Όπως ανακοίνωσε σήμερα η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, το σκάνδαλο της Volkswagen αγγίζει και την Ελλάδα, με τις δικαστικές αρχές να προβαίνουν σε ενέργειες σχετικά με την υπόθεση.

Η ανακοίνωση της Εισαγγελίας αναφέρει πως διενεργεί προκαταρκτική εξέταση προκειμένου να διερευνηθούν οι τυχόν ποινικές ευθύνες σε σχέση με οχήματα που εισήχθησαν και τέθηκαν σε κυκλοφορία φέροντας λογισμικό που παραποιεί καταγραφόμενες τιμές ρύπων.

Την περασμένη εβδομάδα, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ζήτησε από τρεις αντιπροσώπους του VW Group στην Ελλάδα να δώσουν στοιχεία για τις πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ με το ένοχο λογισμικό. Από αυτές, μόνο η Kosmocar, η εισαγωγική για τα μοντέλα της Volkswagen και της Audi, έχει απαντήσει, αναφέροντας πως το παράνομο λογισμικό βρίσκεται σε 6.362 επιβατικά οχήματα Volkswagen, 1.875 οχήματα Audi και 882 επαγγελματικά οχήματα Volkswagen. Οι αντιπρόσωποι της Seat και της Skoda ακόμη δεν έχουν ανακοινώσει το νούμερο των αυτοκινήτων τους που κυκλοφορούν στην Ελλάδα και φορούν το παράνομο λογισμικό.

Οι εισαγγελικές αρχές της Χώρας μας, ερευνούν πιθανές ποινικές ευθύνες που συνδέονται με την εισαγωγή οχημάτων που φέρουν το εν λόγω λογισμικό. Ο ευρωβουλευτής Νίκος Ανδρουλάκης, με αφορμή τη συζήτηση που έγινε χτες το απόγευμα, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για το σκάνδαλο Volkswagen δήλωσε:

Πρέπει να στείλουμε το μήνυμα ότι στην Ευρώπη της δημοκρατίας ισχύουν οι νόμοι που έχουν ψηφιστεί απ όλα τα κράτη-μέλη και όχι ο νόμος του ισχυρού.

Αν εξακολουθεί να λειτουργεί άνομα και ατιμώρητα η γερμανική οικονομική ελίτ,  θα πει κι ο ελληνικός λαός εσείς δεν είστε που μας καταγγέλλετε για διαφθορά και κάνετε χειρότερα;

Στην παρέμβασή του, ως μέλος της Επιτροπής Περιβάλλοντος του ΕΚ, όπως και όλη η ομάδα των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών, πρότεινε να περάσει ο έλεγχος και η επιβολή κυρώσεων για υποθέσεις όπως της Volkswagen στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφού τα κράτη μέλη και εν προκειμένω η Γερμανία φάνηκαν αδύναμοι να τηρήσουν τους νόμους.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.