Σήμερα το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού από την Γενεύη όπου συνεδρίασε ανακοίνωσε τους νέους κανονισμούς για την Formula 1 για τη επόμενη σαιζόν. Ανάμεσα σε αυτά που ξεχωρίζουν είναι ότι πλέον θα επιτρέπονται τα κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα τα οποία θα ενεργοποιούνται από τους πιλότους, η επιστροφή του 107%, η κατάργηση του F-Duct, η αποσαφήνιση των προσπεράσεων κατά τον τελευταίο γύρο όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας είναι εντός πίστας και ότι η Pirelli θα είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής του Πρωταθλήματος. Αναλυτικά:

Όπως έγραψα και λίγο νωρίτερα, μοναδικός προμηθευτής ελαστικών για τα επόμενα 3 χρόνια θα είναι η Pirelli. Όσον αφορά το αυτοκίνητο ασφαλείας, μετά τον χαμό που έγινε στο Μονακό όταν ο M.Schumacher προσπέρασε στην τελευταία στροφή τον Fernando Alonso, η FIA έσπευσε να κλείσει την τρύπα αυτή στον κανονισμό και έτσι όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας βρίσκεται εντός πίστας στον τελευταίο γύρο απαγορεύονται οι προσπεράσεις, δηλαδή θα πέφτει η καρό σημαία πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Επιτέλους μετά από χρόνια η FIA επαναφέρει τον κανονισμό του 107%. Κάθε μονοθέσιο θα πρέπει να πιάνει δηλαδή το 107% του καλύτερου χρόνου του Q1, αλλιώς δεν θα μπορεί να συμμετέχει στον αγώνα. Υπό ιδιαίτερες συνθήκες θα δίνεται η δυνατότητα σε κάποιο μονοθέσιο να λάβει μέρος στον αγώνα όταν δεν κατάφερε να πιάσει το 107% στις κατατακτήριες. Ο χρόνος αυτός θα είναι από τις ελεύθερες δοκιμές όπου θα βλέπουν οι άνθρωποι της FIA αν όντως μπορεί να λάβει μέρος στον αγώνα. Αν υπάρχουν περισσότερα από ένα μονοθέσια τότε η FIA θα αποφασίσει την σειρά των μονοθεσίων στο grid.

Σε ότι αφορά τα κινητά μέρη. Στην ουσία η πίσω πτέρυγα θα μπορεί να ρυθμιστεί από τους πιλότους ώστε να ευνοούνται τα προσπεράσματα αλλά δεν θα επιτρέπεται η χρησιμοποίηση τους κατά την διάρκεια των 2 πρώτων γύρων. Η ενεργοποίηση τους θα γίνεται ηλεκτρονικά και το σύστημα θα είναι διαθέσιμο μόνο όταν βρίσκεται λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο από το προπορευόμενο μονοθέσιο και σε ορισμένα μόνο σημεία της πίστας. Μόλις ο οδηγός φρενάρει οι πτέρυγες θα επανέρχονται στην αρχική τους θέση. Τέλος το ελάχιστο βάρους του μονοθεσίου δεν θα πρέπει να είναι λιγότερο από 640 κιλά κατά την διάρκεια όλου του 3ημέρου.

[Πηγή: FIA]

Δελτίο Τύπου (κάντε κλικ για να το διαβάσετε)

  • johnnyxp64

    το κανουν πολυ συνθετο με τα πτεριγια και τις ανοησιες, ελεος, ο πιλοτος πλεον πρεπει να σκευτεται 1 δις @@ριες!

    να ειανι 1 δευτερολεπτο πισω και σε ορισμενα σημεια, τι μπουρδες ειναι αυτες! ελεος!

  • Nick

    Αυτο με το 107% δεν το πολυκαταλαβα ειναι η αληθεια.Μπορεις να μας το εξηγησεις λιγακι;Ευχαριστω!

    • Αν θυμάσαι παλαιότερα υπήρχε αυτός ο κανονισμός

      Στην ουσία στον αγώνα θα παίρνουν μέρος μόνο όσοι πετυχαίνουν χρόνο +7% σε σχέση με το πρώτο χρόνο του Q1.

