Can we guess!? (GP Κίνας 2011)

Σχετικά άρθρα

Η δράση στην Formula 1 συνεχίζεται, χωρίς “ανάσα” για ομάδες και οδηγούς. Μετά από τον αγώνα της Μαλαισίας, οι ομάδες μάζεψαν άρον άρον τον εξοπλισμό τους, για να μεταφερθούν 3.707 χιλιόμετρα βορειοανατολικά, στην μεγαλύτερη πληθυσμιακά πόλη της Κίνας, τη Σαγκάη.

Οι παροιμίες είναι σοφές, “τα πολλά λόγια είναι φτώχεια”, οπότε καλό είναι να ξεκινήσω από την πίστα της Σαγκάης. Σίγουρα η διαδρομή δεν είναι τόσο τεχνική για τα μονοθέσια και ο αγώνας τόσο κουραστικός για τους οδηγούς όσο αυτή της Σεπάνγκ στη Μαλαισία. Οι οδηγοί έχουν αρκετά μέτρα για να “ξεκουραστούν”, αφού η πολύ μεγάλη πίσω ευθεία, αλλά και η αρκετά μεγάλη ευθεία εκκίνησης-τερματισμού τους επιτρέπει να “χαλαρώσουν”, παρόλο που η χάραξη δεν τους κουράζει ιδιαίτερα. Δύο πολύ σημαντικά σημεία της πίστας είναι οι δύο παρατεταμένες στροφές, 1η και η 13η. Ειδικότερα στη στροφή 13 βλέπουμε συχνά τους οδηγούς να κάνουν αρκετές διορθώσεις στο τιμόνι τους, προσπαθώντας να έχουν όσο το δυνατόν καλύτερη έξοδο για την πίσω μεγάλη ευθεία.

Shanghai International Circuit

Οι καιρικές συνθήκες στην Σαγκάη θα είναι πιο κρύες, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν τα προβλήματα που είδαμε στη Μαλαισία με τα ελαστικά. Για 3η φορά η Pirelli έχει διαθέσει τη μαλακή και τη σκληρή γόμα και ο Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της ιταλικής εταιρείας προβλέπει ότι θα έχουμε δύο pit stop την Κυριακή. Κάτι σαν την Αυστραλία δηλαδή. Επίσης, ο Hembery δήλωσε ότι η σκληρή γόμα αντέχει για 6 περίπου γύρους παραπάνω από την μαλακή και οι οδηγοί μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν στο Q3. Προσωπικά, θεωρώ ότι δύσκολο θα δούμε τους κορυφαίους συνδυασμούς να επιλέγουν τη σκληρή γόμα.

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από το GP στην Μαλαισία, συνεπώς είναι δύσκολο να δούμε μεγάλες διαφορές στην απόδοση των μονοθεσίων. Η RB7 δείχνει να είναι και πάλι το ταχύτερο μονοθέσιο, ωστόσο, το KERS είναι ξανά η αχίλλειος πτέρνα του αυστριακού μονοθεσίου. Το σύστημα δεν λειτουργούσε κανονικά το πρωί στο μονοθέσιο του Webber, και οι μηχανικοί του, μη θέλοντας να αντιμετωπίσουν επιπλέον προβλήματα που έχουν χρονοβόρα λύση, του είπαν να σταματήσει να πατάει το κουμπί ενεργοποίησής του.

O Sebastian Vettel δείχνει να είναι το φαβορί για την 3η συνεχόμενη νίκη. Ο Πρωταθλητής έγραψε τον ταχύτερο χρόνο και στις δύο περιόδους, δείχνοντας μάλιστα να έχει πολύ καλή διαχείριση ελαστικών με ανταγωνιστικό γυρολόγιο. Στο FP1 η διαφορά του από τον Webber ήταν μεγάλη, ενώ το χάσμα από τις McLaren ήταν τεράστιο, όμως, βρετανική ομάδα αδιαφορούσε για τους χρόνους της πρωινή περίοδο. Φυσικά, ο Vettel είναι ικανοποιημένος από τη συμπεριφορά και γενικότερα από το αυτοκίνητό του, αλλά ο Γερμανός πιστεύει ότι οι διαφορά θα είναι μικρές. Ίσως να έχει δίκιο ο 23χρονος, όμως πολλές φορές έχουν μειώσει την απόδοση της Red Bull. Θα δούμε αν μας λέει αλήθεια ή όχι.

