Test Drive: Δοκιμάζουμε το Nissan Pulsar 1.6 DiG-T 190

Σχετικά άρθρα

Εισαγωγή

Όταν όλοι μας περιμένουμε αν και πότε θα αποφασίσει η Nissan να βγάλει στην παραγωγή την Nismo έκδοση του Pulsar, αυτή μας δίνει μια έκδοση η οποία θεωρητικά γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ της ασθενέστερης, με τον 1.200άρη βενζινοκινητήρα και τα 115 άλογα, και της όποιας δυνατότερης πάνω από αυτής του αυτοκινήτου δοκιμής.

Μέχρι να συμβεί αυτό, η ιαπωνική εταιρία μπαίνει στην κατηγορία των “soft” hot hatch του C-segment με την έκδοση των 190 ίππων όπου έχει να αντιμετωπίσει πολύ σκληρούς αντιπάλους, όπως το Ford Focus και το Seat Leon FR αμφότερα με 180 άλογα, μαζί με τα Opel Astra και VW Golf, που αποδίδουν 150 άλογα. Θεωρητικά τίθεται αντιμέτωπο ακόμα και με τα Kia cee’d GT και Peugeot 308 GT, καθώς αποδίδουν 204 και 205 άλογα αντίστοιχα, αλλά η πράξη έδειξε ότι απέχει πολύ από αυτά.

Στα συν

  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός ασφαλείας
  • Ευελιξία
  • Τιμή

Στα μείον

  • Απουσία σπορ χαρακτήρα
  • Φρένα
  • Πλευρική στήριξη καθισμάτων
  • Μη διαφοροποίηση
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Μαλακές αναρτήσεις

Το αυτοκίνητο

Όπως προείπα, το αυτοκίνητο της δοκιμής πρόκειται για την πιο σπορ και πιο ισχυρή έκδοση στην γκάμα του Pulsar μέχρι σήμερα. Παρατηρώντας τις φωτογραφίες διαπιστώνεις ότι δεν το δείχνει σε κανένα σημείο του, κρατώντας με αυτό τον τρόπο ένα πολύ low-profile παρουσιαστικό. Οι “αετομάτηδες” θα εντοπίσουν μόνο τις διαφορετικές και μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου (17 ιντσών για την Acenta και 18 ιντσών για την Techna) και το μαύρο φινίρισμα των φωτιστικών σωμάτων. Στο πίσω μέρος, το χρώμιο στο τελείωμα της εξάτμισης, έρχεται για να ενισχύσει περαιτέρω την ελαφρώς σπορ εμφάνιση και αίσθηση.

Κατά τ’άλλα, το αυτοκίνητο διατηρεί στο ακέραιο τον σχεδιασμό των απλών εκδόσεων του Pulsar, το οποίο δεν θα ήταν υπερβολικό να χαρακτηριστεί ως μια σμίκρυνση του Qashqai. Αυτό γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμο, καθώς διαθέτει τη νέα V μάσκα στο εμπρός μέρος, ενώ οι ισχυρές καμπύλες, οι καθαρές γραμμές και οι μυώδεις λεπτομέρειες στο καπό, στους θόλους και στο προφίλ του αμαξώματος, δημιουργούν ένα άκρως θελκτικό σύνολο. Επουδενί βαρετό, ούτε εκκεντρικό για να προκαλέσει διχασμό. Προσωπικά αν του έβρισκα κάποια ατέλεια, αυτή θα ήταν στο πίσω μέρος, με τα “μπούμερανγκ” φωτιστικά σώματα να είναι λίγο μεγαλύτερα απ’ότι θα έπρεπε. Πάντως αρκετά θετικά σχόλια αποκομίζει ο τύπου διαχύτης (με look carbon) στον πίσω προφυλακτήρα και οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες σε διάφορα σημεία του αμαξώματος.

Έτσι, γίνεται ξεκάθαρο ότι απευθύνεται σε έναν οικογενειάρχη που επιθυμεί να κινείται γρήγορα, έχοντας ένα διακριτικό αμάξωμα, που δεν προκαλεί με την επιλογή του. Ο μόνος λόγος, όπου κάποιος θα μπορούσε να ζητήσει αισθητικά κάτι παραπάνω από το Pulsar, είναι η απουσία οποιασδήποτε άλλης δυνατότερης έκδοσης στην γκάμα του μοντέλου, οπότε η συγκεκριμένη θα ήταν φρόνιμο να είχε πιο σπορ εμφάνιση.

