“Η Τροχαία δεν έχει καμία απολύτως δικαιοδοσία παρέμβασης στις περιπτώσεις που οδηγοί αρνούνται να πληρώσουν διόδια, ενώ η πράξη αυτή δεν τιμωρείται ούτε ποινικά, ούτε διοικητικά από το ελληνικό δημόσιο. Οι οδηγοί δεν είναι υποχρεωμένοι να δώσουν τα στοιχεία τους στον υπάλληλο των διοδίων παρά μόνο τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός τους, ενώ σε περίπτωση που οι υπάλληλοι των διοδίων κωλυσιεργούν προκειμένου να τους προκαλέσουν ψυχολογική πίεση λόγω των οχημάτων που ακολουθούν, μπορούν να ανεβάσουν την μπάρα μόνοι τους και να φύγουν. Η μόνη ενέργεια που μπορεί να πράξει η εταιρία που έχει αναλάβει τη διαχείριση των διοδίων είναι να διεκδικήσει το αντίτιμο δικαστικά, με τη διαδικασία των πολιτικών δικαστηρίων.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ αναφέρει ότι οι αυξήσεις στα διόδια τα τελευταία δύο έτη κυμαίνονται από 35 έως και 50% ενώ εκατοντάδες χιλιόμετρα του εθνικού οδικού δικτύου παραμένουν θανατηφόρα επικίνδυνα. Επιπλέον, ανεξάρτητα από την ποιότητα των εθνικών οδών, σημαντικό πρόβλημα υφίσταται για χιλιάδες κατοίκους διαφόρων δήμων που τέμνει το εθνικό οδικό δίκτυο, οι οποίοι προκειμένου να μεταβούν στην εργασίες τους ή στις καθημερινές δουλειές τους, αναγκάζονται να καταβάλλουν διόδια σε κάθε διέλευσή τους.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ δηλώνει ότι συμμετέχει στο κίνημα κατά της αυθαίρετης επιβολής διοδίων και καλεί τους καταναλωτές να μην πληρώνουν διόδια τόσο στους πολλούς δρόμους άθλιας ποιότητας όσο και στους σταθμούς διοδίων της περιοχής κατοικίας ή εργασίας τους.”

[via: newsblog.gr]

  • ΕΚΠΟΙΖΩ: «Η Τροχαία δεν μπορεί να πειράξει όσους δεν πληρώνουν τα διόδια» http://bit.ly/9eKx45

  • RT @AutoBlogr: ΕΚΠΟΙΖΩ: «Η Τροχαία δεν μπορεί να πειράξει όσους δεν πληρώνουν τα διόδια» http://bit.ly/9eKx45

  • PascaL 425 (Γιωργος)

    Το εχω πει ( οχι εδω ) και το ξαναλεω:

    Αν ολοι οι Ελληνες ξεσηκωθουμε τοτε θα χεστουν απο τον φοβο τους τα ΛΑΜΟΓΙΑ . Και οταν λεω ολοι εννοω ΟΛΟΙ. Και ο στρατος, η αστυνομια, τα ΜΑΤ και ολα αυτα να ειναι ολοι μαζι μας. Ολοι μας εναντιον αυτων των ΚΟΠΡΟΣΚΥΛΩΝ

    Παω απο Βεροια για πλαταμωνα και βλεπω διοδια 2,90 !! 1000 δραχμες διοδια ρε ??? Παν καλα ??? Και θα βαλουν παντους οι ΚΛΕΦΤΕΣ.

    Ειμαι 19 χρονων, δεν εχω ψηφισει ποτε και ουτε προκειται. Ολοι ειναι ΚΛΕΦΤΕΣ. Ολα τα κομματα. Το ΚΚΕ φωναζει για τις μειωσεις μισθων και συνταξεων την ωρα που και οι ιδιοι εχουν μειωσει τους μισθους στους υπαλληλους του Ριζοσπαστη ! !

    Υ.Γ. Αν οι χαρακτηρισμοι που εχω γραψει παραπανω ειναι ικανοι να δημιουργησουν προβλημα μπορειτε να τους σβησετε. Παρακαλω ομως τα υπολοιπα να μεινουν αθικτα. Ευχαριστω πολυ.

  • Giannis

    Σημαντικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας

    Την εισαγωγή τελών κυκλοφορίας δύο ταχυτήτων εξετάζουν τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος.
    Σημαντικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας ενδέχεται να υπάρξουν για το 2011, έπειτα από την τελευταία συνάντηση που είχε ο υπουργός Οικονομικών, κ. Παπακωνσταντίνου, με την υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Μπιρμπίλη.

    Στο τραπέζι των συζητήσεων έπεσε η σκέψη να επανέλθουν τα τέλη κυκλοφορίας στο πλαίσιο του 2009 και να καταργηθούν τα φετινά, που περιλάμβαναν ειδικό φόρο μεγάλου κυβισμού, με αποτέλεσμα σε ορισμένες περιπτώσεις το ποσό που έπρεπε να καταθέσει κάποιος ιδιοκτήτης να ξεπερνά ακόμα και τα 1.500 €. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ναι μεν τα τέλη θα επανέλθουν στα παλιά νούμερα, αλλά θα υπάρξει μία αύξηση που θα κυμαίνεται μεταξύ 10-15%.

