rosberg


Στον αθλητισμό ο όρος «τίμιος» δεν αφορά αποκλειστικά την ηθική ακεραιότητα. Δεν αντικατοπτρίζει μόνο την εντιμότητα, ούτε και αναφέρεται στην πορεία με τον σταυρό στο χέρι.

Αποκαλούμε «τίμιο» κάποιον που έχει ταβάνι συγκεκριμένου ύψους (συνήθως χαμηλό), αλλά με την επιμονή και την απρόσκοπτη εργατικότητα καταφέρνει να βρίσκεται σε ψηλότερα πατώματα από αυτά που προοιωνίζει το ταλέντο του. «Overachiver», που λένε κι οι Αμερικανοί. Ο απόλυτος ορισμός ακούει στο ονοματεπώνυμο «Τάσος Πάντος». Άξιοι συμπαραστάτες του οι Δημήτρης Σαλπιγγίδης, στο διεθνές στερέωμα ο Ricardo Carvalho, μπασκετικά ο Βαγγέλης Μάντζαρης και εστεμμένος με παγκόσμιες δάφνες ο πρωταθλητής MotoGP για το 2006, Nicky Hayden.

Εδώ και μια βδομάδα ο Nico Rosberg αποτελεί το πιο πρόσφατο παράδειγμα, όταν και κατάφερε μετά από 10 χρόνια και 206 εκκινήσεις (ρεκόρ για οδηγό που κερδίζει τίτλο) να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής F1. Και πριν προλάβει να βραβευτεί, ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την ενεργό δράση!

Αφού έκατσε ο καπνός από το καμένο λάστιχο των πανηγυρισμών και της ανακοίνωσης για πρόωρη συνταξιοδότηση, βάζουμε τις σκέψεις μας σε μια σειρά και σκιαγραφούμε το χρονικό της πορείας μέχρι την απόφαση που άφησε «κάγκελο» τον παγκόσμιο αθλητισμό.

Δεν θα αναλωθούμε στην «ξύλινη» γλώσσα των αριθμών και των στατιστικών, για αυτό υπάρχει το Wikipedia. Θα ρίξουμε μια καλή ματιά στον άνθρωπο πίσω από το κράνος.

Yιε μου, υιε μου

Από τα πρώτα κιόλας χρόνια, φάνηκε ότι ο Rosberg θα μεγάλωνε με δύο πράγματα. Το πρώτο, ήταν ένα τιμόνι στα χέρια. Το δεύτερο, μια σκιά πάνω από το κεφάλι.

Βλέπεις, ο πατέρας του Nico είχε κατακτήσει το πρωτάθλημα του 1982, κάτι το οποίο προεξόφλησε και το μέλλον του γόνου του. Απολύτως αναμενόμενα, οι αγώνες ξεκίνησαν από την τρυφερή ηλικία των 6 ετών και ο Γερμανός ξεκίνησε σταθερά να ανεβαίνει στην ιεραρχία του motorsport.

nico-keke-rosberg

Το 2006 ήρθε το πολυπόθητο ντεμπούτο στην κορυφή των τεσσάρων τροχών, κάτι για το οποίο προετοιμαζόταν από τον πατέρα του «εξ απαλών ονύχων». Το πρόβλημα ήταν ότι αυτή η επαγγελματική ενίσχυση δημιουργούσε πολλούς ψιθύρους, σχετικά με το αξιοκρατικό της υπόθεσης. Όταν οι περισσότεροι πιτσιρικάδες χαροπάλευαν να βρουν παράβολα συμμετοχής και χορηγούς, ο Νico είχε ολόκληρη ομάδα μηχανικών να προετοιμάζει το καρτ/μονοθέσιο του.

Φυσικά, δεν είναι ο μοναδικός πιλότος με ευκατάστατο υπόβαθρο. Ο Ayrton Senna είναι το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα. Όντας, όμως, ο γιος του «τάδε» έρχεσαι αντιμέτωπος με ακαριαία αμφισβήτηση και γιγαντωμένο σκεπτικισμό. Ειδικά όταν ο πατέρας σου φροντίζει να τραβάει πυρά προς το μέρος σου.

