Είναι φανερό ότι τα ηγετικά μυαλά της FIA δεν είναι τα πιο «ανοιχτά» του κόσμου. Μετά από πολλή κριτική και πολλά παράπονα, αποφάσισαν να κάνουν πιο επιθετικά και γρήγορα τα μονοθέσια της Formula 1, όμως και πάλι αυτό για τους περισσότερους αυτό δεν αρκεί. Από το 2014, όταν και το άθλημα απέκτησε πιο οικολογικό και πράσινο πρόσωπο, πολλοί έχουν γυρίσει την πλάτη, με τους κινητήρες να έχουν μεγάλη ευθύνη, διότι ο ήχος που παράγουν δεν αρκεί για τους οπαδούς.

Εκτός από αυτό, η Formula 1 γίνεται όλο και περισσότερο ένα πρωτάθλημα αντοχής, καθώς οι οδηγοί καλούνται να κάνουν σχεδόν συνέχεια διαχείριση ελαστικών και καυσίμων, ενώ την ίδια ώρα οι κινητήρες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν φέτος χωρίς τιμωρία είναι 4, ένα νούμερο που πιθανότατα θα μειωθεί ακόμα περισσότερο το 2018 και το 2019, αφού ίσως να υπάρχουν μόνο δύο κινητήρες για όλη τη σεζόν!

Μπορεί εσύ να λατρεύεις τους V10 και τους V12 κινητήρες, και την εκπληκτική μελωδία που παράγουν, αλλά ο Jean Todt, Πρόεδρος της FIA, υποστηρίζει πως η παγκόσμια κοινότητα δε θα δεχόταν την επιστροφή στα ατμοσφαιρικά μοτέρ, μιας και ο δρόμος της αυτοκίνησης είναι πολύ διαφορετικός και στραμμένος στον υβριδισμό.

Δε θα γινόταν αποδεκτοί από την κοινωνία. Έχουμε μια ευθύνη να τρέχουμε έναν οργανισμό που παρακολουθείται από την παγκόσμια κοινότητα. Και η παγκόσμια κοινωνία δε θα το αποδεχτεί αυτό. Πράγματι, είμαι σίγουρος ότι αν πείτε: «ας πάμε πίσω στους κινητήρες που είχαμε πριν από 10 χρόνια», πολλοί κατασκευαστές δε θα υποστήριζαν αυτή την κίνηση. Είμαι σίγουρος ότι τουλάχιστον οι 3 από τους 4 θα έφευγαν.

Επίσης, γνωρίζουμε ότι η σταθερότητα είναι απαραίτητη. Κατ’ αρχάς, να έχεις όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ανταγωνισμό και μετά να προστατεύσεις την επένδυση. Δεν μπορείς να επενδύσεις σε μια νέα τεχνολογία κάθε χρόνο, δεν είναι οικονομικά βιώσιμο, και ήδη γίνονται παράπονα για το κόστος των αγώνων, το κόστος της Formula 1, ένα κόστος που για ‘μένα είναι παράλογο.

Όταν βλέπεις όλη αυτή την έμφαση που δίνεται στην κλιματική αλλαγή, νιώθω ότι έχουμε την ευθύνη να συμμετέχουμε σε αυτό. Είναι αλήθεια ότι ένας αγώνας Formula 1 δημιουργεί λιγότερη μόλυνση απ’ ό,τι μία πτήση από το Παρίσι στη Νέα Υόρκη, αλλά πρέπει να είμαστε ένα παράδειγμα. Και, για να είσαι παράδειγμα, δεν μπορείς να επιτρέπεις στον εαυτό σου να δημιουργείς μόλυνση, επειδή είναι η λάθος εικόνα.

Σύμφωνα με τον Γάλλο, το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν είναι ηλεκτρικό. Το υδρογόνο είναι το καύσιμο του μέλλοντος σύμφωνα με τον ίδιο, ενώ επισημαίνει πως είναι σημαντικό να καθοριστεί η κατεύθυνση της Formula 1 για την επόμενη δεκαετία.

