Είναι χειμώνας, και όλοι όταν έξω έχει αρκετό κρύο και πάμε να βάλουμε μπροστά το αυτοκίνητο μας, το αφήνουμε κάποια λεπτά στο ρελαντί ώστε να “ζεσταθεί”. Είναι όμως σωστός ο τρόπος αυτός ή τελικά δεν προσφέρει τίποτα και μας καταστρέφει τον κινητήρα;


Στην πραγματικότητα χρειάζονται μόλις 30 δευτερόλεπτα ώστε να αρχίσει να ρέει το καύσιμο λάδι με άνεση μέσα στον κινητήρα. Οι περισσότεροι από εμάς αφήνουμε την μηχανή να ζεσταθεί για περίπου 5 λεπτά και μετά ξεκινάμε. Δεν είναι μόνο το χαμένο καύσιμο αλλά σε βάθος χρόνου προκαλούμε ζημιά και στον κινητήρα. Τι ζημιά; Στο ρελαντί το αυτοκίνητο έχει πολύ πλούσιο μείγμα καυσίμου και με την πάροδο του χρόνου οι ειδικοί αναφέρουν ότι μπορεί να μειώσει την απόδοση του κινητήρα.

Από την άλλη, άμα το αυτοκίνητο κινείται, έρχεται γρηγορότερα σε θερμοκρασία λειτουργίας σε σχέση με τον χρόνο που ήθελε στο ρελαντί. Και επειδή η βενζίνη έχει φτάσει κοντά στα €1.70 το ξέρεις ότι μέσα σε ένα χρόνο περίπου αν καθημερινά “ζεσταίνεις” το κινητήρα του θα σου κοστίσει κοντά στα €50 ενώ θα έχεις παράγει κοντά στα 200 κιλά (!!!) CO2;

Επίσης ξέρεις ότι το ρελαντί μπορεί να σε σκοτώσει; Σίγουρα έχεις ακούσει/διαβάσει διάφορες ιστορίες ότι κάποιος πέθανε μέσα στο αυτοκίνητο του το οποίο το είχε παρκάρει μέσα σε ένα κλειστό πάρκινγκ αλλά είχε αφήσει την μηχανή στο ρελαντί. Γιατί γίνεται αυτό; Ο κινητήρας παράγει μονοξείδιο του άνθρακα και άλλα βλαβερά αέρια τα οποία μπορούν να σε σκοτώσουν χωρίς να το καταλάβεις.

Εν κατακλείδι αν κρυώνεις όταν μπαίνεις στο αυτοκίνητο και περιμένεις να ζεσταθείς από το καλοριφέρ του, τότε ή φόρα περισσότερα ρούχα ή πάρε αυτοκίνητο με θερμαινόμενα καθίσματα. Μην αφήνεις το αυτοκίνητο στο ρελαντί να ζεσταθεί, δεν χρειάζεται!

[Πηγή: The Daily Green | Photo Copyright: Frosty @ pixdaus.com]

  • Συγνώμη, ποιός αφήνει την μηχανή του να καίει στο ρελαντί για 5 λεπτά; Αυτό είναι χαζό! Αλλά απο την άλλη, ένα-ενάμιση λεπτό ζέσταμα στον κινητήρα για να αρχίσει να ρέει το λάδι -και όχι το καύσιμο- και να ανεβάσει θερμοκρασία το λάδι -επαναλαμβάνω- είναι όχι απαραίτητο αλλά σίγουρα καλό. Ιδίως σε turbo κινητήρες ένα λεπτό ζέσταμα και ένα λεπτό cooldown πριν σβήσουμε τον κινητήρα είναι προτινόμενη διαδικασία -αν δεν υπάρχει turbo timer- και αυξάνει την μακροζωία του κινητήρα και ιδιαίτερα του turbo.
    Κατά τα άλλα συμφωνώ!

    • Alex λάδι ήθελα να γράψω και έγραψα καύσιμο!!! Το διορθώνω και στο κείμενο!

    • Mixalis

      Θέλεις να τα πεις αυτά στον πατέρα μου;;; Αν δεν σηκώσει θερμοκρασία το αυτοκίνητο τον χειμώνα δεν ξεκινά! Ειδικά τις μέρες που έχει πολύ κρύο το αφήνει και παραπάνω από 5 λεπτά μέχρι να ζεσταθεί!

    • johnnyxp64

      nai etsi einai 1 letpo sta turbo kai einai arketo.
      malista ta new sygxrona amaxia (ego sto diko mou to exo) exoun kai eidiko programma pou zestenei to moter aytomata! to vazeis prosta kai akous tin mixanei kai niotheis to amaxoma na donite se ena x rythmo eno oi strofes einai anevasmenew, meta apo 15 deyterolepta allazei se diaferetiko stil, kai meta apo 25deytera mpainei se 3h fasi poio iremi kai stroti kai oi strofes peinotente kai meneoun ekei.
       
      olo auto krata peripou 30-50deyterolepta (analoga tin exoteriki thermokrasia) kai meta efyga!

    • ilias

      alx.aiva να σε ρωτήσω κάτι?μόλις αγόρασα ένα φιατ turbato.πρέπει να το αφήνω στο ρελαντί για ένα λεπτό πριν ξεκινήσω και ένα λεπτό πριν το σβήσω.αν θέλω πάλι να το σβήσω για λίγο χρόνο τι πρέπει να κάνω?