Με την ανακοίνωση της πρόσληψης από την Williams (για την οποία έβαλε έντονα το χέρι του), ο Keke έσπευσε να δηλώσει την προσμονή για την κατάκτηση του πρωταθλήματος από το σπλάχνο του, όπως είχε κάνει ο ίδιος δυόμιση δεκαετίες πριν. Το εν λόγω απόφθεγμα μπορεί να καταχωρήθηκε αυτομάτως στο «βιβλίο ανεκδότων» (όπως συνέβη και πριν δυο χρόνια, όταν οι Βρετανοί το «τερμάτισαν» συσχετίζοντας την κυριαρχία της McLaren-Honda των 80’s με το σύγχρονο reunion), όμως ήταν αρκετό για να μπει ο –τότε- πρωταθλητής GP2 στην «πρέσα». Το ευτύχημα για τον ίδιο ήταν η δυναμική του μονοθεσίου.

3rd December 2003. Jerez test Nico Rosberg © BMW Picture by John Townsend

Την περίοδο εκείνη, η Williams έβγαινε από τα καλά χρόνια του γάμου με την BMW και έμπαινε –για άλλη μια φορά- στο μονοπάτι της αβεβαιότητας. Τα πέτρινα χρόνια της Supertech δεν ήταν δα και τόσο μακριά, έστω κι αν τα μοτέρ της Cosworth δεν είχαν καμία σχέση με τις καλλωπισμένες φριτέζες που πλάσαρε για κινητήρες η Mecachrome το 1999 (ιδιοκτησίας Flavio Briatore, οπότε κατάλαβες)

Τίποτα από όλα αυτά, ούτε και η αλλαγή εμπρός πτέρυγας στον πρώτο γύρο, δεν εμπόδισαν τον «γιο του πρωταθλητή» να μπει στους βαθμούς και να γράψει το ταχύτερο πέρασμα στο Μπαχρέιν. Στο ντεμπούτο του.

Η συμβίωση με την βρετανική ομάδα διήρκεσε μέχρι το 2009, με τον Rosberg να σκοράρει αδιαλείπτως πάνω από τις δυνατότητες του μονοθεσίου. Επικρίσεις δεν ακούγονταν πια. Όχι γιατί είχαν αποστομωθεί οι αμφισβητίες. Γιατί δεν ασχολούνταν. Η Formula 1 είχε αρχίσει να χορεύει σε εντελώς διαφορετικό ρυθμό…

Αυτός ο άλλος

Παράλληλα με τον Νico, έτρεχε και ένας φίλος του. Ένα παιδί με το οποίο πρακτικά μεγάλωσαν και ανδρώθηκαν μαζί, στις ίδιες πίστες, σε κοινές διοργανώσεις, διεκδικώντας τα ίδια τρόπαια. Μέχρι και το GP2, οι πορείες τους ήταν «καρμπόν». Πρωταθλητές με την πρώτη τους προσπάθεια και προαγωγή στο ρετιρέ του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Κάπου εκεί άρχισε να αλλάζει η παλίρροια…

rosberg-hamilton

Ο Lewis Hamilton χτύπησε την F1 το 2007 σαν το σφυρί του Thor και διατάραξε κάθε είδους ισορροπία. Παραλίγο τίτλος στην πρώτη του χρονιά (άσχετο ότι δεν έπρεπε καν να συμμετέχει η ομάδα του), ευθεία αμφισβήτηση και επικράτηση έναντι του παγκόσμιου πρωταθλητή (ειδικά όταν αυτός είναι ο Fernando Alonso), κόντρες με την McLaren, μα πάνω από όλα, απίστευτη ταχύτητα.

Το πηγαίο ταλέντο του Βρετανού δεν χρειάστηκε να περιμένει πάνω από έναν χρόνο για το πρωτάθλημα, έπρεπε όμως να κάνει υπομονή 5 ακόμα μέχρι να περάσει ο τυφώνας «Vettel» (και το ενδιάμεσο διάλειμμα του Button) για να δει το δεύτερο. Και σερί το τρίτο, πέρσι.

Στο μεσοδιάστημα, οι δυο παλιόφιλοι είχαν συναντηθεί στη Mercedes, είχαν συγκρουστεί πόσες φορές μεταξύ τους, οι σχέσεις τους συναγωνίζονταν σε τυπικότητα τη χειραψία Obama – Trump και οι δηλώσεις έπεφταν βροχή (κυρίως από τη μεριά του Hamilton).