Είμαι σίγουρος ότι το υδρογόνο θα είναι η τεχνολογία που θα χρησιμοποιούμε στο μέλλον. Ίσως σε 5 χρόνια, το «Zero Car» να είναι ένα αυτόνομο αυτοκίνητο. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αλλάζει και θα συνεχίσει να αλλάζει. Αλλά, θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι κρατάμε τα καλύτερα συστατικά μαζί. Είναι μία από τις ευθύνες μας, να αποφασίζουμε ότι μόνο τι θα κάνουμε του χρόνου, αλλά πώς πρέπει να είναι η Formula 1 από το 2021 μέχρι το 2030, πώς πρέπει να είναι οι αγώνες, πώς θα πρέπει να είναι οι αγώνες αντοχής. Η καρδιά του αθλήματος θα είναι ακόμα εκεί, αλλά θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας την εξέλιξη της κοινωνίας.

  • jonjon

    Και μετά πήρε τα ? τού και έπεσε για ύπνο!

  • Yannis Gkiokas

    Γ..ώ την κοινωνία μου!

  • συμφωνουμε οτι η κοινωνια δεν ενδιαφερεται για τα μοτερ στην καθημερινοτητα της….βασικα την ενδιαφερει….αλλα οχι το ιδιο το μοτερ….αλλα η αποτελεσματικοτητα του στην καθημςρινοτητα…..
    δηλαδη αν βγουν στην παραγωγη V10 που να ειναι εξισου οικονομικα με ενα κλασικο 1400ρι me turbo θα το προτιμησει !!!!!

    ΑΛΛΑ ρε Ζαν…..μιλαμε για το αθλημα !!!!! η κοινωνια το βλεπει για να ξεφευγει απο την καθημερινοτητα της !!!! θελει τα Σ/Κ ενταση και κατι ονειρικο !!!!!!!!!!!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=xKV2WmNsWRI

  • whatevs

  • Anestis Genk

    Τι να κάνουμε που όλες οι κοινωνικές ομάδες στηρίζουν τις φραπεδιέρες.

  • Nerazzuro21

    Όλη η ουσία του άρθρου είναι αυτή η φράση:

    “Πράγματι, είμαι σίγουρος ότι αν πείτε: «ας πάμε πίσω στους κινητήρες που είχαμε πριν από 10 χρόνια», πολλοί κατασκευαστές δε θα υποστήριζαν αυτή την κίνηση. Είμαι σίγουρος ότι τουλάχιστον οι 3 από τους 4 θα έφευγαν.”
    Τα περί κοινωνίας που δεν θέλει τους ατμοσφαιρικούς είναι παραπέτασμα καπνού.

    • Mika

      Nicely said!!!

  • Renesis1
  • Rebel

    Είχαμε τον γεροΜπέρνι, τώρα έχουμε τον γεροJean… Δεν πάμε καλά! Ρε δώστε κυλίνδρους & ατμόσφαιρα στο λαό!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • George Liverpool

    Οσο κι αν δεν μας αρεσει,οι V10(ακομη και οι V8) ειναι παρωχημενοι τεχνολογικα.Η F1 θα πρεπει να ειναι η αιχμη της τεχνολογιας.Ουτε εμενα μου αρεσουν οι ηλεκτρικες σκουπες που υπαρχουν τωρα,ομως τεχνολογικα ειναι διαμαντια.ΣΙγα μην δεχθουν οι κατασκευαστες που επενδυσαν εκατονταδες εκατομμυρια για να εξελιξουν τα σημερινα PU,την αλλαγη στο καθεστως των κινητηρων.Θα ειναι σα να πετανε στα σκουπιδια ατελειωτες εργατοωρες και χρηματα.Το θεμα ειναι να βλετιωθει η ποιοτητα των αγωνων.Αν γινει αυτο,πιστευω πως το θεμα με τους κινητηρες θα ατονησει.Γι αυτους που πανε στη πιστα βεβαια,ο ηχος και ο ενθουσιασμος ειναι το α&ω.