      Αυτό γίνεται για να μην υπάρχουν “κινητά” εμπόδια κατά την διάρκεια του αγώνα όπως γίνεται φέτος με τις Virgin, Lotus HRT

    • Nick

      Α τωρα το πιασα!Ευχαριστω!Αρα οι μικρες ή θα ανεβουν ή θα φυγουν,ελπιζω το 1ο :)

  • Mika

    Entelws mpourdes!!!Kai giati na apagoreyetai stous 2 prwtous gyrous???Poios lalakas to skefthke ayto??Sthn ekkinhsh kai stous prwtous gyrous synh8ws ginetai xamos, kai eynoeitai poly to 8eama!!!

  • PascaL 425 (Γιωργος)

    Δεν γινεται αναφορα στις εμπρος πτερυγες.Απο το 2011 θα εξαλειφθη η ρυθμιζομενη εμπρος αεροτομη (που την χρησιμοποιουσαν κυριως για το καλυτερο ζυγισμα του μονοθεσιου).Η πισω πτερυγα θα μπορει να ενεργοποιηθει απο τον οδηγο και μετα την εισοδο του αυτοκινητου ασφαλειας στο pil lane.Επισης οταν ο οδηγος <> πτερυγα του τοτε αυτη θεωρητικα χανει το 50% της αεροδυναμικης της αποδοσης.

    • PascaL 425 (Γιωργος)

      ….-ριξει- την πτερυγα του….

  • Thanks ΓΙώργο. Δεν το ειδα αυτο για τις μπροστα πτερυγες!!!!

    • PascaL 425 (Γιωργος)

      Να ξερετε θα σας ελεγχω για οτι γραφεται για την F1!!Πλακα κανω φυσικα!Ειστε κορυφαιοι συνεχιστε ετσι!

    • :p :p. Οπου βλεπετε λάθη και παραλήψεις απλα ενημερωστε μας!!!! :D :D

  • παιδια… ξερει κανεις τι εγινε στα δοκιμαστικα σημερα;; :D

  • johnnyxp64

    YES YES συγνωμη θα κανω σαν μικρος παιδι (οχι οτι δεν ειναι λιγο) αλλα θελω να μοιραστω την εξταση μου μαζι σας σημερα μολις παρελαβα τα εισητιρια για τον Επομενο Αγωνα ο πρωτος μου Αγωνας F1 και το πρωτο μου ταξιδι στο Εξωτερικο μαζι!!!!!

    http://a.imagehost.org/0203/IMG_0127.jpg

    μεχρι και οτοασπιδες μου στειλανε και φυσικα εκεινες τις πλαστικες θηκες που τις κρεμας στο λαιμο και εχεις μεσα το εισιτηριο τα παντα!

    βρηκα να δανιστω και μια επαγγελματικη ψηφιακη να σας φερω φωτογραφιες απο οτι μπορω, και τωρα ψαχνω για κιαλια καλα και φθηνα :P

    • δεν ξερω τι ειναι πιο δυνατο αυτη την στιγμη… η χαρα μου για σενα ή η ζηλια;;; :P
      πλακα σου κανω… φυσικα η χαρα… φαντασου το σε ποσοστο 51% χαρα και49% ζηλια!!! ΧΑΧΑΧΑΧΑ!!! :P
      οπως και να χει καλα να περασεις johnny!!!
      φερε μας πολλες πολλες φωτο!!! :D :D :D

    • johnnyxp64

      tnx girl! or should i say girls!
      καλα στην εικονα αυτη δεν ντρεπεσαι να εκθετεις και την φιλη-αδελφη τι ειναι δεν ξερω, διπλα σου?

    • τιμη της!!! χαχαχα!!!
      πλακα πλακα δεν την ρωτησα αν εχει προβλημα… αλλα σιγα μωρε ποιος θα την αναγνωρισει;;; μια σκατουλα φαινεται η εικονα!!! αλλα μιας και το αναφεραμε ας την αλλαξω γιατι την βαρεθηκα… την φωτο, οχι την φιλη!!! :P

    • ωραία πράγματα! Σε ζηλεύω!!! Περιμένω φωτογραφίες!!!!