Και ενώ την Κυριακή ήμασταν στο πόδι από τις 09.00 (ώρα Ελλάδας), οι οδηγοί δεν μας ευχαρίστησαν όσο θα θέλαμε, καθώς το θέαμα για ακόμα έναν στεγνό αγώνα ήταν ιδιαίτερα φτωχό. Φυσικά αυτό θα άρεσε σε μερικούς, καθώς ένας βαρετός αγώνας ήταν το ζητούμενο για τους οδηγούς της Red Bull. Ωστόσο, σε αυτόν τον αγώνα ο αριθμός «3» έκανε αισθητή της παρουσία του και σίγουρα μπορεί να είναι καθοριστικός για την έκβαση και των 2 παγκόσμιων πρωταθλημάτων, άλλα περισσότερο και άλλα λιγότερο. Έτσι, δεν μπορώ να μην τα γράψω…

Την 3η του φετινή νίκη πέτυχε ο Sebastian Vettel. Μια πολλή χρήσιμη νίκη για τον μικρό Γερμανό καθώς απομένουν μόλις 3 αγώνες για το τέλος του φετινού πρωταθλήματος. Αυτή η νίκη-ανσανσέρ τον πήγε στην 3η θέση της βαθμολογίας. Ο Mark Webber τερμάτισε στη 2η θέση. Στην 3η του 2η θέση για το 2010. Ο Αυστραλός παρέμεινε στην κορυφή της βαθμολογίας για 3ο συνεχόμενο αγώνα. 3η συνεχόμενη φορά ο Vettel τερματίζει μπροστά από τον Webber. Η Red Bull έκανε το 3ο της φετινό 1-2. Ο Alonso τερμάτισε 3ος, έχοντας στα χέρια του το 3ο -σε απόδοση- μονοθέσιο. Ήταν το 3ο βάθρο της καριέρας του στην Suzuka. Επίσης, ήταν το 3ο συνεχόμενο βάθρο του Ισπανου. Ο Jenson Button τερμάτισε 4ος. Ήταν η 3η φορά μέσα στο 2010 που ο πρωταθλητής τερματίζει μία θέση πριν από το βάθρο των νικητών. Πρόβλημα παρουσιάστηκε στο ολοκαίνουργιο κιβώτιο ταχυτήτων του Lewis Hamilton. Το πρόβλημα αυτό σε ένα από τα γρανάζια είχε σαν αποτέλεσμα να μην μπορεί να βάλει η 3η σχέση και έτσι ο Βρετανός είχε μόνο 4 ταχύτητες (4η, 5η, 6η και 7η) για τον υπόλοιπο αγώνα. Το πρόβλημα αυτό με την 3η ταχύτητα τον ανάγκασε να εγκαταλείψει την προσπάθεια που έκανε για να βρεθεί στην 3η θέση και να πάρει το 3ου βάθρο σε αγώνες στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου. Έτσι τώρα βρίσκεται ακόμα πιο μακριά από τους 3 κύριους διεκδικητές του τίτλου. Ήταν η 3η φορά μέσα στο 2010, που ο πρωταθλητής του 2008 αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιό του. Λίγο χαμηλότερα στη βαθμολογία, ο Michael Schumacher τερμάτισε για 3η φορά μπροστά από τον Nico Rosberg.

Ας αφήσουμε όμως το -για άλλους αγαπημένο και για άλλους μισητό- νούμερο 3 και ας δούμε αναλυτικότερα τα γεγονότα.

Ο Sebastian Vettel είχε έναν και μόνο στόχο για τον αγώνα της Suzuka. Τη νίκη. Η RB6 ήταν αχτύπητη σε αυτή την πίστα και έτσι ο Seb βρέθηκε στην pole position. Όταν ξεκινάει από την πρώτη θέση συνήθως δεν νικάει. Παραλίγο αυτό θα γινόταν για άλλη μια φορά. Και αυτό το λέω γιατί λίγο έλειψε να κάνει jump stat! Πριν σβήσουν τα κόκινα φώτα η RB6 του Vettel μετακινήθηκε μερικά εκατοστά, σαν να δέχθηκε ένα χτύπημα από το πίσω μέρος, αλλά στη συνέχεια ξεκίνησε κανονικά. Δεν ξέρω αν ακόμα έχει θέμα με τις pole position ο επίδοξος πρωταθλητής, αλλά αν πραγματικά έχει, τότε πρέπει άμεσα να βρει γιατρικό, γιατί στους επόμενους αγώνες θα πρέπει να βάλει τα δυνατά του για να προσπεράσει τον Mark Webber στον βαθμολογικό πίνακα. Από κει και πέρα ο Γερμανός δεν πίεζε ιδιαίτερα, δεν είχε πρόβλημα με την RB6 αυτή τη φορά και έφτασε σχετικά άνετα στην νίκη έπειτα από 6 αγώνες. Μια νίκη που την ήθελε όσο τίποτε άλλο καθώς ξέρει πολύ καλά πως ο Webber είναι πολύ δύσκολος αντίπαλος και πως στους 3 επόμενους αγώνες δεν θα είναι καθόλου εύκολο να τον νικήσει, αφού ο Αυστραλός -σε αντίθεση με τον Γερμανό- είναι πολύ σταθερός στην απόδοσή του, πράγμα πολύ σημαντικό για τον κάθε οδηγό.