    Αλλαγή ρότας…

    Η αλλαγή ρότας της κυβέρνησης οφείλεται σε δύο λόγους. Ο πρώτος αφορά την αντίδραση των πολιτών που ανάγκασε και τον ίδιο τον πρωθυπουργό να το παραδεχτεί, ενώ ο δεύτερος είναι και πιο ουσιαστικός και αφορά τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα, και σύμφωνα με στοιχεία του Σ.Ε.Α.Α. (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), το 2009 τα ποσά που εισέρευσαν στα ταμεία του κράτους έφτασαν το 1 δισεκατομμύριο ευρώ και η σκέψη με την αύξηση των τελών ήταν να εισέλθουν το 2010 περί τα 300 εκατομμύρια ευρώ παραπάνω. Χιλιάδες πολίτες, όμως, κατέθεσαν πινακίδες, κάτι που δεν το περίμεναν οι κυβερνώντες, με αποτέλεσμα τα έσοδα να αυξηθούν μόνο κατά 150 εκατομμύρια.

    Οι προτάσεις

    Χωρίς, λοιπόν, να υπάρξει πολιτικό κόστος εξετάζεται η λύση να πέσουν τα τέλη στα παλιά νούμερα με μία μικρή αύξηση, προκειμένου οι πολίτες που έχουν καταθέσει πινακίδες να τις πάρουν πάλι πίσω, πληρώνοντας ένα φυσιολογικό ποσό. Από την άλλη, εξετάζεται το ενδεχόμενο να μπει πράσινος φόρος στα αυτοκίνητα, που θα αρχίσουν να πωλούνται το 2011, προκειμένου να πληρώνει περισσότερα τέλη, όποιος ρυπαίνει περισσότερο το περιβάλλον.

    Τέλη κυκλοφορίας 2011*

    Κυβισμός Ποσό
    Έως 300 19,8 – 20,7
    301-785 50,6 – 52,9
    786-1.357 123,2 – 128,8
    1.358-1.928 220,2 – 232,3
    1.929-2.357 490,6 – 512,9
    2.358 και πάνω 638 – 667

    * με αύξηση από 10 -15%

    τα τέλη κυκλοφορίας για το 2011 στα ιδιωτικής χρήσης οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως τις 31 Δεκεμβρίου 2010 θα υπολογίζονται βάσει του κυβισμού του κινητήρα, ενώ σε όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν μετά την 1/1/2011 τα τέλη θα υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων του κινητήρα.

    Όσον αφορά στις χρεώσεις στην πρώτη κατηγορία που αφορά στα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν, ως βάση υπολογισμού θα ληφθούν τα τέλη του 2009 τα οποία κυμαίνονταν από 18 έως και 580 ευρώ και τα οποία αναμένεται να αυξηθούν για το 2011 κατά 15%. Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση υπολογίζει πως θα εισπράξει περίπου 1,3 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 200 εκατ. θα αφορούν στην αύξηση του 15% που θα επιβληθεί σε όλες τις κατηγορίες. Έτσι τα τέλη του 2011 αυξάνονται κατά 2,7 ευρώ στην κατηγορία οχημάτων με κινητήρες έως 300 κ.εκ., 6,9 ευρώ για κινητήρες έως 785 κ.εκ., 16,8 ευρώ για κινητήρες έως 1.357 κ.εκ., 30,3 ευρώ στα ΙΧ με κινητήρες έως 1.928 κ.εκ., 66,9 ευρώ στα μοντέλα με κινητήρες έως 2.357 κ.εκ. Και 87 ευρώ στα πολυτελή ΙΧ με κινητήρες άνω των 2.358 κ.εκ.

    Στη δεύτερη κατηγορία όπου και ανήκουν αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά τις 1 Ιανουαρίου 2011 ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας θα γίνεται βάσει των εκπομπών ρύπων του κινητήρα και θα κυμαίνεται από 0,50 έως 2,5 ευρώ ανά γραμμάριο ρύπων που εκπέμπει ο κάθε κινητήρας. Ειδικότερα για αυτοκίνητα με κινητήρες που εκπέμπουν έως 100 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο η χρέωση θα είναι 0,50 λεπτά του ευρώ ανά γραμμάριο που εκπέμπει κάποιο αυτοκίνητο. Για οχήματα με κινητήρες που εκπέμπουν από 101 έως και 150 γρ. ανά χλμ. η χρέωση θα είναι 1 ευρώ ανά γραμμάριο. Αμέσως μετά τοποθετούνται τα ΙΧ με κινητήρες που εκπέμπουν από 151 έως και 200 γρ. CO2 ανά χλμ. με χρέωση 1,5 ευρώ ανά γραμμάριο. Όσα αυτοκίνητα εκπέμπουν από 201 έως και 250 γρ. CO2 ανά χλμ. θα καταβάλλουν 2 ευρώ και τέλος τα ΙΧ με κινητήρες που εκπέμπουν πάνω από 250 γρ. CO2 ανά χλμ. θα πληρώνουν 2,5 ευρώ ανά γραμμάριο!

    Τέλος, ευνοημένοι εμφανίζονται και οι κάτοχοι παλαιών οχημάτων με μεγάλους κινητήρες, καθώς καταργείται η έκτακτη εισφορά που κατέβαλαν για τα τέλη του 2010 όλοι οι κάτοχοι αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. και η οποία κυμαίνονταν από 150 έως 650 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό

    από zougla