Η μοναξιά της εξέλιξης

Όταν τον βρήκε στα paddock της γερμανικής ομάδας ο Lewis, το 2013, ο «Νικολάκης» ήταν ήδη παλιός. To μακρόπνοο σχέδιο του «Aστεριού» για μελλοντική κυριαρχία εναποτέθηκε σε 3 βασικούς πυλώνες: υπομονή, ενθουσιασμό και εμπειρία.

Η πρώτη πήγαζε από το περιβάλλον της Mercedes, το δεύτερο από τον Rosberg και το τρίτο από το comeback ενός θρύλου. Ο Michael Schumacher επιστρατεύθηκε για να δώσει τα φώτα του σε team – mate και μηχανικούς, ωστόσο η κατάσταση εξελίχθηκε ελαφρώς διαφορετικά του αναμενoμένου.

rosberg-schumi

Ο Rosberg ο νεότερος επικρατούσε σταθερά σε δοκιμές και αγώνα, κάτι που επανάφερε τους προβολείς πάνω του. Μαζί με τον «Σούμι» επανεμφανίστηκαν οι «ταμπέλες», οι φωνές. Η αμφισβήτηση εναλλάσσονταν με την απαξίωση, γαρνιρισμένες με άκρατο μηδενισμό. «Σιγά τον οδηγό που κερδίζει», «40 χρονών ο Σουμάχερ από όλους χάνει», «βρήκε τον παππού και το παίζει ιστορία» ήταν μερικά μόνο από τα όσα ακούγονταν και γράφονταν, στέλνοντας αβλεπτί 7 πρωταθλήματα, αναρίθμητα ρεκόρ, αλησμόνητες παραστάσεις και την προσπάθεια ενός φέρελπι πιλότου στον κουβά. Έτσι απλά.

Βέβαια, το σχέδιο των Γερμανών υλοποιήθηκε μέχρι κεραίας. Η υβριδική πλατφόρμα της νέας εποχής εξελίχθηκε σε δυναστεία της Mercedes, oi W05, W06 και W07 Ηybrid αποδείχθηκαν τετράτροχα Eurofighter ρημάζοντας ανταγωνισμό και θεαματικότητες. Όλα τα ανωτέρω ήταν αποτέλεσμα και της δουλειάς των Rosberg – Schumacher, αλλά είναι σύνηθες να παραγνωρίζεται/αμελείται η μάχη του «εξελιγκτή». Συνέβη με τον Villeneuve και την BAR, ακολούθησε ο Coulthard στη Red Bull, ενώ και o Alonso όταν έφυγε από τη Scuderia άφησε παρακαταθήκη terabytes δεδομένων και εκατοντάδες χιλιόμετρα δοκιμών. Μαθημένα τα βουνά απ’τα χιόνια (όπου «βουνά» βάλε Rosberg και «χιόνια» η λοιδορία)

Η καρό σημαία

Με αυτά και με αυτά φτάσαμε στο σήμερα. Στο 2016, όπου το κύπελλο του παγκόσμιου πρωταθλητή αναγράφει φαρδιά – πλατιά «Nico Rosberg». Ο παιδικός, για να μην πω εμβρυακός, στόχος επετεύχθη. Οι αμφισβητίες ακόμα και τώρα δεν σίγησαν, όμως το volume έχει χαμηλώσει στο σημείο που οι επικρίσεις χρησιμεύουν ως το μουσικό χαλί που συνοδεύει τον 31χρονο στην αποχώρηση του.