Πανέτοιμος για το "χατ-τρικ" δείχνει να είναι ο Seb

Ο Mark Webber δεν είχε απροβλημάτιστη μέρα σαν τον team-mate του. Όπως αναφέρω παραπάνω, ο Αυστραλός είχε πρόβλημα με το KERS και για άλλη μια φορά έδειξε να υστερεί έναντι του Vettel. Ο Webber είναι ένας από τους οδηγούς που πρέπει να αυξήσει την ταχύτητά του όσο το δυνατόν ταχύτερα. Σε Αυστραλία και Μαλαισία οδηγούσε το ταχύτερο μονοθέσιο, όμως στις κατατακτήριες είδε τον Hamilton να πετυχαίνει καλύτερο χρόνο και στον αγώνα δεν συγκέντρωσε τους βαθμούς που περίμενε. Δεν γνωρίζω τη στάση της Red Bull. Ασκεί πίεση στον Αυστραλό ή βλέποντας τον Vettel να είναι καλύτερος τον αφήνει να βελτιωθεί μόνος του, με στόχο να είναι η τελευταία του χρονιά στην αυστριακή ομάδα ή ακόμα και στην Formula 1; Τα περιθώρια στενεύουν και αν συνεχίζει να πιστεύει ότι μπορεί να κατακτήσει τον τίτλο (εξαιρετικά δύσκολο κατά τη γνώμη μου) είναι αναγκαίο για τον ίδιο να γίνει πιο ανταγωνιστικός και να μην αφήνει τον Vettel και τους άλλους να “αλωνίζουν”.

http://www.youtube.com/watch?v=AEsRwW0Hvec

Πολλή δουλειά για τους μηχανικούς της McLaren. Η βρετανική ομάδα έχει νέο πάτωμα και νέα διάταξη στις εξατμίσεις και σε όλο το FP1 τα αξιολογούσε, αδιαφορώντας για τους χρόνους. Το πρωί ο Jenson Button αντιμετώπισε πρόβλημα υπερθέρμανσης με το KERS του, όμως το πρόβλημα διορθώθηκε από τους μηχανικούς του. Ο Πρωταθλητής του 2009 είχε πρόβλημα με την ισορροπία της MP4-26, αφού ποτέ δεν μπόρεσε να βρει ένα πολύ καλό στήσιμο σε αυτή. Παρ’ όλα αυτά, ο Βρετανός πιστεύει ότι τα δεδομένα που έχουν συλλέξει είναι πολλά και ελπίζει να βελτιώσουν τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του για να μειώσουν ακόμα περισσότερο τη διαφορά από την RBR.

http://www.youtube.com/watch?v=Fifufz85THQ

Παρόμοια προβλήματα με το set-up είχε και ο Lewis Hamilton. O “Billion Dollar Man” έδειξε ότι είναι αυτός που μπορεί να ανταγωνιστεί τους οδηγούς της Red Bull, αν αυτό μπορεί να γίνει. Ο Βρετανός δεν ήταν ικανοποιημένος με την συμπεριφορά της MP4-26, αφού δεν ένιωθε άνετα μέσα σε αυτή, όμως μπόρεσε να γράψει τον 2ο καλύτερο χρόνο στο FP2. Ωστόσο, πρέπει να αναφέρω ότι ο Hamilton φαίνεται να έχει πρόβλημα με τα μαλακά ελαστικά. Μόλις έκανε έναν γύρο με αυτά, άνοιξε τον ασύρματο και είπε στους μηχανικούς του ότι τα ελαστικά είχαν χάσει την απόδοσή τους. Ο Hamilton έχει αλλάξει το στυλ οδήγησής του. Φέτος είναι πιο λείο. Ίσως όμως δεν φτάνει αυτό. Στην Αυστραλία δεν είχε πρόβλημα με τα ελαστικά. Στη Μαλαισία το πρόβλημά του ήταν πολύ μεγάλο, αφού δεν είχε φρέσκια σκληρή γόμα, και αναγκάστηκε να βάλει χρησιμοποιημένα. Στις κατατακτήριες δείχνει την ταχύτητά του, αλλά στον αγώνα πρέπει να είναι πιο προσεκτικός με τα Pirelli.

Θα μπορέσει ο "Billion Dollar Man" να διαχειριστεί σωστά τα ελαστικά του;

Η Ferrari περιμένει να έχει ένα δύσκολο 3ήμερο, καθώς δεν περιμένει μεγάλη βελτίωση μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Η Scuderia έχει φέρει μερικές αναβαθμίσεις, αλλά είναι σχεδόν απίθανο να αυξήσουν σημαντικά την απόδοση της ομάδας, κυρίως στον έναν γύρο. Δεν έφταναν τα προβλήματα απόδοσης της 150° Italia, τώρα εμφανίστηκαν και προβλήματα στα υδραυλικά του ιταλικού μονοθεσίου. Τα προβλήματα αυτά ανάγκασαν τον Fernando Alonso να μην μπορεί να βγει στην πίστα για μεγάλο μέρος του FP2. Μόνο στα τελευταία λεπτά της διαδικασία μπόρεσε να κάνει μερικά χιλιόμετρα, όμως φαίνεται πως το μονοθέσιό του δεν λειτουργούσε άψογα, καθώς το DRS δεν φαινόταν να λειτουργεί. Ο “El Nano” ξέρει ότι οι Red Bull και McLaren έχουν ταχύτερα μονοθέσια και ότι θα είναι πολύ δύσκολο να παλέψει για τη νίκη.