Και λέω δεν είχε πρόβλημα με την RB6, γιατί στον προηγούμενο αγώνα είχε. Και ποιο ήταν αυτό; Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Red Bull εδώ και πολύ καιρό. Η υπερθέρμανση των φρένων. Οι άνθρωποι του Milton Keynes απόφάσισαν να αλλάξουν τη θέση που μέχρι πρότινος είχαν οι μπροστινές δαγκάνες της RB6. Φυσικά δεν γνωρίζουμε ακόμα αν αυτό θα έχει πραγματικό αποτέλεσμα, αφού είναι ο πρώτος αγώνας και εκτός αυτού η χάραξη της Suzuka δεν ταλαιπωρεί πολύ τα φρένα. Θα πρέπει να το δούμε σε μια πίστα που είναι δύσκολη για τα φρένα. Καθαρά για την RB6, ήταν άπιαστη σε αυτό τον αγώνα. Ήταν και στα χαρτιά φαβορί, αλλά έγινε και στην πίστα. Και οι επόμενες 3 πίστες θα είναι καλές για τα χαρακτηριστικά της RB6. Η Κορέα (που τελικά θα έχουμε Grand Prix, αφού πήρε την έγκριση των ανθρώπων της FIA) είναι μια άγνωστη πίστα για όλους, αλλά αν κοιτάξει κανείς τη χάραξη θα δει πως η RB6 θα είναι και πάλι πολύ ισχυρή και δύσκολη αντίπαλος για τις McLaren-Ferrari. Στο Intelagos και στο Abu Dhabi το 2009 η RB5 πήρε με άνεση τη νίκη. Βέβαια στο Abu Dhabi, πριν την εκκίνηση φαβορί ήταν ο Lewis Hamilton, αλλά το πρόβλημα στο στο πίσω δεξί φρένο της MP4-24 τον ανάγκασε σε εγκατάλειψη. Και η RB6 είναι μια πολύ βελτιωμένη έκδοση της RB5. Γι’ αυτό θα είναι -κατά τη γνώμη μου- πολύ δυνατές και στις 3 επόμενες πίστες.

Στο 4.30 είναι η περίεργη εκκίνηση του Vettel:

httpv://www.youtube.com/watch?v=Hyn_Zye2AlY&feature=player_embedded

Κάλη είναι η 2η θέση για τον Mark Webber, αλλά σίγουρα θα μπορούσε να είναι και καλύτερη. Φυσικά και θα ήθελε τη νίκη ο Αυστραλός, αφού είχε στα χέρια του το τιμόνι του ταχύτερου μονοθεσίου. Ο πρωτοπόρος βλέπει την πλάτη του Vettel στους 3 τελευταίους αγώνες και η διαφορά των 14 βαθμών σίγουρα δεν θα μπορεί να χαρακτηριστεί «ασφαλείας». Αν σε κάθε έναν από τους 3 επόμενους αγώνες παίρνει 5 βαθμούς λιγότερους από τον μικρό το παιχνίδι τελείωσε. Σίγουρα όταν ο Vettel έκανε λάθη ο Webber έτριβε τα χέρια του, αλλά τώρα μάλλον δεν είναι και πολύ ικανοποιημένος βλέποντας τον Vettel να έρχεται σιγά-σιγά κοντά του. Δεν έχει αλλάξει κάτι στον Webber. Όπως οδηγούσε, οδηγεί. Είναι πολύ σταθερός και γι’ αυτό είναι και πρώτος στη βαθμολογία. Το θέμα είναι ο Vettel. Ή καλύτερα, η αλάνθαστη πλευρά του Vettel. Μια πλευρά που μετά από το σοβαρό λάθος στο Spa, έχει αρχίσει να μας τη δείχνει. Ο Webber θα πρέπει να βρει κάτι ακόμα από την RB6 για να νικήσει την αλάνθαστη πλευρά του μικρού. Έχουμε δει ότι οι 14 βαθμοί δεν είναι τίποτα και μπορούν να εξαφανιστούν σε μόλις έναν αγώνα. Επίσης, η Red Bull δεν έχει βάλει νούμερα στους οδηγούς της και αυτό είναι ένα ακόμα αρνητικό για τον Webber.

