Hybrid Toyota Le Mans

Πριν από μερικά χρόνια, τα φρένα ενός αγωνιστικού λειτουργούσαν μόνο για να επιβραδύνουν το αυτοκίνητο, όμως οι εποχές έχουν αλλάξει και το φρενάρισμα σε βοηθά και στην επιτάχυνση, και δεν εννοώ την αρνητική επιτάχυνση, δηλαδή την επιβράδυνση. Για να γίνω πιο σαφής, η τεχνολογία έχει προχωρήσει τόσο, που η ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα φορτίζει τις μπαταρίες ενός υβριδικού συστήματος, ώστε ο οδηγός να το χρησιμοποιήσει αυτό για επιπλέον δύναμη.

Πόση, όμως, είναι  η ενέργεια που παράγεται; Η Toyota μάς λέει πως σε μόλις έναν γύρο στην πίστα του Le Mans, παράγονται 6.000.000 Joules στις ζώνες φρεναρίσματος! Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ή να μετρηθεί αυτή η ενέργεια στην πράξη; Η ιαπωνική εταιρεία βρήκε έναν έξυπνο τρόπο, συνδέοντας το Toyota TS040 έτσι, ώστε να μεταφέρεται η ενέργεια σε ηλεκτρικές συσκευές.

Πώς αξιοποιούνται τα 6.000.000 Joules; Μπορεί κάποιος να φτιάξει 171.4 κούπες καφέ, να ψήσει 83,3 ψωμάκια του τοστ και να τηγανίσει 57,7 αβγά. Προσωπικά, δεν ήξερα ότι μπορείς να τα κάνεις όλα αυτά με την ενέργεια ενός μόλις γύρου!