ford-sep-9_1800x1800

H Ford παρουσίασε το νέο Everest στα τέλη του 2014, με το αυτοκίνητο να κάνει ήδη καριέρα σε διάφορες αγορές του πλανήτη.

Από το τελευταίο τρίμηνο, όμως, του έτους θα κατασκευάζεται και στο εργοστάσιο Silverton της εταιρίας στην Πρετόρια της Νοτίου Αφρικής, καθώς η Μπλε Οβάλ επένδυσε σε αυτό 170 εκατ. δολάρια. Όσα Everest βγαίνουν από το εργοστάσιο θα πωλούνται μόνο στην τοπική αγορά, καθώς και στις υποσαχάριες χώρες, με την κίνηση αυτή να ανοίγει 1.200 θέσεις εργασίας.

2015-Ford-Everest-3

Το Everest, βασίζεται στο Ford Ranger, και τώρα εισάγεται στη Νότια Αφρική από την Ταϊλάνδη, και πωλείται μόνο με τον πεντακύλινδρο 3,2 λίτρων Duratorq TDCi. Με την παραγωγή του, όμως στο Silverton θα διατίθεται με τον τετρακύλινδρο 2,2 λίτρων Duratorq TDCi. Το Everest διαθέτει LED φώτα ημέρας, αλουμινένια προστατευτικά για το πάτωμα στο εμπρός και το πίσω μέρος και μία μεγάλη εξαγωνική χρωμιωμένη γρίλια. Η απόσταση του νέου  SUV της Ford από το έδαφος, διαμορφώνεται στα 225 χιλιοστά ενώ δεν θα έχει πρόβλημα να διασχίσει νερά ύψους 800 χιλιοστών, ούτε να ρυμουλκήσει φορτία με βάρος έως και 3.000 κιλά. Η Αμερικανική εταιρία αναφέρει επίσης πως στον χώρο αποσκευών του 2015 Everest μπορούν να φορτωθούν έως και 750 κιλά –το μεγαλύτερο στην κατηγορία του- ενώ στην οροφή άλλα 100. Οι γωνία προσέγγισης φτάνει τις 29 μοίρες ενώ η αντίστοιχη διαφυγής, είναι 25.2015-Ford-Everest-40

Στην καμπίνα, μπορούν να φιλοξενηθούν έως και 7 άτομα, τα οποία δεν θα δυσκολευτούν να βρουν χώρους για μικροαντικείμενα αφού το Everest διαθέτει 30 από αυτούς που σημαίνει 48 λίτρα αποθήκευσης. Να σημειωθεί επίσης πως αν διπλωθούν η δεύτερη και η τρίτη σειρά καθισμάτων, το πορτ-μπαγκάζ φτάνει τα 2.010 λίτρα.

Στις σχετικές ειδήσεις η Ford ανακοίνωσε πως θα επενδύσει 1,6 δισ. δολάρια ώστε να κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο στο Μεξικό στην πολιτεία San Luis Potosi. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν από το καλοκαίρι με το εργοστάσιο να αναμένεται να ξεκινήσει τη παραγωγή αυτοκινήτων το 2018. Περίπου 2.800 άνθρωποι θα απασχολούνται σε αυτό με τον πρόεδρο του UAW (Ένωσης Εργατών Αυτοκινητοβιομηχανιών) αλλά και τον Donald Trump να επικρίνουν έντονα την απόφαση αυτή της Ford.

Δελτίο Τύπου

BOOSTING SMALL CAR PROFITABILITY, FORD INVESTS IN NEW PLANT

Ford is investing in a new plant in Mexico’s San Luis Potosi State to produce more small cars

The $1.6 billion USD investment will create 2,800 additional direct jobs by 2020

Construction begins this summer, with new small cars expected to start rolling off the line in 2018

MEXICO CITY, April 5, 2016 – Further increasing its competitiveness, Ford is investing in a new small car plant in Mexico, building a new manufacturing site in San Luis Potosi State.

Ford is investing $1.6 billion USD in the facility, which begins construction this summer. The new plant will create 2,800 additional direct jobs by 2020.

Specific vehicles being produced at the new facility will be announced later.

This investment comes during Ford’s 91st year in Mexico, including manufacturing vehicles since 1925. Ford and its 116 dealers this year also are celebrating 50 years of strong educational programs, including the construction and maintenance of nearly 200 rural schools throughout the country.

Mexico is Ford’s fourth largest vehicle manufacturing site for global customers – behind the U.S., China and Germany. Vehicles produced in Mexico also serve customers in the U.S., Canada, China, Argentina, Bolivia, Brazil, Colombia, Chile, Paraguay, Peru, Uruguay and South Korea.

The investment is part of the company’s One Ford global product and manufacturing plan. During the past five years, Ford has invested more than $10.2 billion in Ford facilities alone in the U.S. In addition, Ford has invested $2.7 billion in facilities and supplier tooling in Spain, $2.4 billion in Germany and – with the company’s partners – $4.8 billion in China. All of these investments are part of the company’s plan to serve global markets and deliver profitable growth.

Official Statement from Donald J. Trump

This transaction is an absolute disgrace. Our dishonest politicians and the special interests that control them are laughing in the face of all American citizens. These ridiculous, job crushing transactions will not happen when I’m president. The United States now has a three quarter trillion dollar merchandising trade deficit with the world. NAFTA has incentivized plants to move to Mexico, closing factories across the United States. When I am President, we will strongly enforce trade rules against unfair foreign subsidies, and impose countervailing duties to prevent egregious instances of outsourcing. This will continue until we can renegotiate NAFTA to create a fair deal for American workers. Cheap goods are not cheap when you consider the cost of lower wages and higher unemployment. Once we reduce the incentive to outsource and keep businesses in the US – and reduce taxes and regulations – the relative price of goods will go down as decades of wage stagnation finally come to an end.