Η Panasonic καθυστερεί την παραγωγή της νέας μπαταρίας της Tesla για να βελτιώσει την απόδοση

Σχετικά άρθρα

Η Panasonic έκανε γνωστό πως θα καθυστερήσει την εμπορική παραγωγή των 4680 μπαταριών της Tesla, καθώς στοχεύει να βελτιώσει την απόδοσή τους. H μαζική παραγωγή τους θα ξεκινήσει πλέον εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025, με την Panasonic να υποστηρίζει πως η καθυστέρηση οφείλεται στην απόφαση της να εισάγει βελτιώσεις στην απόδοση της μπαταρίας, που θα ενισχύσει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα της.

Η ιαπωνική εταιρία ήλπιζε πως θα ξεκινούσε την μαζική παραγωγή των 4680 μπαταριών στα τέλη Μαρτίου του 2024.

Η Panasonic τρέχει μια πιλοτική γραμμή παραγωγής των 4680 μπαταριών στο εργοστάσιό της στην Wakayama στην Ιαπωνία, ενώ η Tesla παράγει ήδη τις μπαταρίες 4680, τις οποίες ο Elon Musk έχει διαφημίσει ως το κλειδί για την κατασκευή φθηνότερων και συναρπαστικότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Tesla σχεδιάζει να αυξήσει σταθερά την παραγωγή των 4680 μπαταριών πριν από την έναρξη της παραγωγής του Cybertruck το επόμενο έτος. Η Tesla χρησιμοποιεί επί του παρόντος τις συγκεκριμένες μπαταρίες στη βασική έκδοση του Model Y που παράγεται στο Gigafactory στο Τέξας.

Το όνομα της 4680 μπαταρίας προέρχεται από τις διαστάσεις της (46 χλστ. πλάτος και 80 χλστ. ύψος), και το κυλινδρικό στοιχείο της μπαταρίας ακολουθεί σπειροειδή προσέγγιση.

Η νέα μπαταρία διαθέτει αλλαγές στα υλικά των ηλεκτροδίων, βελτιωμένο σχεδιασμό κυψελών αλλά και βελτιωμένες διαδικασίες παραγωγής, με τη νέα σχεδίαση της να βελτιώνει την απόδοση της (ηλεκτρική και θερμική), ενώ παράλληλα καθίσταται δομικό στοιχείο του αυτοκινήτου.

Στο πακέτο της μπαταρίας υπάρχουν 960 στοιχεία (40×24), αντί για περίπου 24.000 στοιχεία που τοποθετούνται σε ένα πακέτο μπαταρίας με τα κελιά 2170. Αυτό καθίσταται δυνατό επειδή τα 4680 αποθηκεύουν περίπου 5 φορές περισσότερη ενέργεια, με την ενεργειακή τους πυκνότητα να φτάσει/υπερβαίνει τα 300 Wh/κιλό, κάτι που -σύμφωνα με τον Elon Musk- μειώνει το κόστος ανά kWh κατά 56%.

Η νέα μπαταρία παρέχει 6 φορές περισσότερη ισχύ και 16% μεγαλύτερη αυτονομία, με το πρόβλημα της θερμικής διαχείρισης να έχει λυθεί εξαιτίας του κυλινδρικού σχεδιασμού, προσφέροντας μικρότερη ηλεκτρική διαδρομή στα κελιά.

ΠηγήReuters

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Mazda EZ-6

Τον προηγούμενο μήνα, στο περιθώριο της έκθεσης του Πεκίνου, η Mazda παρουσίασε το EZ-6, ένα σεντάν μοντέλο που αναπτύχθηκε από την κοινοπραξία Changan Mazda...