gm-ceo-mary-barra-says-theyre-doing-just-fine-without-chrysler

Η Mary Barra βρέθηκε ενώπιον δικαστή και ενόρκων στο Τέξας και ομολόγησε την αμέλεια της εταιρίας στο ζήτημα με τους ελαττωματικούς διακόπτες ανάφλεξης, που στοίχισε τη ζωή σε 124 ανθρώπους.

Η CEO της General Motors δεν παρέστη αυτοπροσώπως, αλλά χρησιμοποιήθηκε βίντεο κατάθεσης της από τον περασμένο Οκτώβριο. Ο αμερικανικός κολοσσός είχε κληθεί σε δίκη άλλες δυο φορές και είχε αθωωθεί, χωρίς να έχει παιχτεί η επίμαχη καταγραφή.

Σε αυτήν, η Barra αναγνωρίζει τις ευθύνες των μηχανικών, καθώς “έκαναν λάθος και θεώρησαν πως τα παράπονα για δυσλειτουργία των μιζών αφορούσαν την ικανοποίηση των πελατών, όχι την ασφάλεια τους“. Η λάθος διάγνωση είχε σαν αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να “σβήνουν” στα καλά καθούμενα, αφήνοντας τον οδηγό χωρίς τιμόνι, σερβό και ABS στα φρένα, αερόσακους και προεντατήρες ζωνών.

Μια οικογένεια στο Χιούστον έκανε μήνυση στην GM, καθώς υποστηρίζουν πως ο γιος τους κατηγορήθηκε για ανθρωποκτονία εξ’αμελείας λόγω δυσλειτουργίας του οχήματος. Το 2011, ο -τότε- 19χρονος Zachary Stevens συγκρούστηκε μετωπικά με άλλο αυτοκίνητο, σκοτώνοντας τον οδηγό του. Ο νεαρός τελικά αθωώθηκε, διότι το αυτοκίνητό του συγκαταλέγονταν στα προς ανάκληση μοντέλα, με τον δικηγόρο του να ζητάει την επιδίκαση αποζημίωσης για τα δικαστικά έξοδα, τα νοσήλια και τις σωματικές βλάβες που προκλήθηκαν, μεταξύ αυτών και εγκεφαλική ζημιά.

Η πλευρά της General Motors κατηγορεί τον Stevens για επικίνδυνη οδήγηση σε βρεγμένο δρόμο που προκάλεσε το δυστύχημα, και απειλεί με αγωγή για συκοφαντική δυσφήμιση.

Η “Πρώτη Κυρία” του Νο1 αμερικανικού ομίλου σε πωλήσεις, έχει ακόμα πολλούς αγώνες μπροστά της. Έχουν προγραμματιστεί τουλάχιστον άλλες 12 δίκες, με την πρώτη να είναι τον Σεπτέμβριο στη Νέα Υόρκη και να αφορά ένα Chevy Cobalt που ενεπλάκη σε δυστύχημα στη Βιρτζίνια.

Ερωτηθείσα εντόνως για το ενδεχόμενο δόλιας απόκρυψης του προβλήματος προς αποφυγή μαζικών ανακλήσεων, η Barra απάντησε λακωνικά πως:

Κάναμε ένα λάθος και έγινε ότι ήταν δυνατό να το διορθώσουμε όταν το συνειδητοποιήσαμε.

Συνολικά, μοντέλα του ομίλου έχουν συνδεθεί με τουλάχιστον 124 θανάτους και 275 τραυματισμούς, ενώ η GM έχει καταβάλει έως τώρα αποζημιώσεις και πρόστιμα ύψους 870 και 900 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.