Η Volkswagen την Τετάρτη έκανε τα εγκαίνια του νέου της εργοστασίου στην Chattanooga του Tennessee στο οποίο θα κατασκευάζεται το Αμερικάνικο Passat. Στόχος της VW είναι να διπλασιάσει τις πωλήσεις στην Αμερική, πουλώντας 1 εκατ. αυτοκίνητα το χρόνο έως το 2018 και ευελπιστεί ότι το νέο της εργοστάσιο να την βοηθήσει να πιάσει τον στόχο αυτό.

Παρόν στα εγκαίνια ήταν ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen AG, Martin Winterkorn αλλά και ο μικρός Darth Vader, που τον “παίζει” ο Max Page ο οποίος έδωσε “την δύναμη του” για να πατήσουν οι υπεύθυνοι το κόκκινο κουμπί για να ξεκινήσει και επίσημα το εργοστάσιο.

Το εργοστάσιο θα έχει 2.000 άτομα εργατικό δυναμικό και μπορεί να κατασκευάσει 150.000 αυτοκίνητο τον χρόνο. Η VW θα ξεκινήσει με 1.700 άτομα δυναμικό αλλά δεν ανέφερε πόσα Passat θα κατασκευάσει εκεί μέσα στο 2011.

Το Αμερικάνικο Passat θα πωλείται κατά $7.000 λιγότερα σε σχέση με το Passat 2010. Το νέο Passat θα πωλείται έναντι $20.765 σαφώς φθηνότερα από τα $27.945 που ξεκινούσε η προηγούμενη γενιά αλλά και πολύ φθηνότερο από την Ευρωπαϊκή έκδοση του.

[Πηγή: Volkswagen, AutoNews]

Δελτίο Τύπου

Volkswagen Inaugurates New Plant in Chattanooga, Tennessee

  • Foundations laid for profitable growth of Volkswagen Group in North America
  • Model plant for sustainable, resource-efficient automobile production

Wolfsburg / Chattanooga, May 24, 2011 – Prof. Dr. Martin Winterkorn, Chairman of the Board of Management of Volkswagen Aktiengesellschaft, and the U.S. Secretary of Transportation Ray LaHood have today inaugurated the new Volkswagen Group plant in the United States in the presence of prominent representatives from politics, business and the media. In Chattanooga, Tennessee, over 2,000 employees are to produce up to 150,000 vehicles per year. The plant sets new standards in terms of sustainable, resource-efficient production.

At the inauguration ceremony, which was also attended by Dr. Klaus Scharioth, German Ambassador to the United States, Bill Haslam, Governor of the U.S. State of Tennessee, Jonathan Browning, President and CEO of Volkswagen Group of America, as well as U.S. senators Robert Corker and Lamar Alexander, Prof. Winterkorn stated: “The Volkswagen Group has finally arrived as a local manufacturer in the United States. We are proud to be part of this great automobile nation as a producer, an employer and as a friend and good neighbor to people in the region.”

Since construction started in 2009, an automobile plant including body shop, paint shop, assembly facility, technical testing center, academy for the initial and advanced training of employees, and a supplier park with eight companies has been built on a 1,400 acre site in Chattanooga. The design production capacity of the plant is 150,000 vehicles per year. The manufacturing depth for the Passat produced here will be of the order of 85 percent. 1,700 people are already employed directly by Volkswagen in Chattanooga. 10,000 additional jobs will be created in the U.S. component supply industry.

Volkswagen is investing about one billion US dollars in the development of the facility at Chattanooga, which will be among the world’s most advanced and environmentally compatible automobile plants. The new plant is in line with the highest requirements of the U.S. LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) standard, which lays down stringent provisions for the sustainable, environmentally compatible construction of buildings.

