O πρώτος αγώνας της χρονιάς αποτελεί πλέον παρελθόν. Τι είδαμε σε αυτόν; Σε ότι αφορά την κορυφή τα πράγματα έμειναν αμετάβλητα έτσι όπως τα είχαμε αφήσει στα τέλη της περασμένης σεζόν. Ο Sebastian Vettel ξεκίνησε και τερμάτισε πρώτος στη πίστα του Albert Park του Grand Prix Αυστραλίας. Κάνοντας 2 pit stop και μη έχοντας καθόλου KERS (το κράτησαν επτασφράγιστο μυστικό ότι στην Αυστραλία δεν έβαλαν το KERS για λόγους αξιοπιστίας αλλά και για να μην χαλάσουν το ζύγισμα και την αεροδυναμική) πήρε την πρώτη καρό σημαία για φέτος. Στην δεύτερη θέση ο Lewis Hamilton δείχνοντας ότι η McLaren δεν είναι τόσο αργή όσο μας έλεγαν πριν την αρχή του πρωταθλήματος ενώ στην 3η θέση ανέβηκε ο Vitaly Petrov, ο οποίος ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο (φανταστείτε που θα ήταν ο Kubica).

4ος ο Fernando Alonso ο οποίος έκανε μια άσχημη εκκίνηση ρίχνοντας τον αρκετά πίσω και τελικά κατάφερε να τερματίσει μια θέση μπροστά από τον Mark Webber. Στην 6η θέση ο Jenson Button (θα τερμάτιζε ψηλότερα αλλά πήρε ποινή διέλευσης από τα pit) ενώ στην 7η ο Sergio Perez με την Sauber στον πρώτο του αγώνα στην F1 και στην 8η ο Kamui Kobayashi με την άλλη Sauber. Η χαρά τους όμως δεν κράτησε για πολύ αφού και οι δύο μηδενίστηκαν λόγων τεχνικών παρατυπιών που βρέθηκαν στον τεχνικό έλεγχο στο πάνω στοιχείο της πίσω αεροτομής. Έτσι τους βαθμούς της 7ης θέσης του παίρνει ο Felipe Massa που τερμάτισε 9ος, τους βαθμούς της 8ης θέσης ο Sebastien Buemi που τερμάτισε 10ος ενώ την 10αδα συμπλήρωσαν οι δύο Force India των Adrian Sutil και Paul di Resta.

Απογοητευτικός αγώνας για την Mercedes GP αφού είδε και τους δύο πιλότους της, Michael Schumacher και Nico Rosberg να εγκαταλείψουν, ο μεν πρώτος μετά την επαφή στην 3η στροφή του πρώτου γύρου με τον Jaime Alguersuari όπου αρχικά ο Γερμανός μπήκε στα pit άλλαξε ελαστικό αλλά τελικά είχε πάθει ζημιά και το πάτωμα του μονοθέσιο με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει για λόγους ασφαλείας. Ο Nico Rosberg εγκατέλειψε και αυτός όταν είχε μια επαφή με τον Rubens Baricchelo.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Τα μονοθέσια στήθηκαν στην εκκίνηση και μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Sebastian Vettel έφυγε μπροστά χωρίς κανένα πρόβλημα και έστριψε πρώτος. Δεύτερος έστριψε ο Lewis Hamilton με τον Mark Webber να τον ακολουθεί. Πίσω του όμως έγινε ένας μικρός χαμός με τους Button και Alonso να μάχονται για την 4η θέση, με τον Petrov να αρπάζει την ευκαιρία και να τους περνάει και τους δύο. Ο Alonso στριμώχτηκε εκεί με τον Button με αποτέλεσμα να χάσει θέσεις τόσο από τον Nico Rosberg όσο και από τον Felipe Massa, πέφτοντας έτσι στην 9η θέση.

