Έχουν περάσει ακριβώς 9 χρόνια από τη στιγμή που η Ferrari παρουσίασε, στην έκθεση της Γενεύης του 2013, την LaFerrari. Ωστόσο, πολύ πριν αποκαλυφθεί το αυτοκίνητο, οι μηχανικοί της Ferrari βασίστηκαν σε αυτό το μουλάρι για να δοκιμάσουν το σύστημα πέδησης, το σύστημα διεύθυνσης, την ανάρτηση και το ESP. Κυρίως, όμως, χρησιμοποιήθηκε για την διεξαγωγή εκτεταμένων δοκιμών γύρω από το πρωτότυπο υβριδικό σύστημα.

Η εξέλιξη του πρώτου υβριδικού ιταλικού hypercar ξεκίνησε το 2011, με την Ferrari να τοποθετεί αρχικά τα μηχανικά μέρη της LaFerrari στο σώμα μιας τροποποιημένης 458. Η εσωτερική ονομασία του project της LaFerrari ήταν F150 και οι φάσεις των δοκιμών εξέλιξης του hypercar της Ferrari χωρίστηκαν σε τρεις κύκλους.

Αρχικά, το πρώτο μουλάρι δοκιμών, γνωστό ως M6, προήλθε από την πλατφόρμα Type F142 της Ferrari -ευρύτερα γνωστή από την 458 Italia. Σε σύγκριση με την τελική έκδοση παραγωγής της LaFerrari, το πρώτο μουλάρι δοκιμών ήταν σαφές ότι μοιάζει με την 458 Italia. Ωστόσο, το αλουμινένιο πλαίσιο της τελευταίας είχε τροποποιηθεί για να φιλοξενήσει το πρωτότυπο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης της LaFerrari, όταν το τελικό προϊόν βασιζόταν σε ένα carbon πλαίσιο.

Στην περίπτωση του μουλαριού M6, ο V12 κινητήρας είχε κωδική ονομασία Type F140FB, ενώ το αυτοκίνητο της τελικής παραγωγής εφοδιαζόταν με τον Type F140FE, ήτοι μια εξέλιξη αυτού.

Επιπλέον, οι μηχανικοί της Ferrari είχαν προσαρμόσει τις βάσεις των αμορτισέρ στο πρωτότυπο, ως μέρος της έρευνάς τους για την κατανομή βάρους του αυτοκινήτου. Οι δοκιμές του συγκεκριμένου πρωτοτύπου της LaFerrari διήρκεσαν από τον Μάϊο του 2011 έως και τον Δεκεμβρίου 2012.

Τα μεταγενέστερα στάδια του τριφασικού κύκλου των δοκιμών της LaFerrari ήταν εσωτερικά γνωστά ως Second Family Mulotipo και Third Family Preserie, με κάθε νεότερη έκδοση των μουλαριών δοκιμών να μοιάζει περισσότερο με το τελικό προϊόν.

Δεδομένης της πολυπλοκότητας του νέου υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης, οι μηχανικοί της Ferrari αφιέρωσαν σημαντικούς πόρους για την ανάπτυξη της LaFerrari.

Πρωτότυπα του hypercar εθεάθησαν πολλές φορές με έντονο καμουφλάζ γύρω από τα κεντρικά γραφεία της Ferrari στο Maranello, ενώ τα είχαμε δει και στην πίστα του Nurburgring, ακόμη και μετά την αποκάλυψη της έκδοσης παραγωγής του αυτοκινήτου.

Στις 14 Μαΐου του 2022, ο οίκος δημοπρασιών RM Sotheby’s θα βγάλει στο σφυρί στο Μονακό το πρωτότυπο M6, με το αυτοκίνητο να προσφέρεται μαζί με τα αποσπώμενα πάνελ δοκιμών, που χρησιμοποιήθηκαν για να καμουφλάρουν το μουλάρι κατά την εξέλιξη της LaFerrari.