  • LefterisKa.Ch

    Αντε καλα…

  • Soko

    f1 υδρογόνο….Η καρδιά του αθλήματος είναι ο κινητήρας εσωτερική καύσης πάντα ήταν και πάντα θα είναι ανεξάρτητος τη θα γίνει σε 10 χρονιά στην f1 …

  • Thanos

    Να ναι καλά τα MotoGP και WSBK που με στρώνουν από θέμα ήχου…

  • pvps

    Ρε παιδιά μην τρελενόμαστε! Δηλαδή βλέπουμε F1 για τον ήχο; Υποβαθμίζεται το θέαμα τόσο πολύ λόγω του ήχου; ΄Εβλεπα τις προάλες τα specs την μονοθεσίων και έδινε κατανάλωση περιπου 40L/100km. Καταλαβαίνετε φαντάζομαι τι μέγεθος είναι αυτο, ειδικά σε αυτοκίνητα που διαθέτουν turbo και υβριδικό σύστημα (η Veyron, το αυτοκίνητο με τη μεγαλύτερη κατανάλωση έχει 22L/100km αν θυμάμαι καλά – διορθώστε αν κάνω λάθος, ενω το Fiesta το Ecoboost 125 ίππων 4,3L/100km). Φανταστείτε δηλαδή τι καίνε τα ατμοσφαιρικά. Πέρα από αυτό νομίζω ότι έχει γίνει τρομερή βελτίωση στο θέμα του ήχου στα φετινά μονοθέσια ενώ και το σφύριγμα δεν νομίζω ότι ακούγεται άσχημο. Για άλλα έπρεπε να ανησυχούμε όπως η τάβλα από κάτω και το χαμήλωμα του μονοθεσίου, ώστε να πετάγονται σπίθες που βελτιώνουν και καλά το θέαμα.

    • Herc

      Εαν δεν βλεπεις ενα motorsport για τον ηχο, τοτε κλεισε τον ηχο της TV και βαλε κλαρινα.Δεν ειναι κ@υλωτικος ο ηχος των φετινων WRC Cars, που στροφαρουν- ουρλιαζουν 8500 και ακους τα τσαφ-τσουφ.Φαντασου να γινοταν ηλεκτρικα, να μην ακουγοταν καθολου και να εβλεπες να ερχεται στον δρομο μια ηλεκτρικη σκουπα σηκωνοντας απλως σκονη.Ξενερωμα.

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Ζαν πάντα ήσουν μουχριτσα και έλεγες ότι σε συνέφερε. Καιρός σιγά σιγά να φύγεις από τη θέση σου αλλά η καρέκλα είναι γλυκιά και σε θέλουν οι γραφιάδες του μάρκετινγκ να λες αυτά που θέλουν.
    Για την κοινωνία που έχει γυρίσει την πλάτη στην F1 φταίνε σε μεγάλο βαθμό τα ηλεκτρικά σκουπακια και θα ήθελε να ξαναγυρίσουν οι πολυστροφοι κινητήρες ή εστω να αυξηθεί το επιτρεπτό όριο των V6 κινητήρων στις 18.000 σ.α.λ.
    Η F1 ήταν πάντα συνυφασμένη με τον ήχο και την ταχύτητα.
    Οικολογια και F1 δεν συμβαδίζουν.
    Όποιος θέλει υβριδισμό και αντοχή κινητήρα υπάρχει και το WEC.

  • georgekaras

    Zαν τραβα στην Opel (ΠΕΖΟ) μπας και μπουμε στο ντακαρ και ασε τα …..πουρα

  • Talos the Robot

    Τότε δώστε V10 με υδρογόνο να είμαστε όλοι ικανοποιημένοι :P