Formula One - F1 - Abu Dhabi Grand Prix - Yas Marina Circuit, Abu Dhabi, United Arab Emirates - 27/11/2016 - Mercedes' Formula One driver Nico Rosberg of Germany celebrates after winning the Formula One world championship. REUTERS/Ahmed Jadallah

Είναι γεγονός ότι ευθυγραμμίστηκαν πολλοί πλανήτες για να έρθει ο τίτλος. Ο Ηamilton ήταν «παραλίας» στο πρώτο μισό του πρωταθλήματος (μεθυσμένος από το κοκτέιλ της αλαζονείας και τα σφηνάκια έπαρσης), ο ανταγωνισμός άφαντος, τα προβλήματα ανύπαρκτα. Όμως κάποιος ήταν εκεί να εκμεταλλευτεί τον «αητό» που πέταγε ο συνδιεκδικητής. Κάποιος δούλευε μέρα-νύχτα για να είναι σε απόλυτη φόρμα και αρμονία με το μονοθέσιο. Ο ίδιος «κάποιος» δεν λιποθύμησε όταν έγινε η ανατροπή στη βαθμολογία, απάντησε και αξιοποίησε το βαθμολογικό σύστημα στο έπακρο ώστε να πανηγυρίσει.

Η πρώτη ανάγνωση του τέλους διχάζει. Πολώνει. Το ένα άκρο αποδοκιμάζει και φωνάζει για δειλία και λιγοψυχία, το αντίπαλο δέος επικροτεί υποστηρίζοντας πως «πήρε το πρωτάθλημα, βούλωσε στόματα, φεύγει και σκασίλα του».

Θεωρώ ότι είναι άδικες τόσο απλοϊκές διαπιστώσεις. Η αυτεπίγνωση και η συνειδητοποίηση δεν είναι αμαρτία.

Θέλει μαγκιά να στέκεσαι μπροστά στον καθρέπτη, να βλέπεις τον εαυτό σου περιτριγυρισμένο από άπιαστα είδωλα και φαντάσματα του παρελθόντος και να συνεχίζεις. Να προσποιείσαι ότι αδιαφορείς για συγκρίσεις, ότι απαξιοίς.

Θέλει καρδιά να βλέπεις την ίδια πλάτη 18 χρόνια να απομακρύνεται, να καταξιώνεται, να αποθεώνεται, να εξελίσσεται σε ίνδαλμα. Κι εσύ να είσαι στη σκιά της, η δεύτερη μετά από αυτή του πατέρα σου. Αλλά να μην χάνεις το δάσος για χάρη ενός εφήμερου δέντρου. Να επιδεικνύεις μνημειώδη στοχοπροσήλωση μέχρι να τα καταφέρεις.

Θέλει ψυχή, όταν τα καταφέρεις, να αναγνωρίσεις τα όρια του ψυχισμού σου, να αφουγκραστείς τις δυνάμεις σου και να δηλώσεις «Αυτό ήταν. Δεν πρόκειται να ξαναγίνει, αλλά δεν μου χρειάζεται κιόλας. Αποχωρώ εξουθενωμένος, μα συνάμα ολοκληρωμένος».

skysports-nico-rosberg_3844602

Το μέλλον θα καθορίσει τη θέση του Rosberg στο grid της Ιστορίας. Αν θα λογίζεται ως αντίστοιχο του Mansell ή ως εναλλακτική εκδοχή του Button.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι στο παρόν, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 για το 2016 δεν θέλει τον σεβασμό μας. Τον αξίζει.

  • Neos

    εξαιρετικο,απολαυστικο αρθρο Χρηστο.
    συνεχισε ετσι

  • Philby

    Ωραίο το άρθρο, άξιος ο Rosberg πρωταθλητής του 2016 και τεράστια μαγκιά του που φεύγει, αλλά Mansell με τίποτα!
    Για μένα υπάρχουν καλύτεροι πιλότοι που δεν το πήρανε Massa, Webber και χειρότεροι που το σηκώσανε Hill, Villeneuve. Πιστεύω θα μνημονεύεται στο επίπεδο του Button.
    Αναφέρομαι από το 1990 που βλέπω F1 και μετά βεβαίως, διότι για τους παλαιότερους αλλιώς είναι να διαβάζεις άρθρα και να βλέπεις year reviews στο youtube και αλλιώς να παρακολουθείς τη σαιζόν.

  • mixalhs7

    Προσυπογράφω κάθε λέξη του άρθρου.

    • Mika

      Ρε μπας και το εγραψες εσυ με ψευδωνυμο???
      :-)

    • mixalhs7

      Μα δεν ειμαι φαν του Νικο. Βλεπω το ολο στορυ αντικειμενικα!