Λίγο πιο πίσω ο Jaime Alguersuari έπεσε πάνω στον Michael Schumacher, πράγμα που αρχικά οδήγησε και τους δύο στα pit και στην συνέχεια τον Schumacher να εγκαταλείπει ενώ ο Rubens Barrichello βγήκε στην αμμοπαγίδα ώστε να μην πέσει πάνω στην Sauber του Perez. Κάπου εκεί ο Felipe Massa πέρασε τον Jenson Button και ανέβηκε στην 5η θέση.

Ο Button ήταν όμως πιο γρήγορος από τον Βραζιλιάνο και έτσι μέσα στους επόμενους γύρους να δούμε μια μικρή μάχη μεταξύ του η οποία έληξε άδοξα 10 γύρους μετά με τον Button να περνά τον Massa από ένα βοηθητικό δρόμο με αποτέλεσμα οι αγωνοδίκες να του ρίξουν ποινή διέλευσης από τα pit. Ο Alonso συνέχεια κέρδιζε θέσεις περνώντας τους Kobayashi, Rosberg και Massa και προσπαθούσε να πιάσει τον Petrov. Σε αυτό το σημείο του αγώνα, ο Pastor Maldonado εγκατέλειψε αφού η Williams του έμεινε από κιβώτιο.

Στον 12ο γύρο ο Mark Webber ξεκίνησε τον χορό των pit stop αλλάζοντας ελαστικά και βάζοντας σκληρή γόμα σε αντίθεση με τους υπόλοιπους που επέλεξαν να βάλουν την μαλακή. Ο μοναδικός χαμένος από τα pit stop ήταν ο Jenson Button αφού χρειάστηκε να μπει δύο φορές, μια για την ποινή και μια για να αλλάξει ελαστικά.

Και κάπου εδώ ο Heikki Kovalainen εγκατέλειψε λόγω διαρροής νερού, με τον Michael Schumacher να εγκαταλείπει στα pit λόγω της επαφής που είχε στην αρχή του αγώνα με τον Alguersuari ενώ ο Rosberg εγκατέλειψε και αυτός μετά την επαφή που είχε με τον Barrichello. Ο Mark Webber ήταν αυτός που μπήκε πρώτος για δεύτερη αλλαγή ελαστικών φορώντας την μαλακή αυτή τη φορά και τον ακολούθησε ο Alonso. Ο Hamilton μπλόκαρε για λίγο τους τροχούς τους και πάτησε λίγο πάνω στο γρασίδι της πίστας.

Στον 32ο γύρο μπήκαν οι τρεις πρωτοπόροι (Vettel, Hamilton και Petrov) να αλλάξουν για δεύτερη φορά τα ελαστικά τους βάζοντας όλοι τους την σκληρή γόμα ώστε να μην χρειαστεί να μπούνε ξανά για αλλαγή ελαστικών.

Οι Vettel και Hamilton δεν έχασαν την θέση τους αλλά ο Petrov έπεσε στην 5η έχοντας μπροστά του τους Webber και Alonso, οι οποίοι έδιναν την δική τους μάχη για την 3η θέση. Και οι δύο έπρεπε να κάνουν από ένα pit stop ακόμη και στον 42ο γύρο ο Webber μπήκε για 3η φορά στα pit αλλά κατά την έξοδο του λόγω ενός μικρού λάθους έδωσε την ευκαιρία στον Alonso μετά την ολοκλήρωση του δικού του pit stop να βρεθεί μπροστά από τον Αυστραλό.

Ο Webber τον πίεζε αφού πλέον φορούσε την μαλακή γόμα (ο Alonso φορούσε την σκληρή) αλλά τελικά ο Ισπανός άντεξε στην πίεση του Webber, έκανε δύο ταχύτερους γύρους και έτσι πλησίασε αρκετά τον Petrov αλλά δεν βρέθηκε ποτέ αρκετά κοντά ώστε να απειλήσει τον Ρώσο. Κάπως έτσι ο Sebastian Vettel είδε πρώτος της καρό σημαία με τον Lewis Hamilton και τον Vitaly Petrov να ανεβαίνουν στο βάθρο των νικητών.

