truck-emissions 2


Το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων της VW δεν είναι το πρώτο που ξεσκέπασε η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των Η.Π.Α. Η EPA το 1998 είχε κατηγορήσει τις Caterpillar, Inc., Cummins Engine Company, Detroit Diesel Corporation, Mack Trucks, Inc., Navistar International Transportation Corporation, Renault Vehicules Industriels, s.a. και Volvo Truck Corporation, 7 μεγάλους κατασκευαστές diesel κινητήρων για φορτηγά, πώς οι ρύποι οξειδίου του αζώτου που εξέπεμπαν οι κινητήρες τους, σε πραγματικές συνθήκες ήταν τρεις φορές μεγαλύτεροι από αυτούς που ανακοίνωναν οι κατασκευαστές στις εργαστηριακές δοκιμές.

Όλα ξεκίνησαν το 1998, όταν το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Η.Π.Α για λογαριασμό της ΕΡΑ μήνυσε τους παραπάνω κατασκευαστές diesel κινητήρων, ισχυριζόμενη πως οι εταιρίες είχαν εξοπλίσει με ειδικές συσκευές εξαπάτησης τους κινητήρες τους, που έλεγχαν τις εκπομπές NOx, με αποτέλεσμα οι κινητήρες να εκπέμπουν πολύ περισσότερο NOx από αυτό που ανακοινωνόταν. Οι εν λόγω κινητήρες, πληρούσαν τις απαιτήσεις όταν έτρεχαν την 20λεπτη διαδικασία δοκιμών της EPA, αλλά εξέπεμπαν τρεις φορές περισσότερο NOx από το επιτρεπτό, όταν κινούνταν στον δρόμο. Σου θυμίζει κάτι η ιστορία;

Κάπως έτσι οι επτά κατασκευαστές αναγκάστηκαν να πληρώσουν συνολικά, πρόστιμο ύψους 1 δισ. δολαρίων στην E.P.A και 83,4 εκατ. δολάρια σε αστικές κυρώσεις. Τότε η συγκεκριμένη υπόθεση ήταν η μεγαλύτερη παραβίαση που είχε γίνει ποτέ στις Η.Π.Α σε θέματα περιβαλλοντικής νομοθεσίας.

Αντίστοιχη εξαπάτηση είχε κάνει και η GM τη δεκαετία του 1990. Η Cadillac το 1995 είχε πληρώσει συνολικά 45 εκατ. δολαρία επειδή και αυτή όπως αποδείχτηκε είχε εγκαταστήσει παρόμοιες συσκευές εξαπάτησης εκπομπών NOx σε 470.000 Cadillac Seville και Deville παραγωγής 1991-1995 που φορούσαν τον 4,9-λίτρων κινητήρα της. Η συγκεκριμένη συσκευή έκανε τα μοντέλα να περνούν στις δοκιμές της EPA, αλλά στη πραγματικότητα τα μοντέλα εξέπεμπαν τρεις φορές περισσότερο NOx από το επιτρεπτό όριο. Η GM είχε συμφωνήσει τότε να πληρώσει συνολικά 45 εκατ. δολάρια. Τα 11 εκατ. δολάρια από αυτά ήταν το πρόστιμο που κατέβαλε στην EPA και στο Υπουργείο Δικαιοσύνης των Η.Π.Α, τα 25 εκατ. δολάρια πήγαν για τις ανάγκες της ανάκλησης και της επιδιόρθωσης των 470.000 ρυπογόνων αυτοκινήτων, με τα υπόλοιπα 8,75 εκατ. δολάρια να ξοδεύονται από την GM για για προγράμματα αντιστάθμισης των εκπομπών των αυτοκινήτων της.