  • Konstantinos

    K emena otan to vazw mpros gia kapou 30 deut einai stis 2,000-2,500 strofes meta gia kapou 30 deut akoma paei stis 1,700 kapou ekei k meta peftei kanonika stis 1,000 p oustastika einai endei3h pws eisai ok na 3ekiniseis… :P

  • bonamin

    Φφφ…  εγώ που έχω Honda, το βάζω μπροστά, και πριν βγώ απ το γκαράζ είναι ήδη ζεστό!
     
    hahhahaha

    • πόσο μεγάλο είναι το γκαράζ σου :) :P :D

  • Panos

    Αυτό μάγκες που λέτε λέγεται auto chock. Κι εγώ που έχω το Polo TSI σχεδόν αυτόματα όταν το βάζω μπρος ανεβαίνει στις 1200-1300rpm και μετά από περίπου 30sec πέφτει στο ρελαντί. Δε φεύγω απ’ ευθείας όμως αλλά περιμένω 1 λεπτό καθώς παίζει και το turbo.

  • αμακσι

    εγω οταν το ξεκιναω ανεβαινει στις 5000 στροφες μενει για κανα 2 λεπτα ετσι και μετα μοθ τελειωνει η βενζινα και σβεινει :( Τι να κανώ???

    • Να βάλεις βενζίνη ίσως :P

  • nmpardakis

    Επιτέλους κάποιος το έγραψε!
    Θα το στείλω το λινκ σε φίλους που μέσα στην εβδομαδα μου ελεγαν τα διάφορα τα περιεργα!

    • χεχεχε !!! είμαι περίεργος να δω τι θα απαντήσουν :D :D

  • oeo

    exw to fiat punto evo petreleo kia eimai EBRO! ti allazei sta petrelaiokinita?

    • αλλάζει κάτι; αν αλλάξει κάτι θα είναι μόνο για τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα Αθήνας και Θεσσαλονίκης όπου απαγορεύονται

  • Πάνος

    Τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα, χρειάζονται λιγότερο λάδι, πράγμα που οδηγεί και σε μικρότερο χρόνο για να φτάσει αυτό σε θερμοκρασία λειτουργίας, σε σχέση με τα παλαιότερης.
     
    Τα κράμματα μετάλων που χρησημοποιούνται, έχουν πλεον καλύτερες μηχανικές ιδιότητες (πχ. αντοχή, θερμική αγωγιμότητα κλπ.) σε σχέση με…παλιά, άρα και αυξημένη αντοχή σε φθορές (και) τέτοιου είδους.
    Από κει και πέρα, δεν είναι θέμα μύθου ή αλήθειας…ο καθένας θα πρέπει να ακολουθεί την πρόταση του κάθε κατασκευαστή (και όχι μόνο για το warm-up time)…που σημαίνει διαβάζουμε το manual αναλυτικά και προσεκτικά όταν αγοράζουμε αυτοκίνητο…και δεν ακούμε τον καθένα δεξιά και αριστερά τι μας λέει….
     

  • Pegasus

    1. Οι παραπάνω ρύποι όταν είναι κρύο δεν οφείλονται στο πλούσιο μείγμα αλλά στο ότι ο καταλύτης δεν έχει ζεσταθεί ακόμα.
    2. Το λάδι για να αποδώσει πλήρως πρέπει πρώτα να ζεσταθεί.
    Όταν ξεκινάμε χωρίς ζέσταμα δεν θα σπάσει ο κινητήρας αλλά σίγουρα χρόνο με τον χρόνο προκαλείται φθορά στο εσωτερικό του και περισσότερα καυσαέρια βγάζει διότι ο καταλύτης δεν έχει ζεσταθεί.
    Το πόσο χρόνο θα πρέπει να το ζεστάνουμε εξαρτάται απο τον τύπο του αυτοκίνητού μας (turbo, ατμοσφαιρικό) και απο την θερμοκράσια περιβάλλοντος που το έχουμε παρκάρει.
    Κατά την γνώμη μου χρειάζεται τουλάχιστον ένα λεπτό και μετά μέχρι να ζεσταθεί το λάδι (10 λεπτά περίπου) μην το σκίζετε!

    • και γω το βρισκω σωστο αυτο που λες για τα καυσαερια βλεπω κατι καινουρια bmw 2005 μοντελα να καπνιζουν εγω εχω 20vt seat leon περιμενω στο ρελαντι μολις αρχιζει να σηκωνετε η βελονα ξεκιναω σιγα σιγα μεχρι να δηξει 90 βαθμους αλλα στο βιβλιο μου λεει να ξεκινας αμεσως τι να πεις τωρα μηπως ειναι για τα ατμοσφαιρικα

  • hellboy

    συμφωνα με την ρενο(που ειχα διαβασει το βιβλιαρακι)βαζεις εμπρως και φευγεις κατευθειαν-στο μοτερ το energy.συμφωνα με την μιτσουμπισι περιμενεις να ανεβει το λαδι(να σβησει η μπλε ενδειξη απο το ταμπλο) και μετα φευγεις!!!απλα θελει αναγνωση του μανιουαλ για να μαθεις πως λειτουργει το αυτοκινητο και τι κανει ο καθε διακοπτης,πως να το χρησημοποιεις γενικα γιατι καθε κινητηρας διαφερει και ο κατασκευαστης ξερει καλυτερα απο εμας(και τον καθε μπαρμπα,μαστορα της γειτονιας,ξαδερφο,κολλητο,αδερφο,πατερα,παππου)το μοτερ που εχει το καθε οχημα,

  • Sensei Konstantinos

    Επιτέλους το είπατε !! Εχω βαρεθει να ακουω αυτό το πράγμα κάθε χειμώνα . ” Αστο 5 λεπτά να ζεσταθεί λίγο μην πάθει τίποτα !! ” Προσωπικά μετά απο 1-2 λεπτά μέχρι να βάλω ζώνη , να κάτσω καλά στο κάθισμα και να ανοίξω ράδιο , ξεκινάω το αμάξι και φευγω

  • Giannhs Liolios

    Αν όμως έχεις Diesel θέλει ζέσταμα έτσι δεν είναι;