Εσωτερικό

Το ίδιο ακριβώς διακριτικό μοτίβο συναντάτε και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αποδεικνύοντας τις “μη σπορ” καταβολές του. Οι όποιες διαφορές εντοπίζονται στην look carbon διακοσμητική επένδυση που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό, στην δερμάτινη επένδυση του τριάκτινου τιμονιού το οποίο διαθέτει λευκές ραφές για αντίθεση και στα σπορ πεντάλ αλουμινίου. Το δερμάτινο σαλόνι του αυτοκινήτου της δοκιμής βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό μόνο της έκδοσης Techna.

Η κεντρική κονσόλα είναι αρκετά γνώριμη και μοιάζει με τα Qashqai και X-Trail, χωρίς ωστόσο να προέρχεται αυτούσια από αυτά. Στο κέντρο της προεξέχει και φιλοξενεί την οθόνη αφής 5,8 ιντσών οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας και πλοήγησης NissanConnect, αλλά και το σύστημα ελέγχου του κλιματισμού, που είναι γνώριμα από τα υπόλοιπα μοντέλα. Πλαισιώνεται από piano black διακοσμητική επένδυση, ενώ η εμφάνιση του ταμπλό με το κοίλο σχήμα μεγαλώνει οπτικά το εσωτερικό πλάτος. Καμία διαφορά και στον πίνακα οργάνων, με την οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 5 ιντσών ανάμεσα από τα αναλογικά όργανα να δείχνει τις απαραίτητες ενδείξεις του trip computer.

Η ποιότητα των υλικών είναι καλή, αλλά ένα σκαλοπάτι χαμηλότερη από αυτή του Qashqai και του ανταγωνισμού του μοντέλου. Διαθέτει μαλακό αφρώδες πλαστικό σε αρκετά μέρη, αλλά θα συναντήσεις και σκληρά πλαστικά, στα χαμηλά σημεία και στις επενδύσεις των θυρών.

Τα καθίσματα προσφέρουν μέτρια στήριξη, έχουν σχετικά μαλακή γέμιση, κάτι που κάνει τις μετακινήσεις ιδιαίτερα ξεκούραστες. Η θέση οδήγησης είναι μεν καλή, αλλά ίσως λίγο πιο ψηλά απ’ότι θα ήθελες από ένα αυτοκίνητο με κάποιες επιδόσεις. Πάντως, η περιμετρική ορατότητα είναι άριστη χωρίς να επηρεάζεται ενοχλητικά από τις φαρδιές κολώνες.

Από θέμα χώρων δεν αλλάζει κάτι, και το Pulsar εκπλήσσει ευχάριστα, καθώς χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο της κατηγορίας προσφέρει άπλετο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ και το εσωτερικό πλάτος “χαρίζει” ζωτικό χώρο στο ύψος των ώμων. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί και θα σε βοηθήσουν να αποθηκεύσεις διάφορα καθημερινά πράγματα και τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει μεγάλο άνοιγμα και μπορεί να χωρέσει 385 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα απελευθερώνονται 1.395 λίτρα ωφέλιμου χώρου, που όμως δεν δημιουργείται εντελώς επίπεδη επιφάνεια.

Κινητήρας

Όλη η ουσία του αυτοκινήτου κρύβεται κάτω από το καπό, καθώς κινείται από τον 1,6-λίτρων DiG-T τετρακύλινδρο κινητήρα. Αυτός είναι ένας από τα πιο προηγμένα μοτέρ στην κατηγορία του, έχει κωδική ονομασία MR16DDT και αποτελεί προϊόν συνεργασίας με τη Renault.

Διαθέτει πολλές τεχνολογίες προς όφελος της υψηλής απόδοσης, όπως άμεσο ψεκασμό καυσίμου και turbo. Τα ωστήρια έχουν δεχθεί επεξεργασία diamond-like carbon (DLC) και οι εκκεντροφόροι διαθέτουν nano-finish, ώστε να μειώνονται οι τριβές, Οι βαλβίδες εξαγωγής διαθέτουν γόμωση νατρίου για μείωση των θερμοκρασιών, ενώ οι εκκεντροφόροι διαθέτουν συνεχές μεταβλητό χρονισμό δύο σταδίων Twin CVTC, που παίρνουν κίνηση μέσω καδένας.