One of the key measures taken at the plant is the use of a painting process without any filler, which reduces CO2 emissions by about 20 percent. Water efficiency at the plant also meets the most stringent requirements. Volkswagen has built the world’s first automobile paint shop to use a waterless separation process for topcoat application. Thanks to the use of collected rainwater, water consumption at the Chattanooga plant is also considerably lower than at facilities of a comparable size. In addition, the U.S. plant is the first Volkswagen facility to rely entirely on energy-saving LED systems for outdoor lighting. The production buildings and offices are also equipped only with energy-saving lamps controlled by motion sensors. The entire lighting system of the plant uses some 20 percent less energy than a comparable facility.

The United States is one of the world’s largest and most important automobile markets. The new U.S. plant lays the foundations for Volkswagen to meet its target of boosting Group sales in the United States to more than a million vehicles per year by 2018 at the same time as winning a market share of about six percent for the Volkswagen Group.

The U.S. Passat from Chattanooga, specially tailored to meet the needs of American customers, and the Jetta produced in Mexico are key elements in Volkswagen’s offensive in North America. The next generation of the iconic Beetle will pick up the threads of the brand’s legendary heritage in the U.S.

  • gazokiller

    $20.765 μιλάμε για κάτι λιγότερο απο €15.000…
    είναι εξωφρενικά λίγο…
    καλά γενικά οι τιμές των αυτοκινήτων στην αμερική είναι γελοίες!!!
    έτσι θα γίνουν no.1 group σε πωλήσεις?
    πάντως το καινούριο passat…πάλι τελείως αδιαφορο είναι…μη πω τπτ πιο βαρύ…
    το passat cc…κάτι έλεγε μονο απο σχεδίαση!!!
    αλλιώς όλο το line-up της VW…κουτιά!!!
    ζητώ συγνώμη απο τους φίλους των VW…αλλά απο ομορφιά κ σχεδιάση είναι στο πάτο!!!

  • Monder

    re paidia se auto ef8inete to kratos mas otan mas gamaei sthn kurioleksia stous forous… ti perimenete edw to GTR kanonika kanei 60.000euro k edw to poulane 120.000 euro otan den dinoun stoxous k eukolies na agorasoun au/ta k oxi mono auto anevainoun teloi venzines asfalies ola se ligo 8a pigainoume me ta viologika gaidourakia

  • LJ

    Gaz to Passat CC ειναι γαματο, βρες μου καποιο πιο ομορφο sedan στα λεφτα του. Κατα τα αλλα εχεις δικιο εκτος του Scirocco ολα τα αλλα VW ειναι απαραδεκτα. Καποτε μου αρεσε και το Touareg αλλα το καινουριο ειναι ενα μεγαλο Golf SUV.

    Monder εχεισ απολυτο δικιο, το κρατος μας ληστευει χρονια στο θεμα αγορας αυ/του με κατι ειδικα τελη ταξινομησης και κατι αλλες @@ριες. Αλλα θα μου πεις σε ποιον τομεα δεν μας ληστευει?!

    • gazokiller

      μόνο το passat cc…
      όλα τα άλλα είναι αδιάφορα…
      κ το scirocco σαν βλατραχος είναι…ειδικά απο πίσω δε βλέπεται…
      μπροστά κάτι λέει!!
      κανένα άλλο!

    • LJ

      Εισαι ο πρωτος που ξερω που δεν του αρεσει το Scirocco!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Αλλα γουστα ειναι αυτα…

    • LJ

      Mαλλον υπαρχει και δευτερος και εριξε dislike!!:P

  • billaros

    Μην ντρεπεσαι να το πεις Gaz. Μονο απο σχεδιαση ειναι χαλια? γιατι απο τα υπολοιπα ειναι καλυτερα? Τα εχουμε πει πολλες φορες, η αληθεια το ξερω ποναει, αλλα μονο τα Audi αξιζουν απο καινοτομιες σχεδιαση αυτο που λεμε εχουν χαρακτηρα απο τα υπολοιπα του ομιλου. Για ολα τα υπολοιπα την ξερετε την αποψη μου..(Να εξαιρεσω το golfaki το R που κατι κανει για να ειμαι και δικαιος)