Η ανακύκλωση των μπαταριών ιόντων λιθίου είναι το κλειδί για τη βιωσιμότητα τους

Σχετικά άρθρα

Το 2019 το κόστος για την κατασκευή μπαταρίας μιας κιλοβατώρας ήταν κατά μέσο όρο 130 ευρώ, όταν το 2010 στοίχιζε περίπου 915 ευρώ. Σήμερα, ο μέσος όρος της χωρητικότητας των μπαταριών στα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα βρίσκεται στα 44 kWh, από τα 37 kWh που ήταν το 2018, ενώ πλέον πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν μπαταρίες που βρίσκονται κοντά σε χωρητικότητες των 50-70 kWh.

Αυτό έχει αποτέλεσμα τη μεγάλη αύξηση της αυτονομίας και παράλληλα την αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που γίνονται πιο προσιτά λόγω μεγαλύτερης αυτονομίας.

Ενώ η τεχνολογία των μπαταριών ιόντων λιθίου έχει σημειώσει αλματώδη πρόοδο κατά την τελευταία δεκαετία όσον αφορά την ενεργειακή πυκνότητα, το κόστος και η διάρκεια ζωής του κύκλου αναμένεται και αυτή σύντομα να σημειώσει σημαντική βελτίωση.

Η επόμενη γενιά μπαταριών ιόντων λιθίου που θα εισέλθει στην αγορά τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια, είναι πιθανό να έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε νικέλιο και να φέρει τεχνολογίες που θα επιτρέπουν χωρητικότητες πολύ μεγαλύτερες από αυτές που ισχύουν σήμερα.

Με βάση τα σενάρια της βιομηχανίας, εκτιμάται ότι το 2030 θα υπάρξει απόσυρση 100-120 GWh μπαταριών αυτοκινήτων, ένας όγκος περίπου ισοδύναμος με την τρέχουσα ετήσια παραγωγή μπαταριών.

Χωρίς αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση τέτοιων όγκων, αυτό μπορεί να καταστεί σημαντική περιβαλλοντική ευθύνη. Όμως οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες αυτοκινήτων με σωστή διαχείριση μπορούν να διοχετευτούν μέσω της ανακύκλωσης στη επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών.

Η επαναχρησιμοποίηση μπαταριών, οι εφαρμογές αποθήκευσης για υπηρεσίες σε φορείς εκμετάλλευσης ηλεκτρικών δικτύων, ηλεκτρικών βοηθημάτων και εμπορικών ή οικιακών πελατών μπορούν να επεκτείνουν τη διάρκεια ζωής των μπαταριών που δεν είναι πλέον κατάλληλες για εφαρμογές στα αυτοκίνητα.

Η παράταση της ωφέλιμης ζωής αυτών των μπαταριών μπορεί να συμβάλει στον εκτοπισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, των εκπομπών και του κόστους κατασκευής νέων μπαταριών για την παροχή των ίδιων υπηρεσιών.

Σήμερα υπάρχει μικρή εμπειρία από αυτήν την αναδυόμενη αγορά. Όμως οι προκλήσεις της επαναχρησιμοποίησης των μπαταριών αυτοκινήτων θα μπορεί να μειώσει το κόστος κατασκευής νέων μπαταριών.

Καθώς αυξάνεται ο όγκος των μπαταριών που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα, η ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής βιομηχανίας ανακύκλωσης θα είναι το κλειδί για τη βιωσιμότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου.

Με την ανάκτηση κρίσιμων υλικών-στοιχείων της μπαταρίας, ένα ισχυρό σύστημα ανακύκλωσης θα μείωνε τη ζήτηση για πρώτες ύλες, τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και τις αρνητικές τοπικές επιπτώσεις από την εξόρυξη μεταλλευμάτων.

Επιπλέον, η εγχώρια ανακύκλωση θα επιτρέψει στις χώρες να μειώσουν την εξάρτησή τους από εισαγωγές υλικών πρώτων υλών για την κατασκευή μπαταριών. Μέχρι στιγμής, η οικονομική βιωσιμότητα και τα κίνητρα στην αγορά για ανακύκλωση λόγω των μικρών όγκων είναι μικρά, που όμως θα αυξάνονται όσο θα αυξάνεται η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Αυτή θα μεγαλώνει και θα παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της περιβαλλοντολογικής συνείδησης, ενθαρρύνοντας την ανακύκλωση μακροπρόθεσμα και κατευθύνοντας ανάλογες πολιτικές ανακύκλωσης.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Genesis G80 EV Magma Concept

Στο περίπτερο της Genesis στην έκθεση του Πεκίνου βρίσκεται το G80 EV Magma Concept, με το πρωτότυπο να ξεχωρίζει από το νέο bodykit κατασκευασμένο...

Τέσσερα πρωτότυπα από την Nissan

Τα πρωτότυπα Epoch, Evo, Epic και Era παρουσίασε στην έκθεση του Πεκίνου η Nissan, πρωτότυπα που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Dongfeng Motor. Πρόκειται...

Δύο νέα ηλεκτρικά παρουσίασε η Toyota στη Κίνα

Στην έκθεση του Πεκίνου η Toyota παρουσίασε τα bZ3C και bZ3X, δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά της Κίνας. Αποτελούν τις...