Αυτά μεταφράζονται σε απόδοση 190 ίππων στις 5.600 σ.α.λ. και 240 Nm ροπής διαθέσιμη από τις 1.600 σ.α.λ και μέχρι τις 5.200 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, με την κίνηση να μεταφέρεται, φυσικά, στον εμπρός άξονα. Διαθέτει σύστημα start/stop, κάτι που βοηθάει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, με αυτές να είναι πολύ μικρότερες από αυτές που θα περίμενες για την απόδοση του, αποδεικνύοντας ίσως με τον καλύτερο τρόπο την επιτυχημένη συνταγή του downsizing για τη Nissan. Συγκεκριμένα, η Nissan ανακοινώνει κατανάλωση καυσίμου στα μόλις 5,9 λίτρα/100χλμ, αλλά αυτή που είδαμε κατά την εβδομαδιαία μας δοκιμή και μετά από 620 χλμ. ήταν 7,7 λίτρα/100 χλμ. Ο κινητήρας είναι πλήρως συμβατός με τα νέα πρότυπα Euro6 και οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα μόλις από 138 γρ./χλμ., κάτι που σημαίνει ότι θα χρειαστεί να πληρώσεις τέλη κυκλοφορίας ύψους €165,6.

Περνώντας στα δυναμικά χαρακτηριστικά του, για το 0-100 χλμ/ώρα ανακοινώνεται από το εργοστάσιο ότι χρειάζεται 7,7 δευτ., με την πραγματικότητα να είναι πολύ κοντά, καθώς στο VBox μας είδαμε χρόνο 7,78 δευτ. Αυτό, μαζί με τις καλές εν κινήσει επιταχύνσεις, όπως βλέπεις παρακάτω, δίνουν εύκολα τον χαρακτηριστικό sleeper στο Nissan.

Nissan Pulsar 1.6 DiG-T 190 Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 7,78 δευτ.
0-150 χλμ/ώρα 15,62 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα (3η ταχύτητα) 5,57 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα (4η ταχύτητα) 7,23 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα (5η ταχύτητα) 11,42 δευτ.
Τελική ταχύτητα 215 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 42,81 μέτρα σε 3,14 δευτ.
Βάρος 1.350 κιλά

Τιμή-Εξοπλισμός

Σύμφωνα με τον επίσημο τιμοκατάλογο της ελληνικής εισαγωγικής εταιρίας, το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας. Σε αυτόν βρίσκεται μόνο η “βασική” έκδοση Acenta CON, με το κόστος της να ξεκινάει €22.000, και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 17″ με ελαστικά 205/50, οθόνη αφής με σύστημα πλοήγησης, σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας πρόσκρουσης κλπ. Η πλουσιότερη Techna ξεπερνάει τα €26.000 και διαθέτει το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας Nissan Safety Shield, τις περιφερειακές κάμερες Around View Monitor και τις ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, με ελαστικά 215/45.

Στον δρόμο

Έχοντας στο μυαλό την μέτρια θέση οδήγησης, σβήνεται οποιαδήποτε sport και επιθετική διάθεση. Το ίδιο θα διαπιστώσεις με το που κάνεις τα πρώτα χλμ., καθώς μαζί με την απουσία πλευρικής στήριξης, μένει μόνο το τιμόνι να σε κρατάει στη θέση σου. Στο τομέα της ανάρτησης δεν υπάρχει κάποια αλλαγή με τις απλές εκδόσεις, και έτσι εμπρός διαθέτει γόνατα MacPherson ενώ πίσω έναν συμπαγή ημιάκαμπτο άξονα. Οι ρυθμίσεις της, δυστυχώς, δεν του προσδίδουν ούτε GT χαρακτήρα, παρόλο που θεωρητικά το Pulsar με τα 190 άλογα έχει πιο σπορ ρυθμίσεις από την υπόλοιπη γκάμα.

Το αυτοκίνητο έχει σαφή προσανατολισμό την άνεση των επιβατών, αλλά οι 18άρες ζάντες με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά δεν είναι ο καλύτερος σύμμαχος για τους κακούς δρόμους μέσα στην πόλη, καθώς θα περάσουν στην καμπίνα κάποιες, ηχητικές κυρίως, δονήσεις. Τα αμορτισέρ και τα ελατήρια είναι μεν πιο σφιχτά από τις απλές εκδόσεις, αλλά όχι αρκετά ώστε να ελέγχουν σωστά το βάρος όταν αυξήσεις ρυθμό. Σε φρενάρισμα από πολλά χλμ/ώρα αλλά και σε συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης θα νιώσεις το αμάξωμα να πλέει, καθώς και να εμφανίζει κλίσεις. Έτσι είναι άτοπο να το συγκρίνεις με τον “αφοσιωμένο” ανταγωνισμό, καθώς εκεί χάνει κατά κράτος.

