμπρός πτέρυγα, κι έβαλε τη μαλακή γόμα μέχρι το τέλος του αγώνα. Το ίδιο έκανε στον επόμενο γύρο ο Rosberg και η μεταξύ τους διαφορά είναι στα 5,7 δευτερόλεπτα.

Belgium GP Race 23/08/15

Ο Nasr προσπέρασε ξανά τον Alonso για την 12η θέση, ενώ η θερμοκρασία οδοστρώματος είχε πέσει στους 34°C, καθώς τα σύννεφα είχαν σκεπάσει την πίστα. Η McLaren πληροφορούσε τον Alonso πως οι ψιχάλες είναι 40 χιλιόμετρα μακριά και ήταν πιθανό να φτάσουν την πίστα πριν από το τέλος, έχοντας έτσι τον νου τους στον καιρό.

Perez, Massa και Raikkonen απείχαν λίγο μεταξύ τους, στις θέσεις 5, 6 και 7. Οι δύο Mercedes βρισκόταν στον δικό τους αγώνα, όντας με διαφορά τα ταχύτερα μονοθέσια στην πίστα, με τη διαφορά τους να είναι 5 δευτερόλεπτα στον 35ο γύρο. Εγκατάλειψη για τον Sainz σε εκείνο το σημείο, με μηχανικό πρόβλημα, αλλά το πιο ενδιαφέρον στοιχείο ήταν τα 2,2 δευτερόλεπτα που χώριζαν τους Vettel και Grosjean.

P-20150823-00248_News

Pit stop για τον Button στον 37ο γύρο, όσο ο Grosjean μείωνε κι άλλο τη διαφορά από το βάθρο. Προσπέρασμα σημειώθηκε από τον Kvyat στον Raikkonen για την 7η θέση, με τον Ρώσο να προσπερνά εύκολα τον Φινλανδό, λόγω DRS, ενώ το ίδιο σκόπευε να κάνει και στον Massa που ήταν  μπροστά του.

Το ενδιαφέρον είχε ανέβει στους τελευταίους γύρους, καθώς ο Grosjean κυνηγούσε τον Vettel για την 3η θέση, ο Kvyat είχε πολύ κοντά του τους Massa και Perez, στις θέσεις 5 και 6, ενώ ο Verstappen πλησίαζε γρήγορα τον Bottas για την 9η θέση, με το προσπέρασμα αυτό να γίνεται στον 39ο γύρο.

WR6T4468

Όλο και πιο κοντά έφτανε ο Grosjean στον Vettel, έχοντας ακούσει ότι μπορούσε να επιλέξει τη μέγιστη δύναμη στον Mercedes-Benz PU106B Hybrid. Αν και με πιο αδύναμο κινητήρα, ο Kvyat πέρασε τελικά στην 6η θέση και ο επόμενος στόχος του ήταν ο Perez, που επίσης είχε το γερμανικό power unit στην πλάτη του.

Μισό δευτερόλεπτο χώριζε τους Grosjean και Vettel στον 40ο γύρο, αλλά ο Γάλλος δεν μπορούσε να πλησιάσει αρκετά κοντά στον Γερμανό. Αντίθετα, εύκολο έργο είχε ο Kvyat, καθώς προσπέρασε και τον Perez, έτσι η αποστολή του μικρού είχε ολοκληρωθεί με απόλυτη επιτυχία.

5616fsd

Ξαφνικό κλατάρισμα ελαστικού για τον Vettel στον 42ο γύρο, αμέσως μετά από την Raidillon. Το περιστατικό θύμισε ό,τι είχε γίνει στον Rosberg, αλλά ο Γερμανός έμεινε στην πίστα και επέστρεψε στα pits, ωστόσο ο αγώνας του είχε καταστραφεί και ο Grosjean ανέβηκε εύκολα στο βάθρο.

Δίπλα-δίπλα βρέθηκαν οι Raikkonen και Verstappen στην Kemmel, αλλά ο Φινλανδός έμεινε στην 7η θέση. Καμία θέση δεν άλλαξε στη συνέχεια και ο Hamilton είδε πρώτος την καρώ σημαία, με τον Rosberg να είναι πίσω του.

f1spa2015_jk1770716

Στις βαθμολογίες, ο Hamilton αύξησε τη διαφορά του από τον Rosberg στους 28 βαθμούς. Ο Vettel διατηρήθηκε στην τρίτη θέση, έχοντας 160 βαθμούς, ενώ ακολουθούν οι Raikkonen και Massa, που μοιράζονται 82 βαθμούς, αλλά ο «Iceman» είναι τυπικά μπροστά λόγω της δεύτερης θέσεις στο Μπαχρέιν. 79 βαθμοί για τον Bottas, ενώ ο Kvyat προσπέρασε τον Ricciardo και ανέβηκε στην 7η θέση της βαθμολογίας, έχοντας 6 περισσότερους βαθμούς από τον team-mate του.

Στους κατασκευαστές, η Mercedes βρίσκεται 184 βαθμούς μακριά από τη Ferrari, με τη Williams να 161 βαθμούς και την τρίτη θέση. Η Red Bull παραμένει 4η, με 108 βαθμούς, ενώ πλέον η Lotus έχει έναν περισσότερο βαθμό από την Force India, την οποία προσπέρασε για την 5η θέση.

GP BELGIO F1/2015

Το επόμενο Grand Prix είναι προγραμματισμένο για τις 4-6 Σεπτεμβρίου, στην θρυλική πίστα της Monza.