1949538201093552750

Την προηγούμενη εβδομάδα ο CEO VW Αμερικής, Michael Horn, είχε δηλώσει με επιφύλαξη ότι παράνομο λογισμικό ίσως βρίσκεται και στα MY2016 μοντέλα. Σήμερα το παράρτημα της γερμανικής εταιρίας στις Η.Π.Α. ενημέρωσε τις τοπικές αρχές ότι και τα MY2016 αυτοκίνητα με τον 2-λιτρο TDI κινητήρα διαθέτουν παράνομο λογισμικό.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι και οι Euro6 κινητήρες παρότι χρησιμοποιούν AdBlue έχουν ένα “βοηθητικό σύστημα ελέγχου εκπομπών”. Το νέο λογισμικό είναι διαφορετικό από εκείνο που είναι εγκατεστημένο στα προηγούμενα μοντέλο και έφερε στην επιφάνεια το τεραστίων διαστάσεων σκάνδαλο του VW Group.

Σύμφωνα με προκαταρκτικές πληροφορίες, το εν λόγω λογισμικό είναι ικανό να κάνει τον καταλύτη να ζεσταθεί γρηγορότερα, ο οποίος αντίστοιχα βελτιώνει την απόδοση της συσκευής που είναι υπεύθυνη για τον διαχωρισμό του οξειδίου του αζώτου σε αβλαβές άζωτο και αέριο οξυγόνο.

Η εκπρόσωπος της VW Αμερικής Jeannine Ginivan αποκάλυψε σήμερα ότι η EPA είχε ενημερωθεί την περασμένη εβδομάδα σχετικά με αυτό το νέο λογισμικό, που έχει εγκατασταθεί στα αμερικανικών προδιαγραφών ΜΥ2016 αυτοκίνητα εξοπλισμένα με τον 2-λιτρο TDI κινητήρα. Η Volkswagen εργάζεται με τις ρυθμιστικές αρχές για να διευθετηθεί και το νέο αυτό θέμα, και κατά πάσα πιθανότητα αυτό θα είναι η αιτία να καθυστερήσει η παρουσίαση αρκετών νέων μοντέλων της εταιρίας.

30 μεγαλοστελέχη γνώριζαν για το παράνομο λογισμικό;

Όπως καταλαβαίνεις, για να στηθεί όλη αυτή η απάτη από την γερμανική εταιρία χρειάζονται πολυάριθμα στελέχη, με δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού Der Spiegel, το οποίο επικαλείται εσωτερικές και εξωτερικές έρευνες για την υπόθεση, να λέει ότι αυτά είναι τουλάχιστον 30, σε διευθυντικές θέσεις.

Η Volkswagen πήρε άμεσα θέση και διέψευσε κατηγορηματικά το δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού, με εκπρόσωπο της εταιρείας να δηλώνει χαρακτηριστικά:

Αυτός ο αριθμός είναι εντελώς αβάσιμος.

Κλείνοντας, ο νέος CEO της VW, Matthias Muller θα μιλήσει αύριο σε κορυφαία στελέχη του ομίλου για να ενημερώσει την κατάσταση των ερευνών και για τη στρατηγική που θα ακολουθήσει ο όμιλος στο μέλλον, ώστε να βγει όσο το δυνατόν αναίμακτος από το dieselgate.

Αναγκαστική ανάκληση 2,4 εκατ. αυτοκινήτων στη Γερμανία

Η ΚΒΑ, η γερμανική αρχή ασφάλειας οχημάτων ανακοίνωσε πως προχωρά σε αναγκαστική ανάκληση των 2,4 εκατ. αυτοκινήτων του VW Group που βρίσκονται στη χώρα και διαθέτουν το παράνομο λογισμικό.Η  KBA είχε απορρίψει πρόταση της VW, σύμφωνα με την οποία οι ιδιοκτήτες των πετρελαιοκίνητων οχημάτων που έφεραν το επίμαχο λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων θα μπορούσαν εθελοντικά να δώσουν τα οχήματά τους για να γίνουν οι σχετικές μετατροπές.

Έφοδος της Ιταλικής οικονομικής αστυνομίας

Όπως αναφέρει το Reuters, η Ιταλική οικονομική αστυνομία έκανε έφοδο στα γραφεία της Lamborghini στο πλαίσιο της έρευνας που διεξάγει μετά από καταγγελίες περί εμπορικής απάτης από την VW. Οι οικονομικοί εισαγγελείς στη Βερόνα διέταξαν έρευνα στην έδρα της Lamborghini, με ταυτόχρονη έρευνα στην έδρα της VW στην Ιταλία.

Έξι στελέχη του ομίλου τελούν υπό δικαστική διερεύνηση με την κατηγορία της “εμπορικής απάτης”. Μεταξύ αυτών είναι ο Μάσιμο Νόρντιο, ο γενικός διευθυντής της VW στην Ιταλία και ο Λούκα Ντε Μέο, ο υπεύθυνος μάρκετινγκ και πωλήσεων της Audi, θυγατρικής της Volkswagen, που εμπλέκεται επίσης στο σκάνδαλο.

Η ομοσπονδία καταναλωτών Codacons της Ιταλίας που είχε προσφύγει εναντίον της αυτοκινητοβιομηχανίας στα δικαστήρια της Βερόνας για εμπορική απάτη σε βάρος των καταναλωτών δήλωσε:

Το αίτημά μας έγινε πλήρως δεκτό. Πριν από μερικές ημέρες είχαμε ζητήσει να δοθεί εντολή για έρευνα στις έδρες τις Volkswagen στην Ιταλία και στις ιδιωτικές κατοικίες των διευθυντικών στελεχών της.

Αν η έρευνα της εισαγγελίας της Βερόνας διαπιστώσει παράνομες δραστηριότητες, αυτό θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη συλλογική προσφυγή μας.

Ο εισαγγελέας της Βερόνας Μάριο Τζούλιο Σκινάια δήλωσε από τη πλευρά του:

Αν θέλουμε να είμαστε σε θέση να αποδείξουμε ότι πουλήθηκαν (αυτοκίνητα) από ανθρώπους που ήξεραν ότι διαπράττουν έγκλημα, χρειαζόμαστε αποδείξεις ότι το γνώριζαν. Άλλο πράγμα είναι να πουλάω νερό για κρασί και άλλο νερό πιστεύοντας ότι είναι κρασί.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.