Οι Ιταλοί ξέρουν ότι το Σαββατοκύριακο θα είναι δύσκολο, όμως δεν τα παρατάνε

Ο Felipe Massa έκανε περισσότερα χιλιόμετρα και είναι αυτός που έχει συλλέξει τα περισσότερα δεδομένα για τους μηχανικούς της ιταλικής ομάδας. Και στις δύο περιόδους ήταν 6ος. Ο Βραζιλιάνος ένιωθε αρκετά άνετα μέσα στο μονοθέσιό του, κυρίως στα μεγάλα stint και πιστεύει ότι η κατάσταση για τη Ferrari θα είναι περίπου όπως πριν από μία εβδομάδα στη Μαλαισία. Ο 30χρονος δήλωσε ότι τα μαλακά ελαστικά έχουν πολύ καλύτερη πρόσφυση από τα σκληρά και ότι η φθορά τους έχει μειωθεί σε σχέση με τα δύο προηγούμενα GP. Μπορεί να βρεθεί κοντά στο Alonso, τουλάχιστον στις κατατακτήριες, ή και πάλι θα έχει πρόβλημα με τα ελαστικά του, κυρίως με την θερμοκρασία των εμπρός;

Μπορεί η Renault να συνεχίσει να μας εντυπωσιάσει; Η R31 διαθέτει μάλλον το καλύτερο σύστημα εκκίνησης και αυτό είναι που έχει βοηθήσει τους Nick Heidfeld και Vitaly Petrov να κερδίσουν πολλές θέσεις στις εκκινήσεις. Το βρετανικό μονοθέσιο φαίνεται να είναι το 4ο ταχύτερο του grid και λογικά για ακόμα έναν αγώνα θα βρεθεί μπροστά από τη Mercedes. Η Renault έχει κάποιες αναβαθμίσεις, αλλά τις κυριότερες θα τις χρησιμοποιήσει στην Τουρκία. Η όρεξη για τους οδηγούς της έχει ανοίξει και είμαι σίγουρος ότι ο θέλουν το βάθρο και στην Κίνα.

http://www.youtube.com/watch?v=gyasQHFv2Gk

Μια Mercedes, η οποία και πάλι έδειξε ανταγωνιστική στα ελεύθερα δοκιμαστικά, όμως, τις δύο προηγούμενες φορές η W02 ήταν το 5ο αποδοτικότερο μονοθέσιο στα κρίσιμα σημεία. Ο Michael Schumacher δεν έχει καταφέρει να περάσει στο Q3 φέτος, και ίσως αυτή τη φορά αν δεν έχει προβλήματα να μπορέσει να ξεκινήσει από κάποια θέση της 10αδας. Ο Nico Rosberg έχει ξεκινήσει καλύτερα από τον Schumi και ο πολυπρωταθλητής ελπίζει να μην έχει προβλήματα για να μπορέσει να ανταγωνιστεί τον team-mate του, αφού αυτά φαίνεται να έχουν επισκιάσει την ταχύτητα του. Θα το καταφέρει εδώ;

Και τις δύο W02 θέλει στο Q3 η Mercedes

Από αυτόν τον αγώνα θα έχεις την ευκαιρία να παρακολουθείς μαζί μας τον αγώνα, αφού το Live Chat επιστρέφει, με ζωντανό σχολιασμό για τον αγώνα. Το FP3 θα ξεκινήσεις στις 06:00 ώρα Ελλάδος, οι κατατακτήριες 09:00 και ο αγώνας στις 10:00 το πρωί της Κυριακής.

Τους χρόνους από το FP1 και FP2 μπορείς να τους δεις εδώ.

Οι προβλέψεις μου:

Κατατακτήριες:

  1. Sebastian Vettel
  2. Lewis Hamilton
  3. Mark Webber
  4. Jenson Button
  5. Fernando Alonso
  6. Felipe Massa
  7. Nick Heidfeld
  8. Nico Rosberg
  9. Vitaly Petrov
  10. Michael Schumacher Αγώνας:
  1. Sebastian Vettel
  2. Lewis Hamilton
  3. Jenson Button
  4. Fernando Alonso
  5. Mark Webber
  6. Nick Heidfeld
  7. Felipe Massa
  8. Michael Schumacher
  9. Nico Rosberg
  10. Sergio Perez

[Photo copyright: Red Bull Racing/Mark Thompson/Getty Images, Paul Gilham/Getty Images, Vodafone McLaren Mercedes/HOCH ZWEI]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Αποχωρεί ο επικεφαλής αεροδυναμικής της Mercedes 

Ο επικεφαλής αεροδυναμικής της Mercedes Gioacchino Vino πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα. Ο Vino βρίσκεται στη Mercedes εδώ και έξι χρόνια και η...

GP Emilia-Romagna 2024, FP1: O Leclerc θέτει το ρυθμό

Μετά από δύο συνεχόμενα αγωνιστικά τριήμερα με Sprint αγώνες, στο Μαϊάμι και την Κίνα, η παραδοσιακή μορφή επέστρεψε στο GP της Emilia-Romagna, πράγμα που...