    • Mika

      Δεν υπαρχει αντικειμενικοτητα σε τετοιες περιπτωσεις!
      ;-)

    • mixalhs7

      Φυσικα και υπαρχει. Δεν υποστηρίζω καμια ομαδα και κανενα οδηγο στο συγκεκριμένο μοτορσπορτ!

    • Mika

      Δεν εχει καμια σχεση αυτο με την αντικειμενικοτητα!
      Απο τη στιγμη που καποιος παιρνει θεση σε ενα θεμα, μπαινει παντα μεσα το υποκειμενικο στοιχειο.
      :-)

    • mixalhs7

      Φυσικά και εχει σχέση. Το λένε κρίση με αντικειμενικα κριτήρια!

    • Mika

      Ποια ακριβως ειναι κριση με ανιτικειμενικα κριτηρια?
      Αντικειμενικο ειναι να λες πως ο Σουμι ειναι ο πολυνικης στη F1. Eιναι ομως ο καλυτερος οδηγος αντικειμενικα????Παρα πολλοι θα πουν οχι…
      Τι ειναι αντικειμενικο για το Ροσμπεργκ?Οτι πηρε τιτλο?Ναι, πηρε..
      Οτι καλως εκανε κι αποχωρησε??..Εδω αντικειμενικα, δεν υπαρχει!

    • mixalhs7

      Φυσικα και υπαρχει. Read the article!!

    • Mika

      Το διαβασα, κι ειπα την αποψη μου. Με καποια συμφωνω, με πιο πολλα διαφωνω….Κι η αποψη του αρθρογραφου, ειναι καθαρα υποκειμενικη…

  • Gestione Sportiv@

    Η ιστορία έχει γράψει πως, ο πρωταθλητής οδηγών της F1 για το 2016 είναι ο Nico Rosberg!!!!!!
    Για το αν θα μείνει στη μνήμη μας ως οδηγός σύμβολο δεν το ξέρω και να πω την αλήθεια, δεν το νομίζω, αλλά θα μιλάμε για έναν οδηγό με σερβιέτα, ο οποίος νίκησε τον Lewis.
    Από εδώ και πέρα ο Γερμανός να πηγαίνει σε διάφορα events, θα οδηγάει κανένα μονοθέσιο ή κάποιο αγωνιστικό αυτοκίνητο και θα κάνει τις μετακινήσεις του με βέσπα…………………. https://uploads.disquscdn.com/images/e9c7b954caf3c58f4ca97a5a32d80b5fdaa8debc5967659cab3ffa9b43a0148e.jpg χαχαχαχαχα
    Όμως, η πληγή που έχει ο Lewis δεν θα κλείσει έτσι απλά………………. https://uploads.disquscdn.com/images/9764c70a39dfd6146c18ecf81d33b60d8668961e77ca94d4dc77c280fbbeefef.jpg

  • Christos-

    Ωραίο άρθρο Chris!

    Συμφωνώ σε όλα όσα λες αφού έχω κάνει αναθεώρηση σε κάποια πράγματα.

    Για τον τουρισμό του Lewis είχα μιλήσει μέσα στη χρονιά.

    Αυτός θα έστρωνε μόνο αν τον ξυπνουσε ο Nico.
    Ο Nico έκανε ότι έπρεπε, άρπαξε την ευκαιρία που ο παιδικός του φίλος του έδινε απλόχερα φέτος.

    Αυτό που μένει να δούμε είναι αν όντως ξύπνησε μετά το χτύπημα που δέχθηκε χάνοντας τον τίτλο, και ακολούθως την ψυχολογική γιωση που δέχθηκε γνωρίζοντας ότι δεν θα του δωθει η ευκαιρία να νικήσει τον Nico.

    • sotirisb

      Για αυτο λεει ο Lauda οτι ο Hamilton πρεπει να εχει διπλα του καποιον που να τον πιεζει

  • S’Xpress

    ΄Ενα σοφό γνωμικό λέει ότι είναι εύκολο να φτάσεις στην κορυφή αλλά είναι δύσκολο να μείνεις.
    Στα δύσκολα μάλλον την κοπάνησε ο Νικολής.