Επόμενος αγώνας σε 2 εβδομάδες με το Grand Prix της Μαλαισίας το τριήμερο 8-10 Απριλίου. Αναλυτικά τα αποτελέσματα, αλλά και η βαθμολογία τόσο στο πρωτάθλημα οδηγών όσο και των κατασκευαστών στη συνέχεια.

FORMULA 1 AUSTRALIAN GRAND PRIX 2011

Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Pts
1 1 Sebastian Vettel RBR-Renault 58 1:29:30.259 1 25
2 3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 58 +22.2 secs 2 18
3 10 Vitaly Petrov Renault 58 +30.5 secs 6 15
4 5 Fernando Alonso Ferrari 58 +31.7 secs 5 12
5 2 Mark Webber RBR-Renault 58 +38.1 secs 3 10
6 4 Jenson Button McLaren-Mercedes 58 +54.3 secs 4 8
7 6 Felipe Massa Ferrari 58 +85.1 secs 8 6
8 18 Sebastien Buemi STR-Ferrari 57 +1 Lap 10 4
9 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 57 +1 Lap 16 2
10 15 Paul di Resta Force India-Mercedes 57 +1 Lap 14 1
11 19 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 57 +1 Lap 12
12 9 Nick Heidfeld Renault 57 +1 Lap 18
13 21 Jarno Trulli Lotus-Renault 56 +2 Laps 20
14 25 Jerome d’Ambrosio Virgin-Cosworth 54 +4 Laps 22
Ret 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 49 Mechanical 21
Ret 11 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 48 Transmission 17
Ret 8 Nico Rosberg Mercedes GP 22 Accident damage 7
Ret 20 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 19 Water leak 19
Ret 7 Michael Schumacher Mercedes GP 19 Puncture damage 11
Ret 12 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 9 Transmission 15
DSQ 17 Sergio Perez Sauber-Ferrari 58 +65.8 secs 13
DSQ 16 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 58 +76.8 secs 9

* Perez and Kobayashi orginally finished seventh and eighth, but were disqualified for rear wing infringements.

Βαθμολογία Οδηγών

Pos Driver Nationality Team Points
1 Sebastian Vettel German RBR-Renault 25
2 Lewis Hamilton British McLaren-Mercedes 18
3 Vitaly Petrov Russian Renault 15
4 Fernando Alonso Spanish Ferrari 12
5 Mark Webber Australian RBR-Renault 10
6 Jenson Button British McLaren-Mercedes 8
7 Sergio Perez Mexican Sauber-Ferrari 6
8 Kamui Kobayashi Japanese Sauber-Ferrari 4
9 Felipe Massa Brazilian Ferrari 2
10 Sebastien Buemi Swiss STR-Ferrari 1
11 Adrian Sutil German Force India-Mercedes 0
12 Paul di Resta British Force India-Mercedes 0
13 Jaime Alguersuari Spanish STR-Ferrari 0
14 Nick Heidfeld German Renault 0
15 Jarno Trulli Italian Lotus-Renault 0
16 Jerome d’Ambrosio Belgian Virgin-Cosworth 0
17 Timo Glock German Virgin-Cosworth 0
18 Rubens Barrichello Brazilian Williams-Cosworth 0
19 Nico Rosberg German Mercedes GP 0
20 Heikki Kovalainen Finnish Lotus-Renault 0
21 Michael Schumacher German Mercedes GP 0
22 Pastor Maldonado Venezuelan Williams-Cosworth 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Pos Team Points
1 RBR-Renault 35
2 McLaren-Mercedes 26
3 Ferrari 18
4 Renault 15
5 STR-Ferrari 4
6 Force India-Mercedes 3
7 Lotus-Renault 0
8 Virgin-Cosworth 0
9 Williams-Cosworth 0
10 Mercedes GP 0
11 Sauber-Ferrari 0

 