Ξαναλέω μην βιάζεστε να τον βγάλετε πρωταθλητή! Και γω σας λέω και κάτι άλλο. Ο Webber μέχρι τώρα είχε για συνοδηγό την τύχη. Στη Σιγκαπούρη θα μπορούσε να εγκαταλείψει και τώρα να είναι 1 βαθμό πίσω από τον Vettel! Στην Ιαπωνία ήταν τυχερός; Η απάντηση είναι ναι! Γιατί; Γιατί μετά την εκκίνηση ο Kubica ήταν 2ος και χωρίς λόγο έφυγε η πίσω δεξιά ρόδα με αποτέλεσμα ο Webber να πάρει ακόμα 3 πολύτιμους βαθμούς. Επίσης αν ο Hamilton δεν άλλαζε κιβώτιο θα εκκινούσε 3ος και μετά την εκκίνηση θα βρισκόταν στη 2η θέση. Θα μου πείτε δεν μπορείς να ξέρεις τι εκκίνηση θα έκανε ο Hamilton από ‘κει. ΟΚ, αλλά ο Βρετανός ξεκίνησε πολύ καλά και ο Webber άσχημα. Άρα και πάλι τυχερός ο πρωτοπόρος. Δεν μπορώ να γνωρίζω αν στους επόμενους αγώνες θα έχει και πάλι την τύχη με το μέρος του ή αν αυτή θα τον βαρεθεί και θα ψάξει για νέο σύντροφο, αλλά αυτό που ξέρω είναι ό,τι θα πρέπει να βάλει τα δυνατά του. Η πίστα της Κορέας είναι νέα και θα πρέπει να χρησιμοποιήσει την εμπειρία του για να βρει ένα καλύτερο set-up από αυτό του αντιπάλου του. Αν μπορεί να το κάνει.

Δείτε την εκκίνηση του Alonso και του Massa:

httpv://www.youtube.com/watch?v=6iPhAeFz6D0&feature=related

Στο παιχνίδι του «3» και ο Fernando Alonso. Είχε στα χέρια του το 3ο σε απόδοση μονοθέσιο, αλλά πήρε 15 πολύτιμους βαθμούς. Ο Ισπανός ισοβαθμεί πλέον με τον Sebastian Vettel έχοντας 206 βαθμούς. Η τύχη χαμογέλασε και στον Ferni. Δέχθηκε με ικανοποίηση την εγκατάλειψη του Kubica, αλλά χάρηκε πολύ περισσότερο με τα προβλήματα του Hamilton. Ο Ισπανός θα εκκινούσε 5ος. Επίσης, μετά από την αλλαγή ελαστικών ο Ισπανός είχε γίνει στόχος του Hamilton, αλλά το πρόβλημα με το κιβώτιο μας στέρησε μια μάχη μεταξύ των -κατά τη γνώμη μου- 2 καλύτερων οδηγών του πλανήτη. Κατά τα άλλα ο «El Nano» είχε ένα ήσυχο αγώνα αφού πέρα από την πίεση που δέχθηκε από τον Hamilton δεν είχε κάτι άλλο που βασάνιζε το μυαλό του.