    • mixalhs7

      Το γνωμικό λέει επίσης πως στις κορυφές των βουνών συνήθως ζουν φίδια ;)

    • S’Xpress

      Τον ζώσαν μαύρα φίδια ?

    • mixalhs7

      Για να μην τον ζώσουν ή για να μην γίνει ο ίδιος υποθέτω πως την… έκανε απ την κορυφή ;))

    • Mika

      Και φιδεμπορας ο Νικος???
      :p

    • mixalhs7

      Άλλος φιδεμπορας τύπωνε μπλουζάκια ”world fucking champion” και κατουριόταν ο Walter Röhrl απ τα γέλια ;)))

  • mj

    Πανάξιος πρωταθλητής ο Nico.
    Με μισή χρονιά, πρωτάθλημα δεν έρχεται μεσιέ Χαμιλτον.

    Ο Νίκο φεύγει γιατί ξέρει ότι φέτος τρύπησε το ταβάνι του, δίνοντας τα όλα για όλα για να νικήσει το Λιούις.
    Ο Λιούις κοκορεύεται γιατί ακόμη δεν έχει βρει το ταβάνι του πάντως.

  • sotirisb

    Πολυ ωραιο αρθρο αλλα θα κανω καποιες παρατηρησεις.

    Στους “εξελιγκτες” συγκαταλεγεται και ο Hamilton (το οποιο βεβαια εχεις αφησει να εννοηθει) και υπαρχει ενα πολυ ενδιαφερον αρθρο (δε θυμαμαι σε ποιο περιοδικο) που μιλα τις αλλαγες που εκανε ο Hamilton στην ομαδα και στην W03 και για την εξελιξη της W04.

    Ο Rosberg ειχε διπλα του τεσσερα χρονια τον Hamilton, απο τον οποιο εμαθε πολλα (με σκληρη δουλεια παντα) μεσω τηλεμετριας (Bahrain 2014) και ισως να μην ειχε αυτη την εκβαση εαν δεν ειχε καποιον ταλαντουχο οδηγο στο διπλα γκαραζ.

    Οντως ευθυγραμμιστηκαν πολλοι πλανητες αλλα και ο Rosberg καταφερε να αντεξει την πιεση των τελευταιων 4 αγωνων, οπου πιστευω δε μπορουσε να κοιμηθει τα βραδια μεχρι την προηγουμενη εβδομαδα (πρεπει να ηταν το χειροτερο κομματι της σεζον για αυτον).

    Το προβλημα μου ειναι οτι επαιξε βρωμικα τα προηγουμενα χρονια (οπως επραττε και ο πατερας του) και οτι ειναι ενας μετριος οδηγος που εκμεταλλευτηκε τις συνθηκες στην εποχη της παντοκρατοριας της Mercedes και των αγωνων αντοχης της μιαμισης ωρας για να παρει το πρωταθλημα. Εαν αντι για οικονομια καυσιμου και ελαστικων (και χρηματων) ειχαμε αγωνες τερμα γκαζι απο το σβησιμο των φωτων μεχρι την καρο σημαια, τα πραγματα θα ηταν πολυ διαφορετικα και για τη Mercedes και για τον Rosberg.

    Συγχαρητηρια αλλα προσωπικα ειναι αδιαφορο για εμενα.

  • gronholm89

    Ωραίο άρθρο, σε γενικές γραμμές έχουμε ταύτιση απόψεων, βαση με όσα είχα πει κ εγώ μόλις πήρε το πρωτάθλημα! Κάτι άλλο θα επισημανω, βλέπω στις φωτο οτι ο Niko απο την παιδικη του ηλικία έως και την ενηλικίωση του αγωνιζόταν με τα χρωματα της Φινλανδίας, άραγε ποσες παραπανω πόρτες ανοίγει η Γερμανική υπηκοότητα;;;

  • Akis-F1 FAN

    Πολύ ωραίο άρθρο !! Άξιος πρωταθλητής ο Νικολακης. Εγώ τον πάω γιατί κατάφερε να αναπληρώσει ότι του έλειπε σε ταλέντο με σκληρή δουλειά, άντεξε στην τεράστια πίεση στους τελευταίους αγώνες και επίσης γιατί είχε τα ψυχικά αποθέματα να σηκώσει ανάστημα μετά από 2 συνεχόμενες ήττες το 2014 και το 2015. Ξέρει ότι δεν μπορεί να το επαναλάβει και φεύγει με το κεφάλι ψηλά. Μαγκιά του.