[Photos Copyright: RedBull Racing/Paul Gilham/Getty Images, RedBull Racing/Mark Thompson/Getty Images, RedBull Racing/Robert Cianflone/Getty Images) Vodafone McLaren Mercedes/hoch-zwei.net , Lotus Renault GP/Charles Coates/LAT Photographic, Lotus Renault GP/Lorenzo Bellanca/LAT Photographic, Ferrrari/FOTO ERCOLE COLOMBO]

  • F1 FANATIC

    LEWIS PIES ENA RED BULL NA STANIAREIS..OPOIOS MILAEI POLY……

  • Monder

    pali dn eixame prosperasmata…

    • johnnyxp64

      ontos :( alla eixame polla pit stop!

  • dr

    αδικη η ακυρωση των Sauber… ας τουε προσθεταν δευτερολεπτα.
    Πάντως η ομαδα δηλωσε οτι θα ασκησει εφεση (www.sportnet.gr)
    Εκπληκτικος ο Petrov !!!

  • Despina DR

    Ο αγωνας ειχε την αναμενομενη καταληξη νομιζω.Ο μονος που δεν υπολογιζαμε ηταν ο Petrov που νομιζω ουτε ο ιδιος το πιστευε οτι θα εβλεπε βαθρο!Η μονη μαχη που υπηρξε ηταν μεταξυ του Massa  και του Button.Κριμα για την ακυρωση της Sauber ισα που προλαβε να χαρει ο Perez τους πρωτους του βαθμους!Περιμενω Malaysia…. :D

    • johnnyxp64

      ο Μασα επρεπε για μενα να φαει και αυτος μια παρατηρηση η να μην δωσουνσ τον Μπατον, διοτι στις ευθειες εριχνε την Φ150 πανω στον Τσανσον ακι τον εκλεινε κανοντας περισσοτερες αλλαγες απο οσο πρεπει!

  • mika

    Alanthastos o Vettel,ekane ta panta by the book.
    To idio ki o Hamilton,einai san nikh gi ayton,an analogistoume pws ekane parapanw apo to miso agwna me spasmeno patwma..Sto bathro pantws,htan kryos,no emotions!!Myalwmenh odhghsh pantws,phre tous bathmous kai makari na exei to idio attitude se olo to prwtathlima…
    O Petrov anelpista kalos,boulwse polla stomata,h ekplhksh tou agwna.Makari na synexisei etsi giati aytos einai tou ypsous h tou bathous.
    Apogohteysh ligo o Alonso,ton perimena pio skyliasmeno.Emeine pisw sthn arxh kai meta mallon den ton bohthise to monothesio..
    Megalh apogohteysh o Webber,termatise sto Theo se sxesh me to Vettel!Etsi den pas pouthena Mark!Ante geia!!!
    O Button kathysterhse poly pisw apo to Massa,an kai taxyteros,kai se syndyasmo me th poinh,epese pisw..Mporouse 1 h kai 2 theseis parapanw…
    O Massa,ektos topou kai xronou,genikws…Symfwnw pws kai s ekeinon aksize toulaxiston ena warning etsi opws phgaine stis eytheies,san methysmenos!Erxetai h wra tou na th kanei apo ekei..
    Gia na doume sth Malaisia th synexeia!!!!!!!!!
     

  • sofokles5

    paizei kana torrent na katevasw ton agwna re paidia??

  • Οι πίνακες τα σπάνε ;)