Ο δυνατός του κινητήρας, όμως, είναι ο κρυφός άσος από το μανίκι. Εξαιτίας της καλής ηχομόνωσης και της στιβαρότητας του πλαισίου, μπορείς να κινηθείς αρκετά γρήγορα χωρίς αυτό να γίνεται εύκολα αντιληπτό, και ενίοτε αμφισβητώντας την ιπποδύναμη του κινητήρα.

Είναι ελαστικός από χαμηλά, αλλά έτσι ρυθμισμένος που να μην εμφανίζει κάποια εκρηκτική συμπεριφορά, έχοντας γραμμική απόδοση μέχρι τις 6.000 σ.α.λ. Η απουσία ξεσπάσματος εν μέρει οφείλεται και στην αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου, το οποίο, όμως, είναι γρήγορο και αρκούντως ακριβές στις αλλαγές. Ηχητικά, μόνο πάνω από τις 5.000 σ.α.λ. θα ακούσεις κάτι που μπορεί να σου θυμίσει σπορ κατασκευή, όμως σε γενικές γραμμές θα νιώθεις ότι όλο το σύνολο είναι φιμωμένο και φιλτραρισμένο για politically correct καταστάσεις.

Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης ακολουθεί τον γενικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, και έχει αρκετά ελαφριά αίσθηση. Η αμεσότητα και η ακρίβεια του δεν είναι στα δυνατά του σημεία, καθώς όταν ανεβάσεις ρυθμούς θα νιώσεις μια καθυστέρηση στην μεταφορά των εντολών και μια απουσία πληροφόρησής του τι γίνεται στους εμπρός τροχούς. Με την πλήρη απενεργοποίηση του ESP θα καταλάβεις την εξαιρετικά ουδέτερη συμπεριφορά του πλαισίου, που αρέσκεται σε οδήγηση με γραμμές. Θα εμφανίσει σχετικά νωρίς υποστροφή, η οποία δύσκολα διορθώνεται μέσα στο apex, ενώ θα πρέπει να είσαι προσεκτικός με το γκάζι στην έξοδο για να αποφύγεις το ανεξέλεγκτο σπινιάρισμα του εσωτερικού τροχού. Αν θες να παίξεις με το πίσω μέρος θα πρέπει να κάνεις επιτηδευμένες κινήσεις, και τότε ίσως γλιστρήσει απότομα.

Το αυτοκίνητο διαθέτει δίσκους σε όλους τους τροχούς, με τους εμπρός αεριζόμενους. Δυστυχώς, ούτε η αποδοτικότητα τους μπορεί να συγκαταλεχθεί στα θετικά του, καθώς για την ακινητοποίηση του αμαξώματος από τα 100 χλμ/ώρα χρειάζεται κάτι λιγότερο από 43 μέτρα. Η αίσθηση του πεντάλ, όμως, ήταν καλή ενώ η όποια “κούραση” φάνηκε μετά από πολύ έντονη καταπόνηση.

Συμπέρασμα

Το Pulsar, στην έκδοση με τα 190 άλογα, στερείται σπορ χαρακτήρα και δεν θα εξιτάρει εσένα που θες ένα προσιτό “χλιαρό” hacth. Απευθύνεται σε σένα που έχεις στο πάνω μέρος των προτιμήσεων την άνεση και την ευκολία στην καθημερινή οδήγηση, και όχι τις συγκινήσεις από μια στριφτερή διαδρομή. Είναι άνετο, πρακτικό, έχοντας μεγάλο αβαντάζ τους κορυφαίους χώρους και τον πληρέστατο εξοπλισμό, και πολύ καλή τιμή. Ο δυνατός κινητήρας του και η πολιτισμένη λειτουργία του καθιστά το αυτοκίνητο ένα ισορροπημένο σύνολο για τους περισσότερους.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

<h5>Στα συν:</h5> Οδική συμπεριφορά, Κινητήρας, Επιδόσεις, Άνεση, Χώροι, Εξοπλισμός ασφαλείας, Ευελιξία, Τιμή <hr /> <h5>Στα μείον:</h5> Απουσία σπορ χαρακτήρα, Φρένα, Πλευρική στήριξη καθισμάτων, Μη διαφοροποίηση, Αίσθηση τιμονιού, Μαλακές αναρτήσειςTest Drive: Δοκιμάζουμε το Nissan Pulsar 1.6 DiG-T 190