  • Nerazzuro21

    Σταμάτησα να διαβάζω εκεί που ο αρθρογράφος αναφέρει ότι το 2007 η McLaren συμμετείχε παράνομα στο πρωτάθλημα. Κρίμα γιατί το άρθρο είχε ξεκινήσει καλά. Ο καθένας έχει την άποψή του για το spygate αλλά από το autoblog περιμένω αντικειμενικότητα και όχι οπαδισμό.

    • Ahilleas Tsikelis

      Ελα γτ γινεσαι κακος……οι ιδιοι ανθρωποι εχουν την αντιληψη ότι η FIA δν ηταν τσιρακι της Ferrari κατά την απαγορευση του βυρηλλιου.Η συγχρονη ιστορια της Φερραρι είναι ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΛΟΚΗ.

    • dimitris90

      Γιατί, το άλλο που oι Supertec ήταν φριτέζες? Μοτέρ-πρωταθλητής Renault του ’97 που στεκόταν αξιοπρεπέστατα ως το 2000, ή το άλλο ανέκδοτο με τον εξελικτή Villeneuve…καλό να προσπαθούμε να διανθίσουμε τα άρθρα, αλλά να ξέρουμε και δυο πράγματα.

  • biiALFA

    Πολύ πολύ ωραία ανάλυση. ….

  • Anestis Genk

    Ωραίο άρθρο!
    Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι να μην μπερδέυουμε την πληθωρικότητα του χαρακτήρα και το θεαματικό της οδήγησης με την ικανότητα.
    Ο Senna (σε σχέση με τον Prost) γι’αυτό αγαπήθηκε γιατί ήταν πιο θεαματικός.
    Το ίδιο και ο Mansell και ο Jacques Villeneuve και ο Montoya αν θέλετε.
    Αντίθετα οι χαμηλών τόνων Damon Hill, Button και Rosberg θεωρήθηκαν τυχάρπαστοι.
    Τον Hill και τον Button τους έχω σε πάρα πολύ μεγάλη εκτίμηση οδηγικά. Για τον Hill τα είπε όλα ο Andrian Newey. Δεν ψάχνω να βρώ απολυτότητες σε αυτά τα επίπεδα. Αν υπήρχε απόλυτο οδηγικό ταλέντο, θα σάρωνε ο Kimi και στα ράλλυ.
    Και μιας και ανέφερα ράλλυ, ο Colin ήταν πολύ πιο θεαματικός σε σχέση με τον Sainz, όμως το χρονόμετρο δεν σου κόβει δευτερόλεπτα αν παλεύεις με το τιμόνι αλλά αν πηγαίνεις τόσο απαλά που φαίνεσαι αργός.

    Τον Rosberg δεν τον εκτιμώ επειδή δεν εκτιμώ την F1 από το 2010-11 και μετά.

  • Mika

    Θα συμφωνησω σ αρκετα..Πως ειχε χαμηλο ταβανι, οπως αποδειχτηκε… Πως ηταν overachiever, και πως φετος τουλαχιστον εργαστηκε σκληρα, μεθοδικα, και με δουλεια και μπολικη τυχη απο ελαχιστα μηχανικα προβληματα (τα οποια του στοιχισαν καποιες θεσεις, ενω συνηθως οδηγουν σ εγκαταλειψεις), πηρε τον τιτλο…
    Μαυρες στιγμες ομως ειναι οι αγωνες στην Αυστρια κι Ισπανια,οπου ηταν υπευθυνος για τις στουκες με τον team mate του….Οι οποιες, και αυτες, μπορει να ηταν καθοριστικες αν δεν συνεβαιναν..
    Οπως και να εχει, η ιστορια γραφει πρωταθλητης…Για μενα ομως,ειναι gutless champion, without a doubt.
    Πρωταθλητης που δεν υπερασπιζεται τον τιτλο του μεσα απο το αθλημα που συμμετεχει, χωρις να συντρεχει σοβαρος λογος, τραυματισμου η ηλικιας, δειχνει νεροβραστος στα δικα μου ματια, και σιγουρα δεν τον μνημονευει αναλογως ο κοσμος κι η ιστορια…Οχι οτι εχει σημασια γι αυτον,αλλα λεμε τωρα….