  • Giorgos

    Nai orea ola auta pou lete alla  file Mika den tha simfoniso me to sxolio sou gia ton Webber file ekene 3 PIT STOP o Vettel 2 (Kai mas elege i RED BULL oti oi odigoi tis tha exoun isi metexirisi) Ase pou to Vettel ton afise o Button na perasi xarin tou FairPlay se sxesi me allous (h apla fobotan min kanei kapio lathos sti prosperasi kai ton xtipisi) Katatalla kalos agonas an den eixame kai ta pit stop kai ti maxi  Button kai Massa kai Alonso Webber o agona stha itan metrios. Ego pantos tha ithela kai mia Ferrari sto bathro alla oxi ton Massa o anthropos exei xasei to opio odigiko talento eixe gia emena itan apo tous xiroterous xtes, apanota lathi me ton Button to epekse ligo eksipna kai ligo SENNA (Kolopedistika, ennoo kai oxi odigika) kai ton petakse ekso apo tin pista kai meta afou egine oti egine kai tous eftase o Alonso kai perase kai aftos o Button den mporouse na dosei piso ti thesi pou pire bgenontas extos pistas giati meta tha eixe 2 kai oxi 1 Ferrari gia na perasi sto metaksi apo tis epikinonies tis Mclaren pou einai sto site tis Mclaren o Button pisteue oti auto pou ekane itan OK telos panton mathame merika pragmata apo ton proto agona. A: pio grigori omada fetos REDBULL, B: Deuteri pio grigori MCLAREN C: RENAULT kai FERRARI tha palepsoun gia ti 3 thesi fetos. D: O Hamilton emathe na douleui ta elastika tou kai i Mclaren brike tin isorropia metaksi ton 2 odigon tis odigika toulaxiston (edose ena autokinito pou boleui kai tous Dio) E: i RED BULL arxise na eunoi ton Vettel apo ton proto agona kai apo tin antidrasi tou Webber sto telos (me to pou termatise parkare to autokinito stin eksodo ton pit  kai efige) fetos i xronia tha einai orea. Sas kourasa proi proi kalo ypolipo :)

    • Mika

      Ontws ekane 3 pit stop anti gia 2 tou Vettel,ki ontws fainetai apo thn arxh poion yposthrizoun..Einai tyxaio pou den exei ananewthei akoma to symbolaio tou alla tha ginei mesa sth xronia, bash performance???Oxi fysika..Siga mh trwme koutoxorto,pws einai isoi oi odhgoi sth Red Bull..Opws einai isoi kai sth Ferrari,eides pws perase o Alo to Massa gia plaka???
      Omws,o Webber, akoma kai me freska elastika sto teleytaio stint den ekane apolytws tipota,boloderne kai den mporouse kan plhsiasei kai na apeilhsei ton Alonso,exontas ena pio grhgoro thewrhtika monothesio..Gi ayto ta eipa ayta..Metriotatos,ston agwna ths patridas tou,gi allh mia fora…
       

  • McLarenmaniac

    Μεγάλο βήμα εξέλιξης για την McLaren στον χθεσίνο αγώνα , όταν ξεκινάς με στόχο την κατάκτηση κάποιων βαθμών και τελικά καταφέρνεις να έχεις ενα μονοθέσιο στο βάθρο και ενα μέσα στην εξάδα έχοντας και ποινή διέλευσης , τότε δείχνει ότι οι αλλάγες δούλεψαν στο χρονικό διάστημα ανάμεσα σε χειμερίνες δοκιμές και τον πρώτο αγώνα , η προσπέραση του Button και η ποινή που δέχθηκε ήταν δίκαιη , αλλά δεν μπορούσε να δώσει την θέση του πίσω διότι ο Massa , που εχθές ήταν σε κάποιο άλλο αγώνα με πάρα πολλά λάθη και χωρίς ρύθμο , μπήκε αμέσως στα pit και ο Alonso τον είχε ήδη περάσει οπότε ήταν πρακτικά αδύνατο να γίνει παράχωρηση της θέσης απο τον Button , τελίκα ο αγώνας δεν είχε τις προσπεράσεις που όλοι περιμέναμε να δούμε μετά και τις αλλάγες στους κανονισμούς , αλλά είχε μεγάλο ενδιαφερόν σε οτι αφορά την διαχείρηση και αξιοποιησή των ελαστικών , που εχθές επαίξαν μεγάλο ρόλο στην έκβαση του αγώνα , περιμένουμε με αγώνια τον επόμενο αγώνα οπού πλέον οι ομάδες έχουν μαζέψει περισσότερα στοιχεία για τα μονοθέσια τους και τα ελαστικά  .