Η συνέχεια για τον Alonso είναι δύσκολη. Η F10 ξαφνικά έγινε το 3ο μονοθέσιο του grid. Μπορεί βέβαια να ήταν μόνο μια κακή παρένθεση στην απόδοση του ιταλικού αυτοκινήτου. Στην επόμενη πίστα δεν μπορεί να γνωρίζει κανείς με ακρίβεια πόσο δυνατή θα είναι η F10. Συνήθως στις νέες πίστες η Ferrari τα πάει καλά. Μένει να μας το δείξει και στην Κορέα. Το Interlagos είναι μια πίστα που παραδοσιακά η Ferrari τα πάει πολύ καλά. Τα τελευταία 4 χρόνια έχει 3 νίκες. Επίσης θα έχει και την υποστήριξη των Βραζιλιάνων που θα είναι και στο πλευρό του Felipe Massa. Η λογική λέει πως και στο Abu Dhabi η F10 θα είναι ανταγωνιστική. Το θέμα είναι πόσο. Πόσο περισσότερο από την RB6. Υπάρχει και η πιθανότητα να κοπούν βαθμοί και από τους οδηγούς της McLaren αφού οι άνθρωποι στο Woking πιέζουν πολύ σκληρά. Και οι άνθρωποι του Maranello δεν κάθονται να κοιτάζουν. Δουλεύουν κι αυτοί. Επίσης, μην ξεχνάτε το πρόβλημα του Alonso με τους κινητήρες. Στην Κορέα θα είναι ο 3ος αγώνας για τον κινητήρα του Spa και για τους δύο τελευταίους μένει μόνο ο κινητήρα της Monza. Εντάξει, η Ferrari κάνει διαχείρηση και δεν τους πάει στο όριο όπου δεν χρειάζεται, αλλά τίποτα δεν αποκλείεται να γίνει.

Μάλλον δεν περίμενε βάθρο πριν από το 3ήμερο ο Alonso

Κατεβαίνω από το βάθρο που τόση ώρα έμεινα και παώ μία θέση παρακάτω. Ο Jenson Button θα μπορούσε να είχε πάρει περισσότερους από 12 βαθμούς. Έκανε το λάθος να ξεκινήσει με τη σκληρή γόμα (αφού επέλεξε να κάνει με αυτή τη γρήγορη του προσπάθεια στις κατατακτήριες). Έμεινε περισσότερο έξω από τους υπόλοιπους ελπίζοντας ότι αυτό θα είναι υπερ του, αλλά βγήκε πολύ πίσω από τον Hamilton και φυσικά μετά την εγκατάλειψή του Lewis δεν μπορούσε να απειλήσει ούτε τον Alonso. Το θέμα είναι γιατί δεν έμπαινε πιο νωρίς για να βγάλει τη σκληρή; Πολλοί μίλησαν για «team order». Εγω να ρωτήσω κάτι; Ο Button γιατί δεν είπε να μπει πιο νωρίς; Ας έλεγε “In this lap” και κανείς δεν θα του έλεγε “Negative, Jenson”. Δεν έχει στόμα ο πρωταθλητής; Μήπως ανησυχούσε για την αντοχή των μαλακών ελαστικών; Μπορεί σε Αυστραλία και Κίνα να πήρε 2 νίκες χάρη στο μυαλό και την ικανότητα του να διαχειρίζεται τα ελαστικά του, αλλά εδω τα έκανε θάλασσα. Φανερά η σκληρή γόμα δεν ήταν καλή στον 1 γύρο. Αν είχε επιλέξει τη μαλακή θα μπορούσε να ξεκινήσει και να τελειώσει μπροστά από τον Alonso. Αλλά τα λάθη στη Formula 1 πληρώνονται… Επίσης ένα ακόμα που μου έκανε εντύπωση είναι και η κίνηση του Button μετά την εκκίνηση. Ενώ ξεκίνησε πάρα πολύ καλά, πέρασε με άνεση τον Alonso, αλλά μετά φοβήθηκε. Μπορούσε να περάσει ακόμα και τον Webber, αλλά κοίταξε για ακόμα μια φορά να παίξει άμυνα, και ο Alonso δεν χαρίζεται. Του πήρε την θέση μέσα από τα χέρια.

Ο Jenson Button είναι μαθηματικά στο παιχνίδι του τίτλου. Δεν νομίζω όμως να είναι ουσιαστικά. Σίγουρα αν ρωτήσετε έναν εντελώς άσχετο από F1 “ποιος έχει περισσότερες πιθανότητες για πρωτάθλημα, ο Button ή ο Hamilton;” θα σας έλεγε ότι 3 βαθμοί δεν είναι τίποτα και πως έχουν σχεδόν τις ίδιες πιθανότητες. Αλλά δεν είναι έτσι. Ο πρωταθλητής δεν είναι επιθετικός οδηγός. Και όταν είσαι ο τελευταίος από τους 5 πρέπει να γίνεις. Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει και ούτε πιστεύω πως θα γίνει στους επόμενους 3 αγώνες. Όταν πήγε στη McLaren έλεγε: “Είναι πολύ δύσκολο για όλους τους οδηγούς να νικήσουν τον Lewis Hamilton”. Και μας το έδειξε. Χωρίς τις ατυχίες του, ο Hamilton θα ήταν πολύ πιο μπροστά από τον Button. Αλλά, στο παιχνίδι είναι και η τύχη. Χωρίς τύχη θεωρώ πως στους τελευταίους 3 αγώνες θα είναι και πάλι ο 5ος της παρέας. Μου έχει δώσει το δικαίωμα, γι’ αυτό το λέω.

