Test Drive: Δοκιμάζουμε το Honda Jazz Crosstar facelift

Σχετικά άρθρα

Στις αρχές του χρόνου, η Honda αποκάλυψε την ανανεωμένη έκδοση της τέταρτης γενιάς του Jazz, αφού πρώτα είχε μια εμπορική πορεία τριών ετών. Το facelift του Jazz βελτιώνει στα σημεία το εξαιρετικά ικανό σύνολο, με τις διαφορές να είναι δύσκολα διακριτές στο αισθητικό κομμάτι.

Αυτές εντοπίζονται στον ελαφρώς ανασχεδιασμένο μπροστινό προφυλακτήρα και την διαφορετική μάσκα, όπου η έκδοση Crosstar διαθέτει επιπλέον ένα προστατευτικό χρωμίου. Επιπλέον, οι προβολείς ομίχλης ενσωματώνονται πλέον στον προφυλακτήρα, τα πίσω φώτα είναι ελαφρώς σκουρόχρωμα, ενώ νέου σχεδιασμού είναι και οι ζάντες.

Για την Crosstar έκδοση που είχαμε για δοκιμή, η ιαπωνική εταιρία αναφέρει ότι ορισμένοι πελάτες δεν έχουν την ανάγκη να αγοράσουν ένα SUV, λόγω του μεγέθους ή των μειονεκτημάτων τους στην κατανάλωση καυσίμου, ενώ ταυτόχρονα οι πελάτες που δεν θέλουν κάποιο hatchback ή κάποιο σεντάν, αλλά θέλουν να διαφοροποιηθούν για να αναδείξουν τον τρόπο ζωής τους, είναι αυτοί για τους οποίους πιστεύει ότι το Jazz Crosstar είναι ένα τέλειο αυτοκίνητο.

Η “ανήσυχη” έκδοση του Jazz ξεχωρίζει από τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, τις αδιάβροχες επενδύσεις (στα καθίσματα, στα πάνελ των εμπρός θυρών και στο ταμπλό) και τις ενσωματωμένες ράγες οροφής. Ακόμα, η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 16 χλστ. σε σχέση με το “απλό” Jazz, και πλέον φτάνει τα 152 χλστ.

Η αύξηση προέρχεται από τα νέα ελατήρια της ανάρτησης, αλλά κυρίως από τη μεγαλύτερη διάμετρο των τροχών. Το “απλό” Jazz πατάει σε ζάντες 16 ιντσών με ελαστικά 185/55, κάτι που μεταφράζεται σε διάμετρο 610 χλστ. Το Jazz Crosstar διαθέτει ζάντες 16 ιντσών, αλλά με ελαστικά διαστάσεων 185/60, ήτοι διάμετρο 627 χλστ..

Περνώντας στο εσωτερικό, υπάρχουν νέες ταπετσαρίες, με την να αναφέρει ότι βελτιωμένα είναι τα υλικά στο ταμπλό και στο τιμόνι.

Η διαμόρφωση και οι χώροι της Crosstar έκδοσης του Jazz δεν έχουν αλλάξει, αλλά η πρόσβαση στο αυτοκίνητο είναι πιο εύκολη, εξαιτίας της υψηλότερης απόστασης από το έδαφος. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένος κατά 6 λίτρα, σε σχέση με το “απλό” Jazz, και φτάνει τα 298 λίτρα (έως 1.199 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων) χωρίς να επηρεάζεται σημαντικά το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης του.

Στο Jazz Crosstar θα εκτιμηθούν δεόντως τα ευέλικτα πίσω καθίσματα Magic Seats, που παρέχουν δυνατότητα αναδίπλωσης προς τα πάνω ή προς τα κάτω για την φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο προσφέρει τους κορυφαίους χώρους στην κατηγορία του, με την καμπίνα να διακρίνεται για την ευρυχωρία της και για τις πολλαπλές θήκες αποθήκευσης μικροαντικειμένων.

Η σημαντικότερη, όμως, αλλαγή του facelift του Jazz εντοπίζεται κάτω από το καπό, καθώς το μοντέλο διαθέτει ένα αναβαθμισμένο υβριδικό σύνολο.

Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα έχει αυξηθεί κατά 10 kW (14 ίππους), ανεβάζοντας τη συνολική απόδοση του συνόλου στα 90 kW (122 ίππους). Επιπλέον, ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας -που λειτουργεί ως γεννήτρια- έχει αυξημένη απόδοση κατά 8 kW (9 ίππους), φτάνοντας τα 78 kW (106 ίππους). Ο 1,5 λίτρων i-MMD βενζινοκινητήρας έχει κερδίσει 7 kW και πλέον αποδίδει 79 kW (107 ίππους), με τη ροπή να παραμένει στα 131 Nm.

Το υβριδικό σύστημα του Jazz Crosstar e:HEV παράγει 102 γρ. CO2 ανά χλμ., ενώ ανακοινώνεται ότι καταναλώνει 4,8 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ., παρά την αύξηση της ιπποδύναμης. Ωστόσο στη πράξη αποδείχτηκε ακόμη οικονομικότερος μιας κατά την δοκιμή του αυτοκινήτου διανύσαμε 590 χλμ., με την μέση κατανάλωση που έδειξε ο υπολογιστής ταξιδιού να ήταν 4,6 λίτρα/100 χλμ.

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της Honda στο Jazz e:HEV έχει επίσης αναθεωρηθεί για να βελτιώσει την ομαλότητα και την οδηγική ικανότητα για να προσφέρει μια πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Διαθέτει καλύτερη απόκριση κατά την επιτάχυνση και έχει αυξηθεί αυτή η αίσθηση της επιτάχυνσης, ενώ σύμφωνα με την Honda, τα 0-100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 9,7 δευτ. και η τελική αγγίζει τα 175 χλμ/ώρα.

Εντός πόλης είναι τρομερά ήσυχο και ευκολοδήγητο, αλλά όταν χρειαστείς την πλήρη ισχύ, ο κινητήρας θα ακουστεί. Κάποιους μπορεί να τους ενοχλήσει για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, κάποιους άλλους θα περάσει αδιάφορο. Το σύστημα διεύθυνσης διατηρεί την ακρίβεια του, έχοντας το σωστό “βάρος”, αλλά με διάμετρο στροφής στα 10,1 μέτρα και σχεδόν τρεις στροφές από άκρη σε άκρη, δεν θα το χαρακτηρίζεις και το πιο άμεσο.

Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης είναι άψογη για τις αστικές μετακινήσεις, με το σύνολο να είναι πραγματικά άνετο και ξεκούραστο, καθώς στις λακκούβες δεν χτυπάει, παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα πίσω. Σε πιο γρήγορο ρυθμό θα νιώσεις τις κλίσεις του αμαξώματος, αλλά είναι στιβαρό και σταθερό, με το μοντέλο να σου εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμα και όταν κινηθείς σε πατημένο χώμα, για να πας σε μια απομακρυσμένη παραλία ή για να ανέβεις στο βουνό και να προσεγγίσεις ένα δύσβατο μονοπάτι.

Το Jazz Crosstar απευθύνεται σε ένα προφίλ ανθρώπου που ζει στην πόλη, αλλά έχει ένα πιο δραστήριο lifestyle και του αρέσουν τα crossovers. Αφήσαμε για το τέλος την τιμή του Jazz Crosstar, η οποία ξεκινά από τα 31.700 ευρώ. Είναι εξαιρετικά υψηλή, όχι μόνο για τα δεδομένα της κατηγορίας, και παρότι διαθέτει έναν υπερπλούσιο κατάλογο εξοπλισμού της κορυφαίας έκδοσης Advance, δύσκολα μπορείς να δικαιολογήσεις την τιμή.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Honda: Τρία νέα ηλεκτρικά για την Κίνα

Στην έκθεση του Πεκίνου που θα διεξαχθεί την επόμενη εβδομάδα, η Honda θα παρουσιάσει μια νέα σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της. Αυτά θα φέρουν το...

EuroNCAP: Πεντάστερα τα Nio EL6, Toyota C-HR και υπό προϋποθέσεις το Honda CR-V

Ο EuroNCAP έκανε γνωστά τα αποτελέσματα των δοκιμών ασφάλειας που διενήργησε στα Nio EL6, Toyota C-HR, και Honda CR-V υπό τους ενημερωμένους κανονισμούς του...