Η Panasonic έκανε γνωστό σήμερα πως θα ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή της νέας 4680 μπαταρίας ιόντων λιθίου για την Tesla πριν από τα τέλη Μαρτίου του 2024.

Η παραγωγή της μπαταρίας θα γίνεται στο εργοστάσιο της Panasonic στη πόλη Wakayama στην Ιαπωνία, με την εταιρία να κατασκευάζει δύο νέες γραμμές παραγωγής στο εν λόγω εργοστάσιο. Παράλληλα η Panasonic θέλει να κατασκευάσει και ένα νέο εργοστάσιο στις ΗΠΑ, κόστους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, είτε στην Οκλαχόμα είτε στο Κάνσας κοντά στο Τέξας, όπου η Tesla ετοιμάζει το νέο της εργοστάσιο.

Το όνομα της 4680 μπαταρίας προέρχεται από τις διαστάσεις της (46 χλστ. πλάτος και 80 χλστ. ύψος), και το κυλινδρικό στοιχείο της μπαταρίας ακολουθεί σπειροειδή προσέγγιση.

Η νέα μπαταρία διαθέτει αλλαγές στα υλικά των ηλεκτροδίων, βελτιωμένο σχεδιασμό κυψελών αλλά και βελτιωμένες διαδικασίες παραγωγής, με τη νέα σχεδίαση της να βελτιώνει την απόδοση της (ηλεκτρική και θερμική), ενώ παράλληλα καθίσταται δομικό στοιχείο του αυτοκινήτου.

Στο πακέτο της μπαταρίας υπάρχουν 960 στοιχεία (40×24), αντί για περίπου 24.000 στοιχεία που τοποθετούνται σε ένα πακέτο μπαταρίας με τα κελιά 2170. Αυτό καθίσταται δυνατό επειδή τα 4680 αποθηκεύουν περίπου 5 φορές περισσότερη ενέργεια, με την ενεργειακή τους πυκνότητα να φτάσει/υπερβαίνει τα 300 Wh/κιλό, κάτι που -σύμφωνα με τον Elon Musk- μειώνει το κόστος ανά kWh κατά 56%.

Η νέα μπαταρία παρέχει 6 φορές περισσότερη ισχύ και 16% μεγαλύτερη αυτονομία, με το πρόβλημα της θερμικής διαχείρισης να έχει λυθεί εξαιτίας του κυλινδρικού σχεδιασμού, προσφέροντας μικρότερη ηλεκτρική διαδρομή στα κελιά.