Τύχη, η οποία έπαιζε παιχνίδια με τον Hamilton για ακόμα ένα αγώνα. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ας πάμε πίσω στη όμορφη Marina Bay. Και πιο συγκεκριμένα στη σύγκρουση των Webber-Hamilton. Από τη σύγκρουση αυτή δεν έπαθε ζημιά μόνο το μπράτσο της πίσω αριστερής ανάρτησης της MP4-25. Ζημιά έπαθε και το κιβώτιο! Ζημιά η οποία υποτιμήθηκε από τους μηχανικούς της McLaren. Η McLaren είχε το δικαίωμα να αλλάξει το κιβώτιο του Lewis χωρίς να λάβει κάποια ποινή, αφού ο Βρετανός εγκατέλειψε. Όμως οι άνθρωποι του Woking δεν άλλαξαν κιβώτιο. Έτσι το Σάββατο παρουσιάστηκε χαμηλή πίεση λαδιού, πράγμα που οδήγησε στην αντικατάσταση του ελλατωματικού κιβωτίο με ένα ολοκαίνουργιο και φυσικά η αντικατάσταση πριν από την ολοκλήρωση των τεσσάρων αγώνων συνοδεύεται με μια ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του προσεχή αγώνα. Έτσι παρόλο που ο Lewis έκανε τον 3ο χρόνο εκκίνηση 8ος. Η εκκίνηση του ήταν πολύ καλή και βρέθηκε στην 5η θέση πίσω από τον Button. Ήταν φανερό πως ο Hamilton ήταν λίγο πιο γρήγορος από τον Button, αλλά όχι τόσο ώστε να τον προσπεράσει σε μια πίστα που γενικότερα τα προσπεράσματα είναι δύσκολα. Μετά όμως από την αλλαγή ελαστικών απαλλάχτηκε από τον Button και μπορούσε να πάει όσο γρήγορα ήθελε. Η διαφορά του από τον Alonso μετά από το pit stop ήταν κοντά στα 5 sec. Μερικά ντουμπλαρίσματα καθυστέρησαν τον Hamilton, όταν όμως είχε ελεύθερο δρόμο άρχισε να κατεβάζει τη διαφορά με ρυθμο περίπου 5-7 δέκατα δε κάθε γύρο. Και ξάφνικα ήρθε το πρόβλημα που τον ανάγκασε να χάσει τις 3 πρώτες του ταχύτητες με αποτέλεσμα να χάνει 2 sec σε κάθε γύρο.

Τι λέτε να λέει ο Hamilton από μέσα του;

Η διαφορά από την κορυφή μεγάλωσε κι άλλο. Έφτασε στους 28 βαθμούς. Μαθηματικά είναι μέσα στο πρωτάθλημα. Έχει περισσότερες πιθανότητες από τον ομόσταβλό του, γιατί και -για μένα- είναι καλύτερος οδηγός και είναι πολύ πιο επιθετικός. Ο Hamilton δεν θα πάρει ποινή στον επόμενο αγώνα, γιατί έλαβε σε αυτόν. Έτσι θα έχει καινούργιο κιβώτιο για τους υπόλοιπους 3 αγώνες. Επίσης, η McLaren δεν θα τον αφήσει μόνο του στο παιχνίδι του πολέμου (όπως και τον Button). Στην Suzuka έφεραν νέα εμπρός πτέρυγα, νέα αεροδυναμικές λεπτομέριες και κυρίως νέα πίσω πτέρυγα, η οποία θα έκανε το F-Duct πιο αποδοτικό, αφού οι διατρύσεις από τις οποίες φεύγει ο περιττός αέρας πήγαν από το ανώτερο στο κατώτερο επίπεδο. Όμως, την Παρασκευή και το Σάββατο το πρωί δεν πήραν όσα δεδομένα ήθελαν, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιήσουν την παλιά πίσω πτέρυγα (και φυσικά την παλιά έκδοση του F-Duct). Η βελτιώσεις δεν έχουν τελειώσει για την MP4-25. Ο πρόεδρος της ομάδας, Martin Whitmarsh, δήλωσε πως οι μηχανικοί στο Woking κάνουν ότι μπορούν για να φέρουν όσες περισσότερες βελτιώσεις γίνεται. Σίγουρα έχουν δύσκολο έργο. Για την Κορέα είναι αισιόδοξοι. Πέρυσι στο Interlagos ο Hamilton έκανε έναν από τους καλύτερους αγώνες στη ζωή του αφού από την 17η θέση βρέθηκε στην 3η. Επίσης, πέρυσι στο Abu Dhabi ο Hamilton πήρε άνετα την pole, αλλά το πίσω δεξί φρένο δεν τον άφησε να πάρει την 3η του νίκη για το 2009. Το ότι δουλεύουν πάνω στην MP4-25 δεν σημαίνει ότι δεν ασχολούνται με την MP4-26 του 2011. Υπάρχει μια ομάδα με επικεφαλή τον John Iley, που ασχολείται μόνο με την MP4-26. Αυτό το κάνουν για να μην έχουν τα προβλήματα του 2009.

