Η “ιδιοφυής” σχεδίαση της μπροστινής αεροτομής της Mercedes W15

Σχετικά άρθρα

Η μπροστινή αεροτομή της Mercedes W15 έχει τραβήξει σήμερα την προσοχή όλου του paddock κατά την πρώτη ημέρα των δοκιμών στο Μπαχρέιν. Ο σχεδιασμός της, που βρίσκεται υπό έντονη αμφισβήτηση για το κατά πόσο συμμορφώνεται με τους κανονισμούς, διαθέτει τέσσερα πτερύγια, με το πάνω πτερύγιο να είναι συνδεδεμένο με την μύτη με ένα λεπτό κομμάτι ανθρακονήματος.

Τα δύο κάτω πτερύγια συνδέονται με τη μύτη, με τον σχεδιασμό αυτό να προσπαθεί να αναδημιουργήσει τη “δίνη Y250” που δημιουργούσε η παλιά γενιά μπροστινών αεροτομών (πριν το 2022), με αποτέλεσμα περισσότερη κάθετη δύναμη.

Η Mercedes έχει κάνει κάτι το πολύ έξυπνο, αφού για να πληροί τους κανονισμούς, που αναφέρουν πως τα πτερύγια και τα στοιχεία πρέπει να είναι συνεχόμενα σε όλη τη δομή της μπροστινής αεροτομής χωρίς κενά, έχει συνδέσει το πάνω πτερύγιο με την μύτη με ένα πολύ λεπτό κομμάτι ανθρακονήματος.

Εάν η αεροτομή δεν θεωρεί παράνομη, τότε δύσκολα οι υπόλοιπες ομάδες θα μπορέσουν να την αντιγράψουν, δεδομένου του πόσο αναπόσπαστο μέρος είναι η μπροστινή αεροτομή όσον αφορά την αλληλεπίδραση με το υπόλοιπο αυτοκίνητο.

Ο Toto Wolff είπε πως η Mercedes βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με τη FIA σχετικά με τον καινοτόμο σχεδιασμό της μπροστινής αεροτομής της W15, με τον ίδιο να λέει πως είναι “ok”.

Ωστόσο αρκετοί είναι αυτοί που κατηγορούν πως η σχεδίαση της αεροτομής μπορεί να είναι νόμιμη, αλλά είναι ενάντια στο πνεύμα των κανονισμών. Ανάμεσά τους και ο Pat Symonds, επικεφαλής τεχνικός διευθυντής της F1, που δήλωσε:

Αυτή είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ερμηνεία. Πιστεύω ότι αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι ότι στο Άρθρο 3 των κανονισμών, το οποίο υπαγορεύει πραγματικά τον τρόπο παραγωγής των αεροδυναμικών σχημάτων, είναι πολύ σαφές στις εισαγωγικές δηλώσεις ότι ο στόχος των κανονισμών είναι να διασφαλίσουν ότι τα μονοθέσια θα μπορούν να ακολουθούν το ένα το άλλο από πολύ κοντά.

Είναι πράγματι αυτό εντός του πνεύματος των κανονισμών; Είναι εντός των κανονισμών, είναι εντός του γράμματος του νόμου. Δεν υπάρχει απολύτως καμία αμφιβολία για αυτό. Αλλά θέλουμε κάτι τέτοιο; Δεν γνωρίζω. Αυτό είναι ίσως που πρέπει να συζητήσουμε. Νομίζω ότι πρέπει να ξέρουμε πόσο ισχυρό είναι το αποτέλεσμα. Η FIA έχει τώρα μια πολύ καλή αεροδυναμική ομάδα που είναι ικανή να βλέπει αυτά τα πράγματα και να λέει “ναι, στην πραγματικότητα δεν υπάρχει τίποτα κακό με αυτό” ή “όχι, υπομονή, αυτό ξεκινά μια τάση που δεν θέλουμε πραγματικά να δούμε.

Οι κανονισμοί που διέπουν τη σχεδίαση των μπροστινών αεροτομών έγιναν αυστηρότεροι το 2022, σε μια προσπάθεια να μειωθεί το outwash για να μειώσει τον βρώμικο αέρα, βοηθώντας τα μονοθέσια να ακολουθούν το ένα το άλλο για να αυξηθούν οι προσπεράσεις. Ο στόχος του άρθρου 3 των κανονισμών είναι “να επιτρέψει στα μονοθέσια να αγωνίζονται το ένα δίπλα στο άλλο, διασφαλίζοντας ότι η απώλεια αεροδυναμικής απόδοσης ενός μονοθεσίου που ακολουθεί ένα άλλο μονοθέσιο περιορίζεται στο ελάχιστο”.

Στην περίπτωση της Mercedes, αυτό σχετίζεται με τον λεπτό σύνδεσμο στο πάνω πτερύγιο της αεροτομής που βοηθά στη δημιουργία της “δίνης Y250” που σπρώχνει στην άκρη τον “ταραχώδη” αέρα που έρχεται από τους μπροστινούς τροχούς.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τραυματίστηκε ελαφρά ο Lando Norris

Ο Lando Norris γιόρτασε την Ημέρα του Βασιλιά στην Ολλανδία, που γιορτάζεται στις 27 Απριλίου, αλλά η μέρα για τον πιλότο της McLaren έκλεισε...