    • Fotis

      Και ποιός τον βεβαίωνει ότι και του χρ´ονου η Μερκ θα χτυπάει τίτλο;

    • Mika

      Εγγυησεις δεν υπαρχουν πουθενα..Ειναι ομως πολυ πιθανον να ειναι παρα πολυ ανταγωνιστικη, θα μου κανει τρομερη εντυπωση αν απο πρωτη πεσει τριτη η τεταρτη, εκτος αν συντρεχει καποιος σοβαρος λογος..Οπως πχ ο χαλια κινητηρας της Renault χαντακωσε τη πρωταθλητρια Red Bull τη πρωτη χρονια των νεων turbo κινητηρων!!

    • Fotis

      Πρέπει να θεωρείται ψιλοσιγουράκι ο τερματισμός της παντοκρατορίας της Μερκ. Και σε αυτή την περίπτωση μάλλον είναι ευφυής η απόφασή του να την κάνει έχοντας κερδίσει τον κατά πολλούς (όχι και για μένα) καλύτερο ή έστω ταχύτερο όλων.

    • Mika

      Η παντοκρατορια καποια στιγμη θα τελειωσει και θα ανεβει ο ανταγωνισμος..Οι κινητηρες ομως δεν αλλαζουν του χρονου, απλα ελευθωρονται απο μαρκες, οποτε οι αλλες ομαδες θα χρειαστουν καποιο καιρο να τη φτασουν…Η Red Bull πχ θα πονταρει πολλα στην αεροδυναμικη και τον guru Νewey, για να κλεισει το κενο…
      Δεν νομιζω ομως πως κι Μερσεντες θα μεινει με σταυρωμενα χερια..Τουλαχιστον για του χρονου, τη βλεπω εξισου δυνατη, αντε το πολυ δευτερη….
      Θα δειξει..

  • Fotis

    Κάτι ακόμη που νομίζω ότι δεν έχει αναφερθεί. Πέραν του ότι πολύ δύσκολα θα ξανά επικρατούσε του τιμειτ του, από του χρόνου πιθανότατα ξεκινάει και η αποκαθήλωση της Μερκ. Δηλαδή όχι απλά θα τις έτρωγε από τον Χαμιλτον αλλά δεν θα έβλεπε και βάθρο. Πλήρης απαξίωση δηλαδή.

  • Nikpap

    Απο τα πιο ωραια αρθρα σχετικα με f1 που εχω διαβασει στο site!

    Δεν ξερω ποσοι θα αρνουνταν ετσι ευκολα τα 40+ εκ. που διαβαζω οτι θα επαιρνε ο Ροζμπεργκ αν συνεχιζε. Να πω την αληθεια τον εκτιμησα περισσοτερο μετα απο αυτη την αποφαση γιατι ταραξε τον αποστειρωμενο και ακρως ανταγωνιστικο μικροκοσμο της f1. Πηρε αυτο που ηθελε και τους λεει αντε γεια, δεν θελω τα λεφτα σας, εχω καλυτερα πραγματα να κανω απο το να ασχολουμαι μαζι σας…την στιγμη μαλιστα που γινεται σφαγη για να μπει καποιος στο χωρο και ειδικα στο μονοθεσιο της Merc.

    Ειναι προφανες οτι εχει διαφορετικη φιλοσοφια απο τον Λαουντα που οι αγωνες ειναι η ζωη του. Οποτε απο την στιγμη που δεν θα ειχε κινητρο καλα εκανε και αποχωρησε, θα δωσει ετσι και την ευκαιρια σε καποιον με ισχυροτερο κινητρο. Τελικα ειναι ωραιο πραγμα να μη σε νοιαζει το χρημα (εφοσον εχεις πολλα), βλεπεις τα πραγματα πιο καθαρα…

    Η πλακα θα ειναι να ερθει ο Αλονσο(ή οποιος αλλος κορυφαιος) και να μην καταφερει οτι ο Ροζμπεργκ, να δω μετα τι θα λεμε…