Πολύ καλή απόδοση είχε και η W01 της Mercedes. Ακόμα καλύτερη απόδοση είχε ο Schumacher. Ο πολυπρωταθλητής γνωρίζει την πίστα της Suzuka πάρα πολυ καλά και το έδειξε και με το παραπάνω. Μπορεί να ήταν πίσω από τον Rosberg, αλλά ήταν ταχύτερος από αυτόν. Θα μπορούσε να είναι μπροστά από τον Rosberg και ίσως να απειλήσει και την ελλατωματική MP4-25 του Hamilton, αν η Mercedes αντιμετώπιζε διαφορετική στρατηγική.

Δεν μπορώ να μην αναφαρθώ στον Kamui Kobayashi. Ο Ιάπωνας έδωσε λίγο ενδιαφέρον στον βαρετό αυτον αγώνα, αφού είχε εξαιρετική απόδοση και έκανε μερικές όμορφες προσπεράσεις. Αυτός ο οδηγός πρέπει να βρεθεί σε μια πολύ μεγαλύτερη ομάδα. Γιατί όχι και στην Ferrari.

Μιας και κοκκίνησα τη γλώσσα μου θα πω μερικά πράγματα και για τον -όχι δεύτερο οδηγό, κατά τον ίδιο- Felipe Massa. Δεν ήταν κινήσεις για οδηγό Formula 1 αυτές. Δεν γίνεται να πατας στο γρασίδι του apex της στροφής όταν ξέρεις ότι πίσω σου έρχεται ένα τσούρμο μονοθέσια. Είναι πολύ πιθανό να χτυπήσεις με κάποιον. Και έτσι έγινε. ΟΚ, έχω ξαναπεί ότι γουστάρω οδηγούς που δε μασάν να επιτεθούν, αλλά όχι και έτσι βρε παιδί μου. Λέει ότι δεν είναι νούμερο 2 οδηγός. Λέει ότι θα προσπαθήσει να κόβει βαθμούς από τους αντιπάλους του Alonso. Και γω σαν χαζός που είμαι ρωτάω. Πως; Πέφτοντας πάνω τους; Είναι κρίμα να βλέπουμε οδηγούς σαν τον Kubica και τον Kobayashi να πολεμούν με ένα πολύ κατώτερο αυτοκίνητο, τη στιγμή που ο Massa έχει στα χέρια του την F10 και δεν κάνει τίποτα παρα μόνο βόλτες μέσα στις πίστες. Ο πρόεδρος της Ferrari θα πρέπει να κάνει κάτι και να μην του χαιδεύει τα αυτιά λέγοντας ότι δεν είναι νούμερο 2 και άλλα τέτοια γλυκόλογα. Είμαι βέβαιος ότι και η οπαδοί της Ferrari το θέλουν.

Μήπως σου ανταποδώσουν το χαιρέτισμα, Felipe;

Και ο Nick Heidfeld ήταν πολύ καλός στη Suzuka. Λίγο κατώτερος σε απόδοση ήταν ο Barrichello παρόλου που η FW32 ήταν βελτιωμένη για τελευταία φορά φέτος. Καλός αγώνας και για τις δύο STR5 και ακόμα καλύτερος για τις δύο T127 της Lotus που με την 12η θέση του Kovalainen πήραν το καλύτερο τους αποτέλεσμα για φέτος.

Μόλις 3 αγώνες για το μεγάλο φινάλε της φετινής απρόβλεπτης σεζόν. Τίποτα δεν είναι σίγουρο. Ο επόμενος αγώνας είναι σε άγνωστα μέρη για την Formula 1. Αυτό που θέλουμε είναι να είναι όσο πιο θεαματικός γίνεται. Θα δούμε κατα πόσο η χάραξη του Tilke θα αρέσει στους οδηγούς και πόσο θεαματικό μπορεί να κάνει ένα αγώνα. Και λίγη βροχούλα δεν θα ήταν άσχημη ε; Λίγη όμως, για να κάνει τα πράγματα ακόμα πιο περίπλοκα. Οι οδηγοί έφυγαν από την Ιαπωνία άλλοι με ευχάριστες και άλλοι με δυσάρεστες αναμνήσεις. Αυτά για λίγο όμως. Στην Formula 1 ο χρόνος είναι πολύ χρήμα και δεν μπορείς να χάσεις ούτε δευτερόλεπτο. Τώρα το μυαλό όλων είναι στον αγώνα της Κορέας. Ένα αγώνα που στο παρά πέντε πήρε έγκριση. Οι Κορεάτες έχουν κοινά στοιχεία με τους Έλληνες τελικά. Θα δούμε όμως αν είναι καλύτεροι από εμάς στις μεγάλες διοργανώσεις…

[Photo Copyright: Peter Fox/Getty Images, Paul Gilham/Getty Images, Clive Mason/Getty Images, Mark Baker]

  • Sound_Of_Madness (Χρήστος)

    Ειλικρινής απορία: Θεωρείς πως ένα αγροτικό του Massa σε μικρότερη ομάδα (Force India ή Renault) θα του έκανε καλό? Πιστεύω ναι. Η δυνατότητα να ηγηθεί μίας μεσαίας βεληνεκούς ομάδας κατά τη γνώμη μου θα του αναπτέρωνε περισσότερο το ηθικό κ ίσως του αναζωογονούσε κ την καριέρα. Ξέρουμε πως είναι καλός οδηγός, δεν μπορεί να έφτασε τυχαία μία στροφή από έναν τίτλο, ίσως όμως χρειάζεται ένα φρέσκο ξεκίνημα, μακριά από μία ομάδα που πλέον δεν τον στηρίζει πρακτικά, και είναι πλέον χτισμένη από τον Fernando-απαιτώ να είμαι no1-Alonso… (άσχετα των οδηγικών του ικανοτήτων, τον αντιπαθώ πολύ σαν χαρακτήρα)

  • Εξαρτάται Χρήστο. Ξέρεις από τι; Από το ποιος θα είναι ο 2ος οδηγός της ομάδας. Αν για παράδειγμα πάει στη Renault και έχει για ομόσταβλο τον Kubica, η κατάσταση θα γίνει ακόμα χειρότερη. Αν πάλι έχει για ομόσταβλο τον Petrov, τότε σίγουρα η ψυχολογία του Βραζιλιάνου θα βελτιωθεί σημαντικά, γιατί λογικά θα είναι καλύτερος από τον Ρώσο και έτσι θα έχει μια ολόκληρη ομάδα από πάνω του. Επίσης θα καταλάβει ότι μπορεί να είναι νούμερο 1 οδηγός. Όλα αυτά είναι σημαντικά για έναν οδηγό.

    Σίγουρα ο Massa δεν έχει ξαχάσει να οδηγεί. Ομως, δεν έχει την ψυχολογία για να μας δείξει το 100% των οδηγικών του ικανοτήτων. Δεν μπορώ να γνωρίζω αν φταίει το ατύχημα που είχε πέρυσι στην Ουγγαρία. Μπορεί να τον έχει επηρεάσει τόσο πολύ ψυχολογικά που να μην μπορεί ακόμα να επανέλθει πλήρως. Επίσης, φίλε Χρήστο, όταν βλέπεις ότι ένας οδηγός είναι συνεχώς ταχύτερος από εσένα, αρχίζεις να αναρωτιέσαι «τι έχει αυτός που δεν έχω εγώ;;;». Και όταν δεν μπορείς να βρει το «τι» η ψυχολογία σου γίνεται ακόμα χειρότερη. Επίσης, για ΄μένα κάτι που επηρέασε ψυχολογικά το Massa είναι η διαταγή που έλαβε στο GP της Γερμανίας. Κατάλαβε ό,τι είναι καθαρά το νούμερο 2 της Ferrari. Και αυτό ήταν κάκιστο γι΄ αυτόν.

    Δεν ξέρω αν θα φύγει ή αν θα μείνει στη Ferrari. Με τέτοιες κακές εμφανίσεις σίγουρα θα αναγκάσει τους Ιταλούς να τον διώξουν. Στην Ιαπωνία βγήκε και μαθηματικά εκτός από την κατάκτηση του πρωταθλήματος. Όχι ότι είχε ρεαλιστικές ελπίδες. Αλλά τώρα δεν μπορεί με τίποτα. Θα δούμε πόσο καλός βοηθός του Alonso είναι. Θα δούμε πόσους βαθμούς μπορεί να κόψει από τους υπόλοιπους 4 αντιπάλους. Η Ferrari αυτό θέλει από τον Βραζιλιάνο.

  • johnnyxp64

    πολυ ωραια ολα αυτα αλαλ εγω εχω διαθεση για χιουμορ,

    αμα μετρησετε τα σημαντικα 3αρια ειναι 11!!!
    αμα ενωσουμε 2 3αρια αντικριστα τι μας κανει? 8!
    και αμα βαλουμε 3 8αρια μαζι μιας και ο αριθμος σημερα ειναι το 3 και το συνολο τον συμαντηκων 3ων στο κειμενο
    …ολο μαζι μας δινει … 11888!!!!! Τυχαιο? Δε νομιζω! :P

  • Mika

    Aporw posh wra ka8osoun kai metrages ola ayta ta 3aria file Giwrgo…Apisteyto..
    :-)
    Telika,h Mclaren s ayto ton agwna phre ta 3 ths,an kai tha mporouse kati kalytero,oxi th nikh pantws…
    O Button xantakwthike apo ta team orders..Eimai sigouros pws ton kratagan mesa, sto milhto,katse na doume pws tha paei,mexri na kleisei to pack kai na erthei konta o Ham ston Alo, opws ki egine..Asxeta an den ekatse h fash meta me to kibwtio..Den einai tyxaio pou meta o Button elege,prepei na doume ti egine,giati meiname toso mesa m ayta ta lastixa…Den ta ekane 8alassa loipon aytos,mesa htan kai eblepe pws exane xrono,ektos ki an tou to ekryban, apla ton thysiasan in the name of the game…Eimai sigouros gi ayto..
    O Webber einai 1os,alla tha exei to megalytero agxos apo olous..Den prepei na kanei tipota la8os,8a paizei amyna opws o Button persi..Makrya apo fasaries kai iptamenous Massa…
    Eixe th tyxh stou stouka me to Ham sto prohgoumeno agwna,na doume poso akoma..Einai h teleytaia tou eykairia gia ena titlo pisteyw kai den thelei na th petaksei gia na ginei allos enas Massa..
    Gia na ginw kakoproairetos omws kai na thymisw pws o Bernie thelei na paei sto teleytaio agwna,wste na mh meinoun apoulhta eisithria,mh ksafniastei kaneis an baloun “xeri” sto monothesio tou Webber kai xalasei kati h fygei kana eksarthma….
    :-)
    O Ham den ftanei na kseskistei na nikhsei ton epomeno agwna,mh sou pw 2 stous 3,alla prepei oi alloi na mh termatisoun akribws pisw tou,alla akoma pio pisw…Ki einai dyskolo na ginei ayto,oxi apithano,alla me tosous diekdhkhtes, para poly dyskolo..
    Gia to Massa, ekane hdh thn yperbash tou propersi,den nomizw pws einai ikanos gia kati allo…Tha einai aiwnios 2os kai loser,sth ferrari..An paei se kamia Sauber klp,mporei na exei th pseydais8ish pws einai no 1 odhgos,opws o Barri sth Williams twra h sth Honda paliotera..Ayto,isws tou arkei gia parhgoria…

    • Αν σου πω ότι δεν μου πήρε πολλή ώρα για να σκεφτώ τα «3» θα με πιστέψεις???? :D

  • thanosf

    Για το θεμα με τον massa εγω συμφωνω με την αποψη του @ Sound_Of_Madness Χρήστου πιστευω δηλαδη οτι ισως ειναι καλυτερα να ειναι ο team mate του ισαξιος με αυτον!
    Ετσι θα χρειαστει να παλεψει και ισως αυτο τον βγαλει απο την κατασταση “απονευρωσης” που ειναι τωρα,μπορει να τα καταφερει αλλα μπορει και οχι.Παντως αυτο που λενε “οτι δεν σε σκοτωνει σε κανει πιο δυνατο” εδω ισως δωσει τη λυση!Η να ξαναγινει ενας κορυφαιος Η να ετοιμασει βαλιτσες για την πατριδα!